DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Rali

Szilveszter Rali: Az óévbúcsúztató

A 2014-es évad utolsó versenyén, a 16. Szilveszter Ralin nyolc párossal képviselteti magát a Maricsek Racing Team. A december 28-29-én összesen hét gyorsasági szakaszt kell teljesítenie a pilótáknak és navigátoraiknak, melyből az első speciál szakaszt szombaton, kora este rendezik. A verseny össztávja 68 kilométer.

A Maricsek - Istovics, a Borbás - Csáki, a Vincze - Szedő, a Cseh - Németh, a Sebestyén -Radó kettősök és Jedloczky László Mitsubishivel áll oda a hungaroringi futam rajtjához, míg Kovács Attila egy Honda Civic R3-assal, Gyarmati Ariel pedig a jól megszokott BMW-vel vág neki az óévbúcsúztató aszfaltversenynek.

Clip



Maricsek Miklós már a 2015-ös szezonra készül a Szilveszter Rallye-n. A kaposvári versenyző azzal az autóval vág neki a hétvégi buli versenynek, amivel a következő évben autózik majd.

„Kellemes dolog a két ünnep között kicsit kimozdulni, egy picit lazábban eltölteni egy rali versenyt. Nagyon várom a futamot, mert az EVO IX Mitsubishivel fogok menni. December 19.-én volt szerencsénk az Grana Kft. által szervezett autóztatáson tesztelni, amit nagyon élveztem, tetszett. Valójában úgy készülök a Szilveszter Rallye-ra, mint egy normális ORB versenyre. Beszereztem a megfelelő gumikat, mert december végén, mint tudjuk, elképesztően kiszámíthatatlan az időjárás, úgyhogy mindenre fel vagyunk készülve!

Ami számomra a sava-borsa ennek a rendezvénynek, hogy Istovics Gergővel megyek. Gergő egy igazán hozzáértő személy, és ahol ő navigál, ott az autóban is mindig jó a hangulat. Illetve a legfontosabb, hogy most Kovács Antal úr lesz a csapatfőnökünk, ami szintén garancia arra, hogy egy emlékezetes futam lesz a Szilveszter Rallye.

A Szilveszter Rallye-n is, mint minden versenyen a legjobbat szeretnénk nyújtani, de itt azért reprezentálunk is. Ezt a futamot arra is felhasználjuk, hogy meghívjuk a partnereinket, hogy lássák, milyen testközelből egy rali verseny és szombaton, a december huszonhetedikei teszten is lesznek vendégeink. Van egy új kollegánk, Szvatek Zsolt, akinek a hozzáértésével, technikai tudásával tovább erősödött a szervizcsapatunk, úgyhogy az egész hétvégét nagy várakozás előzi meg.”

Borbás Szabolcs bízik benne, hogy a szokatlanul enyhe, szinte tavaszias idő kitart a Szilveszter Rally-ig és egy kifogástalan versenyt tudnak teljesíteni navigátorával, Csáki Richárddal.

„Az időjárás az, ami befolyásolhatja ezt az egészet, mert ha a verseny előtt leesik a hó, akkor nehéz helyzetbe kerülünk, hisz mint tudjuk, a Hungaroringen nem lehet szöges gumikat használni. Ha lesz hó, akkor érdekes verseny elé nézünk. Egyszer volt már benne részem, 30-35-tel csúszkáltunk neki mindennek, ami az út szélén volt. Nem igazán találtuk meg azt a tempót, amivel jót lehetett volna autózni. Én bízok benne, hogy az időjárás a kegyeibe fogad minket, és száraz verseny lesz.

Az autónk az a Santa Domenicai Rally Show után át lett nézve, fel lett készítve a Mikulás Rallye-ra, amin sajnos nem tudtunk elindulni, egyéb elfoglaltságok miatt, ezért most már nem kell hozzányúlnunk. Jó lenne, ha slicc gumikkal tudnánk menni, és nem téli abroncsokkal, mert a téli gumis csúszkálás a jégen nem a mi világunk.

December 27.-én beiktatunk egy tesztet, ahol az egész csapat menni fog. Úgy néz ki, hogy ez lesz az utolsó versenyünk együtt Richárddal, ezért szeretnénk egy jóízűt autózni. Nagyon komoly ellenfeleink lesznek, komoly technikákkal, ha az első tizenötben bent leszünk, annak már örülni fogok!”

Kovács Attila a 2013-as Mecsek Rallye-n ült utoljára autóban versenykörülmények között. A kaposvári pilóta egy R3-as Honda Civicet állít csatasorba a Szilveszter Rallye-n, a jobb 1-ben pedig névrokona, Kovács Szabolcs diktálja majd az itinert.

„Már régóta beszélgettünk erről az autóról a csapattal, ahonnan kapom és idén már nem volt több időpont mikor kipróbálhatnám, így a Szilveszter Rallye maradt, mint utolsó opció. Én is tartok az időjárástól, de talán szerencsénk lesz és kitart ez a jó idő a versenyig. Ha havas, jeges lesz a futam, akkor azért nem fogjuk annyira erőltetni a dolgot, amit amúgy sem tennénk, mert össze szeretnék szokni az autóval. Nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy hogy viselkedik egy ilyen technika versenykörülmények között. Annyi pozitívuma van még a Szilveszter Rallye-nak, hogy egy héttel a verseny előtt sikerült autóznom 20-30 km-t, bár nem a Hondával, hanem egy Mitsubishivel, de ez is segített, hogy visszaszokjak egy kicsit. Ennek is nagyon örülök és köszönöm a csapatnak, hogy ezt elősegítették.

Kovács Szabival megyek, mert mindenféleképpen olyan navigátort szerettem volna, aki kicsit tapasztaltabb és tud segíteni. Tavaly a Mecsek Rallye-n mentem versenyen utoljára, ezért most egy tapasztaltabb navigátorra van szükségem.

Nagyon szeretek sötétbe menni. Ez számomra olyan, mint másnak egy napsütéses száraz időjárás, nekem a sötét az ideális. Szeretem azt, hogy lámpasorral megyünk, és az mindent bevilágít a pályán! A Ring belsőtől tartok egy kicsit, a padkák és a szűk gumis visszafordítók miatt. A Ring külsőn vannak kimondottan ralis részek, a lobogós, tempós szakaszokat várom a legjobban!”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: