DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Rali

Cséplő Balázs: Az első éjszakai gyors

A LiveWire Rally Team versenyzőpárosa, Cséplő Balázs és Cséplő Attila a hétvégén a 48. Mecsek Ralin állt rajthoz. Vegyes érzelmekkel gondolnak vissza a megmérettetésre, hiszen szerettek volna mind a hat gyorson végigmenni, de sajnálatos módon a pénteki éjszakai első hármat sikerült teljesíteni, illetve szombat reggel elindulni.



- Hogyan éreztétek magatokat versenyen?

- Elég idegesen, nagy volt rajtunk a nyomás, szerettük volna, ha minden úgy megy, ahogy azt korábban elterveztük. Nem így történt, sajnos nem volt hiábavaló az idegeskedés, de hogy valami pozitív dolgot is mondjak az egészről, képesek voltunk felkészíteni/felépíteni egy autót úgy, hogy rajthoz tudjon állni a Mecsek Ralin, valamint meg tudjon felelni a szigorú technikai előírásoknak. Reményeink szerint jövőre célba ér, majd egy évvel később eljön az a nap is, hogy nyerni fog.

 

- Milyen érzés volt versenyzőként részt venni a Mecsek Ralin?

- Egyértelműen felemelő érzés volt, noha abban a pillanatban, a Széchenyi téren, a rajtceremónián a szűnni nem akaró feszültség elvett a várva várt pillanat varázsából, utána viszont a sajnálatos korai kiállás ellenére is egy kellemes érzés maradt meg bennünk. Örök emlék lesz ez majd egyszer a falon.

 

- Mennyire volt nehéz az éjszakai gyors? Voltatok már ilyen éjszakába nyúlóan versenyezni vagy ez volt az első ilyen tapasztalat?

- Ez volt az első éjszakai gyorsunk, sokan meséltek már korábban, hogy ennek megvan a maga varázsa és ez tényleg így van. Egy kis csúszással tudtunk csak elrajtolni, ugyanis páran beestek a fák közé (persze voltak pillanatok, hogy nekünk is majdnem sikerült követni őket), azonban épségben leértünk, habár nagyon csúszott a kopott gumi a vizes, és a korábbi vihar miatt még levelekkel is gazdagon tarkított pályán. Sajnos volt, hogy leállt a motor 20 másodpercre, ami az időeredményre bizony erősen rányomta általunk nem kívánt bélyegét.

 

- Mi történt veletek a 4. gyorson?

- A 4. gyorsasági előtt minden olyan jól ment, vártuk, hogy végre normális gumikkal mehetünk száraz pályán. Időben voltunk, a rajt előtt az összekötő folyamán volt még időnk megállni is, lemérni a gumik hőmérsékletét, ami elég kedvező értéket mutatott, valamint visszaengedtem az első 20-as és a hátsó 00-ás gumik nyomásából egy-egy tizedet. Ezt követően beöltöztünk, bekapcsoltuk az átbeszélőt, felvettük a sisakot és a maradék pár száz méteren még rámelegítettem a gumikra, persze maximálisan betartva a közúti közlekedés szabályait. A rajtot követő talán két kilométeren az egyik visszaváltásnál aztán persze megtörtént a baj. Amit most már biztosan tudunk, hogy a féltengely csuklója biztosan eltört és leszakadt még pár másik dolog a váltó körül.

 

- Milyen javításra van szükség?

- Szétszedjük az autót atomjaira és csak a karosszéria lézerrel történő bemérése után fogjuk újraépíteni az egészet, ezzel kerülvén el a karosszéria hajlásából adódó jövőbeli technikai problémákat. Első és egyelőre még bizonyítékok alátámasztásával nem rendelkező tippünk alapján elég valószínű, hogy ez is közre játszhatott az elmúlt időszak gyakori technikai problémáiért.

 

- Mi a tervetek a jövőre nézve?

- Első és legfontosabb tervünk, hogy az autó megbízható, gyors és kezes legyen, és az, hogy aztán már csak az legyen a legnagyobb problémánk, hogy felelősként folyamatosan egymásra mutogatunk az Attilával az egyes sikertelenül végződő, idővel vívott csaták után.

 

- Megmutatjátok magatokat az év két záró versenyének valamelyikén? Mikulás és/vagy Szilveszter Rali? 

- A Mikulás Ralin biztos nem, azonban ha a Szilveszter Ralira összeállna a technika, akkor szeretnénk megmutatni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: