DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Rali

Herczig tarolt a Mecsek Rali második napján

A Mecsek Rali pénteki első napja még kisebb meglepetéssel zárult, hiszen Ollé Sándor állt az élen három gyorsasági után, a szombati záró napon viszont érvényesült a papírforma: előbb a bajnoki éllovas Kazár Miklós állt az élre, majd Herczig Norbert is beindult, és onnantól mindent vitt.



 

Délelőtt a hetvehelyi, 18,1 km hosszú gyorsaságival kezdett a mezőny, és ez a szakasz még Kazár Miklós győzelmével zárult, a bajnoki címvédő ezzel az összetettben is az élre ugrott, minimális, 6,5 mp-es előnnyel előzve Ollét, és 12 mp-cel fő bajnoki üldözőjét, Hercziget.

Az ötödik, orfűi gyorsaságin aztán Herczig nagyon elkapta a fonalat, és innentől az összes hátralevő szakaszt megnyerte S2000-es Skoda Fabiájával. A hatodik gyors végére 1,3 mp-re csökkentette hátrányát Kazárral szemben, amiből a második kör első gyorsaságiján, Hetvehelyen 1,7 mp-es előnyt kovácsolt.

A legtöbb puskaport viszont ismét az orfűi gyorsra tartogatta, ekkor további 9,6 mp-et vert rá fő ellenfelére, ezzel az utolsó gyors előtt 11,3 mp-re növelve előnyét, és mintegy eldöntve a versenyt. Biztos, ami biztos, azért még az utolsó, zobáki gyorsot is behúzta, így az utolsó öt szakasz mindegyikét megnyerve, végül magabiztos, 27,1 mp-es előnnyel nyerte a 48. Mecsek Ralit Kazár Miklós előtt.

"A pénteki rajtunk nem úgy sikerült, ahogy terveztük, miután hoztunk egy rossz döntést és a kezdésnél slick abroncsokat választottunk" - kezdte visszaemlékezését Herczig a célban. "Nem sokkal ezután eleredt az esõ, és megvallom, Árpádtetõnél régen, vagy talán még soha sem vártam ennyire, hogy kiérjek egy gyorsasági szakaszról, minden kanyarban számoltam vissza, hogy mikor lesz már vége... Szombat reggel aztán kitaláltunk és felépítettünk egy új taktikát, és ehhez tartva magunkat kis lépésekkel szép lassan megkezdtük a felzárkózást. Ehhez persze nyilván kellettek a riválisok hibái, defektjei is. A mai napot ennek tükrében már nagyon élveztem, az eredmény mellett azért is, mert nagyon sok nézõ állt kint a pályák mellett, így most biztosan a mi ajkunkon a legszélesebb a mosoly."

Kazáréknak így be kellett érniük a második hellyel, azonban a bajnoki ponttáblázaton továbbra is õrzik elsõ helyüket. "Bár a vége nem úgy alakult, ahogy terveztük, összességében nagyon jó versenyt hagyunk magunk mögött. Az autó végig jól viselkedett, jól választottunk gumikat, és a szervizcsapat is tökéletesen mûködött - de ez most így alakult. Nüanszok döntöttek a rossz idõben is, és az utolsó elõtti gyorsig partiban is voltunk, a pécsváradi szakasz szerintem ma alkalmatlan volt a versenyzésre" - mondta Kazár.

 

Az abszolút 3. helyen Botka Dávid végzett 1 perc, 24 mp. hátrányban, bő 5 mp-cel megelőzve Hadik Andrást, aki az utolsó gyors előtt csupán 1 tizeddel előzte az első nap hősét, Ollé Sasát, ám a végén 11,7 mp-re meglógott tőle. Ollé lett az 5., míg a top10 mezőnyét Vincze Ferenc, Hideg Krisztián, Krózser Menyhért, Matics Mihály és az S2000-es Skoda Fabiájával most bemutatkozó Balogh János tette teljessé. A 3. géposztály küzdelmeit Matics nyerte nagy riválisa, Osváth Péter, valamint Rongits Attila előtt.

Botka így nyilatkozott a célba érkezés után: "A reptéri két gyors nekünk sikerült a legjobban, és talán emiatt is hittük azt, hogy jobban tudunk majd teljesíteni, de sajnos ebbõl a versenybõl most ennyit tudtunk kihozni. Sok helyen voltak necces pillanataink, ennél most nem tudtunk gyorsabban menni. Izgulni nem izgultunk, fõként Péter nem, azt hiszem neki a legváratlanabb pillanatokban sem ment õúgy hatvan fölé a pulzusa..."

A Mecsek Rali végeredménye:
1. Herczig Norbert/Bacigal Igor, Skoda Fabia S2000 1:12:16.5
2. Kazár Miklós/Szõke Tamás, Ford Fiesta R5 +27.1
3. Botka Dávid/Mihalik Péter, Mitsubishi Lancer IX R4 +1:24.0
4. Hadik András/Kertész Krisztián, Subaru Impreza R4 +1:29.3
5. Ollé Sándor/Tóth Zsolt, Ford Fiesta S2000 +1:41.0
6. Vincze Ferenc/Kuti Péter, Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +2:55.6
7. Hideg Krisztián/Kerek István, Mitsubishi Lancer Evo VII +2:56.9
8. Krózser Menyhért/Buchholz János, Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +3:05.1
9. Matics Mihály/Zejda Viktória, Mitsubishi Lancer Evo IX RS +3:40.4
10. Balogh János/Holczer Dániel, Skoda Fabia S2000 +4:01.4...

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: