DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Rali

WRC: Rovanpera nyert, Herczigék felborultak

Kalle Rovanpera megszerezte idei első győzelmét, Elfyn Evans hibázott, Thierry Neuville-lel a technika babrált ki, Ott Tanak kármentést végzett.

Ugyan végig száraz, napsütéses időjárás fogadta a WRC mezőnyét Portugáliában, de mégis rengeteg hibát, problémát hozott a verseny. A győztes végül teljesen megérdemelten Kalle Rovanpera lett: a világbajnok idén először tudott futamot nyerni, méghozzá domináns teljesítménnyel, néhány olyan szakaszeredménnyel, amellyel hatalmas különbséget alakított ki a riválisokkal szemben. Rovanpera végül a power stage-et is megnyerte, így a maximális 30 pontot szerezte meg a hétvége során, és kicsit meg is lógott a ponttáblázaton - a szezon során először jött ki neki igazán a lépés, és először autózott úgy, ahogy tavaly az év nagy részében.

kalle



A dobogó másik két fokán Dani Sordo, valamint csapattársa, a Horvátország után újra harmadikként záró Esapekka Lappi osztozott. A két hyundaios pilóta már felkészült lélekben arra, hogy félreállítják őket az egyéni vb-címért is induló csapattársuk, Thierry Neuville útjából, aki negyedikként haladt, ám a belga versenyző (aki addigra egyébként Lappit már meg is előzte) alatt elromlott az i20 Rally1 turbója vasárnap reggelre, és onnantól csak begurult - végül ötödik lett, sokat veszített, de a csapat így is hozta a dupla dobogót.

Negyedik lett Ott Tanak, aki kihozta a maximumot a hétvégéből: a Ford Puma csak a jobb minőségű pályákon volt versenyképes, a második körökben az exvilágbajnok szerint közel vezethetetlennek bizonyult. Ugyan Tanak három gyorsasági után még vezette a versenyt, de aztán kapott egy defektet, amivel visszaesett, szombaton tönkrement a hibrid rendszere, és a kéziféke, végül a teljes vasárnapot hibrid nélkül teljesítette - ahhoz képest az abszolút negyedik és a power stage-en négy pontot érő második hely remek eredmény, bár a pilóta természetesen a problémákkal volt elfoglalva. 

Tanak ezzel Rovanpera mögött második a tabellán, míg a Portugáliába listavezetőként érkező Elfyn Evans még pénteken lenullázta magát: nagyon csúnyán összetörte a Toyotát, és később sem tudott visszasállni, így pont nélkül távozhatott a versenyről.

 

Greensmith nyert a WRC2-ben

Óriási küzdelmet hozott a WRC2, ahol a csúcskategória gyér létszámával ellentétben több mint 40 autó feszült egymásnak, rengeteg klasszispilóta ült autóba ezen a futamon, köztül például a visszatérő Andreas Mikkelsen és Kris Meeke. Utóbbi kiesett még pénteken, Mikkelsen pedig szakasz közben cserélt defektet, amivel elment a győzelmi esélye, de becsületére legyen mondva, hogy remek tempót diktálva felzárkózott, és végül a harmadik helyen zárt, megelőzve az eddig kettőből kettőt nyerő citroenes Yohan Rosselt. 

A győzelmet végül az a Gus Greensmith szerezte meg, aki pénteken kapott egy defektet, vasárnap pedig kormányszervo-problémával bajlódott, de a futamot simán vezető Oliver Solberg odaadta neki a győzelmet: a fiatal pilóta magabiztosan állt az élen, de szombat este egy szuperspeciálon fánkozott egyet a nézőknek, amit a szabályok tiltanak, és ezért egyperces büntetést kapott. Greensmith gondjai miatt így is rendkívül szoros lett a vége, de hiába nyerte meg a power stage-et Solberg, a hibás kormányszervóval is elöl tudott maradni az összetettben Greensmith, aki 1,2 másodperccel (!) nyert - ezzel idei második győzelmét aratta.

Solberg büntetést érő körzője:

 

 

Felemás magyar szereplés

Két magyar párosnak is szurkolhattunk a versenyen, a Herczig Norbert, Ferencz Ramón duó mellett László Zoltán és Zsiros Gábor is rajthoz állt. Herczigék a WRC2-es kategória 20. helye körül mozogtak a futam során, szombat délután 16.-ak voltak, amikor egy technikai hiba miatt ki kellett állniuk. Vasárnap szuperralival folytatták a küzdelmet, de az utolsó előtti szakaszon a pilóta hibázott, leestek egy szakadékba, és ismét fel kellett adniuk a futamot - az autó összetört, de szerencsére a párosnak nem esett baja.

László és Zsiros az RC2-es autók között a 20. helyen ért be. míg az 50 év feletti versenyzők számára kiírt Masters Cupban a harmadik helyet szerezte meg.

A Portugál Rali végeredménye:

1. Rovanpera, Halttunen Toyota
2. Sordo, Carrera, Hyundai, +54,7
3. Lappi, Ferm, Hyundai, +1:20,3
4. Tanak, Jarveoja, Ford, +2:04,1
5. Neuville, Wydaeghe, Hyundai, +8:22,5

 

Az egyéni pontverseny állása öt futam után:

1. Rovanpera, Halttunen, Toyota 98 pont
2. Tanak, Jarveoja, Ford 81 pont
3. Ogier, Ingrassia, Toyota 69 pont
4. Evans, Martin, Toyota 69 pont
5. Neuville, Wydaeghe, Hyundai 68 pont

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: