A legendás Barum Rali ezúttal is bőven szedett áldozatokat: a hétvégén rendezett csehországi ERC-futamon óriási baleseteket láthattunk. Sajnos az egyiket az addig szenzációsan autózó, ötödik helyen álló Csomós Miklós és Nagy Attila szenvedte el még szombaton: a páros egy tempós részen sodródott le az útról és talált telibe egy fát, amely egyrészt véget vetett a versenyüknek, másrészt akkora ütést kapott a Skoda, hogy még a bukócső is eltört. Szerencsére nagy baj nélkül kiszálltak a versenyzők, bár a navigátor lába kisebb sérülést szenvedett, az éjszakát a kórházban töltötte és saját bevallása szerint pár napig még mankót kell használnia.
Még rosszabbul járt a friss Európa-bajnok Efrén Llarena és Sara Fernández, akik akkorát estek, hogy a totálkár mellett magukat is összetörték: sajnos mindketten kórházba kerültek, a pilóta csigolyasérülést szenvedett, amelyet kezelni kell, de az igazán nagy bajt szerencsére ők is elkerülték. Vasárnap aztán az olasz Alberto Battistolli és Simone Scattolin bukott óriásit, a motor az autótól ötven méterre állt meg az erdőben, ők is kórházba kerültek, de szintén megúszták súlyos sérülés nélkül.
Összesen több, mint tíz páros esett ki baleset miatt, a győzelmet viszont természetesen Jan Kopecky szerezte meg: a korábbi világbajnok tizedik alkalommal nyerte meg a Barumot, ezúttal a harmadik szakasztól kezdve magabiztosan uralta a futamot. A második helyre a szintén cseh Filip Mares ért oda, a harmadik pedig a magyar Eurosol Skodájával Simon Wagner lett.
Ha pedig már magyar érintettség: Herczig Norbert régi-új navigátorával, Ferencz Ramónnal az idei legjobb versenyét teljesített a pokolian nehéz (hol esős, hol felszáradó, hol sáros, de főleg össze-vissza gumizva teljesített) körülmények között és az ERC-értékelés ötödik helyén ért célba, amit a power stage-en elért második helyével is megspékelt. Szintén remek eredményt ért el László Martin és Berendi Dávid: a fiatal pilóta élete negyedik futamát teljesítette R5-ös autóval, először indult ilyen technikával az Eb-n és az abszolút hetedik helyet szerezték meg. Herczig Patrik és Varga Kristóf is végigcsinálta a versenyt, az RC5-ös kategória, valamint a Renault Clio Trophy második helyén végzett, Vogel Adrienn és Maricsek Miklós technikai hiba miatt esett ki, László Zoltán és Bán Viktor szuperralizni kényszerült és harmadik lett az RC3-ban, Bartha Nándor és Farkas Martin pedig a futam 66. helyén ért célba.