A Tagai Tamás által vezetett Tagai Racing Technology név nem csak a magyar, hanem a nemzetközi ralisportban is ismert. Ezt az elismertséget rengeteg munkával érte el Budakeszi központú műhely.
„Egy jó irány indult el még 2007-ben, amikor Janika mellett Bryan Bouffier versenyzett a Peugeot 207 S2000-es autónkkal és megnyerte a lengyel bajnokságot.” – emlékezett vissza az első PSA szezonra a csapattulajdonos. „Sok év munkájával értük el, hogy 2014-ben a Peugeot Sport, majd 2016-ban a Citroën Racing hivatalos importőreivé válhattunk a régióban.”
A gyári programokat minden esetben egy tender után nyeri el egy csapat, de az, hogy kit hívnak meg a tenderre, minden esetben a gyár döntése. 2016 óta hívják meg a TRT-t is ilyen tenderekre, de eddig minden esetben egy francia csapat nyert.
2019 végén a Peugeot 208 Rally4 autók építését nyerte el a Tagai Racing Technology, azóta már több, mint 20 ilyen versenyautó készült el a műhelyben és folyamatosan készülnek el az újabb példányok, amelyekkel például a magyarországi Peugeot Rally Cup Hungary sorozatban is versenyezni fognak.
A 208-as autók építése mellett 2020-ban a Peugeot 208 Rally4 versenyprogramját is megnyerte a magyar egység, de a Covid miatt gyakorlatilag nem tudott megvalósulni egy futam sem.
2021-ben is kapott felkérést a csapat, ez a legmagasabb léc egy nemzetközi ralisportban tevékenykedő nem gyári csapat életében, hiszen a Citroen gyári WRC2 programját kell menedzselni.
Márciusban kapta meg az értesítést a csapatvezető, miszerint nem csak a magyar, de a világbajnoki futamokon is a norvég párossal együtt szerepelnek majd a Citroen C3 Rally2 versenyautóval.
„Tavaly együtt dolgoztunk Mads-szel, hiszen a nálunk versenyző, tehetséges bolíviai pilóta, Marco Bulacia mentora volt. Ostberg év végén aztán eljött egy magyarországi tesztünkre is és idén már együtt terveztük a magyar bajnoki szezont a Citroën Rally Team Hungary keretein belül.” – mesél Tamás a közös lépésekről. „Jó érzés volt, mikor megkaptam az értesítést, miszerint mi nyertük meg a Citroen WRC2 programját!”
És mit jelent ez a gyakorlatban? Nem csak azt, hogy a megadott naptári eseményeken ott kell lennie az adott időben, adott helyen egy felkészített autóval a TRT kamionjának, szervizgárdájának, hanem az ezzel kapcsolatos teljes logisztikát is a Tagai Racing Technology szervezi. Beleértve a tréningautótól, a recce szervizen keresztül a versenyzők és a jégkémek szállásán, étkezésén, utazásán túl mindent, ami a futamokkal kapcsolatos.
A TRT harmadik szezonját tervezi a Citroën Rally Team Hungary-val, szoros együttműködésben a Citroen magyarországi forgalmazójával. „Nagyon jó a kapcsolatunk a Citroen hazai importőrével. Az ő akarásuk és hozzáállásuk nélkül nem tudott volna ilyen program létrejönni Magyarországon, és biztos vagyok benne, hogy nagy szerepet játszott a WRC2 program megítélésében is, hogy Mads Ostberggel versenyzünk ebben a szezonban a magyar bajnokságban is.”
Sűrű program kezdődik tehát a TRT-nél. „Ezen a brassói futamon tesztelünk Mads-szel. Innen egy kétnapos franciaországi fejlesztési tesztre indul, majd aztán a Boldogkő Rally hetének szerdáján érkezik Magyarországra, ahonnan a futam után, vasárnap este elindulunk Horvátországba, ahol hétfőn reggel már egy teszttel kezdjük meg a WRC2 szezont” – mondta Tagai Tamás.
A kétnapos román bajnoki futam shakedownján Mads Ostberg és Torstein Eriksen a legjobb idővel kezdett. „Tamás ismerte már ezt a brassói versenyt, Ő tanácsolta, hogy jöjjünk el ide. A Citroën Racing is áldását adta rá, így ez egy teszt lesz a magyar bajnoki előtt, ami egy teszt lesz az idei első WRC2 futamunk, a horvát verseny előtt” – mondta mosolyogva Mads egy román lapnak nyilatkozva. „Kemény lesz a WRC2 mezőnye, nehéz lesz újra megszerezni a győzelmet, de nagyon jó programot állítottunk össze, egy jó csapattal várjuk a szezont!”
A TESS Rally Brasov első gyorsasági szakasza pénteken koradélután kezdődik. A program szerint az első versenynapon öt, míg szombaton három gyorsasági szakaszt kell teljesíteni.