Érdekes első napot hozott a WRC idei első olaszországi állomása, a Szardínia Rali. Az ugyanis már az első gyorsasági szakaszon nyilvánvalóvá vált, hogy valami nem jó Ott Tanak autójával: a legutóbbi futamon technikai hiba miatt jelentős hátrányt összeszedő világbajnok meghibásodott futóművel szenvedte végig az első négy szakaszt, így gyakorlatilag a WRC-mezőny utolsó helyére csúszott vissza. A szerviz utáni két gyorsaságin jó időket ment, jelezte, hogy most is harcban lehetne a győzelemért, de így megint csak a kármentés maradt számára, amely a vb-harc szempontjából valószínűleg az utolsó szög számára – a nyolcadik helyig jött fel, innen folytathatja szombaton.
Folytassuk azokkal, akiknek szintén gondjaik voltak. Esapekka Lappi futott egy váratlan második időt a reggeli nyitó gyorsaságin, a másodikon azonban túlmelegedett a Fiesta, úgyhogy a finn pilótának nagyon hamar ki kellett állnia. Szintén kiesett már Takamoto Katsuta, a Toyota negyedik számú versenyzője, aki saját hibájából csúszott be az erdőbe még délelőtt. Végül pórul járt Kalle Rovanpera is, aki délelőtt sem volt ott a legjobbak között, de a hatodik helyen állt, délután viszont egy technikai hiba miatt rengeteget veszített – versenyben van ugyan szuperrali nélkül, de jelenleg ő az utolsó a WRC-k mezőnyében.
Szintén nem teljesített tökéletes napot a pontversenyt vezető Elfyn Evans és csapattársa, egyben fő riválisa, Sebastien Ogier. Evans a hat szakaszból négyszer is a pályák takarításával volt elfoglalva és a mögötte rajtoló Ogier-t is nagyban hátráltatta ez – a harmadik gyorsaságin nyert Evans és lett második Ogier, az volt az a pálya, amelyen egyértelmű előnyben voltak a Toyoták és ott már nem kellett takarítani. Ezzel együtt Ogier a negyedik, Evans pedig az ötödik helyről folytathatja, a francia 36, a brit pedig 52 másodpercre van a győzelemtől – szombat-vasárnap már nem fognak takarítani, meglátjuk, hogy tudnak-e javítani.
Eddigi pályafutása legjobb versenyét teljesíti eddig a Ford harmadik számú embere, Gus Greensmith, aki többször is befért a sztárok közé és végül Evanstől alig 15 másodperccel lemaradva az abszolút hatodik helyről folytathatja. Szintén emeljük ki a negyedik számú Hyundait vezető Pierre-Louis Loubet-t, aki ment egy negyedik időt, de végül csak a hetedik helyig jutott a nap végére – húsz másodperccel előzi meg Tanakot, a papírforma az, hogy a címvédő őt át fogja lépni a folytatásban.
És akkor elérkeztünk a dobogósokhoz, akikre nem igazán lehet panasz. A harmadik helyen jelenleg az a Thierry Neuville áll, aki az első és a harmadik szakaszon szenvedett a nem megfelelő beállításokkal, ezen kívül viszont jót ment – viszont kétszer is lefulladt, ami annyi másodpercébe került, hogy Ogier elé tudott kerülni. A második helyre Teemu Suninen fért fel, aki az első gyorsaságin rárúgta az ajtót a mezőnyre és több tíz másodperccel megnyerte azt – innentől próbálta tartotta szinten tartani magát és az idei Fordhoz képest extra teljesítménnyel ezt meg is tudta tenni. Végül egy ember bizonyult nála gyorsabbnak, a Hyundai harmadik emberként beugró Dani Sordo: a spanyol a hat szakaszból hármat megnyert, kétszer harmadik időt futott, így 17,4 másodpercnyi előnnyel várhatja a folytatást. Sordo egyébként idén először érhet el bármit – másodszor állt rajthoz, elsőre pedig megállt alatta az autó.