DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Rali

Herczigék is később kezdik a szezont

A pilóta számára nehéz elfogadni, hogy sokára lesz csak verseny, de egyelőre nincs mit tenni. Szezonfelvezető interjú Herczig Norberttel, az ERC-n induló magyar versenyzővel.

Harmadik Eb-szezonját kezdi meg a MOL Racing Team párosa, Herczig Norbert és Ferencz Ramón. Továbbra is a Volkswagen Polo GTI R5-el versenyez a tavalyi ötödik helyezett duó, ám a tervekkel ellentétben nem az Azori-szigeteken lesz az első versenyük, mert azt a koronavírus járvány miatt elhalasztották.

A március utolsó hétvégéjére tervezett szezonnyitóra nagyon készültek Herczig Norberték, túl voltak az idei első teszten is, amikor március 12-én jött a hír, hogy az Azori-szigetek Ralit elhalasztják. A legutolsó információk szerint már az új időpontra is érkezett egy javaslat, szeptember 17-19.-ig tartanák meg az elmaradt futamot.

„Sportemberként nagyon sajnálom, hogy elmarad a verseny, ám magánemberként úgy gondolom, hogy a sportolók, a csapattagok és a szurkolók egészsége a legfontosabb, és a járvány terjedésének megakadályozása érdekében ez volt a legjobb döntés, amit meghozhattak a szervezők és a nemzetközi szövetség” – mondta a verseny elhalasztásáról Herczig Norbert. „Nagyon sokat dolgozott a csapat a holtszezonban, és már nagyon vártuk az első versenyt, így nehéz elfogadni, hogy majd két hónapot kell várnunk a Kanári-szigetek Raliig. Ugyanakkor a távoli időpont miatt bízunk benne, hogy azt a versenyt már zavartalanul meg tudják rendezni.”

herczig brr



Az első verseny elhalasztásának híre az utolsó pillanatban érkezett, a csapat már túl volt a megszokott szezon előtti teszten is. Mivel az azori futamra készültek, ezért murván teszteltek a VW Polóval.

„Természetesen ebben az évben is a BRR Racing Team a partnerünk, így továbbra is az általuk felkészített Volkswagen Polo GTI R5-tel versenyzünk. Ahogy számítottunk is rá, az autó a tavalyi év második felére kiforrott versenygéppé vált, a gyár motorsport részlege folyamatosan fejlesztette, és a teszten is újra megtapasztaltuk, milyen csodálatos érzés versenytempóban közlekedni vele. Érdekes módon annak ellenére, hogy gumimárkát váltottunk, nem éreztük a bő négy hónapos kihagyást. Stabil volt az autó, nagyon jól mozgott az úton, és azt is el kell mondanom, hogy egy vadonatúj Polóval teszteltünk, szinte csak a trélerről gurult le vele a csapat” – árulta el Norbi.

A MOL Racing Team programja így verseny helyett teszttel folytatódik majd, április végén újra Ausztriában ülnek a Volkswagen Polo GTI R5-be, de akkor már aszfalton, a Kanári-szigetekre készülve.

A március végi verseny törlésének híre nem csak a pilótát, hanem Norbi fiát Herczig Patrikot is érintette, aki az Eger Ralin kezdte volna meg hazai ralis pályafutását. „Úgy készültünk, hogy a sikeres ausztriai debütálás után Patrik második raliversenyét külön éljük meg, hiszen ugyanabban az időben lett volna a mi versenyünk, mint az Eger Rali. Mivel a hazai futamot is elhalasztották, így a hazai debütálás eltolódik és továbbra is folytatódik a közös felkészülésünk” – mondta Norbi.

Az ERC versenynaptár átalakítása nem csak egy verseny elhalasztását jelenti, hanem komoly kihívás elé állítja a csapatot. A logisztikát is újra kell szervezni, hiszen a versenyek így nagyon közel kerülnek majd egymáshoz, nem sok szünet marad az utazások lebonyolítására és a felkészülésre, és ehhez a megfelelő anyagiakat is meg kell majd teremteni, így a csapatra újra komoly munka vár a következő hónapokban.

A Rali Európa-bajnokság 2020-as versenynaptára:

május 7-9.: Rally Islas Canarias, aszfalt

május 29-31.: Rally Liepaja, aszfalt

június 26-28.: Rally Poland, murva

július 24-26.: Rally di Roma Capitale, aszfalt

augusztus 28-30.: Barum Czech Rally Zlín, aszfalt

október 9-11.: Ciprus Rally, murva

november 6-8.: Rally Hungary, aszfalt

még nincs hivatalos időpont: Azores Airlines Rallye, murva

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: