Megtörtént, amit már mindenki sejtett: a Sebastien Loeb utáni éra legjobb és legeredményesebb versenyzője, Sebastien Ogier a távozó Ott Tanak helyét foglalja el a Toyotánál és beleülhet a világbajnok autóba 2020-ban – pályafutása saját bevallása szerinti utolsó idényében. Mellette az M-Sport remeklő pilótáját, Elfyn Evanst is megszerezte Tommi Makinen a japán-finn csapatnak, harmadikként pedig a sportág legnagyobb tehetsége, Kalle Rovanpera is fellép a nagyok közé és élete első szezonját tölti majd WRC-vel. A pilótafelállást szerda kora délután jelentette be hivatalosan is a Toyota.
Ezzel az is hivatalossá vált, hogy Kris Meeke és Jari-Matti Latvala is távozik a Toyotától – az ő szezonjuk nem volt elég jó ahhoz, hogy az ülést érjen 2020-ra, főleg akkor, ha ilyen szintű versenyzők elérhetőek a piacon. Evans idén gyakorlatilag a három sztárversenyző (Tanak, Ogier és Thierry Neuville) mögött a negyedik erőt képviselte és csak azért nem lett negyedik a tabellán, mert egy sérülés miatt több versenyt is kihagyott – a 19 éves Rovanpera pedig friss WRC2-es világbajnokként szintén egyértelműen a legfelső kategóriába vágyott.
A brutálisan erős Tanak-Neuville páros és kiegészítőik (egyelőre Dani Sordo és Sebastien Loeb) ellen így a Toyota is felvette a kesztyűt, az Ogier-Evans-Rovanpera trió abszolút versenyképesnek tűnik. Mivel a Citroen kivonult a sorozatból, így egyetlen ülés maradt már csak szabadon 2020-ra: az a kérdés, hogy az Evanst elveszítő M-Sportnál ki lesz Teemu Suninen csapattársa. Jelentkezők persze vannak, az említett Meeke és Latvala mellett elérhető a Hyundainál nem kellő Andreas Mikkelsen, illetve a Citroen miatt ülés nélkül maradó Esapekka Lappi is.