A csütörtöki "bemelegítés" után kalandosan kezdődött a pénteki nap a Monte-Carlo Ralin, az első gyorsaságit ugyanis rögtön törölni kellett a nagyon sok és nagyon rossz helyen álló néző miatt, sőt, a következő szakasz is késve vette kezdetét. A törölt szakasz viszont felborította a gumistratégiát, ami így egyedül a Hyundaioknak jött jól, ők jöttek ki győztesen ebből a fordulatból, mert ők gumiztak úgy, hogy a "maradék" két pályára legyen jó - ennek megfelelően Sebastien Loeb rögtön gyorsaságit nyert, alig három szakasz kellett a visszatérő kilencszeres világbajnoknak, hogy megszerezze első részsikerét az i20 WRC-vel.
Az első kör végére Thierry Neuville tehát átvett a vezetést és csütörötki napot megnyerő Ott Tanakot Sebastien Ogier is megelőzte, a francia címvédő bátran és pontosan vezette a C3 WRC-t. A délutáni körben megint a gumistratégia játszott döntő szerepet, Neuville taktikáját ugyanis felborította az, hogy az első szakaszon hibázott és eldobott 17-18 másodpercet pont ott, ahol nyernie kellett, a következő pályán pedig megkapta a várt másodperceit az oda gumizó Ogier-től. A nap záró gyorsaságiját ugyan megnyerte a Hyundai belga sztárja, de a hibátlanul, óvatosabban versenyző Ogier így is megőrzött két másodpercet az előnyéből, ő fordulhat az élen, igaz, az eddigiek alapján ez a két másodperc maximum arra elég, hogy az ő nevét írjuk ideiglenesen az első helyre.
A győzelemért zajló csatából viszont a délután folyamán kiszállt Tanak, aki már a délelőtti körben is összeszedett fél perc hátrányt, később pedig defektet kapott és a pályán kellett azt kicserélnie, úgyhogy visszacsúszott a hetedik helyre, innen próbálhat meg felzárkózni szombaton és vasárnap. A dobogó harmadik fokára a ma remeklő Andreas Mikkelsen kapaszkodott fel, aki több remek szakaszeredményt produkált, egyáltalán nem hibázott és bár a tempót tekintve messze van a két élmenőtől, a "best of the rest" legjobbjának számít eddig a kiegyensúlyozottsága miatt. A nap utolsó szakaszán előzte meg a nagyszerűen autózó Jari-Matti Latvala a kissé bizonytalan Loeböt, majd jön a Ford becsületét menteni igyekvő Elfyn Evans a hatodik helyen - Loeb többször is óvatoskodott eddig, de saját bevallása szerint az a lényeg, hogy még versenyben van és az ötödik pozíció nem is számít rossznak, ráadásul a dobogótól nincs is messze.
A Fordnál egyébként Teemu Suninen tegnapi hibája után ma az újonc Pontus Tidemand is elvérzett, a Citroennél Esapekka Lappi ment neki egy sziklának, ami összetörte a C3 WRC futóművét, így ő is kiállt, míg a Toyotánál jelenleg Kris Meeke áll a legrosszabbul, mert ő is defektet kapott, ráadásul már három felnije tört össze - ő az utolsó a még versenyben lévő (és nem szuperralizó) WRC-k között.