DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Rali

Tanak-Ogier-Neuville sorrend a Montén

A címvédő a Citroennel is bekezdett, Tanak idén is parádés eddig, Neuville rizikót vállalt, Meeke defektet kapott, Loeb a második szakaszon maradt le - elrajtolt az idei WRC-szezon.

A reggeli shakedown után két éjszakai gyorsaságival vette kezdetét az idei WRC-szezon első futama, a legendás Monte-Carlo Rali. Az első pálya inkább havas volt, míg a második inkább nem, de mindkettőn a szokásos "Monte-körülményekkel" kellett megküzdeniük a versenyzőknek, hiszen hol száraz, hol vizes aszfalton, hol havon, hol pedig fekete jégen kellett autózniuk.

A pilóták közül szinte mindenki a szöges gumikra szavazott, azzal kevesebb volt a rizikó, egyedül Thierry Neuville döntött úgy, hogy inkább kockáztat és szög nélkül abroncsokkal próbálkozik - ez az első szakaszon hátrányt jelentett számára, a második viszont előnyt. Összességében azonban nem igazán vált be a stratégia, a két szakaszon összesen öt másodperccel kikapott a Citroen C3 WRC-t most először használó Sebastien Ogier-től és 14-gyel a 2018 második felében végig domináló Ott Tanaktól. Tanak ezúttal sem okozott csalódást, esélyeshez méltó formában kezdett és ő áll az élen, Ogier pedig azt bizonyította megint, hogy mindegy neki, milyen autóban ül - a C3-mal is a második helyen fordulhat, nem tartott neki sokáig megszokni a sokat kritizált technikát.

A shakedown megnyerése után az első gyorsaságin is remekelt, második időt futott Kris Meeke, a Toyota visszatérő pilótája, ám a második szakaszon defektet kapott, kapott egy percet, úgyhogy visszacsúszott a hetedik helyre. A Hyundainál debütáló Sebastien Loeb is jól kezdett, egy negyedik idővel, de a második szakaszra nem jól választott abroncsokat, úgyhogy visszacsúszott a nyolcadik helyre, igaz, csapattársát, Andreas Mikkelsent még így is megelőzi.

Nem jól alakult a Ford napja, Teemu Suninen eldobta a Fiesta WRC-t már az első szakaszon, az újonc Pontus Tidemand pedig egyelőre nem nagyon tudja tartani az élmezőny tempóját, úgyhogy csak a hatodik helyen álló Elfyn Evans menti a nehéz helyzetben lévő csapat becsületét.

Összességében a Toyota tempója nagyon jónak tűnik és a Citroen is elégedett lehet eddig, hiszen Ogier második helye mellett Esapekka Lappi a negyedik helyről folytathatja.

Az eredmények ezen a linken megtekinthetők!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: