DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Rali

Botka: Nagyot estünk Azorin, de már felálltunk!

A Botka Rally Team párosa az utolsó előtti szakaszon hatalmasat esett az 53. Azores Airlines Ralin, ami az idei ERC sorozat első versenye volt. A versenyzőpáros nem sérült meg, ugyanez az autóról kevésbé volt elmondható. A csapat heroikus küzdelemben, 20 méteres mélységből egy kézi csörlő segítségével mentette ki a roncsot a portugál szigeten, hogy aztán egy hónap múlva már egy újjáépített autóval vághasson neki a következő versenynek.

Szenzációsan indult a portugál szezonnyitó Botka Dávid és Mesterházi Márk számára, hiszen rögtön az első gyorsasági szakaszon abszolút legjobb idővel kezdett a páros. Amióta ERC bajnokságot rendezik, azóta ilyen nem fordult még elő magyar legénységgel. Később sem vallott szégyent a Botka Rally Team csapata. Sajnos folyamatosan technikai gondokkal kellett küzdeniük, hiszen az autó hengerfejes volt, forralta a vizet, a pilótának a gyorsasági szakaszokon a vízhőfokot is szemmel kellett tartania és ha túlmelegedett, akkor a versenyprogramot lekapcsolva kellett visszahűtenie a rakoncátlankodó motort. Ennek ellenére az abszolút 8. helyen is állt már a páros egy olyan futamon, ahol Európa élmezőnyéből 34 pilóta indult top autóval.

borka-azori-2018



A zárónapra így emlékezik a pilóta: „Váltót cseréltünk este, de a motorunk továbbra is melegedett. Ennek ellenére tudtunk negyedik és ötödik időt is menni. Az utolsó körben az első szakaszra még régi gumit tettünk fel, vittünk magunkkal két újat, hogy azokat majd a végén vessük be. A kopott gumikkal többet kaptunk a többiektől, mint amire számítottunk, így amikor felraktuk a legutolsó két szakaszra az új gumikat, akkor próbáltam behozni a lemaradásunkat… Egy kicsit gyorsabban mentünk a kelleténél…” – nekicsapódtak a partoldalnak, a pilóta próbálta menteni a helyzetet, de a következő pillanatban már egy fasoron repültek át, az autó a hossztengelyén többször is átfordulva landolt 70 méterre az úttól…

A csapat kiszedte a mélységből a roncsot, hazahozta, elemeire szedte és kiderült: látványosabb a törés, mint amennyire anyagilag megterhelő. „Szerencsére nem sérült a cső, csak a Fabia karosszéria elemeit kellett cserélni és a motort, váltót, diffiket revíziózni” – mondta Dávid. „A fiúk kicseréltek mindent, ami szükséges volt, hat nap alatt összerakták az autót.”

A következő futam a sorozatban a Kanári szigeteken megrendezendő aszfaltos verseny, ahol már korábban kétszer is szerepelt a Botka Rally Team. „A versenyautót és a szervizbuszt már ki kellett küldenünk, hiszen a komp most pénteken indul. Az utolsó pillanatban lettünk mindennel készen, de szerencsére tudtunk pár kilométert menni a Skodával, pont annyit, amiből kiderült, hogy minden rendben van vele és a fiúk most is, mint mindig: jó munkát végeztek.”

Tehát május első hétvégéjén a 42. Rally Islas Canarias futammal folytatódik a European Rally Championship, ahol a Botka Rally Team párosa, Botka Dávid és Mesterházi Márk az újjáépített Skoda Fabia R5-ös versenyautóval szeretné a tőlük telhető legjobb eredményt elérni.

Az első futam összefoglaló videója, benne a bukás belső felvétele:

Az autó összeszerelését két percben pedig ez a videó mutatja:

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: