A prezentációra a Hyundai Motorsport ügyfélszolgálati központjában került sor, ami a sportrészleg jövendőbeli, a szintén az új generációs i20-ra épülő R5-ös raliautójának is születési helye lesz.
Az ötajtós új generációs i20 WRC formális bemutatása egy új, izgalmasnak ígérkező korszakot is megnyit egyben a Hyundai Motorsport rövid történetében, akik az eddigi két sikeres rali világbajnoki szezonjukra építenek. Ez idő alatt sokat tanultak és valódi ellenfelekké váltak a többi csapat számára.
Az alapok lerakását jelentő 2013-as évben a csapat a semmiből fejlesztett egy WRC autót gyors ütemben, hogy rajthoz állhasson az első versenyszezonjában. A kocsi rögtön versenyképesnek, valamint megbízhatónak bizonyult, a csapat Németországban meg is szerezte legelső győzelmét. Ezt követően a második idényben kiegyensúlyozottan teljesített az alakulat, négy dobogós helyezést gyűjtött, és egészen a zárófordulóig csatában állt a gyártói bajnokság második pozíciójáért.
Mindeközben, a 2015-ös szezon elején a csapat belefogott az új i20-as modellből készülő WRC tesztelési és fejlesztési programjába, és a 2016-os Monte-Carlo Ralin versenykörülmények között is bemutatkozik az új generációs i20 WRC. A kocsi a leleplezése előtt nyolcezer tesztkilométert tett már meg, és gyorsabbnak bizonyult, mint elődje, a különítmény versenyzői pedig a kezelhetőség javulását sem mulasztották el dicsérni.
Az új kocsi a Hyundai Motorsport 2013 óta tartó evolúciójának az eredménye, és bár még mindig fiatal a csapat, most már sokkal jobb alapokkal rendelkezik a rali világbajnokság közösségének berkeiben. A növekedés a csapat 2016-ra vonatkozó merész ambícióiban is tükröződik, nevezetesen hogy az élen küzdhessenek minden szakaszon és hogy egy komolyabb bajnoki rohamot indítsanak.
„Egy különleges pillanat a Hyundai Motorsportnál mindannyiunknak az, hogy a saját otthonunkban mutatjuk be az új generációs i20 WRC-t a világnak” – kezdte Michel Nandan, az alakulat vezetője. „Egy izgalmas fázisba lépünk a fiatal csapatunk utazásában, ami, úgy gondolom, meg fogja erősíteni az elkötelezettségünket és ambíciónkat a rali világbajnokság igencsak versenyképes közösségében. Hosszú utat tettünk meg az első, alapokat lerakó évünk óta, az utóbbi szezonban nyújtott teljesítményünk pedig megújult optimizmust ad számunkra a jövőre nézve. Az Újgenerációs i20 WRC egy teljes éves fejlesztés és egy tapasztaltabb gárda terméke, nekünk pedig emelnünk kell a céljainkon, hogy magabiztosabban küzdhessünk az élen. A versengés erős marad, és tudjuk, hogy a gyártói riválisaink nem lazítanak azon, hogy a győzelemre törjenek, mi azonban fel akarjuk velük venni a csatát 2016-ban.”
A Hyundai Motorsport a 2016-os bajnokság minden egyes fordulóján három autót küld harcba, Dani Sordo, Hayden Paddon és Thierry Neuville is teljes szezont teljesít a világbajnokságon. A januári monte-carlói idénynyitótól az új szezonzáróig, az Ausztrál Rally-ig, köztük pedig a vadonatúj kínai versenyen is, a három pilóta a 3-as, a 4-es és a 20-as rajtszámú autókon fog osztozni. A beosztás versenyről versenyre változhat, ez teljes rugalmasságot biztosít a csapat számára a bajnoki stratégiát illetően. Az alakulat két új generációs i20 WRC-vel kezdi meg immár a harmadik szezonját Monte-Carlóban, ahol egy régebbi modellt is csatasorba állítanak, a Svéd Rally-tól azonban három egyforma kocsit futtatnak.
„Két szezont dolgoztunk már Danival, Haydennel és Thierry-vel, úgyhogy egy igazi haszon számunkra, hogy folytathatjuk az együttműködést mindannyiukkal 2016-ban is az új generációs i20 WRC-vel” – mondta Nandan. „Mindannyian megtapasztalhatták már az új kocsit, és pozitív beszámolót adtak, úgyhogy alig várom már, hogy a szakaszokon lássam őket a szezon során. Erős versenyzői felállásunk van egy sor tapasztalattal és erősséggel. Nem kényszerítjük magunkat arra, hogy lefixáljuk a felállást minden versenyre, ehelyett a legjobb összeállítást rakjuk össze az egyes futamokra, hogy maximalizáljuk a bajnoki esélyeinket. Mindhárom pilóta részt vesz az összes futamon, beleértve a kínai versenyt is, ami új lesz mindenkinek. Egyenlő lehetőségeik lesznek az egyéni bajnokságban. Erősen hiszünk abban, hogy ez a legjobb megközelítés számunkra a harmadik szezonunkban, és tudjuk, hogy a versenyzők a legjobb képességeiket fogják nyújtani minden egyes versenyen. Meggyőződésem, hogy mi rendelkezünk a legsokoldalúbb versenyzői felállással a rali világbajnokságon, amit az előnyünkre akarunk fordítani.”
„Nagyon motivált vagyok, és alig várom már, hogy egy újabb szezont kezdjek meg a Hyundai Motorsporttal az új generációs i20 WRC kormánya mögött” – hangzottak Sordo szavai. „Összességében egy elfogadható szezonunk volt idén, jó sebességeket mutattunk és teljesítettünk néhány ígéretes időt, bár nem tükrözte néhány versenyen a végső pozíciónk a versenyen mutatott tempónkat. Bizonyos, hogy folytatni fogjuk a kemény munkát, hogy megmutassuk, mit vagyunk képesek elérni. Visszük a tapasztalatunkat 2016-ra azzal a céllal, hogy a top helyezésekért küzdjünk mindig, és remélhetőleg győzelmekért fogunk csatázni. Nagyon bízom az új generációs i20 WRC-ben, ami egy teljesen új filozófiával rendelkező autó ahhoz képest, amit eddig használtunk – jobb és gyorsabb, egy jó motorral és karosszériával. Úgy vélem, 2016 egy jó év lesz számomra és a csapat számára!”
„A csapatba mindenki várja már az izgalmas 2016-ot” – kezdte Paddon. „Az új autóval és az újabb évnyi tapasztalatunkkal bizakodó vagyok, hogy az élen tudunk küzdeni – főként a murvás versenyeken. 2016 egy újabb lépés a végső célunk felé, és a folyamat része, hogy megszerezzük első győzelmünket. Izgatott vagyok az új generációs i20 WRC miatt. Az eddig lefolytatott tesztjeink alapján a kocsi minden területen egy nagy előrelépés az előző verzióhoz képest, és valóban jobban megfelel a vezetési stílusomnak. Ugyan a teszt nagyon pozitív volt, sosem tudhatjuk igazán, hogy hogyan állunk a versenytársakkal szemben, amíg nem vagyunk kint a szakaszokon – ilyen tekintetben sóvárogva várjuk már mindannyian, hogy elkezdődjön a szezon.”
„Alig várom már az új szezont – a harmadikat a Hyundai Motorsporttal” – nyilatkozta Neuville. „Egy friss rajt lesz ez számomra, mivel 2015 egy nehéz év volt nekem, voltak balszerencséim és elkövettem hibákat. Erősebben és motiváltabban kerültem ki ezekből, mint amilyen valaha is voltam, és nagyon buzgó vagyok, hogy elkezdjem a szezont az új generációs i20 WRC-nkkel. Mindig ugyanaz lesz a cél számunkra, a lehető legközelebb lenni a csúcshoz és remélhetőleg a győzelmekért csatázni a szezon folyamán. Nagy a bizalmam az új kocsival, teljesen új a jelenlegi változathoz képest, és pozitív vagyok azzal kapcsolatban, hogy közelebb leszünk a fő riválisainkhoz.”
A bemutatón mindhárom pilóta részt vett, melyen leleplezték a korábbihoz képest megújult dekorációval rendelkező új, ötajtós i20 WRC-t, mely először mutatkozott nyilvánosan. Az új generációs i20-on kitűnnek a matricái a különítmény névadó támogatóinak, a Shellnek és a Mobis-nak, akiknek továbbra is benne lesz a nevük a két csapat, a Hyundai Shell World Rally Team és a Hyundai Mobis World Rally Team megnevezésében. Utóbbi autójának dekorációját a 2016-os év elején mutatják be.
A csapat továbbra is igényt tart a feltörekvő holland sztár, Kevin Abbring szolgálataira, aki a Hyundai Motorsport tesztpilótája marad. A megállapodás értelmében néhány világbajnoki futamon rajthoz fog állni egy negyedik kocsival Abbring, a pilóta elsődleges fókusza azonban a 2017-es szabályok szerint készülő kocsin és az R5-ös autón lesz.
Az R5-ös projekt, ami a Hyundai Motorsport ügyfélszolgálati részlegének fennhatósága alatt fog futni, a következő hetekben indul útjára. A kocsi fejlesztési fázisa 2016 első félévére van ütemezve, majd a tervek szerint az év közepén homologizálják azt, a rendeléseket pedig az év második részében nyitják meg.
„Egy elég mozgalmas év lesz a 2017-es WRC autó és az új R5-ös fejlesztésével” – mondta el Abbring. „Nagyon boldog vagyok, hogy a tesztpilótai munkámat elég nagyra tartják. Nagyon keményen dolgozunk mindannyian, hogy elérjük a Hyundai Motorsport céljait, nagyszerű ebben részt venni. Valakinek, akinek hozzám hasonlóan limitált rali világbajnoki tapasztalata van, nagyszerű segítség, hogy a lehető legtöbb tesztet teljesítheti a versenyek között. Az R5-ös fejlesztése nagyobb mennyiségű vezetést fog jelenteni, én pedig fel tudom használni a tapasztalatomat, hogy jobb legyen a kocsi. Sokat tanultam eddig a futamokon, másrészről pedig nehéz megmutatni a potenciálomat, amikor csak néhány fordulón versenyzek. Nagyon örülök, hogy a csapat belém helyezte a bizalmát, és várom már azt, ami következik!”
A Hyundai Motorsport innentől kezdve a januárban megrendezésre kerülő szezonnyitó Monte-Carlo Rallye-ra összpontosít, ahol megkezdődnek a 2016-os csatározások.