DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Rali

Az Audi sikereire tör a Volkswagen

A Volkswagen versenyre akar kelni a konszerntárs Audi Le Mans-i 24 órás versenyen elért sikereivel, a Citroen rali világbajnoki dominanciáját pedig el is akarja homályosítani.

Sebastien Ogier vezetésével immár harmadik egyéni és gyártói koronáját biztosította be egyhuzamban a német gyártó a ralisport csúcskategóriájában, autósport részlegük vezetője, Jost Capito azonban elárulta, ez nem elég sem számára, sem a Volkswagen Csoport igazgatótanácsának elnöke, Professzor Martin Winterkorn számára.

vw_ausztralia_wrc



„Büszke lehet ez a csapat arra, amit az egymás utáni három évben elért” – nyilatkozta Capito az Autosport magazinnak. „Amikor azonban két évvel ezelőtt megnyertük az első világbajnokságot, volt egy belsőleg szervezett karácsonyi vacsoránk, a világbajnoki kupa pedig ott volt előttünk az asztalon. Professzor Winterkorn ott ült mellettem, és látta a kupán a Citroen győzelmeinek hosszú listáját. Azt mondta nekem: ’Nézd meg ezt. Egy hosszabb listát akarok a Volkswagen számára. Nem arról van szó, hogy megnyerjük ezt egyszer vagy kétszer, hanem arról, hogy benne legyünk és folyamatosan nyerjünk.’ Jó érzéssel töltött ez el.

Mindenki tudja, hogy amennyiben három vagy négy évig szerepelsz itt, nem leszel benne folyamatosan az emberek fejében. Ha három évig nyersz, oké, az hosszú idő, de öt év múlva nem igazán fognak rád emlékezni az emberek. Ha tíz évig csinálod és tíz évig vagy itt, nem fognak elfelejteni az emberek.”

Az Audi domináns erőt képvisel a hosszútávú autózásban a ’90-es évek végétől, Le Mans-ban 2000-től mostanáig tizenháromszor nyertek. „Winterkorn gondjaira van bízva az Audi is, és látja az Audi le mans-i sikereit” – tette hozzá Capito. „Nem hinném, hogy az lenne a kultúra a Volkswagennél, hogy belépünk valahová, majd eljövünk onnan – sokkal inkább az, hogy belépünk, aztán bizonyítjuk, hogy mit lehet csinálni ismét, ismét és ismét. Ez ugyanaz, mint ami az autóiparban történik: nem az van, hogy a Volkswagen a legnagyobb autógyártó akar lenni egy évre, aztán nem foglalkozik ezzel a továbbiakban már.”

Nagyravágyó szavak, és a lehetőség meg is van Capito alakulatának, hogy hosszú-hosszú éveken keresztül uralják a rali világbajnokságot, az azonban kérdés, hogy mit hoz a jövő a csapat számára a Volkswagen Egyesült Államokban kirobbant dízel botránya után.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: