A norvég pilóta két bordája is eltörött, amikor az ausztrál világbajnoki futam pályabejárásán frontálisan ütközött egy kamionnal. Navigátora, Jonas Andersson véraláfutásokkal úszta meg az esetet. Ostberg úgy véli, sokkal rosszabb is történhetett volna. „Szerencsére teljes bukócső van a pályabejáró autónkban” – nyilatkozta a pilóta az Autosport magazinnak. „Néhány másik csapat könnyű kivitelű bukócsövet használ csupán – ha ilyen autóban ültem volna, végem lehetett volna. Egy könnyített bukócső egyszerűen nem tudott volna megbirkózni egy ilyen ütközéssel.”
Ostberget feldühítette az a vád, hogy ő maga még súlyosabbá tette a vallai szakaszon történt esetet azzal, hogy közvetlenül az ütközés előtt rossz irányba húzta a kormányt. A Mitsubishi Lancer a jobb oldalon hagyta el az utat, ami olyan gondolatokat ébresztett, hogy a versenyző ösztönösen húzódott ebbe az irányba, holott Ausztráliában balra tarts van. „Sokan nem is értik egyszerűen, hogy mi történt” – magyarázta Ostberg. „Ha balra tartottam volna, még rosszabb lett volna. Az volt az egyetlen opció, hogy a jobb felé mentem.”
A Citroen Racing pilótája azt is elmondta, hogy sem a kamionsofőrt, sem magát nem tartja hibásnak, azt viszont sürgette a szervezőknél, hogy tegyenek többet azért, hogy a helyiek tudják, mi is folyik pontosan. „A kamionsofőrnek fogalma sem volt, hogy pályabejárás zajlik” – mondta el. „Számomra katasztrófa, hogy nem tudják az úton lévő emberek, hogy pályabejárás történik. Nem lépte túl a sebességhatárt és mi sem, 60 és 70 kilométer/órás sebesség között haladtunk, de mi voltunk az első autó a pályabejáráson. Semmit sem tudtunk csinálni, jövőre azonban többet kell tenni.”
Ostberg csapattársának, Stephane Lefebvre-nek, aki csak a pályabejárás miatt utazott a déli féltekére, végül azonban a norvég helyett versenybe is szállhatott, ugyancsak volt egy balesete. A francia Lancere kisebb sérüléssel megúszta a nambuccai gyorsaságin történt szintén frontális ütközést.
A rali világbajnokság menedzsere, Michele Mouton nem ért egyet Ostberg javaslatával, szerinte nem kell teljes értékű bukócső a pályabejáró autókba. „Számomra ez egy normál közúti baleset volt, ennyi” – mondta a korábbi pilótanő. „Ha arról beszélünk, hogy bukócső kell a pályabejáráshoz – ami normál sebesség mellett normál, a nyilvánosság számára nyitott utakon folyik –, akkor azt mondjuk, minden utcai autóba is bukócső kell? Nem hinném, hogy így van.”