A helyi legenda ugyanis előfutóként teljesítette a Harju központtal kialakított rövid, aszfaltos szuperspeciált, ám nem versenyautóval, hanem egy hatalmas zöld Valtra traktorral, ugyanazzal, amellyel nem is olyan régen egy másik korábbi finn rali-világbajnok, Juha Kankkunen megdöntötte a traktorok gyorsasági világrekordját. 130 km/órával hasított a Valtrával – havon!
Makinen végsebességét és etapidejét ezúttal nem mérték le, de vélhetően azért nem ő lett volna a leggyorsabb, hiszen a VW gyári pilótája, a vb-címvédő Sebastien Ogier hiba nélkül lehozta a szakaszt, ráadásul, egy kis előnye is volt a többiekkel szemben, mivel ő rajtolt utoljára, amikor már a legszárazabb volt az aszfalt. A körülmények ugyanis versenyzőről versenyzőre javultak, ezért szinte folyamatosan változott az élmezőny sorrendje is.
Egy darabig Robert Kubica állt az élen, ám az ex-F1-es lengyel a célban maga is jelezte, nem hiszi, hogy sokáig kitart az első helyen ideje, mert a mögötte jövők komoly előnyben lesznek a felszáradó pálya miatt. Igaza lett, hiszen előbb a citroenes Kris Meeke vette át tőle a vezetést, majd jött a már említett Ogier, aki megnyerte a szakaszt. Kubica elé még Andreas Mikkelsen is befurakodott, a norvég lett ma a harmadik, miután megúszott egy igencsak hajmeresztő jelenetet – az egyik dupla jobbosban a VW két kereke is elhagyta az aszfaltot, és lecsúszott a nedves fűre, de a pilóta vissza tudta terelni a járművet a pályára.
Hibázott Jari-Matti Latvala is, aki az egyik pálya széli homokzsákot vette érintőre, és ugyanígy járt Ott Tanak is, de mindketten minimális időveszteséget könyvelhettek csak el. Ott volt a mezőnyben Thierry Neuville is, akinek szemre senki meg nem mondta volna az autójáról, hogy délelőtt még totálkáros állapotban kellett kiműteni a fák közül a shakedownon elszenvedett bukása következtében. A belga ma a 8. helyre hozta be a Hyundait, és egy zökkenőmentesebb folytatásban bízik.
A top5 állása az első szakasz után: 1. Ogier (VW): 1:48.6, 2. Meeke (DS 3): +0.6, 3. Mikkelsen (VW): +0.8, 4. Kubica (Ford): +1.1, 5. Latvala (VW): +1.6.