DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
Rali

Kubicának esze ágában nincs visszább venni!

Az ex-F1-es futamgyőztes lengyel pilóta a rali-világbajnokságon sokáig csak hatalmas bukásaival hívta fel magára a figyelmet, ám legutóbb a Monte-Carlo Ralin több szakaszgyőzelemmel jelezte, örökké támadó stratégiája kezdi meghozni gyümölcsét!

Robert Kubica a Svéd Rali előtt az autosport.com portálon frissen elindított rovatának első bejegyzésében őszintén beszélt arról, miért láttuk eleinte ennyit bukni a raliban, és miért tartja többre a tanulási folyamat szempontjából ezeket a bukásokat, mint egy-egy sallangmentesen, szürkén lehozott 6. helyes célba érést.

„Valószínűleg senki nem lepődik meg azon, ha azt mondom, tavaly a Svéd Rali nem igazán tartozott a legjobb versenyeim közé. Elég sok időt töltöttem el ásással a hóban, de idén a hólapát a csomagtartóban fog maradni” – fogadkozott tréfásan a népszerű lengyel.

„Tavaly nagyon keményen nyomtam ezen a versenyen, olyan keményen, ahogyan csak tudtam. Az volt a legelső havas ralim, és néhányan úgy gondolták, kicsit lassabban kellett volna haladnom, és fokozatosabban kitapogatni a határokat. Később néhány ralit így teljesítettem, például Argentínában, ahol 6. lettem. Igen, ott problémák nélkül végigmentem, viszont én belül úgy éreztem, hogy semmit nem ért az egész, mert azzal a sebességgel közlekedve semmit nem tudtam tanulni.”



„Mivel nagyon kevés tapasztalatom van raliban, ezért próbálom lerövidíteni ezt a tanulási folyamatot és minél meredekebb fejlődési görbét leírni. Tavaly lesodródtam a pályáról itt Svédországban, de ez által azt is megtanultam, hogy hol a határ” – avatott be minket filozófiájába Kubica, aki ezután azt is elárulta, reméli, idén keményebbek lesznek a pályák menti hófalak, és rájuk lehet majd bátran támasztani az autót, amint azt a régi nagyoktól, például Colin McRae-től látta hajdanán.

„Hogy hogyan fogok nekiállni ehhez a ralihoz? Nos, szeretnék kiegyensúlyozottabb lenni és konstansabb teljesítményt nyújtani, mint tavaly. Tudom, hogy több ralit kell befejeznem, és több kilométert kell gyűjtenem, mint 2014-ben tettem, ugyanakkor azt is ki kell tapasztalnom, hogyan viselkedik az autó, amikor igazán a határokat feszegetem vele. Monte-Carlóban is pontosan ezt tettem, és az első éjszaka vétett hibámat követően nagy örömömre szolgált, hogy több szakaszt is meg tudtam nyerni. Keményen nyomtam neki, és bejött!” – fogalmazott a lengyel, aki tehát biztosra vehetjük, hogy a csütörtök 20 órakor elrajtoló Svéd Ralin is félelmet nem ismerve fog támadni.   

A Jóisten tartsa meg jó szokását és egészségét! 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: