„Új dimenzió számomra, hogy az Audi vezére leszek az F1-ben” – Hülkenberg
https://formula.hu./parc-ferme/39026
Szintlépésként éli meg és büszkeséggel tölti el Nico Hülkenberget, hogy idén már a Sauber vezérpilótája lesz, jövőre pedig az Audi egyik első F1-es versenyzőjeként fog szerepelni. Hülkenberg a Haastól érkezik meg 2025-re a hinwili istállóhoz, amely 2026-tól immár a német márka gyári csapata lesz a Formula-1-ben. A német pilóta úgy érzi, ezzel szintet lép a karrierjében:
„Szerintem ez egy új dimenzió számomra, hogy egy csapat vezetője lehetek az F1-ben. A Renault-nál más volt a helyzet, már voltak ebben a pozícióban. Kicsit hasonló a dolog, de végső soron mégsem. Az Audi nyilván egy nagyobb márka, nagyobb név, és a Formula-1-es színpad is sokkal nagyobb” – nyilatkozta az Auto Motor und Sport hasábjain Hülkenberg, hozzátéve: „Én leszek az első két versenyző egyike, aki az Audinál fog versenyezni, és nyilván büszkeséggel tölt el németként. Nagyon boldog vagyok.”
A rutinos német, aki az újonc Gabriel Bortoleto csapattársa lesz a Stake-nél, optimista a tavaly sereghajtóként záró alakulat jövőjét illetően: elmondása szerint rengeteg szakember érkezik, akik erősítést jelentenek, és bár sok munka vár még rájuk, 2026-ban mindenki tiszta lappal fog kezdeni a szabályváltozások miatt.
Leclerc: A vezetési stílusunk hasonló, az öltözködési kevéssé
https://formula.hu./parc-ferme/39041
Ahogy felpörög az F1-es szezon, s a pilótákat egyre gyakrabban kérdezi meg a sajtó különböző témákról, Charles Leclerc természetesen nem kerülheti el, hogy újdonsült csapattársáról, a hétszeres világbajnok Lewis Hamiltonról faggassák az újságírók. A monacói versenyző úgy nyilatkozott, hogy hasonló a vezetési stílusuk, de emellett egy különbséget is kiemelt – igaz, ennek vajmi kevés köze van a pályán nyújtott produkcióhoz.
„Azt már észrevettem, hogy nagyon hasonló a vezetési stílusunk” – nyilatkozta Leclerc. „Legalábbis hasonló dolgokra lesz szükségünk az autótól, ez az első megérzésem. Persze ezt még meg kell erősíteni, mert még nem vezettünk olyan sokat együtt, de azon kevés alapján, amit már láttam, hajlamosak vagyunk eléggé, eléggé hasonlóan vezetni.”
És hogy hol a különbség? „Valószínűleg az öltözködés. Nagyon-nagyon másképp öltözködünk. De mindenki a maga módján fejezi ki magát a divatban, és Lewis ebben rettenetesen benne van. Én pedig egy kicsit kevésbé” – mondta Leclerc a csapattársáról, akiről az F1 75 Live bevezető roastjában Jack Whitehall úgy fogalmazott, hogy „mindig a figyelem középpontjában van, akár a pályán száguldozik, akár Fortnite-figurának öltözve páváskodik a paddockban.”
Hamilton rákapott az olasz konyhára: „Három pizzát ettem meg múlt héten, de nem mehet így egész évben”
https://formula.hu./parc-ferme/39040
Ferrarisnak lenni nem csupán a versenyzés iránti szenvedéllyel és tradícióval egyenlő, hanem az olasz konyhaművészet iránti rajongás is hozzátartozik – nem kötelességből, egyszerűen jön automatikusan, ha az ember, ez esetben Lewis Hamilton, Olaszországba kerül. A szerdai Ferrari-sajtótájékoztató nyolcadik vb-címről és pályafutása további alakulásáról szóló témái között feltették a fajsúlyos kérdést: pizza vagy tészta?
„Az igazság az, hogy elég sok pizzát megettem már, de valahogy mégis sikerült fogynom. Múlt héten három pizzát ettem. Ebből is látszik, szeretem az olasz ételt” – kezdte felvezetését Hamilton, elárulva, hogy inkább a pizza felé húz a szíve.
„Ez mindig is így volt, amikor még Nicóval versenyeztem és itt jártunk, minden áldott este gelatót (fagylaltot) és rengeteg pizzát ettünk, ezért mindig a pizza az első. De a kedvenc ételem mindig a penne arrabiata volt, egy másik kedvenc pedig, amit sajnos már nem ehetek, az a hihetetlen lasagna, amit az első szerelőm, Luca Del Fante anyósa készített. Az volt a legelképesztőbb lasagna. 13 éves voltam akkor, és sosem felejtem el.”
„Az étrendemre azonban figyelnem kell. Nehéz lesz, óvatosnak kell lennem, nem ehetek egész évben állandóan pizzát, különben nem férek be az autóba” – vonta le a következtetést Hamilton: az olasz specialitásokat jó ízzel, de csak mértékkel az év során.
Fotó: Scuderia Ferrari
A Ferrari „hatalmasat” nyert új helyettes csapatfőnökével
https://formula.hu./parc-ferme/39039
A Ferrari még a tavalyi szezon közben jelentette be Jerome d’Ambrosio maranellói szerződtetését – a Mercedestől érkezett korábbi autóversenyző helyettes csapatfőnökként és a Ferrari versenyzői akadémiájának vezetőjeként kezdte meg a munkát október 1-jétől az olasz istállónál.
Fred Vasseur a Ferrari szezon előtti sajtótájékoztatóján többek között újdonsült helyetteséről is ejtett néhány szót, akinek fontos szerepet szán az istálló működésében.
„Jerome fontos és megbecsült tagja a csapatnak. Tökéletes profillal rendelkezik, az üzleti folyamatok minden részével tisztában van. Korábban dolgozott csapatfőnökként, F1-es versenyző is volt, a Mercedesnél pedig szintén jó tapasztalatokat gyűjtött. Sokat fog segíteni a csapatnak és nekem – gondolok itt a szervezeti struktúra átalakítására és a menedzsment megújítására” – mondta Vasseur.
„Hatalmasat nyertünk a megszerzésével, már az első néhány hónapnyi közös munka is nagyon pozitív volt.”
Fákat vágtak ki a Ferrari-fanatikusok, hogy jobban lássák Hamilton tesztjét
https://formula.hu./parc-ferme/39038
Szerdán Fioranóban először gördült pályára a Ferrari SF-25-ös modellje, amelynek festését kedd este Londonban mutatta be az istálló. Charles Leclerc nyitott az új versenygéppel, délután pedig Lewis Hamilton következett, és akárcsak a januári bemutatkozás alkalmával ugyanitt, ismét jelentős rajongótábor gyűlt össze a kerítésen túl, hogy láthassa a 2025-ös versenygép első köreit.
A tifosi néhány tagja azonban túlzásba vitte a rajongást: egy X-en felkapott videó tanúsága szerint egy rajongó elektromos fűrésszel esett neki a drótkerítés külső oldalán álló kisebb fának, hogy jobb kilátás nyíljon a pályára – társai hangos üdvrivalgással fogadták, amint a fa ledőlt.
Han cortado un árbol en Fiorano para que los aficionados puedan ver a Lewis Hamilton conducir el Ferrari.
— RMPole (@Rm_Pole) February 19, 2025
pic.twitter.com/ZzioMiwi6m
Egy másik videóba is belefutottunk: ebben egy másik rajongó ágvágót vett a kezébe, és módszeresen lemetszette egy másik kopár fa ágait – ráadásul egy ág majdnem egy másik szurkolóra zuhant. A tifosi fanatizmusa ezúttal talán átlépett egy határt, amelyet nem kellett volna.
„Pecco úriember, a pályán kívül nem lesz harc” – Marquez
https://formula.hu./parc-ferme/39037
Marc Marquez úgy érzi, a pályán kemény csatát fognak vívni gyári ducatis csapattársával, Francesco Bagnaiával, ám mivel az olasz úriember mentalitású, a rivalizálásuk nem fog pályán kívüli csörtékké eszkalálódni.
Marquez a tavalyi gresinis idény után lépett fel 2025-re a gyári Ducatihoz, s a téli tesztek alapján annak ellenére is ő és Bagnaia számítanak a favoritnak, hogy a bolognaiak végül nem új, hanem a tavalyi GP24-es motorblokkot homologizáltatják. Sokan azt várják, hogy a két többszörös világbajnok harcol majd az idei címért a MotoGP-ben, és érdekes lehet majd látni, hogyan alakul kettejük viszonya – Marquez szerint azonban Bagnaia személyisége és az életkorukból fakadó érettségük miatt nem fog eldurvulni a helyzet:
„Ha két kakast összerakunk ugyanabba a karámba 22 és 25 évesen, az rossz, az egy bomba. De ő 27 éves, én meg 32 vagyok” – fogalmazott Marquez az El Hormiguero spanyol tv-műsorban. „Pecco egy úriember, nyugodt. Együtt dolgoztunk az előszezonban, sokat beszélgettünk egymással, hogy a lehető legjobb motort kapjuk. De mindketten tudjuk, hogy az első futamtól az utolsóig mindenki a saját érdekeit fogja nézni a pályán.”
„De a pályán kívül? Tudom a különbséget: 20 évesen még nem tudtam, ott minden élet-halál kérdése volt. De ilyen téren egység van a csapaton belül. Pecco egy úriember, soha nem emeli fel a hangját vagy ilyesmi. A pályán viszont egy harcos. Ha be kell tennie a motort, akkor be fogja tenni. De ő ilyen.”
Arról, hogyan alakulhat majd Marquez és Bagnaia ducatis házi csatája és a dinamika kettejük között, és meddig marad úriember az olasz, a Formula Motocast friss szezonbeharangozó adásában is beszélgettünk:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Sargeant befejezi a versenyzést, visszalépett az ELMS-től
https://formula.hu./parc-ferme/39036
Az IDEC Sport színeiben szerepelt volna az F1-ből kiszorult Logan Sargeant az ELMS-ben, de a csapat közleményben jelezte: az amerikai úgy döntött, „visszalép a sporttól”, és más érdekeltségekbe fog.
Sargeant másfél szezont teljesített 2023 elejétől a 2024-es Holland Nagydíjig a Formula-1-ben a Williamsnél, mielőtt az elmaradó fejlődés és a számos autótörés után a grove-i istálló végül lecserélte őt Franco Colapintóra idény közben. Az amerikai ezek után az IDEC Sporthoz szerződött, amellyel az európai Le Mans-szériában versenyzett volna, ráadásként ez a szerződés akár a WEC-be is utat nyithatott volna a sportautózásba még az F1 előtt is belekóstoló pilótának, hiszen a Hyundai márkája, a Genesis velük partnerségben száll be az Endurance-vb mezőnyébe 2026-ban. Az istálló azonban kedden rövid közleményben jelezte, hogy változtak a tervek:
„Logan Sargeant döntése után, miszerint visszalép a sporttól, hogy más érdekeltségek felé forduljon, az IDEC Sport és a Genesis Magma Racing tudomásul veszi a döntést, és a következő napokban bejelenteni a helyettesét. A legjobbakat kívánjuk Logannek a jövőbeli projektjeihez” – írták. Sargeant maga egyelőre nem kommentálta, hogy miért döntött így és mihez kezd a jövőben. Az IDEC-nél egyébként a háromszoros W Series-bajnok Jamie Chadwick és a 19 éves francia tehetség, Mathys Jaubert lettek volna a csapattársai.
„Egyértelmű, hogy mi lesz Lawson dolga” – Horner
https://formula.hu./parc-ferme/39035
A Red Bull csapatfőnöke az F1 75 londoni évindító műsorát megelőzően megerősítette Liam Lawson legfontosabb feladatát a 2025-ös szezonra, mely a Red Bull és Max Verstappen támogatása lesz, valamint arra is kitért, hogy nem várják el az új-zélandi versenyzőtől holland csapattársának a legyőzését.
„Liam dolga egészen egyértelmű. Meg kell próbálnia a lehető legjobban támogatni a csapatot – nem várjuk el tőle azt, hogy rögtön legyőzze a négyszeres világbajnok csapattársát. Ha legyőzi, az egészen fantasztikus lenne” – mondta Christian Horner a Formula.hu jelenlétében zajló sajtótájékoztatón.
„Fontos, hogy ne helyezzünk túl nagy nyomást Lawsonra. Több éve tagja a csapatunknak, korábban tartalékversenyzői szerepet töltött be. Ami a legjobban lenyűgöz benne, az a mentális ereje és az ellenálló képessége. Max csapattársának lenni valószínűleg a legnehezebb dolog az F1-ben, de mindent megteszünk azért, hogy óvjuk és fejlesszük Liamot. Még csak 11 verseny van a háta mögött, szóval nem lesz könnyű dolga, de úgy gondolom, hogy a képessége, a tehetsége és a mentális ereje is megvan ahhoz, hogy megbirkózzon a feladattal.”
Itt a választóvonal? Nem büntették a rádióban káromkodókat a Formula-E-ben
https://formula.hu./parc-ferme/39032
Úgy fest, Mohammed ben Sulayem FIA-elnök törekvései ellenére a csapatrádiós trágárságokat talán nem fogják az új rendszerben sem szankcionálni. Legalábbis erre utalhat, hogy míg a WRC-ben a Svéd Ralin 10 ezer euró bírságolták Adrien Fourmaux-t az f-betűs szó használatáért egy szakasz utáni tv-interjúban, a Formula-E dzsiddai versenyén büntetlenül maradtak a futam közbeni rádiós kifakadások.
Mint az a fenti videós összeállításban is hallható, több pilóta is elejtett trágár kifejezéseket az üzenetei során. A leginkább Dan Ticktum fakadt ki egy műszaki probléma miatt, ami tönkretette a Pit Boost-kiállását: a RaceFans beszámolója szerint legalább tíz csúnya szó hagyta el az üzenetek során (amelyekből nem halljuk mindent a válogatásban) a brit száját, a leintést követően pedig hosszasan ki is fejtette a pilóta, hogy nem a mérnökének címezte a káromkodásokat. A felügyelők sem Ticktum, sem versenytársai esetén nem is vizsgálták, ezért úgy tűnik, ez lehet a határvonal az FIA új irányelveiben: a hivatalos médiamegszólalásoknál büntetik a káromkodást, csapatrádiózás során nem.
A káromkodásügy friss fejleményeiről a Pitwall hétfői adásában is beszélgettünk:
Lakókocsiban él Hamilton a Ferrari-tesztpálya mellett
https://formula.hu./parc-ferme/39034
Különleges részletet hozott a Race Lewis Hamilton ferraris beilleszkedéséről: a szaklap arról ír elemző cikkében, hogy Lewis Hamilton, annak érdekében, hogy közel legyen a maranellói gyárhoz, egy lakókocsiba költözött. Motorhome-jával a fioranói tesztpálya mellé parkolt, az Enzo Ferrari-ház szomszédságába, ahol az első ferraris képek készültek róla januárban.
Hamilton reggeli futását a tesztpályán teljesíti, a maranellói gyár pedig csak egy ugrásra van: bármikor átmehet megbeszélések, szimulátoros munka, a különböző részlegek felkeresésre céljából. A Race arról is ír, hogy mérnökeit a lakókocsiba hívta meg ebédelni – a közelség mindenképpen felgyorsítja beilleszkedését a csapatba.
Egy stoptábla miatt bukott meg első forgalmi vizsgáján Bearman
https://formula.hu./parc-ferme/39033
Kimi Antonelli friss jogosítványszerzésére reflektálva a londoni bemutatót megelőző sajtótájékoztatón a mindössze 19 éves Oliver Bearmant is saját forgalmi vizsgájáról kérdezték. A Formula.hu helyszíni jelenlétében a Haasnál idén már teljes futamot teljesítő brit elárulta: első alkalommal megbukott a vizsgáján.
„Én egy kicsit korábban szereztem meg a jogosítványomat, hiszen itt 17 évesen el lehet menni vizsgázni, míg Olaszországban csak nagykorúként” – utalt arra Bearman, hogy Nagy-Britanniában alacsonyabb a vezetői engedély megszerzéséhez a minimum korhatár. „Azonban csak másodjára sikerült átmennem a vizsgán… Ezt lehet, nem kellett volna elmondanom!”
„Nem álltam meg egy stoptáblánál. Nem hajtottam ki senki elé, csak nem álltam meg teljesen – kicsit gurult még az autó, pedig meg kellett volna állnom. Szerencsére a versenypályákon nincsenek ilyen táblák – azonban sajnos tipikus versenyzői hozzáállás volt a részemről, hogy gyakorlóórák nélkül is meg tudom szerezni a jogosítványom. Viszont már 2022 óta vezetek, így tapasztalt sofőrnek nevezhetem magam.”
„Verstappen a legjobb pilóta, ez nem kérdés” – Berger
https://formula.hu./parc-ferme/39031
Max Verstappennek el kell gondolkodnia azon, hogy a Red Bull még mindig a „megfelelő csapat-e” az F1-ben, hacsak nem tud visszatérni „korábbi erejéhez” – állítja Gerhard Berger.
A 10-szeres nagydíjgyőztes, aki 1984-től 1997-ig versenyzett az F1-ben, úgy véli, „nem kérdés”, hogy a holland a legjobb pilóta a bajnokságban, de izgatottan várja, hogy a Milton Keynes-i alakulat vissza tud-e térni arra a piedesztálra, amelyen egykoron állt.
„Verstappen a legjobb pilóta, ez nem kérdés” – mondta az osztrák az Auto Motor und Sportnak.
„De előtte a legjobb pilóta a legjobb csapatban volt. Közben azonban Max kihúzza a parazsat a tűzből. Most izgalmas lesz látni, hogy a Red Bull vissza tud-e térni a korábbi erejéhez, vagy Verstappen továbbra is nehezen tud győzni.
„Akkor el kell majd gondolkodnia azon, hogy vajon még mindig a megfelelő csapatban van-e.”.
Alonso szerint meglepetésekkel készül az Aston ma estére
https://formula.hu./parc-ferme/39030
Fernando Alonso azt állította, hogy az Aston Martin tartogat néhány „meglepetést” az F1 75-re, az első élő eseményre, amelyet az F1 az új szezon nyitányaként rendez.
A bajnokság 75. évének megünneplése alkalmából mind a tíz csapat együtt, közösen mutatja be a festését a londoni O2 Arénában. Mindegyik csapat hét percet kap arra, hogy lenyűgözze a rajongókat, így nagy várakozás előzi meg, hogy mit tartogatnak a csapatok.
Alonso azonban a közösségi médiában további izgalmakkal kecsegtetett. Hogy ez a festésre, vagy valami másra utal, azt egyelőre nem tudni.
A Formula.hu utazó tudósítója, Mészáros Sándor már a helyszínen van, onnan hozza az információkat a nap folyamán, kövessétek a Formula felületeit a közösségi médiában!
A message from @alo_oficial ahead of F1 75 Live! pic.twitter.com/DT6lWn3KMU
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) February 17, 2025
Verstappen reméli, hogy a Red Bull tanult 2024-ből
https://formula.hu./parc-ferme/39029
Miután számos kihíváson kellett átesnie az autója fejlesztésével kapcsolatban, Max Verstappen bízik abban, hogy a Red Bull az új szezon előtt hasznosítani tudja a tanulságokat.
„Azt hiszem, az volt a szép dolog, hogy minden bajnokságot, amit megnyertem, más-más módon nyertem meg” – mondta.
„Természetesen a tavalyi év egyértelműen kihívást jelentett. Remekül indult az év, aztán egy kicsit nehéz időszak következett. Az év végén voltak hullámvölgyeink, de ez megtörténhet a Formula-1-ben.”
„Az a lényeg, hogy mit tanulunk belőle, és remélhetőleg idén, a tavalyi év tanulságaiból kiindulva, stabilabb munkát tudunk végezni.”
Verstappen: Ugyanolyan nehéz, vagy még nehezebb nyerni online, mint a valóságban
https://formula.hu./parc-ferme/39028
Max Verstappen többségi részesedéssel rendelkezik a Team Redline nevű szimulátoros versenycsapatban. Amikor a holland pilóta nem a Formula-1-es versenyzési kötelezettségeivel van elfoglalva, gyakran vesz részt virtuális versenyeken.
„Mindenki mindig azt gondolja, hogy ez csak egy játék, és szórakoztató, könnyű, de azt mondanám, hogy a versenyt ugyanolyan nehéz, vagy még nehezebb megnyerni, mint a való életben” – nyilatkozta Verstappen a The Athleticnek adott interjújában.
A holland eleinte főleg szórakozásból szimulátorozott. „Sosem volt igazán időm arra, hogy sok időt töltsek a szimulátorban, mert az iskola (és) a gokartozás összeegyeztetésével ez nem volt lehetséges. 2009-től körülbelül 2015-ig csináltam egy kicsit, de csak a szórakozás kedvéért, hogy a barátaimmal együtt menjek és jól érezzem magam”.”
Verstappennek időbe telt, mire beleszeretett az online sportba. „Egy ideig csináltam, aztán rájöttem, hogy 'Oké, ez valójában nagyon szórakoztató, amikor igazán jó versenyzőkkel vagyok körülvéve, és meg akarom próbálni, hogy én is jó legyek benne. És aztán lépésről lépésre megkapod a megfelelő felszerelést, megkapod a megfelelő tanácsokat a versenyzőktől arra vonatkozóan, hogyan építsd fel a szimulátorodat, mire van szükséged. Ez mindenképpen nagyon hasznos volt.”
„Míg a többiek beszéltek, Briatore megszerezte Colapintót” – Steiner
https://formula.hu./parc-ferme/39027
Günther Steiner, a Haas korábbi csapatfőnöke szerint Flavio Briatore volt az egyetlen ember a paddockban, aki nem csak beszélt, hanem tett is Franco Colapinto megszerzéséért.
Az argentin rajongók egyenesen megőrültek Colapintóért, amikor a 21 éves versenyző Logan Sargeant helyén debütált tavaly szezon közben a Williamsnél, 2025-re azonban Carlos Sainz érkezése miatt nem jutott számára versenyzői ülés a grove-i alakulatnál.
„Mindenki Colapintóról beszélt. Az egyetlen ember, aki tett a megszerzéséért, az Briatore volt. Azt mondta, hogy gyerünk, szerezzük meg a srácot. Nem tudta, hogy pontosan mihez fog kezdeni vele, de megszerezte. Mindenki más csak beszélt, hogy ezt és azt kellene csinálni. Flavio cselekedett is, és leigazolta Francót. Ez az ő erőssége, az Alpine oldaláról pedig megkapja a megfelelő támogatást, hogy azt csinálja, amit valójában csinálnia kell” – mondta Steiner.
Steinert az Alpine újoncának, Jack Doohannek az esetleges idő előtti menesztéséről is megkérdezték: „Ez így fair. Ha jól teljesítesz, akkor maradsz, ha pedig rosszul, akkor mész.”
Amputálták a balesetet szenvedett négyszeres Dakar-győztes navigátor jobb lábát
https://formula.hu./parc-ferme/39025
Le kellett vágni a két hete súlyos balesetet szenvedett navigátor, Mathieu Baumel jobb lábát – árulta el maga a sérült négyszeres Dakar-győztes a közösségi oldalára feltöltött videóban. Nasser Al-Attiyah korábbi harcostársát két hete ütötte el egy autó, amikor a Rallye Monte Carlo Historique startjára készülve megállt segíteni egy másik lerobbant autónak, ezt követően került kórházba.
Baumel a videóban elmondta, hogy mostanra sokkal jobban érzi magát, de „meg kellett hoznom egy az életemet befolyásoló döntést: levágták a jobb lábamat. Úgyhogy egy új, teljesen karbon rendszer lesz a lábam helyén” – magyarázta a francia, aki hozzátette: két-három műtéttel próbálták rendbe hozni a másik, azaz a bal lábát, és reményeik szerint az rendben is lesz.
„Most már csak egyetlen célom van: hogy készen álljak a következő Dakarra, hogy készen álljak az összetett legelejében szerepelni, méghozzá a topkategóriás autók között. És persze hogy újra készen álljak Guillaume de Mavius oldalán szerepelni” – tette hozzá idei dakaros kollégája kapcsán Baumel.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
McLaren: Egyáltalán nem okoz fejfájást a szárnyas szigorítás
https://formula.hu./parc-ferme/39024
Andrea Stella, a McLaren F1-es csapatvezetője állítja: egyáltalán nem jelent számukra problémát, hogy az FIA szigorítja a szárnyak hajlékonyságára vonatkozó teszteket.
Mint arról mi is írtunk, a Nemzetközi Automobil Szövetség módosított technikai direktívát küldött nemrég a Formula-1-es istállók számára, amelyben jelezték, hogy a hátsó szárnyakra vonatkozó tesztek már az idény elején, míg az első légterelőké a Spanyol Nagydíjtól kezdődően változik. A szigorításra azok után kerül sor, hogy tavaly sokáig központi beszédtémát jelentettek az elhajló szárnyelemek: többek között a McLaren is fókuszba került ezzel – igaz, ez és a mini-DRS-es hátsó szárnyuk is szabályos volt az akkori előírások és tesztek alapján.
Stella viszont állítja, hogy a mostani változtatások sem okoznak nekik gondot: „Egyáltalán nem okoz fejfájást. Egyáltalán semmilyen módosítást nem kell végrehajtanunk a szezon kezdetére. Egy apró változtatást kell eszközölnünk majd a kilencedik versenytől. Tudom, hogy komoly beszédtémává vált, de olyan tekintetben, hogy mi foglal le minket és mi okoz fejfájást nekünk, valójában más témák vannak, amelyeknek sokkal inkább közük van ahhoz, hogy tizedmásodperceket nyerjünk” – mondta el a MotorsportWeek.com által idézett McLaren-főnök a wokingiak autóbemutatóján.
Ben Sulayem: Kínai gyártót az F1-be!
https://formula.hu./parc-ferme/39023
Mohammed Ben Sulayem üdvözölné a 12 csapatos F1 ötletét, a dubaji születésű FIA-elnök örömmel látna egy kínai gárdát a száguldó cirkuszban.
„Mennyiségben vagy minőségben kell gondolkodnunk?” – tette fel a kérdést az FIA elnöke, amikor a mezőny esetleges bővítéséről kérdezték.
„Stabilitásra és minőségre van szükségünk. Az elmúlt két évben többször is arról álmodoztam, hogy minden nagy ország jelen legyen az F1-ben” – mondta Ben Sulayem a Le Figarónak.
„Az Egyesült Államokat a General Motors fogja képviselni. Sokan ellenezték ezt, de úgy gondolom, hogy a sport szempontjából jó döntés született. A következő lépés az, hogy egy kínai gyártónk legyen. Kínai versenyzőnk [tartalékversenyző – a szerk.] már van Zhou személyében.”
„Karrierem legbüszkébb pillanata lenne” – Sainz
https://formula.hu./parc-ferme/39022
Carlos Sainz szerint karrierje legbüszkébb momentuma lenne, ha dobogóra tudna állni a Williamsszel – a spanyol versenyző felkészült a kihívásra.
„Kulcsfontosságú változásokon megy át a Williams, ezért meghatározó időszakban csatlakozom hozzájuk. Semmi nem tenne büszkébbé és boldogabbá, ha dobogóra tudnék állni a csapattal. Ez lenne karrierem legbüszkébb pillanata" – mondta Sainz.
„Segíteni akarom ezt a történelmi csapatot, mely a sport történetének második legsikeresebb alakulata. Rendkívül motivál, hogy tagja lehetek annak az utazásnak, ami visszarepíti ezt a csapatot a Formula–1 csúcsára. Boldog vagyok és érzem a támogatást – remélhetőleg ez elég lesz ahhoz, hogy a legjobbamat nyújtsam majd.”
Kriptovalutában kapja a szponzorációs összeget új támogatójától az Aston Martin
https://formula.hu./parc-ferme/39021
Formabontó szponzori megállapodás született az Aston Martin és a Coinbase között. Az amerikai kriptovaluta-tőzsdei platformot üzemeltető Coinbase lesz az első olyan támogató az F1-ben, amely egy digitális stabilcoinban, USDC Coinban fizeti meg a vállalt szponzorációs összeget egy Formula–1-es csapatnak.
A Coinbase részéről Gary Sun marketingért felelős alelnök fontos mérföldkőnek nevezte a cég életében az Aston Martinnal való megállapodást – a 2012-ben alapított cég céljai között szerepel többek között az, hogy mindenki számára megkönnyítse a kriptovalutákkal való kereskedést.
A Coinbase logója az Aston Martin F1-es autójának hátsó légterelőjén, a halón és a versenyzők overálján is feltűnik majd.