Hoppá: Csúnya beszédért beidézték Verstappent a stewardok!
https://formula.hu./parc-ferme/38447
A héten komoly vihart kavart az a kezdeményezés az FIA-elnök részéről, hogy a versenyzők fogják vissza magukat, és ne káromkodjanak a csapatrádióban, valamint más nyilvános felületeken. Többek között Max Verstappen is kikelt a felvetés ellen, s az FIA tegnapi hivatalos sajtótájékoztatóján kifejtette, hogy nem ötévesek már, hogy így kelljen szabályozni őket.
„Sajnos” eddigre már az „f-betűs szó” egyszer elhagyta a száját, amikor azt találta mondani, hogy tudta, hogy az autója „el van b***va”, majd később megismételte ezt a kifejezést annak illusztrálására, hogy ezek szerint mostantól ilyesmit se mondhat.
És úgy tűnik, hogy tényleg nem mondhat, a sportfelügyelők ugyanis beidézték Verstappent magyar idő szerint 13 órára, mivel a sajtótájékoztatón megsértette a nyelvhasználatra vonatkozó szabályokat. Mindezt a nemzetközi sportszabályzat 12.2.1.k pontjára, azaz „nem megfelelő viselkedésre” hivatkozva tették meg.
109G-vel csapódott be Sting Ray Robb a vasárnapi IndyCar-futamon
https://formula.hu./parc-ferme/38190
Komoly balesettel zárult a második iowai IndyCar-futam: Sting Ray Robb az utolsó körben eltalálta Alex Rossi autóját, amitől a levegőbe emelkedett, és többször átfordult. A balesetbe Kyle Kirkwood és Ed Carpenter is belekeveredett, s utóbbi ki se tudott szállni autójából, amíg az oválspecialista veterán Carpenter versenygépét le nem szedték az övé tetejéről. A hétvégén ismét autóba ülő amerikai versenyzőre 109G erő hatott, így nem is csoda, hogy egy időre elvesztette az eszméletét.
„Ahogy a levegőben repültem, majdnem szemmagasságban látta a kerítés tetejét. Akkor felismertem, hogy komoly bajban vagyok, még mindig kapaszkodtam a kormányba, de mivel mintha lassított felvétel lett volna, volt időm még a levegőben elengedni, és belekapaszkodni a biztonsági övbe. Miközben lefelé tartottam, eszembe jutottak a korábbi esetek, amikor mások a levegőbe repültek, mint Hinchcliffe, Dixon a Speedwayen vagy Pagenaud tavaly. Az 112G volt, az enyém most 109. Igazából rosszabbul kellene lennem mint, ahogy vagyok, nem is tudom, miért vagyok ennyire rendben” – mondta a 22 versenyző a sajtó képviselőinek kedden.
Robb azt is elárulta, hogy a leérkezés után alig kapott levegőt, de ekkor még eszméleténél volt, később viszont elájult, amikor magához tért, akkor pedig annyit mondott a beavatkozóknak, hogy „nincs túl jól”. A válasz ennyi volt: „Tudjuk.” Szerencsére a legsúlyosabb sérülése is annyira banális volt, hogy utólag maga is csak nevet rajta:
„A legkomolyabb sérülést az ujjamon szenvedtem el, ugyanis amikor kiszálltam az autóból, hozzáértem a glóriához” – utalt az IndyCarban használt aeroscreen felső peremére. „Kiderült, hogy ha fogsz némi titániumot, és párszáz láb távolságban végigdörzsölöd a betonon, akkor eléggé meleg lesz. Nem ajánlom senkinek. Megtanultam a leckét. Hólyagos lesz a kezed, ha hozzányúlsz a forró titániumhoz.”
Verstappen: Sok munka áll előttünk
https://formula.hu./parc-ferme/38187
Max Verstappen elmondta, hogy nem szabad hátradőlniük, mert sok munka áll még a Red Bull csapata előtt az idei szezonban.
„A magyarországi egy érdekes pálya, várom már, hogy itt versenyezzünk a hétvégén. Az aszfaltcsík nagyon keskeny és kanyargós, a második szektor különösen technikás – ráadásul nagyon meleg lesz a hétvégén.”
„Ami az előző versenyt illeti, Silverstone trükkös volt számunkra. Habár jó döntéseket hoztunk a versenyen, sok munka áll előttünk és fejlődnünk kell a szezon második felében.”
„Tavaly nagyszerű versenyünk volt Magyarországon, jó emlékeink vannak a pályáról – tavaly itt ünnepeltük sorozatban a 12. győzelmünket. Remélhetőleg idén is nagyszerű versenyünk lesz és ismét jó eredmény tudunk szerezni a csapat számára” – tette hozzá Verstappen.
Ifjabb Nelson Piquet is elindul Micheliszék interlagosi versenyén
https://formula.hu./parc-ferme/38189
A hétvégén Brazíliában, a Formula-1-ből is ismert interlagosi pályán folytatódik a TCR World Tour 2024-es idénye. A Világsorozat állandó indulói mellé a dél-amerikai és a brazil helyi széria szereplői csatlakoznak, így összesen 29 versenyzőt láthatunk majd a rajtrácson. A nevezők között pedig találunk egy igencsak ismert nevet, ugyanis Nelson Piquet Jr. is rajthoz áll a hazai fordulóján! A brazil pilóta a Squadra Martino csapat Honda Civicjével száll harcba a Michelisz Norbert által vezetett bajnokságban.
Nelsinho Piquet 2008-ban és 2009-ben versenyzett másfél szezonon át a Formula-1-ben, ez idő alatt egy dobogós helyezést szerzett, és az ő nevéhez fűződik az emlékezetes szingapúri Crashgate, amikor a Renault-vezér Flavio Briatore arra kérte, hogy szándékosan csapja falnak az autóját, ezzel helyzetbe hozva a csapattárs Fernando Alonsót. Piquet az F1-es távozása után a Formula-E-ben szerepelt évekig, ő lett a sorozat első bajnoka is, 2019 óta viszont belekóstolt a túraautózásba is, hiszen jelenleg is a brazil Stock Car bajnokságban szerepel.
„Nagyon boldog vagyok, hogy rajthoz állhatok a TCR World Tour brazil fordulóján olyan versenyzők ellen, akik a világ legjobb elsőkerék-meghajtású autókkal. Mindig nagyszerű új kihívásokkal szembenézni, kimozdulni a komfortzónádból és valami újat tanulni. Ráadásul Brazíliában versenyzünk, hazai pályán, a szurkolóink előtt” – fogalmazott Piquet.
Ocon is Herendi-mintás sisakkal készül az F1-es Magyar Nagydíjra – fotók
https://formula.hu./parc-ferme/38188
Lando Norris a tavalyi pódiumincidens után szerdán el is látogatott a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt.-hez, ahol egy közösen megalkotott, Herendi-motívumokkal díszített sisakfestést mutattak be a hétvégi Formula-1-es Magyar Nagydíjra. Nem ő lesz azonban az egyetlen pilóta, akinek bukósisakján visszaköszön a Herendi-mintázat, Esteban Ocon ugyanis a 2021-es hungaroringi győzelme alkalmával kapott trófeát idézi meg a közösségi oldalán leleplezett dizájnnal.
„Különleges verseny, különleges sisak” – írta a francia pilóta az idei sisakját és a három évvel ezelőtti trófeát is ábrázoló fotók mellé piros-fehér-zöld szívecskék kíséretében. Ocon 2021-ben Valtteri Bottas rajt utáni tarolása, valamint Lewis Hamilton újraindításnál elbaltázott döntése – egyedüliként nem váltott rögtön slick gumikra a felszáradó pályán – után diadalmaskodott az Alpine-nal az F1-es Magyar Nagydíjon.
special race, special helmet pic.twitter.com/dFM2maKux2
— Esteban Ocon (@OconEsteban) July 17, 2024
Perez: Elemeztük, hogy hogyan lehetne javulni...
https://formula.hu./parc-ferme/38186
A levegőben lóg Sergio Perez jövője, akinek alighanem jó pár kérdést meg kell válaszolnia a Magyar Nagydíj hétvégéjén ezzel kapcsolatban.
A hungaroringi hétvége előtt viszont egyelőre a szokásos mondandóját fogalmazta meg:
„Jó volt egy kis időt tölteni a Brit Nagydíj után azzal, hogy eltávolodjak a versenypálya zajától, ami néha különösen fontos tud lenni. A családommal töltöttem az időmet és keményen edzettem, voltam a gyárban is a csapatommal, dolgoztam a szimulátorban, és elemeztük az adatokat arról, hogy hogyan lehetne javítani a formámon. Mindig közösen dolgozunk a megoldásokon, most is ezt csináltuk” – mondta a mexikói.
„A legnehezebb rész megvan, készen állok a győzelemre” – Piastri
https://formula.hu./parc-ferme/38185
Az utóbbi versenyeken határozottan úgy tűnt, hogy a McLaren méltó kihívója a Red Bullnak, sőt olykor még gyorsabbak is voltak az energiaitalosoknál. Ugyanakkor eddig egyetlen győzelmet arattak a 2024-es F1-es szezonban, még Miamiban Lando Norrisszal a számukra szerencsésen jött biztonsági autós fázis révén. A csapattárs Oscar Piastrinak egyelőre két dobogóval kellett beérnie idén, de a másodéves ausztrál úgy érzi, készen áll ő is F1-es karrierje első győzelmére – már csak azért is, mert a McLaren már versenyképes, és ők sem ugyanazokat a hibákat követik el újra és újra:
„Úgy gondolom, határozottan készen állok rá” – idézi Piastrit az F1i.com lap. „Úgy vélem, hogy ami egyszerre jó és rossz dolog, hogy sosem ugyanaz gátolt meg minket a győzelemben. Silverstone-ban rosszul döntöttünk, Imolában gondunk volt az időmérőn a forgalommal, Ausztriában meg… nos…” – célzott arra Piastri, hogy Spielbergben a pályaelhagyásos körelvétel nélkül alighanem ő csaphatott volna le a győzelemre Max Verstappen és Norris ütközése után.
„Szóval szerintem jó dolog, hogy nem ismétlődő hibáról van szó. De igen, úgy érzem, most már a garázs mindkét oldalán maroknyi olyan eset volt, ahol úgy éreztük, hogy megnyerhettük volna a futamot. Szerintem a legnehezebb részen már túl vagyunk, mivel úgy gondolom, hihetetlenül gyors autónk van, most már csak ki kell ezt használnunk.”
Befolyásolja-e a Mercedes F1-es pilótaválasztását a formajavulásuk?
https://formula.hu./parc-ferme/38184
Továbbra is a Ferrarihoz átigazoló Lewis Hamilton által üresen hagyott Mercedes a legértékesebb szabad hely a 2025-ös Formula-1-es rajtrácson. A fő jelöltnek a saját neveltjük, az F2-ben pallérozódó Andrea Kimi Antonelli tűnik, de Silverstone-ban Toto Wolff csapatfőnök arra tett utalást, hogy akár Carlos Sainz is újra képbe kerülhet. Mindeközben pedig a Mercedes látványos formajavuláson ment keresztül az utóbbi nagydíjakon: Kanada óta egyértelműen odaértek az élbolyba, sőt a legutóbbi két futamot meg is nyerték.
Wolff szerint bár ez csábító lehet több pilótának is – a Max Verstappent érintő „udvarlásai” során is rendre erre utalt –, de nem érzi úgy, hogy ez fenekestül felforgatná a stratégiájuk versenyzőkérdésben: „Nem befolyásolja a gondolkodásunkat” – idézi a Mercedes-vezért a RacingNews365.com portál. „Mindig mondtam, hogy egy gyors autóra van szükségünk. És ha van egy gyors autónk, akkor az sok versenyző számára válik érdekessé. Nyugodtnak kell maradnunk és folytatnunk a szezont, továbbra is az autóra koncentrálnunk, aztán megnézzük, még mindig ugyanazok-e az opciók. De nincs arról szó, hogy ez mindent a feje tetejére állítana.”
Button: Ha a Hungaroringen sem szerez pontot, muszáj lecserélni Perezt
https://formula.hu./parc-ferme/38183
Júniusban hosszabbították meg „több évvel” Sergio Perez szerződését, de egy hónappal később újra tüzet fogott a mexikói esetleges menesztését övező pletyka: a hatszoros futamgyőztes Red Bull-os évei legmélyebb hullámvölgyében van, Imola óta, hat versenyhétvége alatt mindössze 15 ponttal. A 2009-es világbajnok, Jenson Button szerint ez a sorozat nem folytatódhat: ha a Magyar Nagydíjon Perez újra nullázik – hasonlóan Monacóhoz, Montrealhoz és Silverstone-hoz –, csapatának nem lesz más választása, meg kell válnia tőle:
„Ez már egy óriási problémává nőtte ki magát, a (silverstone-i) hétvége szörnyű volt. Balszerencsés is bizonyos tekintetben, nem fog megismétlődni minden versenyhétvégén, de túl sok az a pontmennyiség, amennyit a McLaren ledolgozott” – mondta Button a Sky Sportsnak. A McLaren kilenc ponttal szerzett többet a Red Bullnál, a konstruktőri tabella harmadik helyén 78 pont a lemaradás az osztrákokhoz képest: de Imola előtt még 115 egység volt ez a különbség.
„Minimum újra pontokat kell szereznie, még ha nem is közvetlenül Max mögött végez. Nem hagyhatják, hogy ez örökké így menjen. Úgy gondolom, ha a következő futamon nem szerez újra pontokat, akkor elég gyorsan ki kell ültetniük az autóból és valaki mást tenni a helyére. Ez kemény, tudom, hogy nem egy jó érzés a versenyzőnek, szörnyűséges, de számukra a bajnokság a fontos” – jósolta Perez 2013-as csapattársa a McLarennél, hogy már a hétvégi Magyar Nagydíjon eldőlhet a küszködő Red Bull-os jövője.
MotoGP: Kazahsztán ismét törölve, második misanói futam veszi át a helyét
https://formula.hu./parc-ferme/38182
Újfent módosult a MotoGP 2024-es versenynaptára, ugyanis a Dorna és a FIM hétfőn bejelentette, hogy törlik a szeptemberre tolt Kazah Nagydíjat. A Sokol Circuit eredetileg már tavaly bemutatkozott volna a gyorsaságimotoros-vb versenynaptárában, ám akkor logisztikai problémák miatt lefújták a futamot. Az idei menetrendbe ugyancsak bekerült júniusi időponttal, viszont a kazahsztáni áradások miatt elhalasztották a versenyt, amely néhány hete a közben törölt Indiai GP helyét vette át a kalendáriumban. Most azonban kiderült, hogy a szeptember 20-22-i hétvégén sem tud sor kerülni a pálya és a verseny debütálására.
Viszont a nagydíjak száma nem csökken tovább az Argentin és az Indiai GP-k törlése után, ugyanis azt is bejelentették, hogy a szeptember 20-22-i hétvégén egy második misanói fordulót iktatnak be, két héttel a San Marinó-i Nagydíj név alatt futó versenyt követően. Akárcsak a koronavírus-járvány éveiben, ez a második futam ezúttal is az Emilia-romagnai Nagydíj nevet kapta – és így talán véglegesnek tekinthető a 20 versenyes menetrend.
Senna előtt tiszteleg a Hungaroring sikánja az F1-es Magyar Nagydíjon
https://formula.hu./parc-ferme/38181
Több szempontból is különleges lesz a hétvégi Formula-1-es Magyar Nagydíj, hiszen az F1-es mezőny először versenyez a részben már felújított Hungaroringen. Mint azt Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója a pályán tartott hétfői sajtótájékoztatón (ahol az idei herendi trófeákat is bemutatták) elmondta: a közműhálózat fejlesztése mostanra teljesen befejeződött, valamint elkészült az új főbejárat is. Emellett bővült a Super Gold tribün mögötti terület, a legnagyobb munkát viszont a depó kiszélesítése jelentette: konkrétan 19 méterrel lett szélesebb a terület.
A hétvégén búcsúzik emellett a még 1986-ban átadott főépület is, amelynek kapcsán a hétvégén egy „good-bye wall” is helyet kap majd, és a pilótákkal is elbúcsúztatják az épületet is. Ha pedig mindez nem lenne elég, a Hungaroring a 30 éve elhunyt Ayrton Senna előtt is tiszteleg, méghozzá azzal, hogy a brazilokra és a háromszoros F1-es világbajnokra utaló zöld-sárga festést kapott a rázókő a sikánnál – erről mutatjuk tudósítónk, Mészáros Sándor helyszíni fotóit is:
Az F2-es éllovas is esélyes a Visa RB F1-es ülésére?
https://formula.hu./parc-ferme/38180
Miközben a szerződéshosszabbítása ellenére Sergio Perez ülése is inog a Red Bull Formula-1-es alakulatánál, hivatalosan már csak egyetlen hely kiadó az energiaitalosok kötelékein belül 2025-ben: az nem dőlt még el, hogy ki lesz a már biztosan maradó Yuki Tsunoda csapattársa. A két fő jelöltnek Daniel Ricciardót és Liam Lawsont tartják – akiknek a sorsa persze függhet Perezétől is –, de közben a Formula-2-ben is egyre jobban szerepel a Red Bull-junior Isack Hadjar, aki a silverstone-i forduló után konkrétan vezeti a bajnoki összetettet.
Hadjart pedig – aki a Brit Nagydíj első szabadedzésén a Red Bull F1-es autóját is vezethette – maga Christian Horner Red Bull-csapatfőnök is méltatta: „Jó munkát végez. Jó hétvégét teljesített, jó volt látni, hogy ő is győzött, valamint Arvid Lindblad is megnyerte a Formula-3-as futamokat. Két kiemelkedő tehetség van érkezőben. Úgyhogy igen, erős alapokat ad magának a jövő évre nézve, ezért nem is sietünk az ülések véglegesítésével a testvércsapatnál” – jegyezte meg a RacingNews365.com által idézett Horner, aki arra a kérdésre, hogy van-e esélye a fiatal pilótának jövőre az F1-be kerülnie, így felelt: „Mindig van esély.”
Hatalmas utolsó körös baleset és Penske-dupla Iowában (videó!)
https://formula.hu./parc-ferme/38179
Iowában vendégeskedett a hétvégén az IndyCar mezőnye, ahol két oválversennyel folytatódott a szezon. A szombati futamot Scott McLaughlin nyerte, aki először diadalmaskodott ilyen típusú pályán. A Penske pilótája a mclarenes Pato O’Wardot és saját csapattársát, Josef Newgardent előzte meg a célban. A versenyt számos baleset tarkította, közülük a bajnokság szempontjából a legjelentősebb, hogy a már előtte egy bokszutcai lefulladás miatt hátrébb eső éllovas, Alex Palou is hibázott a 175. körben: a spanyol „elfogadhatatlannak” nevezte az aznapi teljesítményét.
Vasárnap aztán második hellyel szépített Palou, aki így továbbra is vezeti az összetett pontversenyt. A győzelmet viszont a 22. rajthelyről induló Will Power húzta be – azaz a Penske duplázott Iowában –, ezzel karrierje 41. sikerét jegyezte az ausztrál, aki több mint öt év után nyert ismét oválpályán. A pódiumot a csapattárs McLaughlin tette teljessé.
A második verseny egyébként az utolsó körben egy hatalmas balesettel ért véget: Sting Ray Robb hátulról eltalálta Alexander Rossi lelassuló autóját, amitől a levegő emelkedett, míg mögöttük Kyle Kirkwood és Ed Carpenter is megpörgött a baleset elkerülése miatt, és egymást és Rossit is begyűjtve a falnak csapódtak. Robbot kórházba is szállították az incidens után, de csapata, az A.J. Foyt Racing közlése szerint kora este már ki is engedték onnan.
Mikor jelenti be a Haas Bearman csapattársát?
https://formula.hu./parc-ferme/38177
A Brit Nagydíj hétvégéjén a Haas hivatalosan is megerősítette, hogy 2025-ben az egyik autójukat Oliver Bearman vezeti majd, a fiatal brit csapattársának kiléte azonban hivatalosan egyelőre nem ismert – jóllehet, utazó tudósítónk, Mészáros Sándor értesülései szerint Esteban Ocon lett a befutó.
Ayao Komatsu így felelt arra a kérdésre, hogy mikor várható a második bejelentés: „Van egy listánk – számos versenyzővel tárgyalásban állunk, természetesen Magnussennel is. Jelenleg már a folyamat vége felé közeledünk” – mondta a Haas csapatfőnöke.
Természetesen Kevin Magnussent is megkérdezték a terveiről, melyre a következőképp reagált a dán versenyző: „Az F1-re koncentrálok, de természetesen sok lehetőség van ezen kívül is, amik szintén érdekesek” – mondta Magnussen.
Videó: Hatalmas baleset a Eurocup-3 zandvoorti hétvégéjén
https://formula.hu./parc-ferme/38178
Óriási balesetet szenvedett a mindössze 19 éves dél-koreai Michael Shin a Eurocup-3 szériájának zandvoorti versenyhétvégéjén.
Shin a szombati első versenyen bukott, a fiatal versenyző azonban szerencsére teljesen jól van, épségben megúszta a félelmetes balesetet.
„Az orvosi csapat nagyszerű munkát végzett, ahogy kiszabadítottak az autóból. Megerősíthetem, hogy teljesen jól vagyok” – nyilatkozta Shin.
A baleset a lenti videóban látható, 0:04-től.
Thanks to the fantastic safety advancements in motorsport and the efforts of the entire Eurocup-3 family, crashes like yesterday's are just a scare.
— EuroCup-3 (@Eurocup_3) July 14, 2024
Here are Michael Shin's thoughts after the crash. And what's more, he plans to race today! pic.twitter.com/5OPl6WZIju
Miért nincs ott Vettel Goodwoodban?
https://formula.hu./parc-ferme/38176
A Red Bull 20 éves évfordulót ünnepel Goodwoodban, az energiaitalos istálló ugyanis már két évtizede jelen van az F1 mezőnyében.
A Red Bull ennek apropóján a legikonikusabb F1-es autóival készült a 2024-es Goodwoodi Sebességfesztiválra, olyan versenyzőkkel a volán mögött mint Mark Webber, David Coulthard, Max Verstappen és Sergio Perez.
Egy név azonban hiányzik a listáról, a Red Bull színeiben négy egyéni világbajnoki címet bezsebelő Sebastian Vettel.
Christian Hornernek természetesen feltették a kérdést, hogy miért nem vesz részt Vettel az évfordulós fesztiválon, melyre így felelt a Red Bull csapatfőnöke: „Az volt a terv, hogy Sebastian vezeti majd az egyik autónkat, de éppen nyaral a családjával, ezért nem tudott eljönni Goodwoodba.”
Sargeant a végsőkig harcolni fog
https://formula.hu./parc-ferme/38175
Logan Sargeant ülése továbbra is veszélyben van a Williamsnél, az amerikai versenyző 2025-ös szerződése erősen kérdéses, sőt, abban sem lehet biztos, hogy az idei szezont befejezheti a Williamsnél. A 23 éves versenyző mindezek ellenére magabiztos, saját véleménye szerint jó teljesítményt nyújt az idei szezonban.
„Ismerem a tényeket és tudom, hogy jó munkát végzek az idei szezonban. Számomra ez számít” – mondta Sargeant.
„Nehéz tisztán látni a dolgokat amiatt, hogy mennyi ideig tartott, amíg egyenlő autót kaptunk az idei évben. Elégedett vagyok azzal, ahogy vezetek – ezt tavaly nem tudtam elmondani magamról, idén azonban változott a helyzet.”
„Tudom, hogy jól vezetem azt, ami a rendelkezésemre áll az idei évben. Harcos vagyok, helyzettől függetlenül a végsőkig harcolni fogok” – tette hozzá az amerikai versenyző.
Ilyen idő várható az F1-es Magyar Nagydíjon
https://formula.hu./parc-ferme/38173
Hazánkban rendezik a 2024-es F1-es világbajnokság 13. fordulóját, ennek apropóján pedig megnéztük, hogy milyen idő várható a Magyar Nagydíj ideje alatt.
Csütörtök – High Speed Test és boxutca látogatás
Előrejelzés: Napos idő
Hőmérséklet: 36°C
Eső valószínűsége: 3%
Péntek – FP1 és FP2
Előrejelzés: Napos idő
Hőmérséklet: 36°C
Eső valószínűsége: 6%
Szombat – FP3 és Időmérő edzés
Előrejelzés: Napos idő
Hőmérséklet: 34°C
Eső valószínűsége: 2%
Vasárnap – Futam
Előrejelzés: Napos idő, zápor előfordulhat
Hőmérséklet: 34°C
Eső valószínűsége: 38%
Newey korábbi F1-es Ferrarit vezetett
https://formula.hu./parc-ferme/38174
Adrian Newey, a Red Bulltól távozó technikai guru Niki Lauda korábbi F1-es Ferrariját vezethette a Goodwoodi Sebességfesztiválon.
„Niki korábbi bajnoki címet nyerő autóját vezetni nagyon különleges érzés. Rendkívül jól ismertem Nikit, hihetetlenül különleges érzés itt ülni és átérezni azt, amit ő tapasztalhatott ebben az autóban” – mondta Adrian Newey a Sky Sports-nak nyilatkozva.
A Haasnál sem számítottak erre
https://formula.hu./parc-ferme/38172
Míg tavaly 12 ponttal utolsóként zárt a Haas F1-es csapata a konstruktőri pontversenyben, a 2024-es szezon féltávjánál már 27 pont áll az amerikai istálló neve mellett.
Nico Hülkenberg egy vele készült interjúban bevallotta, még ők sem számítottak erre a teljesítményjavulásra: „Úgy gondolom, hogy saját magunkat is megleptük. Nem számítottunk erre, hiszen a tavalyi egy nagyon nehéz év volt. A tél során nem igazán volt jele annak, hogy ennyire jók lehetünk.”
„A téli tesztek és az első versenyek során aztán kiderült, hogy az autó elég sokat változott, különösképpen az aerodinamika terén léptünk előre sokat” – mondta Hülkenberg.
Ez nehezíti meg a Pirelli felkészülését 2026-ra
https://formula.hu./parc-ferme/38171
A RaceFansnek nyilatkozva Mario Isola, a Pirelli motorsport-igazgatója elmondta, hogy a 2026-os F1-es autógeneráció érkezésére való felkészülést jelentősen megnehezíti, hogy a korábbi gyakorlattal ellentétben nem tudnak kísérleti úgyszólván „öszvérautót” létrehozni, melynek segítségével a változásokat szimulálhatják. Az autók méretének csökkentése nem az egyetlen probléma (legalábbis ebből a szempontból), hiszen az aktív aerodinamika szintén nagyban befolyásolja a gumik működését – s ezt nem lehet egy jelenlegi autón szimulálni.
„Azt mondanám, hogy lehetetlen egy hasonló tulajdonságokkal rendelkező öszvérautót létrehozni” – idézi a portál Isolát. „Nem lesznek kisebb autóink. Tudunk spórolni némi súlyt, például ahelyett, hogy hosszú meneteket futnánk teljes tankkal, csökkenthetjük az üzemanyagszintet, hogy ezzel szimuláljuk a súlycsökkenést. De más téren ez is lehetetlen, mert nincs meg az aktív aerodinamika” – mondta az olasz szakember, majd kitért a korlátozott lehetőségekre:
„Az a kulcsa számunkra a dolognak, hogy párhuzamosan dolgozzunk a virtuális modellel és a fizikai modellel. Megpróbáljuk megérteni, hogy függ össze a kettő, hogy olyan teszteket végezhessünk a pályán, amelyek a lehető legjobban reprezentálják azt, ami 2026-ban elérkezik. De tudjuk, hogy ez soha nem lesz 100%-ban reprezentatív. Egyelőre olyan szimulációink vannak, amelyek az FIA-tól érkeznek, a csapatoktól még nincsenek. De a szokásos fejlesztési folyamat során a 10 csapattól is kapunk majd szimulációkat, és megérthetjük, hogy mi az általános elképzelés a 2026-ra becsült teljesítményről.”