Marko szerint Verstappen a leggyorsabb autót keresi, ez alapján fog dönteni
https://formula.hu./parc-ferme/38445
Az év nagy részében Max Verstappent a Red Bulltól való távozásával hozták összefüggésbe, annak ellenére, hogy 2028-ig élő szerződéssel rendelkezik.
A kiszivárgó információk és az érintettek nyilatkozatai alapján sokan úgy vélik, hogy a szerződésében vannak bizonyos kilépési záradékok, a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff pedig az év elején nyilvánosan csábította Verstappent.
Miután megerősítést nyert, hogy a Red Bull eddigi technikai vezetője, Adrian Newey jövőre az Aston Martinhoz szerződik, Verstappent most azzal hozzák összefüggésbe, hogy a silverstone-i bázisú alakulathoz igazol.
Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója most kiemelte, hogy Verstappen mindig a leggyorsabb autót fogja keresni a rajtrácson, annak ellenére, hogy hűségesnek érzi magát a Red Bullhoz.
„Max erősen kötődik a Red Bullhoz, és nagyon lojális” – mondta. „Bíztunk benne, amikor 17 éves volt, és adtunk neki egy ülést, ezt nem felejtette el. De nem lesz addig az F1-ben, mint Fernando Alonso, amikor már elmúlt 40 éves. Ezért akar most a lehető legsikeresebb lenni.”
fotó: Red Bull Content Pool
Pillants be Raikkönen utolsó futamának kulisszái mögé!
https://formula.hu./parc-ferme/31430
Kimi Raikkönen két évtized után vonult vissza tavaly év végén a Formula-1-től. Az Alfa Romeo és az F1 jóvoltából most bepillanthatunk a számára utolsó Abu Dhabi Nagydíj kulisszái mögé, így hallhatjuk nyilatkozni a hozzá közel állókat, láthatjuk, hogyan beszél a Jégember a mérnökökkel zajló egyeztetésen, de az is kiderül, hogy tényleg jó kapcsolatot ápolnak Antonio Giovinazzival, aki el is hívta a 2007-es világbajnok családját magukhoz a nyárra. A videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Itt követheted élőben a RoC Nemzetek Kupáját!
https://formula.hu./parc-ferme/31431
Svédországban, jeges-havas pályán tér vissza a hétvégén a Bajnokok Tornája, amelynek csapatversenyét szombaton déltől, egyéni küzdelmeit pedig vasárnap ugyanebben az időpontban rendezik, számos nagynevű indulóval. Magyar tv-csatorna nem közvetíti a gálaversenyt, a briteknél viszont a Sky Sports F1 tűzi azt műsorra, amelynek adását IDE vagy a képre kattintva lehet nézni:
Jack Aitken idén debütál az ELMS-ben
https://formula.hu./parc-ferme/31424
Új kalandba kezd a Williams F1-es csapatának tartalékosa. Jack Aitken alig két hónappal azután, hogy Sebringben tesztelhette az Ed Carpenter Racing IndyCar autóját és részt vett a Formula-1 szezonzárója utáni teszten Abu-Dhabiban, egy pénteki bejelentés szerint az Európai Le Mans Széria (ELMS) versenyein fog részt venni a jövőben. A brit pilóta Salih Yoluc és Charlie Eastwood mellett egy Oreca 07-est fog vezetni a Racing Team Turkey színeiben az LMP2-es kategóriában. A fiatal versenyző Harry Tincknell helyett ugrott be a csapatba, a lehetőségnek pedig természetesen nagyon örült.
„Örömömre szolgál, hogy idén az ELMS-ben és az LMP2-es kategóriában debütálhatok a Racing Team Turkey színeiben. Ez olyasvalami, amit már régóta szerettem volna kipróbálni, és egy olyan bajnokság, amit egyébként is figyelemmel kísérek. Nagyon izgalmas, hogy csatlakozhatok Salih és Charlie mellé, és hogy egy olyan autóba ülhetek, amelynek egyértelműen megvan a tempója. Biztosan versenyben lehetünk a dobogós helyekért és a győzelmekért, szóval alig várom, hogy elkezdjük a munkát, és megnézzük, mire vagyunk képesek”
Új feladatot kapott az FIA-nál az MNASZ-elnök
https://formula.hu./parc-ferme/31429
Mohammed Ben Sulayem, a Nemzetközi Automobil Szövetség új elnöke levezette első két Világtanács-ülését, amelyen több bizottság tagjait és vezetőit is kinevezték. Ebben számos magyar is érintett volt, többek között a mostantól új feladatot kapó MNASZ-elnök, Oláh Gyárfás is, aki eddig az Offroad Bizottságot vezette, ezentúl viszont az az FIA Electric és New Energy Commission tagja lesz. Oláh Gyárfás a Facebook-oldalán posztolt erről és a többi magyar megbízottról:
A Honda és az Aston Martin is életre keltette 2022-es motorját
https://formula.hu./parc-ferme/31427
Illetve hivatalosan nem a Honda, hanem a Red Bull Powertrains erőforrása ez, de hát... szóval az AlphaTauri tett közzé egy videót:
De nem ők voltak az egyetlenek, az Aston Martin is csatlakozott a sorhoz, ők is beröffentették a Mercedes-motort:
Headphones on. Volume up. The #AMR22 is alive!
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 4, 2022
Stay tuned as we bring you more sounds from our 2022 challenger with @Eposaudio.#WeClimbTogether pic.twitter.com/mfmd5P4O34
Minden eddiginél többet sejtető képet osztott meg a W13-asról a Mercedes
https://formula.hu./parc-ferme/31428
Még csaknem két hetet kell várnunk rá, hogy február 18-án leleplezzék a zsinórban nyolc konstruktőri vb-címet gyűjtő Mercedes 2022-es Formula-1-es autóját, a csapat közösségi oldalain azonban időről időre jelennek meg elsötétített részletek a versenygépről. A mostani kép viszont minden korábbinál többet enged láttatni a W13-asból:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
16 éves szupertehetséget igazolt a Williams
https://formula.hu./parc-ferme/31425
Zak O'Sullivannel erősít a Williams: a grove-iak a 17. születésnapját még csak most vasárnap ünneplő tehetséget szerezték meg a juniorprogramjukba. O'Sullivan még csak 2019-ben váltott a gokartozásról az autózásra, de a GB3 bajnokságot tavaly egészen döbbenetes fölénnyel, 164 pontos előnnyel nyerte meg és a jövő egyik legfényesebb brit autóversenyzőjének várják. O'Sullivan a Williams segítségével 2022-ben már nagyszínpadra kerül: a csapatnál végzett szimulátoros tevékenység mellett ugyanis a Carlin színeiben a teljes Formula-3-as szezont teljesíteni fogja.
Minden, ami rali: elindult a Formula.hu ralis csoportja
https://formula.hu./parc-ferme/31426
Minden, ami rali - hírek, információk, pletykák, érdekességek, fotók, videók, háttéranyagok. Csatlakozzatok a Formula.hu ralis Facebook-csoportjához ezen a linken, vagy a képre kattintva!
Vettel és Schumacher kiválóan bírják a hideget
https://formula.hu./parc-ferme/31423
Különleges módon készül a Race of Champions tornára Sebastian Vettel és Mick Schumacher. A négyszeres világbajnok és a Haas pilótája a svéd ralikrossz versenyző, Nils Andersson társaságában töltötte az időt, edzés gyanánt pedig a szakadó hóba is elmentek futni. Az Aston Martin pilótája láthatóan élvezte az időjárást, mivel rövidnadrágban teljesítette az előttük álló feladatot.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Vajon tényleg leesett Norris egyszer a háztetőről, amikor ott akart beosonni a hálószobájába?
https://formula.hu./parc-ferme/31418
Igaz vagy hamist játszott egymással a McLaren egyik partnere révén Lando Norris és Daniel Ricciardo, amelyből többek között a poszt címében feltett kérdésre is választ kapunk, de azt is megtudjuk, hogy az ausztrál tényleg félt-e attól, hogy áramütést szenvedhet, ha vihar közben kapcsolja be a mosógépet:
Mint kiderült, mindkét állítás igaz volt, de Norris kapcsán arra is fény derült, hogy gyerekként lovagolt, az viszont nem volt igaz, hogy Ricciardót „gyorshajtáson” kapták volna a saját farmján egy traktorral a karanténidőszak során.
Bottas mégsem indul a Bajnokok Tornáján, hölgyversenyző ugrik be a helyére
https://formula.hu./parc-ferme/31422
Valtteri Bottas is részt vett volna a hétvégi Race of Championsön – aktív Formula-1-es pilótaként ő, Sebastian Vettel és Mick Schumacher szerepelt a nevezési listán –, ám az utolsó pillanatban kiderült, hogy az idén már az Alfa Romeót erősítő finn mégsem tud szerepelni. A közleményben csupán „egyéb kötelezettségről” írnak, konkrétumot nem említenek. Bottas helyére pedig a W Series egyik oszlopos tagja, a futamot is nyerő Emma Kimilainen ugrik be a hétvégén. Így a szombati Nemzetek Kupáján is ő képviseli majd Finnország színeit a kétszeres világbajnok legenda, Mika Hakkinen mellett – akiről egyébként azt mondta a hölgypilóta, hogy a gyermekkori hőse.
A Bajnokok Tornájának sorsolásáról itt írtunk, a versenyeket szombaton és vasárnap is déltől rendezik a havas-jeges svédországi pályán.
Stoner vallomása: szorongással küzdött MotoGP-s pályafutása során
https://formula.hu./parc-ferme/31420
Hiába volt illusztris eredménysora a MotoGP-ben eltöltött hét szezonja során a számos futamgyőzelemmel és a két vb-címmel, Casey Stoner kapcsán rendre sok a ’mi lett volna, ha’ jellegű kérdőjel (ahogy arról a lentebb meghallgatható Formula Motocast-adásban is szót ejtettünk 1:08:34-től), és nem is csak azért, mert már 27 évesen visszavonult. Az ausztrál klasszist már aktív pályafutása során is kínozta a krónikás fáradtság szindróma (amely még az utóbbi években is jelentkezett nála), de az exversenyző most elárulta: csak később tudta meg, de szorongással is küzdött. Ennek volt köszönhető az is, hogy Stoner rosszul kezelte a médiát és a nyomást – minderről a Gypsy Tales podcast adásában beszélt:
„Csak nemrég diagnosztizálták nálam a szorongást, amiről nem is tudtam, hogy létező dolog. Azt hittem, ezt az emberek csak úgy mondják, hogy ők így stesszelnek. Mindenki stresszel. Nekem még a hátam is beáll a szorongástól a lapockáim között. Most is érzem, ha olyan helyzetbe kerülök, amiben nem érzem kényelmesen magam. Egyszerűbb lett volna, ha tudok erről a pályafutásom során, talán valamelyest jobban kezeltem volna a helyzetet. Rossz hírem volt amiatt, mert kissé zárkózott voltam az emberekkel és a médiával, mert nem éreztem kényelmesen magam, ahogy a tömeggel sem.”
„És ott voltak a versenynapok… A karrierem utolsó két évéig minél jobb hétvégém volt, annál inkább meg akartam halni. Szó szerint a motorhome padlóján feküdtem összegörnyedve, a gyomrom görcsben volt. Éreztem a nyomást a csapat és mindenki részéről, aki segített. 70 ember dolgozik a csapatban, s különösen akkor, ha te vagy az első számú, minden hétvégén azt várják tőled, hogy nyerj. És csak a pályafutásom után realizáltam, miért szenvedtem ezzel ennyire. Az utóbbi években volt egy mantrám, ami segített, miszerint csak azt tudod megcsinálni, amire képes vagy, annál többet nem tudsz tenni.”
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Eltörölhetik idén a Q2-es gumiszabályt
https://formula.hu./parc-ferme/31421
Több éve érvényben lévő szabály, hogy azok a versenyzők, akik bejutottak az időmérő edzés utolsó szakaszába, azon a gumin kötelesek elrajtolni a vasárnapi futamon, amellyel a Q2-ben a legjobb körüket teljesítették – ez alól csak az képez kivételt, ha a kvalifikáció vagy a verseny esős pályán zajlik, vagy az adott pilóta a bokszutcából kénytelen indulni. A szabály eredeti célja az volt, hogy a top 10-be be nem jutók számára stratégiai előnyt biztosítson azáltal, hogy ők szabadon választhatnak kezdő szettet a nagydíjon, a valóságban azonban az következett be, hogy a leggyorsabbak eleve a tartósabb keményebb keverékeken is bejutottak a Q3-ba, így nem csak elölről rajtolhattak, de még taktikailag is jó helyzetben is találták magukat – erre korábban Ross Brawn, a Formula-1 sportigazgatója is rávilágított.
Emiatt egy ideje felmerült, hogy törölhetik ezt az előírást, s most a Motorsport.com olasz kiadása arról számolt be, hogy ez meg is történt. Bár hivatalosan még nem adtak ki erről a közleményt, a lap információi szerint többé nem kell a Q2-es gumiszetten rajtolniuk az első tízbe jutóknak, azaz minden csapat és versenyző szabadon választhatja meg, milyen keveréken vág neki az adott versenynek – s ez a szabály már 2022-ben életbe léphet.
fotó: DPPI
Enyhíthetnek a megrovások rendszerén a Formula-1-ben
https://formula.hu./parc-ferme/31419
A megrovás egy bevett szankcionálási forma a Formula-1-ben: osztanak ki ilyet pályán vagy azon kívüli kihágásért egyaránt – tavaly például Sebastian Vettel azért gyűjtött be egyet, mert a Magyar Nagydíjon a himnuszok alatt nem vette le a szivárványos pólóját. Az is hosszú ideje a szabályok része, hogy aki egy idényen belül három megrovást összegyűjt, az automatikusan tíz rajthelyes büntetést kap a következő futamra – igaz, az is kikötés, hogy ebből a háromból kettőnek legalább a versenyzéshez kapcsolódó szabálytalanságnak kell lennie.
Nos, az Auto Motor und Sport információi szerint változás lesz ebben: mostantól három helyett öt megrovást kell összegyűjteni a tízhelyes rajtbüntetéshez. Ennek oka a szezononkénti versenyek számának emelkedésében keresendő: mivel egyre több a futam, könnyebben el lehetne érni a kritikus számot. Tavaly amúgy összesen 11 pilóta kapott megrovást, közülük Lewis Hamilton, Kimi Raikkönen és Esteban Ocon duplázott.
A német lap szerint a büntetőpontok rendszeréhez – ott egy éven belül 12 begyűjtött egység jár automatikusan egyfutamos eltiltás – egyelőre nem kívánnak hozzányúlni. Ezen a téren Yuki Tsunoda áll a legrosszabbul, hiszen pillanatnyilag nyolc büntetőponttal rendelkezik, de a regnáló világbajnok, Max Verstappen és Red Bull-os társa, Sergio Perez is hétnél jár.
A Red Bull bemutatja: Verstappen a jégen
https://formula.hu./parc-ferme/31416
Meglehetősen lazára fogta első 2022-es F1-es élményét Verstappen és a Red Bull, a világbajnoki címvédő ugyanis a GP Ice Race Zell am See-i pályáján mókázott egy hatalmasat Franky Zorn társaságában. Ilyen pályán pedig különlegesek a tapadási viszonyok - leginkább nincsenek -, így ehhez speciális gumira is szüksége volt a hollandnak.
Vettel már beült az idei Aston Martinba
https://formula.hu./parc-ferme/31411
Már most sor került Sebastian Vettel üléspróbájára: a négyszeres világbajnokhoz igazították az AMR22 pilótafülkéjét – bár az Aston Martin F1 Team idei modellje egyes hírek szerint a barcelonai tesztelésre sem fog elkészülni. A csapat videót is közzétett az eseményről, amelyen sok minden látható, leszámítva az autó bármelyik porcikáját.
Hangerőt fel: először indította be 2022-es autója motorját a Ferrari
https://formula.hu./parc-ferme/31417
Pénteken már az első autó- vagy legalábbis festésbemutató is megtörténik a Haas jóvoltából, de még előtte láthatunk, azaz inkább hallhatunk egy motorbeindítást, amely a leleplezések előtti időszak slágere. Ezúttal a Ferrari röffentette be az F1-75-re keresztelt versenygépe erőforrását: erről még közleményt is kiadtak, amely szerint ma nem sokkal 17 óra után esett meg a történelmi pillanat. „Ez egy különleges pillanat, még jobban is, mint az előző években, hiszen az F1-75-ös egy teljesen új autó, s annak az útnak a beteljesülése, amelyet néhány éve kezdtünk meg együtt egy egységes és eltökélt csapatként” – nyilatkozta Mattia Binotto csapatvezető. Hangerőt tehát feltekerni, íme, az idei Ferrari hangja:
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 3, 2022
Firing up for 2022#essereFerrari @Charles_Leclerc @Carlossainz55 pic.twitter.com/tsZLpaggW1
F1-es színvonalon készülnek az orosz kamionok
https://formula.hu./parc-ferme/31412
Így aztán nem is csoda, hogy agyonvernek mindenkit a Dakaron. Tatárföld rémeinek titkait az őket igen közelről ismerő Mészáros Sándor igyekszik megvilágítani a Formula Podcast legújabb adásának 26. percétől kezdve.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Egy csapatban a Dakar címvédője és egyetlen női győztese az Extreme-E-ben
https://formula.hu./parc-ferme/31415
Új felállással vág neki az Extreme-E néhány héten belül rajtoló második idényének az ABT Cupra csapata – ráadásul nem is akármilyennel! A páros női tagja a Dakar Rali 2001-es győztese, a patinás versenyt nőként egyedül megnyerő Jutta Kleinschmidt lesz, aki már tavaly is részt vett az alakulattal néhány fordulón, míg csapattársa a szintén Dakar-legenda, a januári diadala óta már négyszeres győztes Nasser Al-Attiyah lesz, aki Mattias Ekströmöt váltja az egységben. A katari pilóta ki is jelentette, hogy ezzel a párosítással a céljuk az, hogy győzelmekért szálljanak harcba az elektromos tereprali-bajnokság viadalain, ahogy Jutta Kleinschmidt is hasonló várakozásokkal készül a február közepi, szaúd-arábiai nyitányra.
Mindenkit beelőz a Haas: már pénteken érkezik a 2022-es autó!
https://formula.hu./parc-ferme/31414
Günther Steiner csapatfőnök nemrég belebegtette, hogy a Haas akár az összes többi Formula-1-es istállót beelőzheti a 2022-es bemutató terén, s hacsak az időponttal immár egyedül adós Williams nem trollkodja meg őket, akkor ez így is lesz! Az amerikai istálló ugyanis a Twitteren közölte, hogy már február 4-én, azaz holnap, magyar idő szerint délben bemutatják az idei festésüket. Fontos hangsúlyozni, hogy a posztban csak a festést említik, szóval nem kizárt, hogy még annyira sem a végleges 2022-es versenygépet fogjuk látni a VF-22-es esetén, mint a többi istállónál.
We don't want to keep you waiting
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 3, 2022
You'll get your first look of our 2022 livery tomorrow!#HaasF1 #FWD2022 pic.twitter.com/KvQ41yMJkO
Az eddig ismert csapatbemutató-időpontok:
Február 4.: Haas
Február 9.: Red Bull
Február 10.: Aston Martin
Február 11.: McLaren
Február 14.: AlphaTauri
Február 17.: Ferrari
Február 18.: Mercedes
Február 21.: Alpine
Február 27.: Alfa Romeo