DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 17. kedd

Hosszabb DRS-zónát jelölt ki az FIA Bakuban

Tavaly rövidítette, most megnyújtotta a bakui pálya rendkívül hosszú célegyenesében lévő DRS-zónát az FIA: idén száz méterrel előbb nyithatják a hátsó szárnyat azok, akik támadásba lendülnek, A másik, a kettes kanyart követő DRS-zóna alig változott, összesen két méterrel lett rövidebb 2024-re. 

A pálya több pontján i súj egyébként az aszfalt, a kettes-hármas, a hetes-nyolcas és a tizenkettes-tizenhármas kanyaroknál is megújult a borítás erre a hétvégére.

A száz méterrel hosszabb DRS-zóna a tervek szerint jelentősen megkönnyít iaz előzést a célegyenes végén, ahol egyébként is sok kikerülést láttunk már, de tavaly nem jött be a rövidebb zóna, úgyhogy most visszatértek a korábbiakhoz.

ATP_F1_0463_20230430_BAKU_Baudat_resize

fotó: ATP

Negyedik DRS-zónát is kijelöltek az F1-es Szingapúri Nagydíjra

A szingapúri pálya utcai jellegéből adódóan azok közé tartozik, amelyen hagyományosan nehéz előzni – annak ellenére, hogy már eddig is három DRS-zóna volt található a nyomvonalon. Annak érdekében, hogy még egy plusz lehetőség nyíljon a versenyzők számára, az FIA az idei futamra egy negyedik zónát is kijelölt, amely a 14-es és 16-os kanyarok között található.

Ez az a szakasz, ahol tavaly változott a nyomvonal a korábbiakhoz képest, több kanyar is kikerült a vonalvezetésből a „grandstand” szekcióval – csak 2023-ban még nem született konszenzus arról, hogy DRS-nyitási lehetőség is legyen-e ezen a részen. Idén viszont már lesz, ez pedig azt jelenti, hogy egymást követő két DRS-zóna majd, hiszen a 13-as és 14-es kanyarok közötti részen is nyitható az állítható hátsó szárny – a két szakasznak viszont közös lesz az érzékelési pontja a 13-as kanyar előtt, mint ahogy az látható is a pályarajzon:

f1-szingapur-drs

Schumacher: A Red Bull így csak harmadik lesz

Ralf Schumacher szerint a Red Bull számára jelenleg csak a harmadik hely reális a konstruktőri versenyben. Az energiaitalosok elvesztették a vezető pozíciójukat a hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíjon, és a Monzában győzelmet arató, itt pedig második helyet szerző Ferrari is a nyakukon van: jelenleg alig 31 pont a különbség a két istálló között.

Az előző két hétvégén ráadásul egyértelműen jobb volt a Ferrari autója, most pedig Szingapúr következik, ahol tavaly Carlos Sainz nyerni tudott, és ahol a Red Bull megint nem számíthat sok jóra – ha Austintól kezdve is maradnak ezek az erőviszonyok, akkor minden esély megvan arra, hogy még a maranellóiak is veszélyeztessék Max Verstappenéket.

„Szerintem a Red Bull leginkább a harmadik helyen fog végezni, ha a dolgok így folytatódnak. A Ferrari autója jó, ha ez így marad, akkor a Red Bullnak nagyon nehéz lesz megtartania a második helyét” – mondta Ralf Schumacher a Sky német kiadásának.

SI202409150299_hires_jpeg_24bit_rgb_resize

Horner: Piastri fejfájást okoz a McLarennek

Christian Horner egyértelműen fogalmazott a Red Bull pilótastratégiájával kapcsolatban: mint mondta, náluk Sergio Perez dolga az, hogy segítse Max Verstappent az egyéni vb-címért zajló harcban.

Az energiaitalosok csapatfőnöke viszont a McLaren pilótahelyzetéről is beszélt: szerinte Oscar Piastri teljesítménye kezd problémákat okozni a riválisnál.

„Szerintem kezd fejfájást okozni, mert futamokat nyer és nagyon jó teljesítményt nyújt. Ez néha fejfájást tud okozni…” – fogalmazott Bakuban Horner.

„Nyilván azzal az elvárással igazolták le Oscart, amivel valószínűleg a Mercedes George-ot, és valószínűleg a Ferrari Carlost: van egy fő pilóta, és egy segítő pilóta. De nyilván, amint a második pilóta elkezd jobban teljesíteni az elsőnél, akkor kezdődik a fejfájás” – tette hozzá a brit.

f1-piastri-mclaren

Találkozik a tiltakozó F1-es dolgozókkal a Renault vezére

Mint arról már többször számoltunk, a Renault F1-es motorrészlegén, Viryben dolgozók nemtetszésüket fejezték ki annak kapcsán, hogy az Alpine vezetése azt tervezi, hogy megszünteti a saját erőforrás gyártását és 2026-tól ügyfélcsapattá – vélhetően a Mercedesszel lépnének együttműködésre – válnának a Formula-1-ben. A dolgozók a bázisukon, valamint az Olasz Nagydíj hétvégéjén is tiltakozásokat szerveztek, mondván, hogy hatalmas csapás lenne a francia technológia számára a csaknem fél évszázados múltra visszatekintő Renault-motorrészleg bezárása, és azt is állítják, hogy a 2026-os projekt sokkal jobban áll, mint azt sokan hiszik.

A dolgozók a társadalmi és gazdasági tanácsukon keresztül találkozót kértek Luca de Meo Renault-vezérigazgatótól, hogy megvitassák a terveket, miután úgy érezték, a felsővezetés nem hallgatta meg őket. Nos, a tanács kedden közleményben jelezte: De Meo belement a találkozóba, amelyre most pénteken, szeptember 20-án kerül sor. Hozzátették: a dolgozók üdvözlik, hogy a vezérigazgató pozitívan fogadta a kérésüket.

Maga De Meo amúgy nemrég úgy nyilatkozott, hogy nem született még végső döntés a motorprogramjuk kapcsán, és bár költségvetési szempontból egyértelműen előnyös lenne az ügyfélcsapattá válás, más szempontokat is mérlegelnek. A Motorsport értesülései szerint belső körökben szeptember végi határidőt szabtak a döntésnek.

f1-alpine-renault

Perez apja rosszul lett és kórházba került az Azerbajdzsáni Nagydíj után

A mexikói El Heraldo lap szerint a hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíj után eszméletlen állapotban találták otthona fürdőszobájában Antonio Perezt, Sergio Perez édesapját. A 65 éves mexikóit azonnal kórházba szállították, ahol az értesülések szerint azt állapították meg nála, hogy a tünetei szívinfarktusra utalnak.

Az idősebb Perez ügynöke arról adott tájékoztatást, hogy az állapotát stabilizálták, de a mexikóvárosi kórház intenzív osztályán marad.

Arról egyelőre nincs megerősítés, hogy a szívinfarktusnak mennyi köze volt ahhoz, hogy fia az utolsó körben, a dobogóért csatázva ütközött Carlos Sainzcal, így végül az idei legjobb hétvégéjét pont nélkül zárta Bakuban.

f1-perez-redbull

fotó: Red Bull Content Pool

„A Sauber nem egy rossz autó, csak a többiekhez képest az”

Az F1 egyik első számú megmondóembere, Jacques Villeneuve egykori csapatáról, a mezőnyben egyedüliként pont nélkül álló, messze az erősorrend legalján található Sauberről beszélve rámutatott arra, hogy mivel a mezőny talán sűrűbb, mint valaha, az utolsó helyük ellenére sincsenek annyira lemaradva, mint az ő pályafutása idején egyes istállók. Sőt…

sauber-baku-2

„Az a vicces a Sauberrel kapcsolatban, hogy nagyjából minden kvalifikáción és nagyjából minden versenyen hátul vannak, de ha megnézzük az időeredményeket, a mezőny olyan szoros, hogy csak egy, talán másfél másodperccel maradnak el a pole-tól. Szóval önmagában ez sem egy rossz F1-es autó, csak mindenki máshoz képest az.”

„A kilencvenes években nagyon elégedettek lehettek volna ezzel, amikor az utolsó helyen végző srácok hátránya öt másodperc is volt” – mondta Villeneuve, aki egyúttal kritikával is illette a csapatot, akikről úgy érti, csak ki akarják húzni a jövő év végéig: „Egyszerűen csak túlélnek, amíg az Audi át nem veszi a csapatot. Nem úgy tűnik, mintha sokat tennének bele az autóba, nem is igazán próbálnak versenyképesek lenni, szóval nem sok mindent lehet mondani róluk.”

sauber-baku-1

Schumacher rajta van a Sauber listáján

Bár Valtteri Bottas a minap úgy nyilatkozott, hogy 99 százalékig biztos abban, hogy ő kapja a 2025 végén Audivá alakuló Sauber szabad ülését a következő szezonra, s az esélylatolgatások szerint a finn vagy esetleg az F2 listavezetője, Gabriel Bortoleto lehet a befutó, Mattia Binotto a Sky Deutschland kamerái előtt olyan nyilatkozatot tett, ami bizakodással töltheti el Mick Schumacher rajongót.

Amikor a csapathoz nemrég kinevezett olasz szakembert arról kérdezték, szóba jöhet-e a fiatal német náluk 2025-re, Binotto úgy felelt, hogy rajta van a listájukon – igaz, korántsem egyedül: „Nagyon jól ismerem őt, hiszen a Ferrari akadémiájáról jött. Tudom, milyen erős tud lenni, s hogy mire képes. Rajta van a listánkon, ahogy sokan mások is” – mondta, majd hozzátette:

mick-schumacher-2024-2

„Nem kell igazán sietnünk, de úgy lenne korrekt, ha hamar döntenénk, egyrészt a csapattal szemben, hogy legyen egy világos perspektíva előttük, másrészt az érintett versenyzőkkel szemben is. Szóval remélhetőleg még szeptember vége előtt megszületik a döntés.”

Mivel a VCARB a Szingapúri Nagydíj utánra ígérte a 2025-ös felállás bejelentését, könnyen lehet, hogy még ebben a hónapban helyére kerül minden kirakósdarab a jövő évet illetően.

mick-schumacher-2024

Colapintót megpróbálják bejuttatni az Audihoz!

A Holland Nagydíj után kiakolbólított Logan Sargeant helyére ülő Franco Colapinto két F1-es hétvége alatt többet mutatott és több pontot szerzett, mint a Williams második számú autójának tulajdonosai az elmúlt három évben összeadva, így aztán a közvéleményt elkezdte foglalkoztatni, mi lesz az argentin jövője, akinek csak a szezon végéig szól a szerződése, hiszen a Williams 2025-ös párosa már megvan.

colapinto-baku-1

James Vowles csapatfőnök gyorsan leszögezte, hogy természetesen nem változatnak a terveiken: „Úgy gondolom, hogy így is Albon és Sainz a megfelelő felállás a Williams számára, továbbra is fejlődünk, és hamarosan a bajnoki címért akarunk harcolni. Mindazonáltal hihetetlenül büszke vagyok arra, amit Franco elért” – mondta Vowles, s a holland Formule 1 Magazine számára azt is elárulta, hogy megpróbálnak helyet szerezni számára a Saubernél, azaz a leendő Audinál:

„Természetesen továbbra is a Williams-család tagja marad, de remélem, hogy ezután is versenyezni tud valahol. Szeretnék Colapintónak egy ülést adni 2025-re, ideális esetben a Formula–1-ben. Reálisan nézve csak egy csapat maradt, majd meglátjuk, hogy ott mit tudunk intézni. Colapinto két verseny alatt megmutatta a világnak, hogy megérdemel egy helyet az F1-ben. Meglátjuk, milyen lehetőségeink vannak az Audinál, és hogy megtaláljuk-e a módját, hogy együtt tudjunk dolgozni.”

colapinto-baku-2

Formula1.5 – Alonso és a Williamsek

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2024-es szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből azt a négy csapatot, mely az összes idei győzelmet és dobogót megszerezte, s rendre elhoz hat-hét helyet az első nyolc közül?

Újabb rajtelsőség és újabb győzelem a másodosztályból kiemelkedő Fernando Alonso számára, a bakui hétvége legnagyobb nyertese természetesen az előnyét tovább növelő spanyol volt, rajta kívül pedig a Williamsnek volt különösen jó futama,hiszen Alex Albon újabb remeklésével felvette a harcot Ricciardóval és Gaslyval, de akár a négy futam alatt négy pontot szerző Tsunoda is elérhető lehet a számára – Colapinto újabb remeklése pedig azt eredményezte, hogy a második számú Williams két versenyzőjének pontjait összeadva máris felülmúlták Bottast, és közelítenek Zhoura.

pf-bliga17

A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.

Erősorrend: Zárul az olló az élen

A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik. A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.

Max Verstappen idei leggyengébb hétvégéje nyomán tovább zárult az olló a lista első négy helyezettje között, miután Oscar Piastri a tavalyi Brit Nagydíj után másodszor kapott kerek tízest tőlünk. A legalacsonyabb pontszám ezúttal Bottasé lett, így ennek, valamint saját remeklésének köszönhetően Perez elmozdult az utolsó hármasból.

Itt látható az F1-es versenyzők erősorrendje az eddigi 17 nagydíj alapján – az összesítésbe csak azok kerültek be, akik legalább négy futamon rajthoz álltak.

podcast-rankings_17

A Formula Podcast Olasz Nagydíjat értékelő adását – benne a pontszámokkal – itt tudjátok meghallgatni:

 

Marko elárulta, mikor jelentik be a Visa RB második 2025-ös F1-es pilótáját

A 2026-tól az Audi gyári csapatává váló Sauber második ülése mellett hivatalosan egyetlen kérdőjel akad még a Formula-1 2025-ös rajtrácsát illetően: hogy ki lesz Yuki Tsunoda csapattársa a Visa Cash App RB-nél. A két fő jelölt természetesen az ülést jelenleg birtokló Daniel Ricciardo, valamint a Red Bull hivatalos tartalékja, a tavaly már néhány futamra beugró Liam Lawson – bár érintőlegesen az F2-es bajnoki címért harcoló Isack Hadjart is meg kell említeni. Hivatalos bejelentés még nem történt, viszont Helmut Marko szerint már nem kell sokáig várnunk rá:

„Van elképzelésünk, csak várjatok Szingapúrig. Az még mindig szeptember, és akkor majd tisztább lesz a kép. Ott világossá fog válni, mi lesz a sorsa a második ülésnek a Visa RB-nél” – nyilatkozta a Viaplay kamerái előtt. Marko később a Motorsportnak megerősítette, hogy a bejelentésre valamikor a Szingapúri Nagydíj után, de még az októberi USA Nagydíj előtt fog sor kerülni.

f1-ricciardo-lawson

A legjobb esélye egyébként Lawsonnak van az ülésre, már csak azért is, mert Marko néhány hete úgy fogalmazott, hogy az egyik autójukban fog ülni az új-zélandi – jóllehet, Christian Horner csapatfőnök utána igyekezett finomítani a tanácsadó szavait azzal, hogy szerinte a szakember csak annyit mondott, hogy F1-es ülése lesz a pilótának, és akár kölcsön is adhatják (kizárásos alapon a Saubernek/Audinak, ahol korábban állítólag fel is merült a neve). Lawson viszont olyannyira favorit, hogy utazó tudósítónk, Mészáros Sándor szerint arra is van esély, hogy már Szingapúr után leváltja Ricciardót az idény hátralévő futamaira – erről a Formula Podcast friss bakui futamértékelő adásában is szó esett:

Magyar második hely az FIA gokart világkupán

Kovács Zsombor a fantasztikus második helyet szerezte meg a hétvégén Angliában rendezett FIA gokart világkupán az OK-N kategóriában – adta hírül az MNASZ Facebook-oldala a KMS Europe fiatal versenyzőjének eredményét.

Stella: Félig Lando nyerte meg ezt a futamot Oscarnak

Az Azerbajdzsáni Nagydíj első etapjában Charles Leclerc vezetett, a végül győzelmet szerző Oscar Piastri pedig második helyen haladt, viszont az ausztrálnak hátrafelé is kellett figyelnie: Sergio Perezre, aki a 14. körben tett egy elévágási kísérletet. Piastri csak a 16.-ban reagált, a kétkörös különbség pedig magában hordozta a kockázatot, hogy a Red Bull mögé tér vissza a bokszkiállás után.

Itt jött a képbe a másik McLaren segítsége: Perez a hozzá képest egy kiállás mínuszban levő Lando Norris mögé esett vissza, aki a csapat kérésére – nem kifejezetten a fair play szabályai szerint – lassította a mexikóit, éppen annyira, hogy Piastri kiautózhassa a kellő különbséget. Ez a fél győzelmet jelentette az ausztrál számára Andrea Stella csapatfőnök megfogalmazása szerint:

„Perez elévágása hatékony volt, Lando segítsége nélkül Oscar elé kerülhetett volna a kiállással, akkor pedig egészen más futam bontakozott volna ki” – mondta a sajtónak Bakuban Stella. „Ezért úgy gondolom, Oscar győzelmének az ötven százalékán Lando osztozik. Ez is azt mutatja, hogy a versenyzéshez csapatként állunk hozzá.”

„Voltak beszélgetések a hétvége előtt, hogy milyen esetekben lennénk részlehajlók ilyen vagy olyan irányba. De minden hétvégét úgy közelítünk meg, hogy igyekszünk a csapat eredményét maximalizálni, és ha egyik versenyzőnek segítségre van szüksége, akkor a másik versenyző megteszi neki” – mondta a konstruktőri világbajnokság vezetését átvevő McLaren csapatfőnöke.

Power biztonsági öve korán eldöntötte: Palou háromszoros IndyCar-bajnok!

A hétvégén rendezték az IndyCar 2024-es szezonzárójának fináléját Nashville-ben, amelyre hárman érkeztek meg matematikai eséllyel a bajnoki címre, ám a start pillanatában Scott McLaughlin már ki is szállt a küzdelemből, hiszen a rajthoz állás legalább öt pontot már garantált Alex Palounak. A 33 egységnyi hátrányban lévő Will Powernek azonban lehetett volna némi sansza a fordításra, főleg azok után, hogy ő a negyedik, míg a spanyol éllovas egy motorcsere után csupán a 24. helyről vághatott neki az oválversenynek.

Az összetett elsőség sorsa azonban gyorsan eldőlt, ugyanis alig néhány kör után Powernek ki kellett állnia a bokszba: mint kiderült, a biztonsági övével adódtak gondok – elmondása szerint nem is csak meglazult, hanem egyszerűen kicsatolt –, és mire azt megoldották, már ötkörös hátrányba került. Innentől pedig Palounak már semmi extrát nem kellett csinálnia, a 11. helyen befutva is kényelmesen bebiztosította karrierje harmadik bajnoki címét az IndyCarban – mindezt négy évad leforgása alatt, 27 évesen!

indycar-palou-nashville

A versenyt eközben Colton Herta nyerte, akinek egyfelől ez volt az első győzelme oválon, másfelől ezzel Powert és McLaughlint átugorva ő végzett a bajnokság második helyén. Az amerikai pilóta a hajrában Pato O’Wardot utasította maga mögé, míg a harmadik helyen Josef Newgarden ért célba. A futamon több baleset is történt amúgy: Felix Rosenqvist, Katherine Legge és Marcus Ericsson is közelebbi kapcsolatba került a fallal. A verseny videós összefoglalója az alábbiakban tekinthető meg:

Hat versenyzőt is vizsgálnak a bakui futam után – a McLarent külön is berendelték

Nem tekinthető véglegesnek az Azerbajdzsáni Nagydíj eredménye, miután a stewardok tömegesen küldtek ki meghívókat a mezőny tagjainak. Az ötödik helyezett Max Verstappent, valamint a pontzónán kívül végző Nico Hülkenberget, Pierre Gaslyt és Esteban Ocont azonos indoklással, a VSC-szabályok megszegésével rendelték be. A négy versenyző előzhetett az utolsó körökben, a virtuális biztonsági autó hatálya alatt – Lewis Hamilton jelentette is, hogy Hülkenberg megelőzte őt a tilalom ellenére.

Carlos Sainznak és Sergio Pereznek is jelenése lesz, őket az utolsó előtti körben történt ütközésük miatt hívták be. Meghallgatásukra közép-európai idő szerint 15:30-kor kerül sor.

Csapatként a McLarent is berendelték a stewardok: az FIA oldalára feltöltött dokumentumok alapján a gyanú szerint a csapat személyzete és felszerelése a bokszutcában volt, amikor nem lehetett volna – az előírások szerint a csapattagok csak közvetlenül a bokszkiállás előtt tartózkodhatnak a bokszutca területén, ahonnan a munka befejeztével rögtön távozniuk kell.

Videó: Óriási balesettel indult az F2-es bakui főverseny

Rendkívül látványos rajtbalesettel indult az F2-es főverseny Bakuban: Kush Maini tulajdonképpen a rajtrácson ragadt a piros lámpák kialvását követően, Oliver Goethe és Josep Maria ’Pepe’ Marti pedig nem tudta elkerülni az ütközést Maini autójával.

Pepe Marti autója egy ideig fejtetőn csúszott – a balesetben azonban szerencsére senki nem sérült meg. Az incidenst követően piros zászlóval meg kellett szakítani a versenyt, melyet az újraindítást követően Richard Verschoor nyert Victor Martins és Andrea Kimi Antonelli előtt.
 

A bokszutcából rajtolhat Hamilton

Lewis Hamilton autójában erőforrás-elemeket cseréltek a Mercedesnél az időmérő edzést követően. Mivel Hamiltonnak ez már az idei ötödik erőforrása lesz, így a szabályok értelmében büntetésben részesült, és csak a bokszutcából vághat neki a bakui futamnak.

Az Azerbajdzsáni Nagydíj frissített rajtrácsa ide kattintva érhető el.

Bírságot kapott a Williams a bizarr Albon-eset miatt, Russellt megrótták

Furcsa jelenetet hozott a Q3 hajrája a Williamsnél, Alexander Albon autóján ugyanis fent maradt a légbeömlőt hűtő eszköz. Mint azt a thai-brit pilóta elmondta: mindezt a sietség okozta, mivel nem akartak lemaradni a többiekről, hogy szélárnyékot vehessenek a többiekről. A RaceFans.net által közzétett videón látszik is, hogy a Williams úgy engedte ki az autót a garázsból, hogy még az egyik szerelő dolgozott rajta, akinek szerencséje is volt, hogy nem esett baja az incidensben:

 

A felügyelők veszélyes kiengedés miatt vizsgálták a grove-i istállót, amely végül 5000 eurós bírságban részesült a történtek miatt. A stewardok indoklása szerint Albon az első lehetőségnél, a bokszkijáratnál meg is állt, az az azonban már „nem szokványos”, hogy ledobta az autójáról az eszközt. Ugyanakkor elfogadták a Williams azon érvelését, hogy ez volt a „legkisebb rossz” opció annak érdekében, hogy megzavarják a többiek időmérőjét – és ki is hangsúlyozták, hogy ha ez további veszélyhelyzetet teremtett volna, további szankciót is foganatosítottak volna.

Albon és a végül kizárt Pierre Gasly mellett a harmadik utólagos vizsgálat George Russellt érintette, akit azért idéztek be, mert nem lassított eléggé sárga zászlós jelzésnél a Q1-ben. Ez akkor történt, amikor Carlos Sainz meglátogatta a 2-es kanyar bukóterét. A felügyelők megrovásban részesítették a Mercedes-pilótát, aki így megtarthatja az ötödik helyét a rajtrácson. A stewardok úgy ítélték meg, hogy Russell már épp kanyarodott be, amikor megjelent a sárga jelzés, így nem tudott volna észszerűen reagálni rá vagy megváltoztatni a féktávját. A megrovásra azért volt szükség, mert a kanyar után viszont normál módon gyorsított ki a brit, noha a sárga szakasz végét jelző zöld LED csak későbbi részen villogott.

Gaslyra kizárás várhat, Albont és Russellt is vizsgálják

Bajban lehet a Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíj időmérőjét a 13. helyen záró Pierre Gasly: az FIA által közzétett dokumentum szerint ugyanis a francia Alpine-jában átlépte a megengedett értéket a pillanatnyi üzemanyag-átfolyás mértéke. Márpedig ez a technikai szabályokba ütközik, így az esetet jelentették a felügyelőknek. Rendszerint az ilyesfajta kihágás a pilóta kizárásával szokott járni, így alighanem ez várhat Gaslyra is.

Ilyen súlyos szankcióra aligha számíthat, de vizsgálat alá vonták Alexander Albonékat is: a Williams a Q3 végén engedte ki úgy a thai-brit pilóta autóját, hogy azon rajta maradt a légbeömlőt hűtő alkatrészt, és ezt „nem biztonságos kiengedésnek” ítélhetik meg a stewardok.

FRISSÍTÉS: Az időmérő vége után két órával az FIA jelezte, hogy George Russellt is beidézik, mivel állítólag a Mercedes britje nem lassított eléggé sárga zászlók hatálya alatt a Q1 során.

f1-gasly-alpine-baku-1

Megbüntették a Saubert, Zhou a rajtrács végéről rajtol

A rajtrács végéről vághat neki az F1-es Azerbajdzsáni Nagydíjnak Guanyu Zhou: több motorelemet is kicserélt a kínai autójában a Stake, amelyekkel már túllépte az egy szezon alatt felhasználható darabszámokat.

Az új akkumulátor és vezérlő elektronika húsz rajthelyes büntetést eredményezne, így biztosan a rajtrács végére szorul.

zhou_2