DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 27. vasárnap

Tom Coronel fia bekerült a Red Bull juniorprogramjába!

A 13 esztendős Rocco Coronel, a túraautós közönségkedvenc Tom Coronel fia pályafutását ezentúl a Red Bull fogja terelgetni, a gokartos tehetség ugyanis bekerült az energiaitalosok juniorprogramjába. A holland tehetség egy F4-es autót tesztelhetett Jerezben, s mivel megfelelő teljesítményt nyújtott, egy korábbi GP3-as versenygépet is kipróbálhatott, az eredmények pedig kellően meggyőzőek voltak, így megkapta a lehetőséget.

rocco-coronel-1

„Megtiszteltetés számomra, hogy a jerezi szétlövést követően engem választottak a Red Bull juniorversenyzői közé. Ez egy jól bevált program, amely már sok versenyzőt juttatott az autósport csúcsára. Az álmom természetesen az, hogy F1-es pilóta legyek, és ezzel a lehetőséggel ez az álom reálissá válik. Mindig is követtem a Red Bull versenyzőit, és figyeltem, hogyan fejlődtek a sportban, és most én is közéjük tartozhatok” – olvasható a közösségi médiában.

rocco-coronel-2

A Mercedesé a legjobb idő és a „verseny” is a Formula-E-teszt második napján

Kedden folytatódott a Formula-E előszezoni tesztje a valenciai Ricardo Tormo versenypályán (IDE KATTINTVA galéria nyílik az első napról). Míg hétfőn az új időmérős rendszer kipróbálásának szenteltek külön időt, ma délelőtt egy komplett „versenyt” is futott a mezőny, hogy leteszteljék az új szisztémát, amely értelmében a biztonsági autó mögött eltöltött körök miatt nem a felhasználható energiát csökkentik – ami idén épp ezen a helyszínen vezetett szürreális végjátékhoz –, hanem extra időt adnak hozzá a futamtávhoz. A versenyszimulációt a világbajnoki címvédő Nyck de Vries „nyerte” a Mercedesszel.

A délutáni háromórás „normál” teszt során is egy Mercedes volt a leggyorsabb (a délelőttöt amúgy köridők terén Antonio Felix da Costa vitte a DS Techeetah színeiben), csak ezúttal már Stoffel Vandoorne: a belga a valaha volt legjobb Formula-E-időt futotta meg az 1:26,045-ös körével. Ezzel 44 ezreddel előzte meg a Venturit erősítő Edoardo Mortarát, aki további 11 ezreddel múlta felül a jaguaros Mitch Evanst. Az újoncok közül Oliver Askew volt a legjobb a 11. helyen, míg Antonio Giovinazzi – aki elismerte, hogy roppant szokatlan számára az elektromos versenygép viselkedése a kisebb leszorítóerő miatt, főleg a féktávokon – a 17. legjobb időt autózta. Folytatás egy nap pihenő után csütörtökön.

A kedd délelőtti eredmények:

fe-kedd-delelott

A kedd délutáni eredmények:

fe-kedd-delutan

devries-fe-teszt-valencia-dppi-2021-day2

Egy F1-es autó második élete – gördeszkaként!

Az újrahasznosítás fontosságát a Formula-1 is hangsúlyozza, és itt a bizonyíték, hogy tesznek is érte. A minap a Mercedes tett közzé egy fotót arról, mi lett 2015-ös autójuk kopórétegének sorsa. A padlólemez fa eleméből gördeszkát készítettek, amit busás összegért meg is lehet vásárolni az F1 Authentics boltjában.

Akkora az érdeklődés, hogy sorsolással kell dönteni a Holland Nagydíj jegyeiről

2021-ben a száguldó cirkusz visszatért Hollandiába, a vb-esélyes Max Verstappennek köszönhetően pedig teltház jött össze Zandvoortban. Ugyan a tervek szerint jövőre is csak szeptember elején lesz a verseny, de a jegyeket már most be lehet biztosítani – vagyis lehetne, ha nem lenne majdnem négyszeres túljelentkezés. A szervezőknek ezért nem mindennapi módszerhez kell folyamodniuk. „Négyszázezer ember szeretne egy vagy több jegyet a versenyhétvégére. Emiatt sorsolást kell tartani. A december 6-i héten jelentik be, kik azok a szerencsések, akik ott lehetnek az időmérőn és a versenyen. A 2022-es jegyek nagy részét már megkapták olyan rajongók, akik a koronavírus miatt idén nem lehettek jelen, a másik részüket pedig már két éve eladták olyan lelkes szurkolóknak, akik már az első, törölt eseményre is jegyet váltottak” – írta a holland De Telegraaf. Akármi is lesz a világbajnokság vége, arra tehát számíthatunk, hogy a 105 ezres Zandvoort a következő szezonban is az egyik legőrültebb helyszín lesz.

Ki ez a két rejtélyes, sisakos figura az Aranylabdával?

Hétfő este rendezték Párizsban a Ballon d’Or, vagyis az Aranylabda díjátadóját, amire a trófea két bukósisakos hordár révén érkezett meg. A színpadon aztán leleplezte magát… Esteban Ocon és Fernando Alonso! A spanyol közösségi oldalán közzétett bejegyzése alapján élvezte a „bújócskát”.

Bemutatta az FE „a világ leghatékonyabb versenyautóját”

Hétfőn megkezdődtek a Formula-E következő idényének előszezoni tesztjei Valenciában, ahol nemcsak az új időmérős rendszert próbálták ki, de bemutattak néhány, inkább keveset, mint sokat sejtető képet az új autókról is. A fotókból annyi kivehető, hogy a harmadik generációs versenygépek egy vadászrepülőre hasonlíthatnak majd, széles hátsó szárnnyal, és körülbelül 322 km/h-s sebességre lehetnek majd képesek. Emellett természetesen jellemzőjük a fenntarthatóság is. Az FIA elnöke, Jean Todt már nagyon várja, hogy végre valóban bemutatkozhasson az új technológia. „Nincs kétségem afelől, hogy ez az új együléses egy következő szintre emeli majd a Formula-E-t” – nyilatkozta. Az elektromos széria vezérigazgatója, Jamie Reigle pedig így jellemezte az autót: „A harmadik generációs gépek tervezésekor a nagy teljesítményre, hatékonyságra és fenntarthatóságra törekedtünk, kompromisszumok nélkül. Ez az eddigi leggyorsabb, legkönnyebb, legerősebb és leghatékonyabb versenyautónk. Úgy alakítottuk ki, hogy jól érezze magát természetes környezetében, az utcai pályákon, kerék a kerék elleni csatákban.”

23 év után lett meg az ellopott sisak

Az argentin autóversenyző, Norberto Fontana a Formula-1-ben is megfordult, 1996-ban a Sauber tesztpilótája volt, majd 1997-ben négy versenyen is részt vett velük. Ugyan komoly karriert végül nem futott be, értékes relikviákat így is őriz a száguldó cirkuszból. Az egyik ilyen az a bukósisak volt, amiben Mugellóban és Estorilban vezetett tesztversenyzőként, 1996-ban. Csakhogy a fejvédőt 1998-ban ellopták a pilóta otthonából, és egészen mostanáig nem is sikerült megtalálni.

Múlt hétvégén egy honfitárs autóversenyző vett észre egy motoros nőt Buenos Aires utcáin a sisakban, és fotó készítése után értesítette Fontanát, aki felismerte az ellopott tárgyat. Cristian Bodrato felvette a kapcsolatot a nővel, aki pénzért cserébe visszaadta a fejvédőt, és tagadta, hogy köze lett volna a lopáshoz.

Fontana természetesen nagyon örült, hogy visszakaphatta az értékes kiegészítőt, amiből csupán a rádió hiányzott. „Tudtam, hogy egy nap megkerül, mert amikor az emberek látják ezeket a színeket, tudják, hogy az enyém” – írta közösségi oldalán.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Norberto Fontana

Női versenyző lett a Szaúd-arábiai Nagydíj nagykövete

Sok szempontból történelmi lesz a hétvégi futam: nemcsak, hogy először rendez Formula-1-es nagydíjat Szaúd-Arábia, de a verseny nagykövetének nem mást jelöltek ki, mint egy hölgyversenyzőt. Korábban a nők még autót sem vezethettek az országban, ám ennek 2018-as eltörlése óta a szaúdi Reema Juffali építgetheti versenyzői karrierjét, idén például a brit Formula-3-ban szerepelhetett.

„Hihetetlen megtiszteltetés számomra, hogy az első Formula-1-es verseny nagykövete lehetek Szaúd-Arábiában. Dzsiddában nőttem fel, ugyanazokon az utcákon sétáltam, ahol a világ legjobbjai versenyezni fognak. Nehéz megfogalmazni, milyen jelentős pillanat ez a város életében. Nagyon várom, hogy ott lehessek a versenyhétvége történésein, és remélem, hogy a történetem másokat is inspirálni fog az álmaik követésére” – nyilatkozta Juffali, aki az 1979-es Williams volánja mögött körbe is mehet a pályán.

Holland elsőség a Formula-E-ben is, Frijns az élen a teszten

Bár a Formula-1-es szezon hamarosan véget ér, az elektromos széria épp most ébredezik álmából. A 2021/22-es idény előszezoni tesztjei ugyanis hétfőn megkezdődtek Valenciában. A program különlegessége, hogy a jelenleg még az F1-ben szereplő Antonio Giovinazzi is részt vesz rajta leendő csapatával, mielőtt a hétvégére a következő versenyhelyszín, Szaúd-Arábia felé veszi az irányt.

Délelőtt még Sam Bird volt a leggyorsabb, Giovinazzi a 21. helyen kezdett a két másik újonc, Oliver Askew és Dan Ticktum szendvicsében, míg az előző szezon világbajnoka, Nyck de Vries csak a középmezőnybe sorolt be. A brit elsőséget aztán itt is holland követte délután. Robin Frijns állt az élre, és hogy Hollandia képviselői keretbe foglalják az eredményjelzőt, de Vries zárta a listát.

Az új formátumú időmérőt is kipróbálta a sorozat, miszerint két csoportra osztják a 22 fős mezőnyt, ezekből pedig a legjobb négy jut tovább egy kieséses szakaszba, amelyben egyszerre két versenyző csap össze. A próbakvalifikációt Mitch Evans zárta az élen.

Az első tesztnap zavartalanul lezajlott, folytatás kedden.

Valóban megünnepelte második születésnapját Grosjean

Tavaly ilyenkor egy emberélet gyökeresen megváltozott a Formula-1-ben. Romain Grosjean a csodával határos módon élt túl egy olyan balesetet, amely már az élőképen is túlélhetetlennek tűnt. A francia pilóta sebei ugyan még megvannak, de ő maga nem torpant meg; főnixként újjászületve a versenyzéshez is visszatért, az IndyCarban szerepel nem is eredménytelenül.

Grosjean 2020. november 29-én új életet kapott, az évfordulóról pedig természetesen ő is megemlékezett: második születésnapját egy szelet tortával ünnepelte.

A várakozás véget ért: készül Abiteboul tetoválása!

Bő egy éve várta már az F1 világa 2020 talán legnagyobb fogadásának eredményét. Ahogy az közismert, Daniel Ricciardo és akkori csapatfőnöke a Renault-nál, Cyril Abiteboul abban állapodtak meg, hogy ha az ausztrál dobogóra áll, a főnöknek tetováltatnia kell. Ricciardo tavaly októberben, a Nürburgringen felállhatott a pódiumra, az alku azonban teljesítetlen maradt; Abiteboul azzal a lendülettel mintha el is tűnt volna. Most azonban előkerült, méghozzá egy tetoválószalonból jelentkezett be, egykori pilótája társaságában. Ricciardo szerdára ígér videót a nagy pillanatról.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Daniel Ricciardo (@danielricciardo) által megosztott bejegyzés

A McLaren megvásárolta saját IndyCar-csapatát

Az Arrow McLaren SP – a Schmidt Peterson istállóból kialakult versenycsapat – a McLaren Racing többségi tulajdonába került: az anyavállalat immár nem csupán a nevét adja, hanem 75 %-os részesedéssel is rendelkezik, azaz övé a döntési jog – áll a McLaren közleményében.

A csapatot egy ötfős igazgatótanács irányítja a jövőben: három tagot a McLaren Racing jelöl ki, valamint helyet kap a testületben Sam Schmidt és Ric Peterson. A tanács elnöke Zak Brown, a McLaren Racing vezérigazgatója lesz. Taylor Kiel, az Arrow McLaren SP elnöke Brownnak és az igazgatótanácsnak számol be a folytatásban.

A McLaren IndyCar-formációja második teljes szezonjában bajnoki harmadik helyezést és két futamgyőzelmet szerzett Pato O’Ward révén. A 2022-es szezonban is O’Ward és Felix Rosenqvist vezeti a Chevrolet-motoros autókat, és már a szezon közepétől harmadik versenygépet állíthatnak csatasorba.

Videó: Bő öt percben Frank Williams páratlan F1-es pályája

Vasárnap érkezett a hír, hogy 79 évesen elhunyt Frank Williams, a Formula-1 egyik legsikeresebb csapatának alapítója és korábbi főnöke. A száguldó cirkusz YouTube-csatornája össze is állított egy videót a kilenc konstruktőri és hét egyéni vb-címet szerző legendás csapatvezető pályájáról – ez IDE vagy a képre kattintva tekinthető:

frank-williams-dppi

Már előrendelhető a Száguldás és cirkusz friss kötete

Hamarosan kapható lesz a 2021-es Formula–1-es szezon bemutatását és a 2022-es idény felvezetését megcélzó kiadványunk. A Száguldás és cirkuszban hosszú évek óta foglaljuk össze az adott Formula–1-es idény minden eseményét és fordulatát – a 2021-es kötetben is erre törekszünk, nyomon követve a rendkívül sűrű menetrenddel lezajlott szezont. Kiadványunkban egy csipet 2020-as szezon is lesz még, illetve sorra vesszük, hogy mi is történt a 2020-as szezonzárótól az idei szezonnyitóig.

Könyvünk, benne Esteban Ocon előszavával és Ross Brawn köszöntőjével, már előrendelhető webshopunkban, 4990 forintos árért, IDE kattintva. A könyv december 1-től lesz elérhető a könyvesboltokban, és szerkesztőségünk másik kiadványa, az Autósport évkönyv is hamarosan megjelenik.

Ecclestone: Frank nélkül talán ma nem is lenne Formula-1

Vasárnap hunyt el az F1 egyik legsikeresebb csapatának alapítója és egykori főnöke, Sir Frank Williams. A legendás csapatvezető kapcsán szinte mindenki megemlékezett, a sorból pedig nem maradt ki a száguldó cirkusz egykori első embere, Bernie Ecclestone sem, aki a PA hírügynökségnek nyilatkozott: „Frank egyike volt a veteránoknak, akik elképesztően hosszú utat tettek meg. Az ember azon is eltöpreng, hogy ha nem lettek volna olyan emberek az F1 korai időszakában, mint Frank, vajon túlélt-e volna mostanáig a sportág. Ő az egyike azoknak, akik felépítették az F1-et. Ez egy korszak vége.”

Ecclestone hozzátette: ő is Claire Williamstől tudta meg, hogy Frank elhunyt. Annak viszont örült, hogy az egykori csapatvezető lánya szerint egyáltalán nem szenvedett a halála előtt a kórházban. „Hihetetlen a története: senki sem élt ilyen hosszan olyan állapotban, mint ő” – utalt a részleges lebénulására Ecclestone. „De Frank sosem panaszkodott, igyekezett a legjobbat kihozni mindenből. Egy harcos volt. Frank egyszerűen Frank volt. Mindenki kedvelte őt.”

ecclestone-williams-dppi

Videó: Így lett negyedszer is világbajnok Johan Kristoffersson

Mint azt megírtuk, pontazonossággal dőlt el a vb-cím sorsa a WRX-ben: a havas Nürburgringen rendezett évadzáró után Johan Kristoffersson a több győzelme révén ülhetett fel ismét a szakág trónjára. Íme, a szezon utolsó versenynapjának összefoglalója:

Korszakokon ívelt át Sir Frank Williams munkássága

A Williams istálló alapítója és egykori csapatfőnöke 79 esztendősen hunyt el november 28-án, a motorsport világa pedig egy emberként búcsúzott tőle. A szakember több évtizeden keresztül jelen volt Formula-1-ben, ezen idő alatt legendás pilótákat ismerhetett, sokukkal pedig együtt dolgozhatott. A WTF1 blog összeállításában olyan képeket láthatunk, melyen Keke Rosberg, Ayrton Senna, Juan Pablo Montoya, Nico Rosberg, Kimi Raikkönen és George Russell szerepel.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

WTF1 (@wtf1official) által megosztott bejegyzés

Íme a Mercedes utolsó Formula-E-versenygépe

Bár a legutóbbi szezon kiválóan alakult a német márka számára, hiszen Nick de Vries révén megszerezték az egyéni világbajnoki címet, valamint a konstruktőrök között is a legjobbak lettek, ennek ellenére egy az utolsó idényükre készülnek. A Mercedes ugyanis már korábban elhatározta, hogy egy időre biztosan elhagyja az elektromos sorozatot, most pedig közönség előtt egy hivatalos bemutatón leplezték le a jövő évi festésüket.

 

Ilyen lenne az Alpine egy retro festéssel

A Formula-1 történetében születtek olyan dizájnok, melyek igazán emlékezetesre sikerültek és sok évvel később is szívesen emlékeznek rá vissza a szurkolók. Ilyen volt például a Renault legendás kék-sárga festése, melyet 2002 és 2006 között használt a francia márka, Adolfo Valle pedig a 2022-es autó koncepciójára tette rá. Bár kicsi az esélye annak, hogy jövőre ilyen színekben pompázik majd az Alpine következő versenygépe, az biztos, hogy sokan szívesen látnák a rajtrácson.

Ha ehhez hasonló tartalmakra vagytok kíváncsiak, akkor csatlakozzatok a Formula Retro nevű csoportunkhoz.  

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Adolfo Valle (@finnick_arrow) által megosztott bejegyzés

Így búcsúzik a motorsport világa Sir Frank Williamstől

79 esztendősen elhunyt az F1 legendás alakja, Sir Frank Williams. A szomorú hírre rengetegen reagáltak, a motorsport világa pedig egy emberként búcsúzik a sportág egyik legsikeresebb szakemberétől.

Jean Todt: „Ez egy nagyon szomorú hír. Sir Frank Williams maradandó nyomot hagy az F1 történetében. Úttörő volt, kivételes és példamutató ember. Az FIA közösségének nevében mondhatom, gondolataink a családjával, barátaival és a Williams Racinggel vannak. Nyugodj békében, barátom.”

George Russel: „Ma elbúcsúzunk attól az embertől, aki meghatározta a csapatunkat. Sir Frank egy igazán csodálatos ember volt, mindig emlékezni fogok a közös nevetéseinkre. Több volt, mint egy főnök, mentor és barát volt mindenki számára, aki csatlakozott a Williams családjához, és még sokaknak. Igazi megtiszteltetés volt nála versenyezni és egy részese lenni annak a hihetetlen örökségnek, amit hátrahagyott. Örökké élni fog a csapat szívében és lelkében. Nyugodj békében, Sir Frank. Köszönök mindent.”

Nicholas Latifi: Nyugodj békében Sir Frank Williams. Ez egy szomorú hír. Hatalmas veszteség a sportágunk és a csapatunk számára. Megtiszteltetés volt a nevét képviselni a világ színpadán, továbbra is keményen fogunk dolgozni, hogy a csapat újra feljebb kerüljön a ranglétrán.

Karun Chandhok: „Viszlát Sir Frank... Egy igazán inspiráló ember volt, akinek a sport iránti szenvedélyét csak a kitartása múlta felül. Őszinte részvétem a Williams családnak és mindenkinek a Williams Racing csapatnál ezekben az időkben.”

Zak Brown: „Elvesztettük sportágunk egy igazi hősét, aki a motorsporton kívül is sokak számára inspirálóan hatott. Sir Frank nemcsak különleges F1-es örökséget hagyott maga után, hanem megmutatta az emberi elszántság erejét is, amellyel le lehet győzni a hatalmas megpróbáltatásokat. Gondolataink a családjával és a Williams-csapattal vannak.

Brit Autósversenyzők Klubja: Mély szomorúsággal értesültünk Sir Frank Williams, a BRDC alelnökének haláláról. Örökké hálásak leszünk Sir Frank szenvedélyéért és barátságáért. A klub nevében gondolatainkat Sir Frank családjának és barátainak küldjük ezekben a szomorú időkben. Nyugodjon békében.

Laurent Rossi: Sir Frank Williams neve örökre beíródik az F1 történetébe, mindenki számára inspirációt jelent. A semmiből indulva, szenvedélye és kemény munkája egyedülálló tehetségével párosulva megírta sportunk legcsodálatosabb történetét. A sors kegyetlenségével szemben tanúsított bátorsága és rugalmassága kitartott, és továbbra is csodálatunkat követeli. A Renault-család meghatódva és büszkén emlékszik az együtt töltött időre, a négy egyéni és az öt konstruktőri világbajnoki címre, melyeket együtt értünk el. Az egész Alpine és Renault csapattal őszinte részvétünket fejezzük ki Claire-nek, a családnak, a barátainak és a csapatnak, amely továbbra is az ő nevét viseli.

 

Így ünnepelte a győzelmet Robert Huff és Zengő Motorsport

Fantasztikus hétvégét zárt a WTCR magyar csapata, miután a Túraautó-világkupa idei utolsó állomásán, Mikel Azcona és Robert Huff révén mindkét futamot megnyerték Szocsiban. A Zengő ezzel történelmet írt, hiszen korábban még soha nem tudtak duplázni egy adott hétvégén, a Chevrolet színeiben 2012-ben világbajnoki címet szerző brit pilóta pedig hosszú idő után állhatott fel újra a dobogó legfelső fokára. Huff utoljára még a Sebastian Loeb Racing versenyzőjeként tudott nyerni 2018-ban Japánban, az előző esztendőben pedig nem volt tagja a mezőnynek, így érhető, miért volt mindenki ennyire felszabadult.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FIA WTCR (@fia_wtcr) által megosztott bejegyzés