DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 25. péntek

Tom Coronel fia bekerült a Red Bull juniorprogramjába!

A 13 esztendős Rocco Coronel, a túraautós közönségkedvenc Tom Coronel fia pályafutását ezentúl a Red Bull fogja terelgetni, a gokartos tehetség ugyanis bekerült az energiaitalosok juniorprogramjába. A holland tehetség egy F4-es autót tesztelhetett Jerezben, s mivel megfelelő teljesítményt nyújtott, egy korábbi GP3-as versenygépet is kipróbálhatott, az eredmények pedig kellően meggyőzőek voltak, így megkapta a lehetőséget.

rocco-coronel-1

„Megtiszteltetés számomra, hogy a jerezi szétlövést követően engem választottak a Red Bull juniorversenyzői közé. Ez egy jól bevált program, amely már sok versenyzőt juttatott az autósport csúcsára. Az álmom természetesen az, hogy F1-es pilóta legyek, és ezzel a lehetőséggel ez az álom reálissá válik. Mindig is követtem a Red Bull versenyzőit, és figyeltem, hogyan fejlődtek a sportban, és most én is közéjük tartozhatok” – olvasható a közösségi médiában.

rocco-coronel-2

Leclerc a búvárkodást is kipróbálta Mexikóban

Egy korábbi posztból már kiderült, hogy Charles Leclerc és barátnője többek társaságában Mexikóban tartózkodott az elmúlt hetekben, az alábbi lapozható Instagram-bejegyzése tanúsága szerint pedig a Ferrari monacói pilótája a búvárkodásba is belekóstolt:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Charles Leclerc (@charles_leclerc) által megosztott bejegyzés

Újabb nagy baleset történt a Dakaron

Izgalmasan alakult a Dakar-Rali csütörtöki napja is, ahol a motorosoknál utólag változott az eredmény, az autósok kategóriájában pedig egy meglepetés győzelem született. Már a szakasz eleje is érdekes volt, miután az első mérőpontnál Yasir Seaidan és Alexey Kuzmich kettőse volt a leggyorsabb, a nap további részében viszont már nem volt ilyen szerencséjük. A X-Raid Mini JCW Team tagjai óriásit borultak, melynek következtében a jármű gyakorlatilag rommá tört, a versenyzők viszont rendben vannak és sértetlenül megúszták az esetet.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Dakar Rally (@dakarrally) által megosztott bejegyzés

Marko szerint az idei motorjuk még nem érte el a tavalyi szintet

2022-ben már tíz százaléknyi etanolt használnak a csapatok a Formula-1-ben, a Ferrariról pedig már volt is olyan hír, hogy a Shell-lel közösen olyan üzemanyagot fejlesztettek, amely az új szabályokkal együtt is visszahozta a 2021-es motorerőt - alapvetően húsz lóerős teljesítményvesztéssel számolhatunk, de az olaszok ezt már kompenzálták. Hasonló hírek jöttek az Alpine-ról is, a Red Bullnál viszont ennyire még nem jó a helyzet:

"A Honda keményen dolgozik az átálláson. Amit én hallok, az pozitívum, de a teljesítmény még nincs a 2021-es szinten. Alapvetően azért még meg kell várni, hogy mi hogyan néz ki a versenypályán" - idézi dr. Helmut Marko főtanácsadó szavait az Auto Motor und Sport. Marko azt is hozzátette, hogy természetesen a vb-cím a céljuk és úgy gondolja, hogy megint a Mercedes és a Red Bull fog majd csatázni egymással már csak azért is, mert nincs még egy olyan szintű pilóta a mezőnyben, mint Lewis Hamilton és Max Verstappen.

00121044_413

fotó: dppi

Petrucci a történelmi szakaszgyőzelem után: „Úgy sírok, mint egy kisbaba”

Bár a hétfői műszaki hibája – amelyet részben amiatt nem tudott orvosolni, mert eltűntek az iratai és a telefonja, így nem tudott segítséget kérni a szerelőitől – után az összetettben már nem számít az eredménye, Danilo Petrucci egyelőre parádés Dakar-debütálást produkál. Már szerdán is eredetileg a harmadik idő volt az övé, de utólag megbüntették sebességtúllépésért (ezt az olasz úgy kommentálta a közösségi oldalán, hogy „Leszarom, mert jól éreztem magam!”), majd csütörtökön erre is rátett egy lapáttal, s második lett. Mármint második lett volna, csakhogy ezúttal KTM-es társát, Toby Price-t szankcionálták, így Petrucci megörökölte a napi elsőséget – ezzel pedig ő lett az első MotoGP-s versenyző, aki szakaszt tudott nyerni a Dakaron!

„Úgy sírok, mint egy kisbaba, nem tudok írni” – posztolta a közösségi médiában a siker után a Tech3 KTM-et képviselő versenyző. Természetesen egykori MotoGP-s társaitól is özönlenek a gratulációk a Twitteren:

 

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Megtévesztő képeket tett közzé a Williams

Érdekes dolog jutott eszébe a Williams istállójának, miután a hivatalos közösségi média felületeiken egy az idei szabályoknak megfelelő koncepcióról posztoltak néhány fotót. A versenygépre a csapat tavalyi festése került fel, a kommentek alapján pedig elég sokan hitték azt, hogy 2022-ben is az előző évben látott dizájnt használják majd. Mivel a bejegyzés nem volt egyértelmű a grove-i gárda némi magyarázkodásra kényszerült. „Ez még nem a mi 2022-es festésünk. Arra egyelőre várnotok kell, hogy megnézzétek” – tették hozzá.  

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Williams Racing (@williamsracing) által megosztott bejegyzés

Így halad az Aston Martin új főhadiszállásának építése

Az F1-es csapat nagy projektje az új, 40 ezer négyzetméteres gyár Silverstone-ban. A csapat egy time-lapse videót mutatott be arról, hogyan indultak a munkálatok és hol tart most a betonkolosszus, amelyet reményeik szerint a 2022-es év legvégén már megnyithatnak.

Bottasban felmerült a visszavonulás gondolata, de elvetette

Öt évig volt esélye futamokat és papíron bajnokságot is nyerni Valtteri Bottasnak, de 2022-től már kikerült a mezőny legjobb autójából és az Alfa Romeónál folytatja F1-es pályafutását. Sokakban felmerült, hogy vajon Bottasnak nem lenne-e jobb inkább visszavonulnia a sportágtól ahelyett, hogy egy, a pontszerzésért is alulról küzdő kis-, vagy középcsapathoz igazolt, de a finn megválaszolta ezt a kérdést.

"Persze, elkezdtem megkérdőjelezni magam és azt, hogy akarom-e egyáltalán ezt csinálni, vagy itt az idő kipróbálni valami mást. Ez volt az egyik opció, de úgy igazán komolyan egyszer sem fontoltam meg a Formula-1-től való visszavonulásomat. Mélyen belül én továbbra is szeretem ezt, a sportágat, a versenyzést és sok más dolgot ezzel kapcsolatban. Egy ilyen új és hosszabb távú projekt motivációt jelentett" - idézi Bottas szavait a GPFans.

bott_4

fotó: dppi

Kik voltak a legmagasabb és legalacsonyabb Formula-1-es versenyzők?

Az autósportban előny a kis méret és ebből fakadóan testsúly, de bőven voltak kivételek a sportág múltjában. A RacingNews365 cikke alapján az F1 legmagasabb versenyzői a 194 centiméteres Hans-Joachim Stuck, valamint a 193 centiméter magas Dan Gurney és Justin Wilson voltak. Stuck a 70-es, Gurney a 60-as években volt aktív, hivatalosnak tekinthető adatok azonban csak 2000-től elérhetők. Ez utóbbi listán Wilson (a fotón a 2003-as újoncok társaságában) mögött nagy ugrás következik, a második helyen a 186 centis Alex Albon, Alexander Rossi, Alexander Wurz és Esteban Ocon következik.

Ami a legalacsonyabb versenyzőket illeti, a pálmát a beszédes nevű Andrea Montermini viszi a 90-es évekből, aki 157 centiméter magas volt. Az évezred legkisebbje Yuki Tsunoda 159 centiméterével, a mögötte honfitársa, a 164 centiméteres Takuma Sato jön.

Tavaly a 2021-es mezőny tagjait mi is tornasorba állítottuk: itt nézhető meg, mi a sorrend a két szélsőség, Ocon és Tsunoda közt.

Továbbra sem követ senkit Lewis Hamilton

December 11-én tett ki bejegyzést utoljára a közösségi médiában a hétszeres világbajnok. A Mercedes brit pilótája a rákövetkező napon az első sorból indulhatott az Abu-Dhabi Nagydíjon, ahol drámai fordulatok után végül az utolsó körben kapott ki Max Verstappentől és veszítette el ezzel a világbajnoki harcot. Hamilton azóta mindenkit kikövetett és senkinek sem nyilatkozott.

Emiatt olyan pletykák is megjelentek, hogy esetleg a tervezettnél korábban fejezné be a pályafutását, ám a sajtóhírek szerint mindenképpen kitölti 2023 végéig tartó szerződését, a csapatfőnök Toto Wolff szerint egyszerűen nem találja a szavakat, míg Nicolas Hamilton úgy véli, a bátyjának csak egy kis szünetre van szüksége. A hallgatás tehát továbbra is tart, azt pedig továbbra sem tudni, hogy meddig.

Minihíradó: Mi történik az uborkaszezonban?

A MiniDrivers - versenyek híján - újdonsággal rukkolt elő: humoros felfogású F1-es hírműsort indított, melyből megtudhatjuk, miként került ki a Mercedes rejtélyes képe, mit csinált Lewis Hamilton és hogy mivel üti el szabadidejét Kimi Raikkönen, aki még korábban azt mondta, hogy Finnországban két dolgot lehet csinálni, viszont most a horgászathoz hideg van...

Épül az Eau Rouge új bukótere

A Spa-Francorchamps pályán zajló átalakítások egyik legsarkalatosabb pontja az Eau Rouge/Raidillon kanyarnál történő módosítás: a vonalvezetés változatlan marad, de a bukóteret jelentősen megnagyobbítják. A pályacsík bal oldalán lebontották az ikonikus faházat és a domb egy részét is elhordták, hogy nagyobb hely alakuljon ki a kicsúszó autók számára. A pálya felett új, 4600 fős lelátó épül.

A spái pálya közösségi oldalán először osztottak meg képeket a szóban forgó szakazon történő átalakulásról:

Összehasonlításként egy korábbi fotó hasonló szögből a kanyarkombinációról:

A 228 egy bűvös szám az Autósport és Formula Magazinnál

 

Összesen 228 darab magazinunk jelent meg eddig 2000 óta, a sor pedig tovább folytatódik az idei esztendőben is. Hogy megünnepeljük az újság 22 éves történetét, egy képre tettük az eddigi összes címlapunkat, melyen jól kivehetőek a különböző korszakok.

 

Valentino Rossi kihagyja a Gulf 12 órást

Nem a legjobban indul karrierje következő fejezete a MotoGP-ből tavaly visszavonult legendának. Az olasz versenyző Luca Marinivel és Alessio Saluccival, vagyis féltestvérével és jó barátjával indult volna az Abu-Dhabiban rendezendő Gulf 12 óráson egy Ferrari 488 GT3 nyergében a Kessel Racing színeiben, ám a terveiket végül a koronavírus húzta keresztül. Erről a csapat tett egy hivatalos bejelentést, mely szerint Rossi közeli kapcsolatban állt valakivel, akinek a COVID-19 tesztje pozitív lett, így nem tud részt venni a hétvégén rendezendő viadalon.

A versenyt január 8-án rendezik, az első edzések, pedig már csütörtökön megkezdődnek, vagyis nem maradt esély arra, hogy a doktor jelen legyen. „Valentino Rossi nem vesz részt a január 8-án, szombaton megrendezésre kerülő Gulf 12 órás versenyen. A kilencszeres világbajnok kapcsolatba került egy pozitív koronavírus tesztet produkáló emberrel, így önkéntes karanténba vonult. Luca Marini és Alessio Salucci továbbra is velünk lesznek, David Fumanellivel együtt pedig elindulnak majd az Abu Dhabi-ban rendezett endurance versenyen a Ferrari 488 GT3 #46-os rajtszámú versenygépével” – áll a közleményben.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán! 

Hatalmas borulás történt a Dakar negyedik szakaszán

Javában zajlik a 2021-es Dakar-rali, melynek negyedik szakasza 464 kilométeres távjával az eddigi leghosszabb volt az idei viadalon. Az autósok között a Toyotával versenyző litván páros, Benediktas Vangas és Filipe Palmeiro számára nagyon rosszul alakult ez a nap, miután rossz ütemben kaptak el egy buckát és óriásit borultak. A kategóriában a mai nap előtt 15. helyen álló kettős egy dupla szaltót volt kénytelenek elviselni, ám a hírek szerint mindketten jól vannak, noha az autó darabokra tört.

Így változtak a Red Bull szárnyai az elmúlt években

Az energiaitalosok 2010 óta eddig öt egyéni és négy konstruktőri világbajnoki szereztek, ráadásul a mostani és az előző évtizedben rajtuk kívül csak a Mercedes ért fel a csúcsra. Ebben nagy szerepe volt az autó nagyszerű aerodinamikai képességeinek, így a Formula Addict Instagram csatornája megosztott egy olyan videót a közösségi médiában, melyen az elmúlt esztendők első szárnyait mutatják be röviden.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA ADDICT (@formula.addict) által megosztott bejegyzés

Toto Wolff mondatát is felírta a Red Bull a 2021-es emlékfalra

Még 2021 végén tett hözzé egy videót a Red Bull, amelyben Christian Horner csapatfőnök és az újdonsült világbajnok, Max Verstappen tekintette át az évet. Erről mi is beszámoltunk már, a PlanetF1 viszont kiszúrt egy érdekességet: az Abu Dhabi Nagydíj "emlékfalára" Toto Wolff, a rivális Mercedes vezérének azon mondata is felkerült, amelyben Michael Masi döntését "vona kérdőre".

pf2_13

A rövid külső nyomvonalon futhatják a bahreini sprintet?

Sikerként könyvelte el a Formula-1 a sprintkvalifikációk bevezetését, így a tervek szerint idén már hat versenyhétvégén rendeznek majd ilyet szombaton – igaz, az is felmerült, hogy nem a rajtrácsról fog dönteni az esemény, hanem különálló futamként kerülne rá sor. A helyszíneket sem véglegesítették még, de a hírek szerint rögtön a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon megrendezhetik az első 2022-es sprintet.

Ennek kapcsán pedig felmerült az az elképzelés is, hogy további fűszerezés gyanánt a szombati rövid versenyt nem a hagyományos, hanem a 2020-ban a Szahíri GP során használt, jóval rövidebb és gyorsabb „külső” nyomvonalon rendeznék. Bár ez nyilvánvalóan felvetne logisztikai és egyéb nehézségeket is, a bahreini pálya a jelek szerint nyitott rá:

„Elméletben meg tudjuk csinálni, és támogatni fogunk bármit, amire az F1 kér minket” – nyilatkozta a pálya igazgatója, Salman Bin Isa Al-Khalifa, akit a PlanetF1.com idéz. „Mint 2020-ban, amikor két versenyt kértek tőlünk: ott volt a külső nyomvonal, és mi megcsináltuk. Persze ilyen esetben mindig lesznek kérdések a csapatok részéről például, hogy hogyan oldják meg, hogy egyik nap ezen a vonalvezetésen mennek, másnap a másikon. Szóval előbb nézzük meg, miképp egyeztetnek erről.”

bahrein-kulso-dppi

Magyarázkodásra kényszerült Ocon a rendőrautós videója miatt

Mi is megírtuk néhány napja, hogy Esteban Ocon némi fánkozás erejéig beült a francia rendőrség egyik Alpine szolgálati autójába. A videó nyilvánvalóan csak poén volt, néhány kommentelő azonban túl komolyan vette azt: felháborodtak rajta, hogy a versenypályán kívül ilyen manővereket mutatott be a francia, sőt olyat is írtak, hogy „ez tiszteletlenség az adófizetők pénzéből”.

Így pedig Ocon nem tehetett mást, mint hogy a teljes videót – amelyben mellette az Alpine vezérigazgatója, Laurent Rossi is feltűnik – posztolva egyértelműsítette az addig is nyilvánvalót, miszerint egy promóciós felvételről volt csupán szó: „Miután elolvastam néhány tweetet, szeretném tisztázni, hogy az Alpine által szervezett promóciós forgatás során ültem be a rendőségi autóba” – írta az F1-es pilóta.

Az F1 összeszedte a 2021-es szezon legnagyobb csatáit

A top tíz párharc az F1 összeállításában, közel negyedórában - a videó ezen a linken, vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf1_22

Stúdiónkban a legjobb magyar hölgyversenyző

A 2021-es TOP50 ranglista női különdíjasa már negyedik alkalommal Vogel Adrienn lett, cseppet sem érdemtelenül: a pilótahölgy a hazai ralibajnokságban és az Európa-bajnokságon is kitett magáért a férfiakból álló mezőnyben. Az Autósport és Formula Magazin stúdiójában értékelte előző szezonját: