DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 3. csütörtök

Tom Coronel fia bekerült a Red Bull juniorprogramjába!

A 13 esztendős Rocco Coronel, a túraautós közönségkedvenc Tom Coronel fia pályafutását ezentúl a Red Bull fogja terelgetni, a gokartos tehetség ugyanis bekerült az energiaitalosok juniorprogramjába. A holland tehetség egy F4-es autót tesztelhetett Jerezben, s mivel megfelelő teljesítményt nyújtott, egy korábbi GP3-as versenygépet is kipróbálhatott, az eredmények pedig kellően meggyőzőek voltak, így megkapta a lehetőséget.

rocco-coronel-1

„Megtiszteltetés számomra, hogy a jerezi szétlövést követően engem választottak a Red Bull juniorversenyzői közé. Ez egy jól bevált program, amely már sok versenyzőt juttatott az autósport csúcsára. Az álmom természetesen az, hogy F1-es pilóta legyek, és ezzel a lehetőséggel ez az álom reálissá válik. Mindig is követtem a Red Bull versenyzőit, és figyeltem, hogyan fejlődtek a sportban, és most én is közéjük tartozhatok” – olvasható a közösségi médiában.

rocco-coronel-2

Ne maradj le semmiről szombaton: jön az F1-es Monacói Nagydíj időmérője, és sok más minden

Íme a szombati nap motorsport-programja:

Szombat (május 27.) 

02:30 NASCAR Truck Series, Futam (tv: Aréna4, élő)

10:40-11:15 TCR Világsorozat, Időmérő 

11:00 Formula-3, Sprintfutam (tv: M4 Sport, élő)

12:30-13:30 Formula-1, 3. szabadedzés (tv: M4 Sport, élő)

13:30 DTM, 1. futam 

14:15 Formula-2, Sprintfutam (tv: M4 Sport, élő)

15:30 TCR Világsorozat, 1. futam 

16:00-17:00 Formula-1, Időmérő (tv: M4 Sport, élő)

19:00 NASCAR Xfinity Series, Futam (tv: Aréna4, élő)

f1-monaco

fotó: dppi

Russellt és Tsunodát is megbüntették péntek este

George Russell és Yuki Tsunoda is büntetést kapott a felügyelőktől a Monacói Nagydíj pénteki napjának végén, de egyikük sem kapott pénzbüntetésnél súlyosabbat. Mindketten túllépték a Monacóban 60 km/h-s bokszutcai sebességhatárt, de Russell tényleg csak épphogy: 60,2 km/h-val mérték be, amiért egy százeurós bírságot kapott a Mercedes, Tsunoda viszont 76,2 km/h-val haladt, ami ezer eurót ért. A hivatalos dokumentum szerint Tsunoda beismerte, hogy elfelejtette benyomi a sebességkorlátozót.

f1-russell-mercedes-monacogp

fotó: dppi

Formula-2: Leclerc autót tört, Vesti pole-t szerzett az időmérőn

Az F3-hoz hasonlóan a Formula-2 mezőnye is két csoportra bontva gurult ki a monacói időmérőre a sok hibával és piros zászlókkal tarkított csütörtöki szabadedzést követően.

Az A-csoport futása közben rögtön jött is a piros zászló: a helyiek pilótája, Arthur Leclerc mérte el az utolsó kanyart és csapta a falhoz autóját. Az újraindítás után Victor Martins és Jack Doohan ugrottak az első két helyre, a többieknek pedig nem volt esélye beérni őket, miután másodjára is meg kellett szakítani a kvalifikációt, Jehan Daruvala a Mirabeau-kanyarban szemlélte meg közelebbről a falat. A bakui hős Bearman csak a nyolcadik lett csoportjában. A B-csoport nagyon szoros küzdelmet hozott az élmezőnyben, végül a Clement Novalak hibája okozta idő előtti befejezés Frederik Vestinek kedvezett, Theo Pourchaire-nek pedig be kellett érnie a második hellyel.

Mivel a Prema dánja gyorsabb kört futott, mint Martins az A-csoportban, így ő kezdi pole-pozícióból a főfutamot, Vestit az ART párosa és Doohan követik. Iwasa a kilencedik, Bearman pedig csak a 16. pozícióból indulhat majd vasárnap. A sprintfutamos rajtelsőség Isack Hadjart illeti meg szombaton.

Egyelőre minden a tervek szerint halad a Mercedesnél

Ahogyan arról már mi is többször beszámoltunk, a Mercedes átfogó fejlesztésekkel érkezett meg Monaco utcáira, így számukra a szokásosnál is nagyobb kihívást jelenthet ez a versenyhétvége. A csapat részéről a vezető pályamérnök, Andrew Shovlin árult el néhány dolgot az első szabadedzés után. A szakember szerint eddig elégedettek lehetnek, de igyekezett óvatosan fogalmazni. „Nehéz megítélni a dolgokat a hétvége ezen szakaszában, de nem tapasztaltunk nagyobb problémákat, ami egy hasznos kezdet” – kezdte értékelését Shovlin, aki a Sky Sports számára nyilatkozott pénteken délután.

„Összehasonlítottuk a beállításokat az autók között, szóval úgy gondolom, hogy jó irányba haladunk. Lewis eddig jobban érezte magát, George kicsit kevésbé, Monacóban viszont gyorsan változhatnak a pálya körülményei. Egy dolog, hogy jó pozícióban vagy az első szabadedzésen, de ott kell maradnod a második és a harmadik edzésen is. Ezt sokkal könnyebb mondani, mint megtenni. Jól kezdtünk, de természetesen óvatosak vagyunk, mert Monacóban sokféleképpen el lehet rontani a dolgokat” – tette hozzá miután a pénteki első gyakorlás során Lewis Hamilton a harmadik, George Russell viszont csak a 15. helyen zárt.

Elektromos superbike-kal futott be az edzésnapra Bottas

Egy különleges motoron érkezett meg a Monacói Nagydíj első napjára Valtteri Bottas. A finn a Verge Motorcycles járművén ült: az elektromos superbike kategóriát képviselő motor 1200 Nm nyomatékra képes, 2,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra (épp, mint egy F1-es autó), és 375 kilométeres a hatótávja. Bottas helyében mi azért a védőruházatra egy fokkal jobban figyeltünk volna.

A finn nem kerüli a feltűnést ezen a hétvégén: tegnap arról írtunk, hogy sisakja dizájnját a Pac-Man játék ihlette – a fejvédőt Bottas és barátnője Bot-Mannek keresztelte el.

A rajongók szavazhatnak róla, milyen Gulf-festésbe boruljon a Williams

Amikor az év elején bejelentették, hogy a Gulf a Williams F1-es szponzora lesz, egyből megkezdődtek a találgatások arról, vajon a grove-i alakulatnál is láthatunk-e majd hasonló ikonikus festést, mint amivel a McLaren állt elő a 2021-es Monacói Nagydíjon. Nos, igen, ráadásul a Williams a rajongókat is bevonja ebbe: az istálló ugyanis négy különböző Gulf-dizájnnal rukkolt elő, s a szurkolók szavazhatják meg, hogy a csapat melyiket használja a Szingapúri, a Japán és Katari Nagydíjakon ősszel. A négy festésből az egyik hasonlít a McLarenen látott verzióra, míg a másik három annak egy modernizált interpretációja. Alább mutatjuk a négy dizájnt, szavazni pedig a Williams honlapján lehet.

BOLDER THAN BOLD

Formula-3: Mini leiskolázta a mezőnyt az időmérőn

A juniorkategóriák is elkísérték a Formula-1-et ezen a hétvégén Monacóba, az F3 mezőnye az itt megszokottak szerint két csoportban gurult ki a pályára, hogy elkerüljék a 30 fős mezőny feltorlódását a versenynaptár legrövidebb aszfaltcsíkján.

A páros rajtszámú autókat felvonultató A-csoportban a Prema svéd pilótája, Dino Beganovic végzett az élen. Őt két Hitech-versenyző, Luke Browning és az autóját az időmérő végén összetörő Sebastian Montoya követte. A B-csoportban nem volt kérdés, ki viszi el az első helyet, hiszen Gabriele Mini a saját ligájában versenyzett, csaknem kilenc tizeddel verte a másodikként végző Paul Aront.

A két csoport időeredményeit összevetve Mini simán szerezte meg a pole-pozíciót a vasárnapi főfutamra Beganoviccsal szemben, mögülük Aron, Browning, Caio Collet és Montoya indulhatnak majd. A szombati fordított rajtrácsos sprintfutamot Gregoire Saucy kezdheti majd az élről.

Megműtötték a csigolyáját törő pilótát, már a jövő évi Indy 500 lebeg a szeme előtt

A hétfői edzésen történt az idei Indianapolisi 500 mérföldes két hetének eddigi egyetlen komolyabb balesete, amelyben Katherine Legge és Stefan Wilson volt érintett, s amelyben utóbbi eltörte az egyik hátcsigolyáját. A brit pilóta csapatának közleménye szerint Wilsont sikeresen megműtötték, az operáció után pedig maga a versenyző is bejelentkezett a közösségi oldalán a kórházból: „Előző éjjel megműtöttek, nagyon elégedett vagyok az eredményekkel. Ma már sokkal jobban érzem magam, lábra tudtam állni és képes voltam sétálni. Úgyhogy most indul a gyógyulási folyamat, és már most kezdődik a felkészülés a 2024-es Indy 500-ra!” – mondta el Wilson, aki természetesen a támogató üzenetekért is köszönetet mondott. Wilson helyét egyébként a vasárnap 18:30-kor startoló Indy 500-on a Dreyer & Reinbold Racing autójában az önjogon kvalifikálni nem tudó Graham Rahal veszi át.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Stefan Wilson (@stef_wilson) által megosztott bejegyzés

Kirakta csapata Villeneuve-öt Le Mans előtt

Jacques Villeneuve nem kis meglepetésre tűnt fel a Vanwall endurance-világbajnoki gárdájában a 2023-as idény elején, ám az 52 éves pilóta visszatérése a WEC-be eddig hemzseg az incidensektől: már a sebringi prológon ütközött egy GT-s Ferrarival, ahogy legutóbb a spái 6 óráson, míg Portimaóban fékprobléma után szenvedett balesetet. Alighanem ez is belejátszott abba, hogy a ByKolles úgy döntött, lecseréli az 1997-es F1-es világbajnokot a soron következő Le Mans-i 24 órásra:

„Az a helyzet, hogy úgy érezzük, nem áll készen Le Mans-ra. A felesége terhes, és mostanában, június elejére várják a gyereket. Le Mans egy nagy verseny, nem vállalhatjuk a kockázatot. Személyes okokból és abból kifolyólag, hogy hiányzik a megtett táv is, úgy döntöttünk, új versenyzőnk lesz Tristan Vautier személyében” – fogalmazott Kolles. Vautier jelenleg az ELMS-ben szerepel az LMP2-es kategóriában, ahogy tavaly ugyanebben a géposztályban már Le Mans-ban is indult. Az egyelőre nem világos, hogy Villeneuve a Le Mans-t követő versenyeken visszaülhet-e Tom Dillmann Esteban Guerrieri mellé a Hypercar-autóba.

wec-villeneuve-vanwall

fotó: DPPI

Alonso, Aston, Hamilton: a Formula.hu csütörtöki bejelentkezése az F1-es Monacói Nagydíjról

Mészáros Sándor kollégánk a Monacói Nagydíj paddockjában gyűjtötte ma az információkat, a csütörtök esti videós bejelentkezése, helyzetjelentése erre a linkre, vagy a képre kattintva megtekinthető!

f1-monacogp-meszarossandor

Pac-Man ihletésű sisakkal készült Monacóra Bottas

Természetesen az F1-es naptár egyik ékkövének számító Monacói Nagydíjra is többen készülnek különleges dizájnnal, de alighanem Valtteri Bottas bukója lesz a legegyedibb a hétvégén. Barátnője, a kerékpáros Tiffany Cromwell ugyanis a Pac-Man videojáték által ihletett dizájnt álmodott meg: a finn pilóta némi szójátékkal konkrétan Bot-Mannak nevezte, s elmondása szerint az adta az ötletet, hogy Monte-Carlo olyan, mint egy labirintus – amelyben ezúttal nem Pac-Man, hanem egy F1-es autóval lehet közlekedni:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Valtteri Bottas (@valtteribottas) által megosztott bejegyzés

Pimasz reakciót adott a Hamilton–Ferrari pletykákra Alonso

Az elmúlt napok slágertémája a Formula-1-ben, hogy sajtóhírek szerint a Ferrari 40 milliós ajánlattal csábítaná át Lewis Hamiltont. A Monacói Nagydíj csütörtöki médianapján ezt Frederic Vasseur Ferrari-főnök és maga Hamilton is cáfolta, utóbbi hozzátéve azt is, hogy közel járnak a hosszabbításhoz a Mercedesszel. De természetesen nemcsak az érintettek kérdezték az ügyről, hanem például Fernando Alonsót is, aki annak idején maga is versenyzett a Scuderiánál, így feltették a kérdést, lenne-e bármilyen tanácsa a hétszeres világbajnok számára – amire a spanyol némileg pimaszul csípős választ adott: „Ötletem sincs. De mindig azt mondja, hogy ’együtt nyer és veszít a csapattal’. Szóval ha most nem nyer, akkor maradnia kellene” – utalt a Hamilton által sokszor hangoztatott hozzáállásra Alonso.

f1-hamilton-alonso

fotó: DPPI

Alonso 45 évesen az Aston Martin–Hondánál? „Nincs oka, hogy ne legyen”

Fernando Alonso és a Honda jól ismert közös múltra tekinthet vissza (valószínűleg nem csak a poszt szerzőjének ugrik be rögtön a „GP2-es motor” megjegyzés), a japán gyártó azonban már leszögezte, nem fogják megvétózni, hogy a spanyol legyen az Aston Martin pilótája az együttműködés kezdetén, 2026-ban. A csapatfőnök, Mike Krack ugyanígy vélekedik – annak ellenére, hogy abban a szezonban a kétszeres világbajnok a 45-öt fogja betölteni.

„Nem gondolom, hogy oka lenne azt feltételezni, nem lehet az autónkban 2026-ban. Nem tudnék egyetlen okot sem mondani, miért ne lenne” – idézi a RaceFans.net a csapatfőnököt. „Fernando nem folyt bele az egyeztetésbe, de mindig tájékoztattuk. Kíváncsiak voltunk a gondolataira, a véleményére, mint minden téma estében, mivel fontos tagja a csapatnak, akárcsak Lance.”

Fotó: ATP

Régi és új: Ennyit változott a Mercedes oldaldoboza

Lehullt a lepel a Mercedes nagy várakozással övezetett fejlesztéséről, az új oldaldobozról: az eredetileg Imolába szánt alkatrészről a monacói paddockban elkészültek az első fotók. Az alábbi képeken egymás mellé tették a régi és új elemet: egyértelműen látszik, hogy a Mercedes közel másfél év után búcsút mond a szűk kialakításnak, és a Red Bull, valamint Aston Martin megoldását idézi meg. A szemből készült fotón látszik igazán, mennyire széles az új oldaldoboz. Ehhez igazodva a W14 jóval nagyobb légbeömlőket is kapott. 

Végre megmutatta szerelmét Marquez

Nem sokat tudhattunk eddig Marc Marquez szerelmi életéről, a nyolcszoros világbajnok motoros azonban nemrég egy fotót posztolt az Instagram-oldalán, amelyen egy lánnyal látható a MotoGP négyhetes szünetében eltöltött marrakeshi nyaralása során. Természetesen nem sokáig tartott, mire kiderült, ki a Repsol Honda versenyzőjének párja: Gemma Pintóról van szó, aki 26 éves, és aki márka- és PR-menedzserként, valamint modellként dolgozik. Marquez posztjában a második képen látható együtt a pár, de Gemma Pinto is osztott meg közös fotókat:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Marc Márquez (@marcmarquez93) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Gemma Pinto (@gemmpinto) által megosztott bejegyzés

Helyszíni: Az FIA ugyanakkora motorhome-ot villant, mint az F1

Kollégánk, Mészáros Sándor Monacóból is hozza az információkat, híreket, pletykákat - íme az első, szerdai fényképes bejelentkezése.

 

Ezért szenved idén Nyck de Vries?

Az egykori F1-es pilóta, azóta pedig elsősorban az endurance-versenyzésben jeleskedő Giedo van der Garde érdekes véleményt fogalmazott meg honfitársa, a várakozásoktól messze elmaradó Nyck de Vries kapcsán. Mint az annak idején a Sauberrel emlékezetes pert folytató holland kifejtette, szerinte De Vries túlgondolja a dolgokat – ezért tudott sikeres lenni tavaly Monzában, ahol Alexander Albon helyére ugrott be, hiszen ott nem volt erre ideje:

„Úgy érzem, Nyck hozzáállása néha túlzottan analitikus. Biztos vagyok benne, hogy ha nem lenne ideje ennyit gondolkodni, jobban menne neki. Láthattuk tavaly Monzában, amikor hirtelen kellett beszállnia a Williamsbe: nem volt ideje gondolkodni, és bumm, azonnal a csapattársa előtt volt, sőt pontokat is szerzett. Ekkor mindenki láthatta, mennyire gyors” – mondta Van der Garde a holland Paddock Talk podcastben, majd hozzátette:

„Megvan a nyers tehetsége, érzi az autót, de néha túl görcsössé válik, és ezért nagy kár. Idő kell ahhoz, hogy kiismerj egy autót, és remélem, hogy ő meg is kapja majd ezt.”

devries-walk

Az első „kémfotó” az F1-es Mercedes új oldaldobozáról

Alighanem a Mercedes garázsát övezi majd a legnagyobb figyelem a Formula-1-es Monacói Nagydíj első napjaiban, hiszen ezen a hétvégén debütál a várva várt fejlesztési csomag, amelytől új alapok lehelyezését várja az istálló. Nagy kérdés volt, hogy az átalakítások érintik-e a W14-es tavalyról átörökített és leglátványosabbnak – bár az istálló elmondása szerint nem feltétlenül a legfontosabbnak – számító zéró oldaldobozos koncepciót.

Nos, az Albert Fabrega F1-es újságíró által már szerdán lőtt lesifotók alapján igen: az eddiginél szélesebb bemeneti nyílással rendelkező, s a Red Bulléra jobban hajazó oldaldoboz jelent meg Lewis Hamilton és George Russell autóján. Ezek az első kémfotók a fejlesztésről:

Sainz mindenkit megnyugtatott a „sérülésével” kapcsolatban

Mint arról mi is írtunk, a kedd esti hagyományos F1-es futballmérkőzésen le kellett cserélni Carlos Sainzt, akinek a jobb lábát a felvételek tanúsága szerint ápolni kellett. Bár az értesülések hamar csillapították a kedélyeket és szimpla zúzódásról szóltak, szerdán maga a Ferrari spanyolja posztolt egy rövid üzenetet Instagram-sztoriban, amelyben arról írt, hogy nem sérült a combja és készen áll az F1-es Monacói Nagydíjra:

„Üdv mindenkinek! Csak tudatni akartam, hogy jól vagyok és teljes mértékben készen állok a hétvégi versenyzésre Monacóban. Ami tegnap történt, csak egy szimpla kontakt volt a hagyományos jótékonysági mérkőzésen, de nem volt szó sérülésről. Élveztem a focit, mint mindig, most pedig már nagyon várom a hétvégét” – írta Sainz.

sainz-foci-f1

Az indianapolisi mezőny legnagyobb bukásai

Egy hátborzongató válogatással jelentkezett az MSVD YouTube-csatorna, benne az idei Indy 500 mezőnyének legnagyobb baleseteivel – egyelőre az első két rész készült el, a harmadik hamarosan érkezik.

Az első rész – figyelmeztetés: a válogatás utolsó balesete az a tömeges bukás, mely Dan Wheldon életét követelte.

A második rész a képre kattintva érhető el:

pf-indy-crash-2_1