Vandoorne: A jövőm valószínűleg nem az Aston Martin, de…
https://formula.hu./parc-ferme/38406
A Formula–E-ben versenyző, 2022-ben világbajnoki címet ünneplő korábbi F1-es pilóta, Stoffel Vandoorne tavaly óta Felipe Drugovich kollégájaként az Aston Martin tartalékversenyzői szerepét tölti be, de érdemi esélye nincs arra, hogy folytassa 2018 végén megszakadt királykategóriás pályafutását. A belga versenyző maga is tisztában van ezzel, de kiemelte, hogy mostanában nem egyszer bizonyította az F1, milyen váratlan fordulatok történhetnek egyik pillanatról a másikra.
„Az elmúlt két évet ugye az Aston Martinnál töltöttem. Reálisan látom, hogy a jövőm valószínűleg nem itt van, de nyitva kell tartani az ajtókat, mertsosem tudhatod, mi történik” – idézi a GPFans oldal a McLaren korábbi pilótáját. „A Formula–1-es paddock a lehető leggyorsabb ütemben mozog, és ami az egyik héten valószínűtlennek tűnik, a következő héten már valószínű lehet.”
„Ezt sosem tudhatod, én csak annyit tehetek, hogy a lehető legversenyképesebben versenyzek abban a sorozatban, ahol éppen vagyok, megpróbálok ott jó munkát végezni, aztán a többi majd jön” – mondta Vandoorne. Az elmúlt években a kiszámíthatatlanságra nem egy példát láthattunk, elég csak Brendon Hartley szerződtetését, Nyck de Vries F1-be kerülését vagy épp legutóbb Franco Colapinto bemutatkozását említenünk.
„Masi nem a Netflix érdekeit nézte Abu Dhabiban!”
https://formula.hu./parc-ferme/34732
A Drive to Survive producere nemrég a Guardiannek adott egy interjút új sorozata, a tenisz világával foglalkozó Break Point kapcsán, melyben természetesen a Netflix F1-es szériájára is kitért – többek között arra a felvetésre, miszerint a nagy vihart kavaró 2021-es szezonzáró azért is alakult így, mert show-t kellet produkálni a tévétársaságok számára. Lando Norris például annak idején így nyilatkozott arról, hogy Michael Masi csak néhány lekörözöttet engedett el az újraindítást megelőzően: „Egyértelműen az volt a cél, hogy harc legyen a végén. Naná, hogy a tévé miatt.”
James Gay-Rees viszont egyáltalán nem ért egyet ezzel a feltételezéssel: „Szerintem egyszerűen hatalmas nyomás alatt volt, és kissé rosszul kezelte a helyzetet. Nem hiszem, hogy az járt volna a fejében, hogy vajon mit akarhat most a Netflix?” – idézi a többek között a Senna című dokumentumfilmet is jegyző producer.
A Ford régi partnere nem akar visszatérni
https://formula.hu./parc-ferme/34731
Az F1-es visszatérését a múlt héten bejelentő Ford hosszú évtizedeken át a Cosworth partnereként volt jelen az F1-ben, sőt a páros erőforrásai a mai napig a sportág négy legsikeresebbje közé tartoznak. A Ford 2004-es kiszállása után a Cosworth még egy szűk évtizeden át az F1-ben maradt, utoljára 2013-ban a Marussia autóit hajtották motorjaik, de a hibridérában már nem vállaltak szerepet. Az egykori partner visszatérése kapcsán megkérdezték a cég vezérigazgatóját, hogy ők nem vágynak-e vissza a királykategóriába, amire a következő választ adta:
„Nincs a fókuszban a visszatérés” – felelte Hal Reisinger az Autosportnak. „Ha jól akarod csinálni, ahhoz minden erőforrásodat rá kell szánnod erre, abban pedig nem hiszek, hogy valamit anélkül csináljunk, hogy a végeredmény kifogástalan legyen. Egy Formula–1-es csapat megfelelő kiszolgálásához ki kellene bővítenünk a céget egy új részleggel, ami üzleti szempontból nem túl kecsegtető lehetőség.”
Új színvilágot kapott Zhou sisakja a Nyúl évére
https://formula.hu./parc-ferme/34730
Az Alfa Romeo 2023-as F1-es versenygépe után második idényére készülő pilótájuk, Guanyu Zhou új bukósisakdizánjáról is lehullt a lepel. A domináns szín a lila lesz idén, emellett a kínai horoszkópra és a Nyúl évére utalva egy nyuszi is megjelent a sisakon:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Irathamisítással vádolják a magyar csapatát is a gyanú szerint meglopó ex-MotoGP-st
https://formula.hu./parc-ferme/34729
Az andorrai Altaveu értesülései szerint vizsgálat indult a korábban a MotoGP-t is megjárt Hector Barbera ellen. A vád szerint a spanyol versenyző 2020 júniusában egy 13 500 eurós furgont vásárolt, a másik fél azonban állítja: a pénzösszeg sosem érkezett meg a számlájára. Barbera olyan dokumentumokat nyújtott be, amelyek szerinte bizonyítják az átutalást – csakhogy a hírek szerint a rendőrség a bank segítségével állítja: a motoros meghamisította az iratokat. Az andorrai hatóságoknak nincs információja Barbera hollétéről, pedig idén elvileg a Brit Superbike-ban fog szerepelni a Tag Racing Honda színeiben.
Barbera nem először kerül összetűzésbe a törvénnyel. Néhány évvel ezelőtt Moto2-es csapata ki is rakta, miután ittas vezetésen kapta a rendőrség. A magyar rajongók számára pedig alighanem a legemlékezetesebb incidens az volt, amikor a biztató 2019-es idénykezdet után alakulata, a Team Toth – amelynek színeiben még a 250 köbcentis géposztályban is szerepelt annak idején – szerint a spanyol nemes egyszerűséggel ellopta a Supersport-világbajnoki motorját.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Tíz éven át használhatja a Las Vegas-i Stripet az F1
https://formula.hu./parc-ferme/34728
A Formula-1 tavaly jelentette be, hogy 2023-ban újra versenyt fognak rendezni Las Vegasban, méghozzá egy olyan új utcai pályán, amelynek nyomvonala többek között a legendás Stripet is érinti. Az F1 elsőre hároméves megállapodást kötött a promóterrel, de a sportág vezetősége és a helyiek is a kezdetektől hangsúlyozták, hogy hosszabb távú együttműködésre készülnek.
Ehhez egy nagyon fontos feltétel teljesült a minap, ugyanis a Clark Megyei Közgyűlés a híradások szerint 7-0-s egyhangú szavazással elfogadta, hogy a Formula-1 tíz éven át, azaz 2032-ig használhatja a szóban forgó utakat. A jelentés kihangsúlyozza, hogy az F1-es nagydíjtól egymilliárd dollárt meghaladó bevételre számítanak. Ugyanakkor az is fontos kitétel, hogy fix legyen a verseny időpontra: a tervek szerint minden évben a hálaadást megelőző héten, azaz november közepén rendezhetik a Las Vegas-i futamot (idén november 18-án, helyi idő szerint szombat este 10 órakor lesz a rajt): várakozásaik szerint a nagydíj hetében, szerdától vasárnapig, azaz öt napon át néhány órán át lesz szükség.
Miközben az Alfa Romeót bemutatták, Alonso az Aston Martint hajtotta
https://formula.hu./parc-ferme/34727
Fernando Alonso is teljesítette beígért tesztnapját február elején: a spanyol Jerezben vitte pályára az AMR22-t a Pirelli fejlesztés alatt álló 2023-as gumijaival, az olasz gyártó utolsó téli tesztjének első napján. Ugyanilyen körülmények között vezette a tavalyi W13-at múlt héten a Paul Ricard-on George Russell és Lewis Hamilton – terv szerint a Mercedes is jelen van Jerezben, de ők még nem adtak jelt magukról.
Back behind the wheel. pic.twitter.com/VIW2WPDz6T
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 7, 2023
Testing, testing...@alo_oficial is piloting the AMR22 in Jerez today for tyre testing ahead of the 2023 #F1 season. pic.twitter.com/2d4PNHIw1a
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) February 7, 2023
Háromemeletes tortával ünnepelte születésnapját Pierre Gasly
https://formula.hu./parc-ferme/34726
27 gyertya égett a tortán, amellyel kedden köszöntötték az Alpine 27 éves franciáját – sok boldogságot Pierre Gaslynak!
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Hat bajnoki cím lesz a BMW felállásában a DTM-ben
https://formula.hu./parc-ferme/34725
A sorozat három korábbi bajnoka is a BMW kötelékében szerepel a megújuló, promóterváltás után túlnyomórészt német pályákon zajló DTM-szezonban. A BMW Motorsport bejelentése alapján a 2022-es győztes, Sheldon van der Linde megvédi bajnoki címet, a Schubert Motorsport versenyzője marad.
Az istálló, amely első évében a csapatbajnoki címet is megnyerte, nagy eséllyel a teljes mezőny legerősebb párosával fog rendelkezni, mivel a másik M4 GT3-ba René Rastot ülteti. 2017, 2019 és 2020 bajnoka eddig kizárólag az Audival szerepelt a szériában, de 12 év után elhagyta a márkát és a BMW-hez pártolt. Rast a Formula-E-ben is szerepel a McLarennel, ezért a zandvoorti hétvégét ki fogja hagyni a DTM-ben.
Egyúttal bejelentették azt is, hogy új ügyfélcsapata lesz a bajoroknak, a korábban Porsche partnereként ismert Project1, a DTM Trophy tavalyi csapatbajnoka első versenyzőjeként Marco Wittmannt jelentette be – a német egy évtizedes pályafutását a kategóriában végig a márkával töltötte, BMW-vel nyert bajnoki címet 2014-ben és 2016-ban.
Egyéb hírek a DTM pilótapiacáról: Rast helyét az Audi felállásában Dries Vanthoor foglalja el, Thomas Preining és Dennis Olsen a Porsche kötelékében marad, a Red Bull által finanszírozott ferraris AF Corse-projekt azonban nem folytatódik a promóterváltás után.
Két dél-amerikai helyszínnel bővült a TCR Világsorozat versenynaptára
https://formula.hu./parc-ferme/34724
Mint a puzzle darabkái, úgy áll össze a kvázi a WTCR helyébe lépő TCR World Tour 2023-as menetrendje. Eddig a négy európai forduló helyszínei és időpontjai – beleértve a június közepén esedékes hungaroringi futamokat – voltak ismertek, valamint az, hogy a szezon végén a legendás Bathurst is otthont ad egy állomásnak. Most véglegesítették a dél-amerikai versenyeket is: mint az várható volt Marcello Lotti, a TCR jogtulajdonosa korábbi szavai alapján, egy-egy uruguayi és argentin pálya került be a menetrendbe. Előbb az uruguayi El Pinarban található Autódromo Víctor Borrat Fabini versenypálya fogadta a dél-amerikai TCR-sorozathoz csapódó mezőnyt augusztus közepén, majd egy héttel később Argentínába, San Luisban csapnak össze a pilóták – azaz nem a MotoGP-ből és a WTCC-ből is ismert Termas de Rio Hondóban.
Ezzel a tervezett kilencből már hét helyszín ismert a TCR Világsorozat első idényéből: a várakozások szerint ezek mellé még egy ausztrál pálya csatlakozik Bathurst előtt, valamint ha azt a járványügyi korlátozások is lehetővé teszik, akkor Makaó adna otthont az utolsó fordulónak, amire a hagyományos időpontja alapján egy héttel Bathurst után kerül sor.
A TCR Világsorozat várható 2023-as naptára jelenleg:
Április 28-30. | Portimao, Portugália |
Május 26-28. | Spa-Francorchamps, Belgium |
Június 9-11. | Vallelunga, Olaszország |
Június 16-18. | Hungaroring, Magyarország |
Augusztus 18-20. | El Pinar, Uruguay |
Augusztus 25-27. | San Luis, Argentína |
November 3-5. | ??? (Ausztrália) |
November 10-12. | Bathurst, Ausztrália |
November 17-19. | ??? (Makaó?) |
Gondot okozhat az Alfa új színkombinációja az F1-es közvetítésben
https://formula.hu./parc-ferme/34723
Az Alfa Romeo utolsó szezonjában – az autómárka és a Sauber csapat együttműködése év végén befejeződik – változtattak a színvilágon a csapat dizájnerei: az évek során fehérrel szemben egyre nagyobb teret nyerő vörös lesz a domináns szín, jelentős felület pedig feketévé válik a festék súlyával való spórolás érdekében. Elképzelhető, hogy a pályán az autót bizonyos szögekből össze lehet majd téveszteni a Ferrarival, de van egy másik potenciális probléma is, amelyre az egykori F1-es Martin Brundle hívta fel a figyelmet.
„Tetszik a fekete hátsó szárny, a karbon megoldás elterjedtté fog válni az F1-ben, hiszen a súlylimit két kilogrammal csökken idén, a csapatok pedig küszködtek vele a múltban. Ugyanakkor ezt az autót nehéz lesz kiszúrni a tévében vagy a pályán egy borús napon” – posztolta észrevételét a közösségi médiában Brundle.
Nem ez lenne az első alkalom, hogy egy csapat fényezése jól mutat a stúdióképeken, de nem olyan szerencsés az aszfalton. A Haas 2017-ben ebből az okból kifolyólag a szezon közben változtatta meg színeit. A sötétszürke, fekete és piros kombináció túlzottan beleolvadt az aszfaltba, ezért a csapat a piros részeket fehérre cserélte ki.
Új amerikai szériákkal bővíti kínálatát a Network4, jó hírt kaptak a MotoGP-rajongók is
https://formula.hu./parc-ferme/34722
Kedden tartotta évindító sajtóeseményét a Network4 csoport, amelyre a Formula.hu is meghívást kapott. Nem véletlenül, hiszen a technikai sportokat illetően is történt egy fontos bejelentés: a már hosszabb ideje az ARENA4-en és a MATCH4-en, valamint az online felületen, a NET4+-on látható NASCAR Cup Series mellett ugyanis 2023-ban a két kísérőszéria, a NASCAR Xfinitiy és a Truck Series is bemutatkozik a csatornacsoport platformjain.
Ezzel tovább erősödik a Network4 autó-motorsportos arzenálja, amelybe továbbra is beletartozik a MotoGP, a Superbike-világbajnokság és az IndyCar is. Mint azt Misur Tamástól, a Network4 sportfőszerkesztőjétől megtudtuk: az idén a szombati sprintversenyekkel bővülő MotoGP-hétvégéket a tervek szerint kivétel nélkül az elejétől a végéig a két tv-csatornán tervezik közvetíteni, de a NET4+-on továbbra is működik majd az úgynevezett multi-cam szolgáltatás, azaz a futamokat hét különböző – főként onboard – kamerából követhetjük majd. A kiemelt nézettséget hozó NASCAR-versenyeket, valamint a Superbike-ot és az IndyCart is igyekeznek rendre a tv-ben mutatni, de természetesen az összes közvetítés nézhető a NET4+-on élőben.
Jó hír egyébként ezen kívül az autó-motorsportok szerelmeseinek az is, hogy márciustól a Telekom kínálatában is elérhető lesz az ARENA4 mellett a MATCH4 is, így immár minden nagy kábelszolgáltatónál nézhető lesz mindkét sportcsatorna.
Kiderült az idei F1-es Ferrari neve
https://formula.hu./parc-ferme/34721
Mához egy hétre, azaz február 14-én, kedden mutatja be 2023-as kihívóját a vezetőségi változásokon átesett Ferrari csapata. Most azt is közzétették a Twitteren, hogy az új autó neve az SF-23 lesz. Eddig négy idei autóról hullt le a lepel, a Ferrari bemutatójáig pedig még további három leleplezés vár ránk, utánuk már csak a Mercedes és az Alpine lesz adós a bemutatóval.
ONE WEEK to go and our 2023 challenger finally has its name
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 7, 2023
Introducing… SF-23
Domenicali üzent a földrengés után: Imádkozom Törökországért
https://formula.hu./parc-ferme/34719
Súlyos természeti katasztrófa rázta meg Törökországot és Szíriát az elmúlt napokban. A Richter-skála szerinti 7,8-as földrengés a cikk megírásának pillanatában már 3000-nél is több áldozatot követelt csak Törökországban, s azóta több utórengés is volt a térségben. Az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali üzent a helyieknek. "Törökországnak nagyon különleges helye van az F1 szívében, hiszen fantasztikus emberek élnek ott. Mindannyiunkat megdöbbentett az a tragédia, ami velük történt, így imádkozunk az elhunytakért és mindenkiért Törökországban."
Kínos baki az Alfa Romeo bemutatóján
https://formula.hu./parc-ferme/34720
Nem is kellett túlságosan éles szeműnek lenni ahhoz, hogy kiszúrják a rajongók a háttérben megjelenő új autót, miközben a műsorvezető Alessandro Alunni Bravival és a technikai igazgató Jan Monchaux-val beszélgetett. Az utolsó pillanatokig egészen jól titkolta az Alfa az új autót, de végül hiba csúszott a számításba. Az új színekbe öltözött C43 ide kattintva tekinthető meg!
Fegyvert találtak a reptéren a kétszeres NASCAR-bajnoknál, fogva tartották
https://formula.hu./parc-ferme/34718
A NASCAR-ban versenyző Kyle Busch egy kellemetlen közjátékot élt át a téli szünetben, mikor Mexikóban pihent a feleségével. A történtekről a Twitteren számolt be: "Janár végén Samantha és én egy többnapos pihenésen vettünk részt Mexikóban. Amikor el szerettük volna hagyni az országot, az átvilágításnál kiszúrták a fegyveremet. Érvényes fegyvertartási engedéllyel rendelkezem, amit a lakhelyem szerinti önkormányzat állított ki, és megfelel a szükséges előírásoknak, ugyanakkor hibát követtem el, mikor megfeledkeztem róla, hogy a táskámban van" - írta ki Busch a Twitterre.
"A fegyver felfedezése miatt fogva tartottak, amíg a helyzet tisztázódott. Nem szerettem volna megsérteni a mexikói törvényeket és nem állt szándékomban fegyvert vinni Mexikóba. Amint fény derült az esetre, mindenben együttműködtem a helyi hatóságokkal, elfogadtam a büntetésem és visszatértem Észak-Kaliforniába. Elnézést kérek, hibáztam! Szeretném kiejezni a hálámat mindenki megértéséért és a tiszteletért, melyet az ügyben résztvevők tanúsítottak velem szemben, amíg megoldottuk a problémát. Én és a családom ezzel lezártnak tekintjük az ügyet."
Schumacher legendás F1-es Ferrariját vezette Leclerc – videó
https://formula.hu./parc-ferme/34717
Nem akármilyen élményben lehetett része Charles Leclerc-nek, aki a közösségi médiába általa és mások által feltöltött videók tanúsága szerint Abu Dhabiban vezethette a 2003-as F1-es Ferrarit, amellyel Michael Schumacher hatodik, akkor rekorddöntést jelentő vb-címét szerezte. Leclerc most ezt az autót hajthatta meg, méghozzá a Ferrari akkori csapatfőnöke, az azóta az FIA elnöki székében is megforduló Jean Todt jelenlétében. A monacói pilóta egy fedélzeti kamerás kört is feltöltött a közösségi oldalára:
— tami. (@Vetteleclerc) February 6, 2023
Charles Leclerc está manejando la Ferrari F2002 de Michael Schumacher en Abu Dhabi. El sonido es monstruoso!#F1 #essereFerrari #KeepFightingMichael #leclerc pic.twitter.com/0k8oyx18mJ
— El Mejor del Resto (@elmejordelresto) February 6, 2023
What a day. pic.twitter.com/zAqU3foNkl
— Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) February 6, 2023
„Minden versenyző aggódik” – Albon tisztázná az FIA szólásszabadsággal kapcsolatos szabályát
https://formula.hu./parc-ferme/34716
Az utóbbi hetek egyik legfőbb témája a Formula-1-ben, hogy mostantól az FIA írásos engedélyéhez kötik a versenyzők politikai, vallási vagy társadalmi témákban tett megnyilvánulásait. Az ügyben többen is aggodalmukat fejezték már ki, s így tett Alexander Albon is a Williams bemutatója előtt a Formula.hu virtuális jelenlétében megtartott sajtóbeszélgetésen:
„Mindannyian aggódunk. Tudom, hogy az F1 és az FIA mindenben próbál közösen és egyformán kommunikálni, de pillanatnyilag van némi zavar” – felelte Albon az erre irányuló kérdésre. „Egyértelműsítésre van szükségünk az FIA-tól, hogy mit próbálnak mondani nekünk ezzel, mert versenyzőként ezt nehéz látnunk. Egy bizonyos fokig szabadon kell tudnunk beszélni. Politika és állásfoglalások: ez egy nagyon érzékeny terület. Ott volt a We Race as One (Egyként versenyzünk) kezdeményezésünk. Világosan kell látnunk, és biztosan így is lesz. Azzal, hogy kik vagyunk a médiának és az elérésünknek köszönhetően a szurkolóknak és a nézőknek, sokan a világ ügyeinek szószólójaként tekintenek ránk, és én is úgy érzem, hogy a pilóták felelőssége, hogy felhívják az emberek figyelmét ezekre a témákra.”
A pontos végeredményt is megjósolta a hétvégi Super Bowlra a Williams új F1-es pilótája
https://formula.hu./parc-ferme/34715
Amerikai pilótaként nem kerülhette ki azt a kérdést a Williams autóbemutatóját követő sajtótájékoztatón Logan Sargeant, hogy mit tippel a hétvégi Super Bowlra. Az Egyesült Államok és az egész világ egyik legnagyobb sporteseményének számító NFL-döntőjén a Kansas City Chiefs és a Philadelphia Eagles vívja majd, Sargeant pedig saját bevallása szerint a Chiefsnek szurkol: mint mondta, szeretné, ha a KC nyerne, de nem lehet lenézni az NFC-bajnok Eaglest sem. Végül pontos végeredményt mondott: jóslata szerint 27-23-as Chiefs-győzelmet láthatunk majd vasárnap este/hétfőn hajnalban.
Éveken át „gulfozik” a Williams
https://formula.hu./parc-ferme/34714
A Williams istálló 2023-as autójának leleplezésével egy időben közölte hivatalosan is, hogy többéves megállapodást kötöttek a Gulf Oillal, mely az elkövetkező években nemcsak az istálló, de annak versenyzői akadémiájának és e-sport csapatának is fontos partnere lesz.
„A Gulf büszke a motorsportos történelmére, mely során több nagy presztízsű, ikonikus csapat partnere volt, s épp ilyen a Williams is” – mondta Mike Jones, az idén 122 éves cég vezérigazgatója. „Egyforma a víziónk a motorsport jövőjét illetően a pályán és azon kívül is, s az együttműködés és az innováció terén is hasonlóan gondolkodunk. Ezért tökéletes partner a Gulf számára a Williams Racing, és izgatottan várjuk ezt az új fejezetet.”
Videó: Raikkönen elképesztő reflexei
https://formula.hu./parc-ferme/34709
Kimi Raikkönen F1-es karrierje 19 szezont ölel fel, így nem meglepő, hogy voltak necces szituációk a 2007-es világbajnok pályafutása alatt. Az F1 a YouTube-on gyűjtötte össze a finn legnagyobb reflexmozdulatait. A videó a képre kattintva tekinthető meg!