Amióta megérkezett a Formula-1-be az Olasz Nagydíjon Logan Sargeant helyére, Franco Colapinto elvárásokon felüli teljesítményt mutatott néhány versenyhétvége alatt. A fiatal argentin, mivel a 2025-ös szezonra nincs ülése, több csapattal is párhuzamba hozták – Gabriel Bortoleto bejelentése előtt a Sauber, de a Red Bull és az Alpine is potenciális csapatként hangzott el Colapinto számára.
Alex Albont a Sao Pauló-i Nagydíjat követően arról kérdezte a MotorsportWeek.com oldala, hogy ez hatással van-e az ő teljesítményére: „Nem, mindig is magammal foglalkoztam, a saját teljesítményemre fókuszálok. Sajnos nem tudtuk befejezni a futamot, de az autó tempója sokkal többnek tűnt, mint normál esetben. Továbbra is próbáljuk megérteni – úgy néz ki, hétvégérő hétvégére változik, hogy melyikünk találja meg az arany középutat vele. Sajnos azonban ez nem konzisztens.”
„Ami viszont egyértelműen pozitív, hogy Mexikóban rengeteget tanultunk csak abból, hogy több mindent kipróbáltak az ő autóján – ez pedig nekem is nagy segítség volt. Jó érzés egy olyan dinamikát tudni a csapatban, ahol képesek vagyunk egymástól tanulni, és egymás beállításaival fejlődni.”
Mennyire viszonyítási pont az F2-es teljesítmény?
Colapinto mindössze az összetettbeli hatodik helyen állt az F2 bajnokságában egy futamgyőzelemmel az MP Motorsport istállójával, amikor a Williams bizalmat szavazott neki – Albon így értékelte azt, hogy a Formula-2 képes-e valós képet adni a fiatal pilótákról:
„Nagyon kemény, megvan a sötét oldala. Egy rendkívül erős juniorcsapatra van szükséged, amely teljesen megérti az F2 és az F3 működését – tudniuk kell, mely istállók erősek és melyek gyengébbek. Évről évre változik a legerősebb alakulat kiléte, nem lehet számszerűsíteni, kik lesznek egyértelműen a középmezőnyben és kik az élen.”
„Egy kicsit az is ismeretlen, hogy a Formula-1-es csapatoknak milyen a kapcsolatuk a Formula-2-es alakulatokkal. Azt is érdemes szem előtt tartani, hogy a legerősebb F1-es csapatok az általában legerősebb F2-es csapatokhoz képesek bejuttatni a juniorversenyzőiket: ilyen például a Ferrarinak a Prema, vagy a Red Bullnak a HiTech. Emiatt főként nehéz a valós erőviszonyokat felmérni.”
„Illetve, a Formula-2-ben sokkal jellemzőbbek a technikai gondok, melyek szintén trükkösé teszik a valós erőviszonyok felmérését. Ám összességében a legfontosabb, hogy a menedzsment, a pilóta és a juniorcsapat a megfelelő legyen – és az, hogy ha több juniorcsapat is érdeklődik egy pilóta iránt, a számára legkedvezőbbet válassza.”