Vandoorne: A jövőm valószínűleg nem az Aston Martin, de…
https://formula.hu./parc-ferme/38406
A Formula–E-ben versenyző, 2022-ben világbajnoki címet ünneplő korábbi F1-es pilóta, Stoffel Vandoorne tavaly óta Felipe Drugovich kollégájaként az Aston Martin tartalékversenyzői szerepét tölti be, de érdemi esélye nincs arra, hogy folytassa 2018 végén megszakadt királykategóriás pályafutását. A belga versenyző maga is tisztában van ezzel, de kiemelte, hogy mostanában nem egyszer bizonyította az F1, milyen váratlan fordulatok történhetnek egyik pillanatról a másikra.
„Az elmúlt két évet ugye az Aston Martinnál töltöttem. Reálisan látom, hogy a jövőm valószínűleg nem itt van, de nyitva kell tartani az ajtókat, mertsosem tudhatod, mi történik” – idézi a GPFans oldal a McLaren korábbi pilótáját. „A Formula–1-es paddock a lehető leggyorsabb ütemben mozog, és ami az egyik héten valószínűtlennek tűnik, a következő héten már valószínű lehet.”
„Ezt sosem tudhatod, én csak annyit tehetek, hogy a lehető legversenyképesebben versenyzek abban a sorozatban, ahol éppen vagyok, megpróbálok ott jó munkát végezni, aztán a többi majd jön” – mondta Vandoorne. Az elmúlt években a kiszámíthatatlanságra nem egy példát láthattunk, elég csak Brendon Hartley szerződtetését, Nyck de Vries F1-be kerülését vagy épp legutóbb Franco Colapinto bemutatkozását említenünk.
„Túl drága az F1” – nem tér vissza egyelőre a sepangi pálya
https://formula.hu./parc-ferme/35262
A Sepang International Circuit 1999-től 2017-ig adott otthont a Formula-1-es Malajziai Nagydíjaknak, s a vonalvezetése és a gyakran kiszámíthatatlan időjárási körülmények a pilóták és a rajongók között is népszerűvé tette a helyszínt. Amely azonban 2017 után az egyre drágább jogdíjak és a visszaeső jegybevételek miatt kikerültek a száguldó cirkusz menetrendjéből – és mint azt a maláj ifjúsági és sportminiszter, Hannah Yeoh a minap a helyi The Vibes lapnak elárulta, ebben nem is várható változás a közeljövőben:
„Az F1 rendkívül drága. Csak azért 20 millió maláj ringittre kellett várnunk a kormánytól, hogy fejleszthessük a pályát. Ha otthont tudnánk adni egy F1-es nagydíjnak, már megtettük volna, de egyelőre nem engedhetjük meg magunknak a versenyrendezést. Jelenleg a sürgős problémák megoldására használjuk fel a pénzt” – fogalmazott. A sepangi pálya – amely a MotoGP-t továbbra is vendégül látja – egyébként éppen újraaszfaltozás zajlik, amellyel várhatóan a hónap végére el is készülnek.
Marquez kihagyja a versenyt, ahol messze ő a legsikeresebb
https://formula.hu./parc-ferme/35263
A Repsol Honda bejelentette, hogy Marc Marquez a hétvégi Amerikai Nagydíjon sem áll rajthoz. Mint írják, a CT-vizsgálatok után arra jutottak az orvosok, hogy a törött kézközépcsontja még mindig gyógyulás alatt áll az általa okozott portimaói balesetet követően, s mivel a HRC-vel egyeztetve úgy döntöttek, nem akarnak felesleges kockázatot vállalni a sérülés teljes gyógyulása előtt, ezért kihagyja az austini futamot a spanyol. Pedig a Circuit of the Americas a Sachsenring mellett Marquez legfőbb vadászterülete: 2013-tól 2018-ig verhetetlen volt a texasi pályán, s 2019-ben is óriási fölény birtokában bukott, majd 2021-ben újra nyert, tavaly pedig a startnál hátraesett a mezőny végére és onnan kapaszkodott fel a hatodik helyre. A nyolcszoros világbajnok távolmaradása egyúttal azt is jelenti, hogy Austinban sem fogja letölteni a balesetért kirótt dupla hosszúkörös büntetést, amellyel kapcsolatos fellebbezési ügy amúgy sem zárult még le.
Ami a MotoGP többi sérültjét illeti: az Argentin GP sprintjén bukó Joan Mirrel kapcsolatban egyelőre nem kommunikált a Honda – ahogy azt sem jelentették be, hogy ki lesz Marquez helyettese a COTA-n (bár gyaníthatóan a tesztversenyző Stefan Bradl). A Marquez által kiütött Miguel Oliveira ugyanakkor elutazik Austinba, de csak a csütörtöki orvosi vizsgálat után dől el, hogy engedik-e indulni. A ducatis Enea Bastianiniről nincs hír, de esetében is az amerikai visszatérést célozták meg korábban, a legsúlyosabb sérülést összeszedő Pol Espargarót viszont nem láthatjuk még, őt Jonas Folger pótolja majd a Gas Gas Tech3 színeiben.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Verstappen brutálisan odaszólt a Ferrarinak a tavalyi Belga Nagydíjon
https://formula.hu./parc-ferme/35261
Max Verstappenről egy új, háromrészes dokumentumsorozat készült, Max Verstappen: Egy bajnok anatómiája címmel. Az egyik részben egy igazán markáns megszólalással szúrt oda a 2022-es Belga Nagydíj időmérője után a Ferrarinak a holland, amely a televíziós közvetítéseket felvevő kamerák elől rejtve maradt. Mint ismert, a holland motorcseréje után a 14. helyről rajtolt, majd pályafutása egyik legdominánsabb teljesítményével megnyerte a futamot vasárnap. "Pénteken és szombaton is esett. Nem lenne rossz az eső vasárnapra sem, de a Ferrari száraz körülmények között nagyobb eséllyel fogja elb*szni a stratégiát" - szúrt oda az olaszoknak Verstappen, akik abban az évben valóban megszámlálhatatlanul sok stratégiai baklövést követtek el.
Videó: így készülnek a Mercedes alkatrészei
https://formula.hu./parc-ferme/35258
Betekintést engedett F1-es gyárába a Mercedes, ahol James Peddle gyártási mérnök vezette körbe Anthony Davidsont. Elképesztő precizitással készülnek el a legkülönlegesebb formával rendelkező alkatrészek is.
Letartóztatták a NASCAR-versenyzőt egy nő fojtogatásáért
https://formula.hu./parc-ferme/35257
Az Iredell Megyei Sheriffhivatal hétfőn vette fel nyilvántartásába Cody Ware-t, a Rick Ware Racing NASCAR-versenyzőjét, mint fogva tartott személyt. A vád szerint súlyos sérüléseket okozott, mikor egy nővel erőszakoskodott és fojtogatta őt. 3000 dolláros óvadékot állapított meg a hivatal, miután letartóztatták Ware-t, aki már a legutóbbi versenyhétvégét is kihagyta Bristolban. Akkor még a csapat azt közölte, hogy egy magánügy miatt maradt távol versenyzőjük, aki 2017 óta eddig 97 futamon indult, legjobbja pedig egy hatodik hely 2022 augusztusában, Daytonából.
A NASCAR azonnal közleményt adott ki az üggyel kapcsolatban, és elmondták, hogy határozatlan ideig felfüggesztik Cody Ware-t a versenyzéstől. A csapat erre válaszként a Twitteren megjelent üzenetében azt írta, hoyg sajnálják a döntést, de megértik.
Fotó: NASCAR
Törölték a Kamion-Eb hazai futamát a Hungaroring felújítása miatt
https://formula.hu./parc-ferme/35260
A kamionos Európa-bajnokság szervezői rövid közleményben jelentették be, hogy az eredetileg június elejére kiírt hungaroringi versenyeket törölték a 2023-as naptárból. A közlemény szerint a Hungaroring arról értesítette a szériát, hogy mivel a nemrég megkezdett felújítási munkálatok jelentik az abszolút prioritást számukra, nem tudják fogadni a kamionos mezőnyt, s mivel nem találtak megoldást, ezért lefújták az idei viadalt. A négyszeres Európa-bajnok Kiss Norbert tehát hazai futam nélkül marad idén, bár az így nyolcfordulósra apadt kalendáriumban északi szomszédunk pályája, a Slovakia Ring is helyet kapott júniusban.
Lesz magyar a TCR Világsorozatban: Michelisz marad a Hyundainál
https://formula.hu./parc-ferme/35259
Eddig is gyanítható volt, de kedden végre bejelentették, hogy Michelisz Norbert 2023-ban is a Hyundai és a BRC Hyundai N Squadra Corse versenyzője marad, s a kvázi a WTCR helyére lépő TCR Világsorozatban áll rajthoz. A 2019-es világkupagyőztes a közösségi oldalán számolt be a fejleményekről:
„Örömmel osztom meg veletek, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan, 2023-ban is a Hyundai Motorsport pilótájaként, a BRC Hyundai N Squadra Corse színeiben versenyzem. Az autó, a csapat és a csapattárs a régi, a bajnokság viszont új. Az idén induló TCR World Tourban állunk rajthoz, ami rendkívül izgalmasnak ígérkezik. Jelenleg még sok az ismeretlen – az új pályák, az új gumik, a regionális TCR bajnokságokban induló ellenfelek –, így a végén az lesz a bajnok, aki a leggyorsabban alkalmazkodik mindehhez. Alig várom!”
A Hyundai azt is bejelentette egyúttal, hogy Michelisz csapattársa idén is Mikel Azcona lesz, aki tavaly a Túraautó-vk utolsó bajnoka lett. De ahogy arra Norbi is utalt, lassan áll össze a TCR Világsorozat mezőnye, hiszen rajtuk kívül egyelőre csak a Lynk & Co négy pilótája ismert, valamint Ben Bargwanna indul néhány fordulón Peugeot-val. A szezon április végén startol Portimaóban.
Eltűnik a kamukikötő Miamiban, valódi víz kerül a helyére
https://formula.hu./parc-ferme/35256
Tavaly rendezték meg az első Miami Nagydíjat az F1-ben, ahol felkapta a fejét a közvélemény a hamis kikötőre, ahol ugyan valódi hajók álltak, azonban víz helyett csak egy vízhatású borítás fedte az aszfaltot. Nos, az amerikai Front Office Sports értesülései szerint idén eltűnik a mémmé váló jelenség Miamiból, és valódi kikötőt építenek a helyére, amely része lesz egy 67000 dolláros VIP-élménynek. Minden egyes hajón 15-en férnek majd el, ahol a monacóihoz hasonló élményt élhetnek át a rajongók. Ez egyébként nem az egyetlen újítás, hiszen a tavalyi sikeren felbuzdulva további 3000 ülőhelyet szereltek fel a pálya köré.
Fotók: építkeznek Las Vegasban
https://formula.hu./parc-ferme/35255
Olvasónk, Kovacsics Lajos küldött nekünk képeket Las Vegasból, ahol már elkezdtek dolgozni az őszi F1-es futamon: készül a paddock!
„Lando bácsi” tojásra vadászott
https://formula.hu./parc-ferme/35252
Azt szokták írni az ilyesmire a bulvársajtóban, hogy felrobbant az internet: az alábbi fotót bő fél nap alatt több mint félmillióan lájkolták az Instagramon: „Mila és Lando bácsi vadászni ment” – írta a képhez a McLaren versenyzője.
Norris nem először tűnt fel unokahúga társaságában a közösségi médiában, tavaly például az alábbi videót osztotta meg:
Uncle Lando on duty. this is the cutest thing ever. @LandoNorris pic.twitter.com/ugXq8NqqCO
— Lando Norris Fans (@Norrislandofans) April 17, 2022
„Különleges volt Schumacherrel harcolni”
https://formula.hu./parc-ferme/35254
Fernando Alonso egy interjúban sok más mellett arról is beszélt, hogy ki volt karrierje legkeményebb riválisa, és bár sok klasszissal összecsapott példátlanul hosszú pályafutása során, a választása aligha lehet meglepő: „Nehéz egyet kiválasztani, hiszen nagyszerű riválisam voltak, akik nagyon tehetséges versenyzők, de amikor a sportágba érkeztem, Michael Schumacher uralt mindent.”
„Ahogy mindig, ma is az ellene folytatott harcot választom, hiszen mindig különleges volt Schumacherrel harcolni” – mondta a spanyol, akinek elmondása szerint a legfőbb célja Schumacher (és azóta Hamilton) hét világbajnoki címének elérése volt, de persze tisztában van vele, hogy erről már lekésett…
Alonso is kiválasztotta kedvenc F1-es pályáját
https://formula.hu./parc-ferme/35253
George Russellt nemrég arra kérték, hogy állítsa rangsorba a jelenlegi F1-es pályákat, s az összehasonlítás igen hízelgő volt a Hungaroring számára. Egy interjúban Fernando Alonsót is hasonlóra kérték, az ő feladata az volt, hogy nevezze meg a kedvenc helyszínét – ami egy ilyen hosszú és sikeres karrier esetén nem is olyan egyszerű. A spanyol, aki a számos helyszín közül, ahol versenyzett, 19-en is nyerni tudott, végül választott:
„Suzukát választom. Azt hiszem, az a kedvencem a rengeteg gyors kanyarral, bár úgy összességében a monacói hétvégét is szeretem, mivel rengeteg dolog történik a versenyen, de a kedvencem Suzuka” – mondta a spanyol, aki karrierje három legemlékezetesebb pillanatának az első vb-cím megszerzését, az első ferraris futamán aratott győzelmét és az első astonos versenyén elért dobogóját jelölte meg.
Pályára viszik a legújabb hypercart
https://formula.hu./parc-ferme/35251
A szezonnyitóról lemaradt és a Le Mans-i rajtlistára sem fért fel, de még az idei szezon során be akar mutatkozni az endurance-világbajnokságban az Isotta Fraschini nevű milánói gyártó saját építésű LMH-autójával. A Tipo 6 LMH Competizione névre keresztelt versenygép a tesztpadon és a szélcsatornán megfelelőnek találtatott, így Maurizio Mediani tesztpilóta kezében kedden és szerdán a római Vallelunga versenypályán megteheti első kilométereit.
Az Isotta motorsportért felelős vezetője, Claudio Berro az Autosportnak elmondta, hogy a shakedownt követően egyenesfutásos teszteket teljesítenek, majd májusban folytatódik a tesztprogram, tartva az ütemtervet, melynek értelmében júliusban Monzában debütálnak majd a világbajnokságban. A Tipo 6 a töréstesztem már átment, a homologizációs folyamat pedig jelenleg is zajlik.
Legyőzni a Red Bull-juniort: Japán becsülete a tét
https://formula.hu./parc-ferme/35250
Az előző két szezon Super Formula-bajnoka, a 33 éves Tomoki Noijiri a fuji szezonnyitó dupla mindkét napján a pole-ból rajtolhatott, de az első futamon váratlan vereséget szenvedett újonc csapattársától, Liam Lawsontól, akit a Red Bull európai utánpótláséveket követően küldött Japánba, hogy a keleti félteke első számú formulaautós sorozatában pallérozódjon. Nojiri elmondta, másnap kulcskérdés volt számára a visszavágás, hiszen az egész szériára rossz fényt vetne, ha egy Európából érkező újonc azonnal a mezőny élére ugrik.
„Tudtam, hogy gyors lesz, hiszen Stoffel is azonnal gyors volt, amint megérkezett, és azt hittem, Liam is azon a szinten lesz” – utalt vissza Vandoorne 2016-os japán szereplésére, amikor Nojirit legyőzte csapattársként, de a bajnokságban végül szoros versenyben „csak” negyedik lett. „Az elmúlt években nem gondoltam valószínűnek, hogy gyakran a csapattársam mögé kerülök, de az idei év nehezebbnek tűnt. Ha kikapok tőle, az emberek elkezdik megkérdőjelezni a Super Formula színvonalát, szóval nem engedhetem meg magamnak, hogy veszítsek. És ez elég nagy teher, nem?”
A másnapi futamon sikerült is a visszavágás, amit Nojiri így nyugtázott: „A rajt előtt az járt a fejemben, hogy valahogyan nyernem kell, így nagy megkönnyebbülés, hogy sikerült. Tekintve, hogy én vagyok a címvédő, és mit gondolnának a rajongók, tudtam, hogy nem engedhetem meg magamnak, hogy ilyen könnyen legyőzzenek.”
Elmaradt a szelfi: Egy újságíró beleállt Sergio Perezbe
https://formula.hu./parc-ferme/35249
Miközben Charles Leclerc arra kényszerült, hogy a közösségi médiában kérje meg a szurkolókat, hogy tartsák tiszteletben a privát szféráját – amiről hétfő esti Pitwall című műsorunkban is szó esik –, Sergio Perezt azért támadta meg az ESPN egyik újságírója, Miguel Gonzalez, mert a mexikói pilóta nemet mondott arra, hogy fotózkodjon a fiával – miközben a családjával töltötte idejét egy étteremben. Gonzalez a következőt írta a Twitteren:
„Köszönöm, Checo Perez, hogy nem vettél tudomást a fiamról és hátat fordítottál neki, amikor elhagytad az éttermet. Hihetetlen, amikor odaléptem hozzád vele egy fotóért, nemet mondtál, mert a családoddal jöttél. Ezúttal nem örömkönnyeket fakasztottál! A gyerek megvárta, hogy végezzetek, és elinduljatok, hogy ne legyen tiszteletlen. Milyen szomorú, hogy zavar téged, hogy egy gyerek fotót kér tőled” – írta Gonzalez, aki egy csípős megjegyzést is tett arra, hogy a Perez-család milyen állapotban hagyta ott az asztalt.
Az újságíró később törölte posztját, és elnézést kért.
„Úristen, mit csináltam?” – Verstappen a legkínosabb F1-es pillanatáról
https://formula.hu./parc-ferme/35248
Max Verstappen az utóbbi másfél-két évben a szinte hibátlan vezetésével hívta fel magára a figyelmet, amelynek révén tavaly címet védett, s idén is jó esélye van ugyanerre. Pályafutása korai szakaszában azonban természetesen nála is becsúsztak olykor ciki megmozdulások – a Motorsport.com kérdésére egyértelműen fel tudta eleveníteni, melyik volt a legkínosabb pillanata eddig a Formula-1-ben:
„2016-ban, Austinban történt, amikor talán az ötödik helyen haladtam, de nem is számít, mert kicsik voltak a különbségek a harmadik-negyedik helyhez. A mérnököm mondta, hogy most nyomjam meg, amiből arra gondol egy versenyző, hogy annak a körnek a végén kiáll a bokszba, ezért is növeltem a tempómat. Teljesítettem azt a kört, az utolsó két gyors kanyarban is minden rendben ment, úgyhogy befordultam a bokszutcába. Befordultam, aztán rájöttem, hogy egyáltalán nem mondták, hogy álljak ki. Nem mondták, és akkor úgy éreztem, hogy ’úristen, mit csináltam?’. Szóltam, hogy ’srácok, a bokszutcában vagyok, jövök be’, és abban a pillanatban láttam, ahogy a szerelők rohannak ki a gumikkal, és persze nyolc-tíz másodperces lett a kerékcsere. Így is elég gyors csere volt szerintem!” – jegyezte meg Verstappen. Hozzátette: három körrel később váltóhiba miatt kiesett, így az egésznek végül nem lett jelentősége, ugyanakkor azt is elmondta, hogy a Red Bull mindig szigorú tanácsadója, Helmut Marko értékelte, hogy a futam után a holland egyből elismerte a hibáját és nem keresett kifogásokat.
Cáfolja a Mercedes, hogy újra aktívabb F1-es szerepet vállalna Allison
https://formula.hu./parc-ferme/35247
James Allison a Mercedes Formula-1-es sikereinek egyik kulcsszereplője volt az előző évtized végén, ám 2021 nyarán távozott a technikai igazgatói posztról, amelyet Mike Elliott vett át tőle. Allison hivatalosan a technikai vezető pozícióját tölti be jelenleg, ám nem az F1-es projektre koncentrál, hanem például az Amerika Kupára. Ugyanakkor felröppentek olyan pletykák, hogy az újabb halovány szezonkezdet után a csapat esetleg újra nagyobb feladatokat szán Allisonnak a Formula-1-es alakulatnál, s ezeket a híreszteléseket erősíthette az is, hogy a Mercedes melbourne-i értékelő videójában a szakember elemezte a látottakat.
Toto Wolff csapatfőnök ugyanakkor cáfolta mindezt: „Nem érintett” – felelte arra a kérdésre, hogy növelték-e Allison szerepvállalását az F1-es istállónál. „Aktív szerepe van, amikor a hosszú távú stratégiákról egyeztetünk, de manapság más tevékenységeknek szenteli az idejét, mint például az Amerika Kupa-projekt és egyéb programok, amelyek az innovációt célozzák.”
Wolff hozzátette: Allison továbbra is fontos szerepet tölt be a vállalatnál, a jelenlegi problémáikat ugyanakkor nem oldaná meg egyetlen szakember jelenléte.
Amikor káoszt hozott a melbourne-i 1-es kanyar – videó
https://formula.hu./parc-ferme/35245
Az egy héttel ezelőtti Ausztrál Nagydíj utolsó újraindítása kaotikus jeleneteket eredményezett, de nem ez volt az első alkalom, hogy roncsderbi alakult ki az Albert Park első kanyarjában. Sőt, mint az az F1 összeállításából kiderül, kifejezetten sokszor történtek ütközések a melbourne-i pálya kritikus pontján, amelyek közül természetesen kiemelkedik a 2002-es rajtbaleset Ralf Schumacher repülésével és az összesen nyolc kiesővel. A válogatásvideó IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Hatalmas botránnyal és Bell győzelmével ért véget a NASCAR dirtfutama
https://formula.hu./parc-ferme/35246
Ahogyan az várható volt jelentős várakozás előzte meg a NASCAR Cup Series alapszakaszának következő futamát, amelynek az önmagában is különleges Bristol Motor Speedway adott otthont. Attól viszont csak még egyedibbé vált a hétvége, hogy az elmúlt két esztendőhöz hasonlóan ismét egy dirt-futamot rendeztek rajta, amelynek már a kvalifikációs rendszere sem volt szokványos. A pole-t végül Kyle Larson szerezte meg, mellőle Austin Dillon, míg mögülük egy meglepetésember, JJ Yelley, valamint Christopher Bell indulhattak.
Ahogyan az elmúlt két alkalommal, úgy most sem láttunk egy nyugodt futamot az ideiglenes dirt kialakításon, mivel a szakaszok közti szüneteket leszámítva 12 alkalommal lengett a sárga zászló a 250 körös verseny ideje alatt. Az első szakaszt a pole-pozíciós nyerte meg, a második etapot Tyler Reddick zárta az élen, az utolsó szakasz pedig eleve izgalmasnak ígérkezett, de egy botrány is érdekessé tette.
A futam egy korábbi pontján ugyanis Larson majdnem balesetbe keveredett Ryan Preece autójával, amiért utóbbi már a csapatrádión is arról beszélt, hogy bosszút fog állni. Ezt végül később tényleg megtette, mivel az élről rajtoló Larson egy hiba után visszacsúszott a mezőny hátsó részébe, ott pedig Preece a 175. körben nemes egyszerűséggel a falnak lökte a Hendrick Motorsports pilótáját.
Az esetnek szinte biztosan lesz még folytatása, ugyanakkor az utolsó körök sem alakultak unalmasan, miután egy nagyobb balesetnek köszönhetően sárga alatt ért véget a futam. Ezt Chris Buescher és Daniel Suarez hozták össze, ebbe azonban belekeveredtek mások is. Mindez végül az ekkor élen álló Bellnek hozott szerencsét, aki az utolsó körre fordulva éppen Reddick elől menekült, így viszont megszerezte idei első győzelmét. A 28 éves pilóta ezzel nyolc futam után a hetedik győztes lett ebben a szezonban.
The crash that caused tonight's race at Bristol to end under caution: https://t.co/cjsSm3I8el pic.twitter.com/F096yot4Ln
— FOX: NASCAR (@NASCARONFOX) April 10, 2023
A folytatás hétvégén következik a Martinsville Speedwayen.
„A kib*szott bokszba bevezető körön történt!” – Steiner Schumacher 700 ezer dolláros autótöréséről
https://formula.hu./parc-ferme/35244
Rövidesen megjelenik a Haas Formula-1-es csapatfőnökének, Günther Steinernek az új könyve, amely angolul a Surviving to Drive (szabad fordításban: Túlélni a vezetésért) címet viseli, utalva és játszva a Netflix dokumentumfilm-sorozatának címével. Ebben a 2022-es évad nehézségeit és örömeit részletezi a tőle megszokott stílusban Steiner, aki a The Times szemléje szerint igencsak kifakadva írt Mick Schumacher suzukai szabadedzés végén történt autótöréséről:
„A kib*szott bokszba bevezető körön történt! A bevezető körön! Persze, nagyon vizes volt a pálya, de senki más nem írt le úgy autót, hogy visszafelé tartott a bokszba. Öt perc után elveszítettünk egy autót, most pedig egy újat kell építenünk. Nem lehet olyan versenyzőm, akinél nem vagyok biztos benne, hogy biztonságosan körbe tudja vinni az autót egy lassú körön. Ez egyszerűen kib*szott nevetséges. Hány embert tudnánk foglalkoztatni 700 ezer dollárból? És most elő kell kerítenem ezt a pénzt” – írta Steiner. A Haas-vezér szerint egyébként összesen 2 millió dollárba kerültek a csapatnak tavaly Schumacher balesetei, ez is közrejátszott abban, hogy az idény végén nem volt maradása az amerikai istállónál a németnek.
fotó: DPPI