Vandoorne: A jövőm valószínűleg nem az Aston Martin, de…
https://formula.hu./parc-ferme/38406
A Formula–E-ben versenyző, 2022-ben világbajnoki címet ünneplő korábbi F1-es pilóta, Stoffel Vandoorne tavaly óta Felipe Drugovich kollégájaként az Aston Martin tartalékversenyzői szerepét tölti be, de érdemi esélye nincs arra, hogy folytassa 2018 végén megszakadt királykategóriás pályafutását. A belga versenyző maga is tisztában van ezzel, de kiemelte, hogy mostanában nem egyszer bizonyította az F1, milyen váratlan fordulatok történhetnek egyik pillanatról a másikra.
„Az elmúlt két évet ugye az Aston Martinnál töltöttem. Reálisan látom, hogy a jövőm valószínűleg nem itt van, de nyitva kell tartani az ajtókat, mertsosem tudhatod, mi történik” – idézi a GPFans oldal a McLaren korábbi pilótáját. „A Formula–1-es paddock a lehető leggyorsabb ütemben mozog, és ami az egyik héten valószínűtlennek tűnik, a következő héten már valószínű lehet.”
„Ezt sosem tudhatod, én csak annyit tehetek, hogy a lehető legversenyképesebben versenyzek abban a sorozatban, ahol éppen vagyok, megpróbálok ott jó munkát végezni, aztán a többi majd jön” – mondta Vandoorne. Az elmúlt években a kiszámíthatatlanságra nem egy példát láthattunk, elég csak Brendon Hartley szerződtetését, Nyck de Vries F1-be kerülését vagy épp legutóbb Franco Colapinto bemutatkozását említenünk.
„Mindig versenyképes voltam: négy éve még vb-t nyertem!” – Alonso
https://formula.hu./parc-ferme/35303
Fernando Alonso hosszú idő után harcolhat ismét rendszeresen a dobogós helyezésekért a Formula-1-ben: bár egy pódiumot 2021-ben is begyűjtött az Alpine-nal, előtte 2014-ben, a Ferrarival szerepelt a top 3-ban legutóbb. A 41 éves versenyző azonban nem tekint egyfajta feltámadásnak az idei szereplésére az Aston Martinnal, hiszen az F1-en kívüli eredményeivel – például a két Le Mans-i diadalával és a WEC-ben szerzett vb-titulusával – bizonyította, hogy végig gyors volt a küszködősebb időszakban is:
„Nem volt az olyan rég, amikor győzelmekért harcoltam” – idézi Alonsót a Motorsport.com szakoldal. „Tudom, hogy sokan azt gondolják, hogy egy sötét alagútban voltam évtizedekig, de négy éve még világbajnok voltam. Tudom, hogy az nem F1, de a mi világunk nem is csak az F1-ről szól. Van még sok más gyönyörű dolog az autósportban. Alig négy éve győztem és domináltam a WEC-ben. Az elmúlt két évben dobogókért harcoltam az Alpine-nal, sőt Ausztráliában a pole-ért is, Kanadában pedig az első sorban álltam nyolc hónapja. Sosem éreztem úgy, hogy tíz éven át mindig kiestem a Q1-ben, most pedig újra élek. Mindig versenyképes voltam, és remélhetőleg most kicsit még inkább.”
fotó: DPPI
Esküvő egy F1-es pályán? Már lehetséges!
https://formula.hu./parc-ferme/35301
Valószínűleg minden Formula-1-szurkoló legnagyobb álma lenne egy versenypályán kimondani a boldogító igent, az imolai önkormányzat és az Imola Faenza Turisztikai Vállalat megállapodásának hála pedig már meg is valósítható az álomesküvő. Az Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari aszfaltcsíkon megtartott ceremónia után az Ayrton Sennáról elnevezett teremben folytathatják az ünneplést a friss házasok, ahonnan közvetlenül a pálya bejáratára nyílik a kilátás. Az egyházi, illetve polgári esküvők megtartása imolai lakosoknak 410 euró, mindenki másnak pedig 820 euró (nagyjából 306 000 forint) ellenében lehetséges.
Közel másfél másodpercet adott a Toyota a Ferrarinak a portimaói időmérőn
https://formula.hu./parc-ferme/35302
Már a szabadedzéseken látszott, hogy az Endurance-vb második állomásán, Portimaóban is a Toyota viszi majd a prímet a Hypercar kategóriában, az időmérőn azonban a vártnál is nagyobb fölénnyel húzták be az első sort. Brendon Hartley 1:30,171-es idővel zsebelte be a pole-t a #8-as egységnek, 273 ezredet kiosztva a Kamui Kobayashi által vezetett vb-éllovas testvérautónak, a harmadik helyen végző Nicklas Nielsen viszont már több mint 1,4 másodpercet kapott a rajtelsőtől a Ferrarival. A Scuderia így is újfent a legközelebbi kihívónak tűnik, ugyanis negyedik lett James Calado a másik Ferrari 499 P volánjánál. Őket a Kevin Estre-féle Porsche követte, de a lemaradásuk már két szekundum fölötti volt, míg a testvérautó elé befurakodott a 94-es Peugeot Nico Müllerrel. A Sebringben olykor harmadik erőnek látszó Cadillac csak a nyolcadik helyre kvalifikált.
A többi géposztályt illetően: az LMP2-ben egyetlen ezred (!) döntött a pole-ról, Mirko Bortolotti és a Prema Racing ugyanis ennyivel múlta csak felül a Vector Racing egységét. A GTE Amban pedig a sebringi nyitányt is megnyerő egyetlen Corvette bizonyult a leggyorsabbnak Ben Keatinggel a volánnál. A portimaói 6 órás futam magyar idő szerint vasárnap 13 órakor startol.
Fejjel lefelé látó szemüveget adtak a Ferrari-pilótákra – káosz és nevetés lett belőle
https://formula.hu./parc-ferme/35300
Különleges kihívás elé állították még az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén Charles Leclerc-t és Carlos Sainzt, amelyről csak most posztolt videót az F1 csatornája: olyan szemüveget adtak rájuk, amellyel fejjel lefelé láttak mindent. Ez már önmagában is nehézzé tett volna bármilyen cselekvést, de a Ferrari-pilótáknak eközben különböző feladatokat kellett teljesíteniük: tesztelték a reflexeiket, valamint büntetőket is rúgniuk kellett. Maradjunk annyiban, hogy mérsékelten voltak eredményesek, de a hangulatra nem lehetett panasz – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Piquet: Massa attól még megnyerhette volna a versenyt
https://formula.hu./parc-ferme/35299
Az utóbbi hetekben újra központi témává vált a 15 évvel ezelőtti, 2008-as Szingapúri Nagydíjon történt „Crashgate”, amikor Nelson Piquet Jr. a Renault-főnök Flavio Briatore utasítására direkt falhoz csapta az autóját, safety car-fázist idézve elő ezzel, amely az éppen előtte tankoló csapattársának, Fernando Alonsónak kedvezett, aki később meg is nyerte a futamot. Piquet a napokban őszintén beszélt arról, miként bánt vele anno Briatore és a Renault, de az ügy azért is előkerült, mert Felipe Massa nemrég úgy fogalmazott, hogy keresi a jogi lehetőségeket a 2008-as vb-végeredmény megváltoztatására, miután Bernie Ecclestone arról beszélt, hogy már abban az évben tudtak a csalásról. Massa álláspontja szerint a Piquet-eset nélkül a Ferrari bokszkiállása sem sikerült volna balul – a brazil emlékezetes módon elrántotta a tankolócsövet –, s akkor megnyerhette volna a Szingapúri Nagydíjat, amely pontok kulcsfontosságúnak bizonyultak volna a Lewis Hamilton elleni világbajnoki harcban, amelyet egy pont döntött el a drámai interlagosi szezonzáró után.
Piquet azonban azon az állásponton van, hogy a Ferrari malőrje és így Massa vb-veresége nem függött a szándékos ütközéstől: „Nem azért történt, hogy valakinek a versenyére direkt hatással legyünk: ez egy csapatutasítás volt, hogy az istállón belül segítsünk valakit. Nem azért csináltuk, hogy Felipét megzavarjuk. Szó sem volt ilyenről. Nem is tudtuk, mi történt. Felipe attól még megnyerhette volna a versenyt, ha nem történik a malőr a bokszkiállásánál” – mondta honfitársáról a Formula-E-ben később bajnoki címet nyerő ifjabb Piquet a Pelas Pistas podcast műsorában.
Kvjat: Engem akart a Ferrari Raikkönen helyére
https://formula.hu./parc-ferme/35298
A Lamborghinihez igazolás után újabb hír szól Danyiil Kvjatról: az orosz pilóta arról beszélt, hogy 2016-ban, a Red Bullnál való lefokozása idején felmerült, hogy a Ferrari versenyzője legyen.
„Azt gondolom, hogy nagyon jól teljesítettem akkoriban. Éppen szereztem egy újabb dobogót a csapat számára, és hát akkoriban ott volt egy ajánlat a Ferraritól, hogy leváltsam Kimit (Raikkönent). Ez a színfalak mögött zajlottak, úgyhogy nagyon nehéz volt megélni ezt mentálisan. Akart a Ferrai, láttam a szerződést, visszakerültem a Toro Rossóhoz, és hirtelen nem ment jól a sorom...” – mondta Kvjat a Track Limits Podcastben.
fotó: dppi
FIA-vizsgálat indult a nézőtérre repült autó miatt
https://formula.hu./parc-ferme/35296
Ahogy arról beszámoltunk, egészen váratlan baleset történt pénteken a WEC portimaói hétvégéjének egyik betétsorozatában: Alexandre Areia autója a célegyenes utáni 2-es kanyarban szaladt ki a pályáról, s a kerítést is átszakítva a lelátón landolt. Szerencsére a nézőtéren nem ült senki, s a jelentések szerint maga a versenyző is épségben megúszta a balesetet.
Az FIA azóta közleményt adott ki az ügyben, és azt közölte, hogy vizsgálatot indít: a pálya stábjával és az esemény szervezőivel közösen vizsgálják felül, hogy mi és miért történt pontosan, további értesítésig pedig lezárták az érintett lelátót. Hozzátették, hogy az esetből levont következtetéseket a világ minden pontján kamatoztathatják majd.
Areia szerencsére jól van: a közösségi oldalán posztolt arról, hogy az autó biztonsági szintje miatt sértetlenül szállhatott ki belőle, de nagy szerencse, hogy éppen üres volt az érintett lelátó.
Fotók: mécseseket gyújtottak a Craig Breen halálát okozó kerítésnél
https://formula.hu./parc-ferme/35297
Csütörtökön rázta meg a teljes autósport-világot Craig Breen döbbenetes tragédiája: a Hyundai WRC-pilótája a Horvát Ralira készült, a teszt közben azonban lecsúszott az útról, és balesetet szenvedett. Az autónak ugyan nem lett nagy baja, és szerencsére navigátora, James Fulton sértetlenül (bár sokkos állapotban) szállhatott ki belőle, olyan szerencsétlenül találták el a képeken látható fakerítést, hogy az behatolt az utastérbe, és Breen halálát okozta.
A helyszínen mécseseket gyújtottak a szurkolók:
Steiner: Kétszer a Q3-ban lenni nem a szerencse műve
https://formula.hu./parc-ferme/35294
Háromból eddig kétszer bejutott az időmérő edzés utolsó szakaszába Nico Hülkenberg a Haas autójával. Az amerikai istálló csapatfőnöke éppen ezért nagyon elégedett a német pilótával, valamint a saját helyzetükkel is. Az elért eredmények véleménye szerint nem a szerencsének tudhatók be. „Kétszer is megmutattuk, hogy képesek vagyunk elég dominánsan bejutni a Q3-ba, mindenféle szerencsétlenkedés nélkül. Mindenki azt hiszi, hogy szerencse is kell ehhez, de szerintem a miénk lehet a hatodik legerősebb autó. Azzal bizonyítottuk ezt, hogy kétszer is pontot szereztünk és ott voltunk a Q3-ban” – idézte Steinert a Racer. A szakember szerint a csapatot abszolút elősegíti Hülkenberg teljesítménye. „Lenyűgözött Nico, hogy milyen gyorsan alkalmazkodott az autóhoz és a csapathoz, mindig igyekszik a legjobbat kihozni belőlünk. Ez nem mindig lehetséges, mert már nem beszélhetünk középmezőnyről. Ott van a négy legjobb, aztán a többiek, nincs senki, aki igazán gyenge lenne” – tette hozzá.
A McLaren történelmi festésekkel indul majd Indianapolisban
https://formula.hu./parc-ferme/35295
Korábbi sikereik, egészen pontosan a Tripla Korona előtt tiszteleg majd a McLaren az Indy 500 során idén májusban. Az Arrow McLaren IndyCar csapata ugyanis három különböző dizájnt villantott, melyek korábbi győzelmeikre emlékeztetik majd a rajongókat. A Pato O’Ward által vezetett ötös autó gyakorlatilag teljesen fekete lesz, az 1995-ös Le Mansi 24 óráson diadalt arató F1 GTR modell tiszteletére, Felix Rosenqvist versenyautója hasonló dizájnt kap, mint amivel Alain Prost 1984-ben megnyerte a Formula-1-es Monacói Nagydíjat, míg az Alexander Rossi által hajtott versenygép teljesen narancssárgába borul, utalva ezzel Johnny Rutherford 1974-es sikerére, amit az Indianapolisi 500 mérföldesen ért el. Részidősként velük lesz majd a legendás Tony Kanaan is, a brazil autójának festését viszont csak később leplezik le. Annyit azért elárultak, hogy az eddig még titokban tartott külső is egyfajta történelmi utalás lesz.
Indianapolis 500
— Arrow McLaren IndyCar Team (@ArrowMcLaren) April 14, 2023
Monaco GP
Le Mans 24 hour race
McLaren's Triple Crown celebrated in three STUNNING #INDY500 liveries! Bring on May, team. pic.twitter.com/IsQiTRJYDy
NASCAR: Chase Elliott a sérülése ellenére is visszatér a pályára
https://formula.hu./parc-ferme/35293
Nehéz helyzetbe került március elején a NASCAR Cup Series egyik legnépszerűbb pilótája, Chase Elliott. A 2020-as szezon bajnoka ugyanis szabadidejében snowboardozni szokott, a múlt hónapban azonban ennek rossz vége lett, miután a bal lábán eltörött a sípcsontja. Ez egy hosszabb pihenőre kényszerítette őt, teljesen pedig még most sem épült fel, ám ennek ellenére megpróbál rajthoz állni a következő versenyen a Martinsville Speedwayen. A Hendrick Motorsports pilótáját természetesen sokan támadták meg amiatt, hogy épp a szezon közben választott ilyen veszélyes kikapcsolódást, de a kritikusoknak elég frappáns módon választolt.
„Ha nem éled az életedet, akkor a versenyzés teljesen felőröl majd. Élvezni kell az életet, olyan dolgokat művelni, ami kiszakíthat a mindennapi hajtásból, mert a versenyzés nagy teherrel jár. Egy ilyen baleset ráadásul akkor is bekövetkezhetett volna, ha elmegyek futni, vagy csak lefelé jövök a lépcsőn” – mondta Elliott, akit egyébként több versenyzőtársa is védelmébe vett ezzel kapcsolatban.
A 27 éves pilótának viszont nem lesz könnyű dolga. Bár a rehabilitáció jól haladt, elmondása szerint maga döntött úgy, hogy megpróbálkozik a versenyzéssel, egyúttal a műtétjéről és a sérüléséről is elárult pár apróbb részletet. „Három órán át műtötték több részen is a sípcsontomat. A törések főleg a térd körül vannak, nem az alsóbb részeken. Bekerült néhány csavar is, további műtétek pedig nincsenek napirenden, de rosszabbul is járhattam volna, ha mondjuk a keresztszalag sérül. Nem így alakult szerencsére” – mesélte a hétvégi futam csütörtöki sajtónapján. Mivel benne van a pakliban, hogy Elliott nem bírná a terhelést, így továbbra is a helyszínen van és készenlétben áll Josh Berry, aki eddig az oválokon kapta meg helyettesként a 9-es autót.
Morbidelli vagy Razgatlioglu? A Yamaha-vezér elmondta, ki az első számú választásuk
https://formula.hu./parc-ferme/35291
Az utóbbi napokban ismét felerősödtek azok a hangok, miszerint a Yamaha 2024-re a Superbike-ban két éve vb-t nyerő Toprak Razgatlioglura cserélné Franco Morbidellit Fabio Quartararo oldalán. A török ugyanis a hét elején kétnapos privát teszten vett részt Jerezben, ahol több mint száz kört tett meg a MotoGP-s géppel, az 1:40-es legjobb ideje pedig kevesebb mint egy másodperccel maradt el a szintén yamahás tesztelő, Cal Crutchlow eredményétől (a két nap leggyorsabbja, Dani Pedrosa 1,4 szekundummal ért el jobbat a KTM nyergében). A dolgot bonyolítja, hogy Morbidelli épp a legutóbbi, termasi hétvégén mutatott olyan formát, amit az utóbbi másfél évben nem igazán: a sprinten és a futamon sem volt messze a dobogótól, ezzel Quartararónál is jobb eredményeket ért el. Így Austinban neki is szegezték a kérdést Lin Jarvis Yamaha-főnöknek, hogy mik a terveik 2024-et illetően:
„Az ideális forgatókönyv az lenne számunkra, ha Franky továbbra is azt a tempót mutatná, amit legutóbb Argentínában. Ha Franky továbbra is nagyon jól teljesítene, az jelenleg jobb lenne számunkra, és automatikusan garantálná számára a folytatást. Szóval az első számú választásunk az lenne, hogy Frankyvel folytassuk. Ha nem, akkor muszáj lesz más jelentkező után néznünk, és ezért is érdekelt minket, hogy megnézzük Toprakot, mert a yamahás gyorsasági motoros családunkban nyilvánvalóan ő az egyik fő jelölt. De remélem, Franky képes lesz továbbvinni az újonnan megtalált tempóját és önbizalmát” – nyilatkozta Jarvis a MotoGP.com kameráinak. Razgatlioglu tesztje kapcsán hozzátette: a MotoGP-motor és a Michelin abroncsai nagyban eltérnek a WSBK-ban általa jól megszokott géptől, így időbe telik számára az alkalmazkodás, egyelőre nem tudott olyan csodákat tenni vele, mint a Superbike-motoron látott kemény féktávok.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A nézőtéren landolt egy versenyautó Portimaóban a WEC betéteseményén – videó
https://formula.hu./parc-ferme/35292
A hétvégén rendezik az Endurance-világbajnokság második állomását a portugál pályán, ahol a betétprogramul szolgáló Carrera Sprint Cup egyik szabadedzésén látványos baleset történt. A közösségi médiában posztolt fotók alapján Alexandre Areia autója a célegyenes utáni 2-es kanyarban szaladt ki a pályáról, s a kerítést is átszakítva a lelátón landolt. Szerencsére a nézőtéren nem ült senki, s a jelentések szerint maga a versenyző is épségben megúszta a balesetet. A fotókat és egy videót a helyszínen tartózkodó szurkolók készítették és töltötték fel a közösségi oldalaikra:
@SaldanaTomas @JavieRubioF1 lo importante...piloto ok y nadie en el publico...hoy vino dios a Portimao pic.twitter.com/gA9WA0dndj
— Petete3mil (@petete3mil) April 14, 2023
Kiderült, mikor hallgatják meg Sainzék felülvizsgálati kérelmét
https://formula.hu./parc-ferme/35290
A Ferrari múlt héten jelentette be, hogy nem nyugszanak bele Carlos Sainz Ausztrál Nagydíjon kapott öt másodperces időbüntetésébe, amelyet az utolsó állórajtos újraindításnál Fernando Alonsóval történt ütközése miatt kapott, s amely révén a negyedik helyről még a pontszerző zónából is kicsúszott: felülvizsgálati kérelmet nyújtottak be az üggyel kapcsolatban. Az FIA most kitűzte a meghallgatás időpontját: április 18-án, azaz jövő kedden reggel 8 órakor tartják virtuálisan a tárgyalást.
Az FIA közleménye ismét kihangsúlyozza, hogy ahhoz, hogy egyáltalán beengedjék a Scuderia felülvizsgálati kérelmét, jelentős és releváns új bizonyítékkal kell előállnia a csapatnak, amely az ítélet meghozatalakor nem állt a stewardok rendelkezésére. Ennek mibenlétéről a Ferrari egyelőre nem nyilatkozott, de a híresztelések szerint azzal érvelnének, hogy Pierre Gasly és Esteban Ocon összeakadását első körös balesetnek minősítették, azt pedig nem is vizsgálták, ahogy Logan Sargeant felöklelte Nyck de Vriest – csakhogy ezek nem új bizonyítékok, sőt igazából nem is bizonyítékok, csupán érvek, úgyhogy a szakértők szerint igen kicsi az esély arra, hogy a felügyelők jogosnak ítélik a maranellóiak kérelmét. Ha mégis így tesznek, vélhetően egy külön meghallgatást tartanak magáról a büntetésről és annak esetleges visszavonásáról.
fotó: DPPI
A McLarennél visszasírják Ron Dennist a korábbi csapatfőnök szerint
https://formula.hu./parc-ferme/35289
A McLaren emblematikus vezére, Ron Dennis 1980 és 2017-ig között volt a versenycsapat vezetője. Távozásával átalakult a tulajdonosa kör és vezérkar, a stafétát Zak Brown vette át, aki a vezérigazgatói székbe kerülve látványosan elhatárolódott Dennis örökségétől és inkább az alapító Bruce McLarent idézte meg.
„Ron a tökéletességre törekedett és mindent megtervezett, Sennákat, Prostokat akart a csapatnál” – mondta David Coultharddal közös podcastjében az egykori csapatvezető, Eddie Jordan. „Igaz, hogy mind kinevettük a klinikai stílusáért, de lefogadnám, azt kívánják, bárcsak újra a csapatban lenne. A McLaren ugyanis sehol sincs ahhoz képest, ahol akkor voltak. Lehet bármit mondani, de Ron Dennis fantasztikusan elkötelezett volt a csapata iránt, ő volt a meg nem énekelt hős a csapattagok szemében.”
Vele egyetértve Coulthard, a McLaren akkori versenyzője rámutatott Dennis egy kevésbé ismert vezetői erényére: „A külvilág félreértette őt, ugyanis hihetetlenül törődő volt a csapat irányába, foglalkozott az embereivel, ha egészségi vagy családi problémái voltak. Ezt csendben tette, de értette a csapat fontosságát.”
Fotó: McLaren
11 másodperccel döntött monzai körrekordot a Mercedes hiperautója
https://formula.hu./parc-ferme/35288
Az Olasz Nagydíj helyszínén próbálták ki a Mercedes-AMG ONE sebességét: a hiperautó 1:43,902-es köridőt teljesített. Ezzel jócskán, 11 másodperc különbséggel megelőzte az eddigi rekordot, melyet sorozatgyártású közúti autó állított fel.
Monzában a Formula-1-es pályacsúcs 1:18,887 (Lewis Hamilton pole-t érő 2020-as köre) – az a köridő azért is releváns, mert a ONE-t az F1-es motor alapján fejlesztett hibrid, 1,6 literes erőforrás hajtja.
A 2017 óta fejlesztett ONE első példányát januárban szállították le: a 275 tervezett példány már mind előre elkelt, Lewis Hamilton kettőt is rendelt belőlük.
Audival folytatja a TCR Világsorozatban a Zengő Motorsport tavalyi győztes pilótája
https://formula.hu./parc-ferme/35287
Újabb két pilóta szereplése vált hivatalossá a kvázi a WTCR helyébe lépő TCR Világsorozatban: a Comtoyou Racing jelentette be, hogy Rob Huffot és Frederic Vervischt indítja az új szériában. A belga alakulat eredetileg négy Audit tervezett bevetni a TCR World Tourban, végül azonban úgy döntöttek, csak két Audi RS 3 LMS-t állítanak csatasorba. Az egyikben a 2021-ben a világkupa-összetett második helyén végző Vervisch fog ülni, míg a másikat a 2012-as világbajnok Huff vezetheti, aki tavaly még a Zengő Motorsport Cuprájával ért el győzelmeket és volt harcban sokáig az év végi dobogóért is, azaz a rutinos brit márkát vált 2023-ra (a magyar istálló szerepléséről egyelőre nincs hír). A Comtoyou egyébként a TCR Europe-ban pedig négy autót indít Tom Coronellel, Viktor Davidovskival, John Filippivel és Kobe Pauwelsszel – azaz előbbi közönségkedvenc holland hosszú-hosszú évek után nem indul a túraautózás aktuális nemzetközi csúcsbajnokságában.
Így két héttel a portimaói évadnyitó előtt nyolc teljes szezonos versenyző ismert: a BRC Hyundainál Michelisz Norbert és Mikel Azcona, míg a Cyan Racing Lynk & Co színeiben a Yann Ehrlacher, Thed Björk, Santiago Urrutia, Ma Qing Hua négyes fog szerepelni (emellett Ben Bargwanna áll majd rajthoz néhány fordulón egy Peugeot-val).
Felfüggesztették Marquez dupla hosszúkörös büntetését
https://formula.hu./parc-ferme/35286
Marc Marquez még a portimaói évadnyitón okozott balesetet, amely miatt a stewardok dupla hosszúkörös büntetésre ítélték. Ám a dokumentumban eredetileg konkrétan az Argentin GP-t jelölték meg a szankció letöltésének időpontjául, majd miután kiderült, hogy a nyolcszoros világbajnok ott nem indul a kézsérülése miatt, utólag módosították ezt „a következő versenyre”. Ez persze a Repsol Hondának nem tetszett, fellebbezést nyújtottak be, a felügyelők pedig a MotoGP Fellebbviteli Bírósága elé küldték az ügyét. Nos, döntést még nem hozott a szervezet, de csütörtökön azt bejelentették, hogy felfüggesztették Marquez dupla hosszúkörös büntetését, amíg nem hoznak végső ítéletet a fellebbezéssel kapcsolatban. Ez azt jelenti, hogy amennyiben a most hétvégét is kihagyó Marquez például két hét múlva rajthoz állna Jerezben, de addig nem születne döntés, akkor még nem kellene letöltenie a büntetését.
Eközben amúgy a hondás által Portimaóban megtorpedózott Miguel Oliveira átment az orvosi vizsgálatokon, így rajthoz állhat Austinban. Joan Mirrel együtt tehát ő is visszatér a sérüléséből. Oliveira egyébként a portugál incidensről is nyilatkozott: „Szerintem én és Marc mindent tisztáztunk a Portugál GP vasárnapján. Odajött megnézni az orvosi központban, elmagyarázta, mi történt, elnézést kért, ezzel számomra az ügy lezárva. Azóta nem igazán törődtem ezzel. Remélem, hamarosan visszatérhet és Jerezben már teljesen felépülve állhat rajthoz” – fogalmazott az RNF Aprilia versenyzője, akit a Motorsport.com idézett.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Szaúdi versenyzőnő készül a Dakarra
https://formula.hu./parc-ferme/35282
Az öt fordulóból álló közel-keleti FIA Baja kupa második felvonása után remek pozícióban, az összetett második helyén áll a szaúd-arábiai Maha Al-Hamali a T4-esek között. A versenyzői pályafutását mindössze tavaly megkezdő versenyzőnő, aki mellett a nagyon rutinos, számos helyen megforduló, s néhány egészen extrém tettet is végrehajtó Annie Seel navigál, egy interjúban közölte, hogy részt fog venni a következő Dakaron, mely immáron az ötödik lesz hazájában, Szaúd-Arábiában.
Al-Hamali e két futam mellett idén elindult a szintén szaúdi szervezésű, kizárólag hölgyek számára kiírt Rally Jameel nevű megmérettetésen is.
Breennek nem volt esélye a túlélésre
https://formula.hu./parc-ferme/35285
Néhány részlet napvilágot látott a motorsport világát sokkoló tragikus balesetről, melyben a horvát WRC-futamra készülő Craig Breen életét vesztette. Az ír pilóta Hyundai versenyautója 12 óra 40 perckor csúszott le az útról Zagorje térségében a Lobor és Stari Golubovec közötti úton, majd egy fakerítésnek csapódott, melynek darabjai az utastérbe hatoltak és végzetes sérüléseket okoztak Breennek.
A horvát Jutarnji listnek egy lobori szemtanú elmondta, hogy a versenyzőnek nem volt esélye a túlélésre: „Szerencsétlen körülmények játszottak össze. A kerítés, melynek az autó nekicsapódott, nem régóta állt ott. A mentők közel voltak, így azonnal megérkeztek, de hiába, az első pillanattól mindenki számára nyilvánvaló volt, hogy nem lehet megmenteni. Helyi tűzoltók segítettek kiemelni az autóból.”
A szemtanú azt is elmondta, hogy a balesetet sértetlenül megúszó navigátorát sokkos állapotban kellett kisegíteni az autóból. Horvátországban vizsgálat indult a haláleset ügyében.