Vandoorne: A jövőm valószínűleg nem az Aston Martin, de…
https://formula.hu./parc-ferme/38406
A Formula–E-ben versenyző, 2022-ben világbajnoki címet ünneplő korábbi F1-es pilóta, Stoffel Vandoorne tavaly óta Felipe Drugovich kollégájaként az Aston Martin tartalékversenyzői szerepét tölti be, de érdemi esélye nincs arra, hogy folytassa 2018 végén megszakadt királykategóriás pályafutását. A belga versenyző maga is tisztában van ezzel, de kiemelte, hogy mostanában nem egyszer bizonyította az F1, milyen váratlan fordulatok történhetnek egyik pillanatról a másikra.
„Az elmúlt két évet ugye az Aston Martinnál töltöttem. Reálisan látom, hogy a jövőm valószínűleg nem itt van, de nyitva kell tartani az ajtókat, mertsosem tudhatod, mi történik” – idézi a GPFans oldal a McLaren korábbi pilótáját. „A Formula–1-es paddock a lehető leggyorsabb ütemben mozog, és ami az egyik héten valószínűtlennek tűnik, a következő héten már valószínű lehet.”
„Ezt sosem tudhatod, én csak annyit tehetek, hogy a lehető legversenyképesebben versenyzek abban a sorozatban, ahol éppen vagyok, megpróbálok ott jó munkát végezni, aztán a többi majd jön” – mondta Vandoorne. Az elmúlt években a kiszámíthatatlanságra nem egy példát láthattunk, elég csak Brendon Hartley szerződtetését, Nyck de Vries F1-be kerülését vagy épp legutóbb Franco Colapinto bemutatkozását említenünk.
A Nordschleifére viszi a Red Bullt Ricciardo
https://formula.hu./parc-ferme/35343
A harmadik versenyző státuszában korábbi csapatához visszatérő Daniel Ricciardo nem köteles elutazni minden nagydíjhétvégére, viszont a Red Bull több bemutatón számít szolgálataira, így kamatoztatva az ausztrál marketingértékét. Ezek közül az első ismert esemény az NLS szériába tartozó nürburgingi 12 órás versenyen tartott demó lesz.
Ricciardo szeptember 9-én viszi pályára a Red Bull autóját – egyelőre nincs megnevezve, melyik korábbi modellt, de minden bizonnyal a 2011-es RB7-est, amellyel Liam Lawson Bathurstben körözött februárban. Red Bull Formula Nürburgring néven egy egész bemutatósorozat várható különböző versenygépekkel, a rendezvény plakátján egy 70-es évekbeli Ferrari is feltűnik.
A Nordschleifén utoljára 1976-ban tartottak Német Nagydíjat, Formula-1-es autó pedig tíz éve járt a pályán: 2013-ban Michael Schumacher bemutatózott a Mercedesszel, 2007-ben Nick Heidfeld a BMW-Sauberrel.
„Az F1-nek csak a show kell, ezért rossz gumit akar, de mi olyat nem tudunk csinálni” – ezért nem jön a Michelin
https://formula.hu./parc-ferme/35342
Várja a jelentkezőket a gumibeszállítói posztra a 2025-től tartó időszakra a Nemzetközi Automobil Szövetség: egyelőre a Pirelli és talán a Bridgestone érdeklődik, a Michelin viszont a jelek szerint nem szeretne beszállni a Formula-1-es projektbe.
„Először is emlékeztetünk kell magunkat arra, hogy miért versenyzünk: nem a show érdekel, hanem a technológia. Az első ok az, hogy így lehet a leggyorsabban élőben tesztelni bizonyos technológiákat. Az F1-gyel régóta egyezkedünk, de nem értünk egyet: ők azt mondják, hogy a show miatt olyan gumik kellenek, amik tönkreteszik magukat. És szerintem mi nem tudjuk, hogy ezt hogyan kell csinálni” – szúrt oda keményen Florent Menegaux, a Michelin vezérigazgatója.
fotó: dppi
„Megcsinálom akkor is, ha börtönbe kerülök” – mondta Hamilton
https://formula.hu./parc-ferme/35341
A 2021-es Katari Nagydíj kapcsán idézte fel gondolatait Lewis Hamilton: a brit pilóta legszebb mercedeses pillanatairól beszélt, és ezek között került elő ez a futam is. Mint mondta, rengeteg emberi jogi probléma van abban a térségben, a nők vagy éppen az LMBTQ-közösségi tagjai is sokat szenvednek emiatt, így ő kötelességének érezte, hogy azon a hétvégén szivárványos sisakban versenyezzen, hozzátéve hogy emiatt még fontosabban érezte a futamgyőzelmet, hiszen tudta, hogy akkor kerül ez igazán középpontba.
„Azt mondtam, hogy ezt most megcsinálom akkor is, ha börtönbe kerülök, nem érdekel, hogy mit fognak tenni, de ki fogok állni valamiért, amiben hiszek, akkor is, ha az megöl. Tudom, hogy őrülten hangzik, de ezt meg kellett mutatnom az embereknek, hogy beszédtéma legyen, beszéljenek róla, és változás legyen” – mondta a videóban Hamilton.
fotó: Mercedes
Jogi lépéseket tesz Schumacher családja a botrányt kavaró német lap ellen – már nem először
https://formula.hu./parc-ferme/35340
Ahogy arról beszámoltunk, a német Die Aktuelle bulvárlap szerkesztősége címlapsztoriként közölt egy „exkluzív” interjút a 2013-ban síbalesetet szenvedett Michael Schumacherrel. „Az első interjú”, „világszenzáció” – ilyen hangzatos címekkel harangozták be az interjút. „Az életem teljesen megváltozott” – olvasható a belső oldalakon az idézőjeles főcím. Bár vannak célzások (például a címlapon a „megtévesztően valódinak tűnik”), csak a szerző nélküli cikk végén árulják el, az interjút teljes hosszában a mesterséges intelligencia generálta.
A Schumacher család a síbaleset óta teljes titoktartással védi az újságíróktól a hétszeres F1-es világbajnokot, az ESPN kérdésére pedig a jogi képviselőjül meg is erősítette: nem hagyján annyiban a botrányt kiváltó cikket, és jogi lépéseket tesznek az ügyben.
A lapnak egyébként volt már hasonló sztorija Schumacherékkel: 2014-ben egy olyan képet közölt az expilótáról és feleségéről, amelyre azt írta, hogy Felébredt, pedig a cikk csak olyan emberekről szólt, akik felébredtek a kómából. Korábban pereskedésig fajult a felek között egy másik ügy, amikor Corinna Schumacherről Új szerelem címmel jelentettek meg cikket, ami szintén meglehetősen félrevezetőnek bizonyult, hiszen a pár lányáról, Gináról szólt.
fotó: dppi
Videó: Így zárkózott fel Perez az ötödik helyig Ausztráliában
https://formula.hu./parc-ferme/35339
Sergio Perez számára rögtön véget is ért az időmérő edzés, amint elkezdődött Melbourne-ben, azonban a mexikói versenyző az ötödik helyig tudott felzárkózni az Ausztrál Nagydíjon. Lássuk, miként sikerült ez neki! A videó a képre kattintva tekinthető meg!
Hamilton felidézte legcsodásabb pillanatait a Mercedesszel
https://formula.hu./parc-ferme/35338
Idén már tíz éve, hogy Lewis Hamilton a Mercedes versenyzője lett, ennek alkalmából pedig felidézett néhány igazán emlékezetes pillanatot a hétszeres világbajnok.
Hamilton: Apám is azt mondta, maradjak a McLarennél
https://formula.hu./parc-ferme/35337
Idén van tíz éve, hogy Lewis Hamilton teljesítette első idényét a Mercedesnél, miután 2012 végén elhagyta a McLarent. A brit a Mercedes ennek apropóján készített videójában elevenítette fel a kezdeteket és azt, hogy mennyien ellenezték akkoriban az átigazolását:
„Emlékszem az első versenyre, emlékszem a döntésre, hogy csatlakozzak ehhez a csapathoz. Nem hagytam senkinek, hogy befolyásoljon a döntésemben. Teljes mértékben a saját megítélésem alapján akartam ezt meghozni, ráhatás nélkül. Sokan mondták azt, hogy a McLarennél kellene maradnom. Apám is azt mondta, hogy maradjak, ahogy sokan mások is. De valami belül azt súgta nekem, hogy ez volt a megfelelő számomra. Megérkeztem a csapathoz, teljesítettem az első üléspróbámat Bonóval. Az emberek alábecsülik, milyen sokáig tart megérteni egymást, kiépíteni egy barátságot.”
Hamilton hozzátette: az első évben nagyon szenvedett a Mercedes által használt felfüggesztéssel, a Magyar Nagydíjon aratott győzelme viszont igazolta, hogy jó irányba lépett. A többi pedig már történelem: 2014 és 2020 között összesen hat vb-címet szerzett Hamilton a Mercedesszel, és statisztikailag minden idők legsikeresebb F1-es versenyzőjévé vált.
Ezzel a McLaren-festéssel vonul vissza az Indy 500-on a brazil legenda
https://formula.hu./parc-ferme/35336
A múlt héten már bemutatta a McLaren, hogy milyen különböző egyedi dizájnú autókkal áll majd rajthoz az indianapolisi 500 mérföldes viadalon az Alexander Rossi, Pato O’Ward, Felix Rosenqvist hármas. Viszont az Arrow McLaren indít egy negyedik autót is a május végi legendás viadalon, amelybe a most már tényleg visszavonuló korábbi IndyCar-bajnok és Indy 500-győztes Tony Kanaan fog beülni.
A brazil pilóta versenygépének dizájnjáról most rántotta le a leplet az istálló: a 66-os rajtszámú autó fekete-narancsban fog pompázni, amelyen a narancs részek a videó tanúsága szerint a tripla koronába számító versenyeken (az Indy 500 mellett az F1-es Monacói Nagydíj és a Le Mans-i 24 óráson) aratott McLaren-diadalok előtt tisztelgő csillagokra utalnak.
The car for @TonyKanaan's final chapter is here. pic.twitter.com/ukuUrP7SHI
— Arrow McLaren IndyCar Team (@ArrowMcLaren) April 19, 2023
Ezt hívják sportszerűségnek: dicséretes döntést hozott a Toyota
https://formula.hu./parc-ferme/35335
A csütörtökön rajtoló Horvát Ralin a három helyett csak két autót nevez a csapatába a Hyundai, senkit nem ültet be az alakulat a múlt héten teszt közben elhunyt Craig Breen autójába. Ezért a Toyota hozott egy rendkívül sportszerű döntést: az egyetlen komoly riválissal szemben nem szeretnének ilyen módon előnybe került, így Jari-Matti Latvala is csak két autót nevez a konstruktőri versenybe. Sebastien Ogier és Kalle Rovanpera szerezhet pontokat, míg Elfyn Evans és Takamoto Katsuta eredménye ezúttal csak az egyéni bajnokságban számít.
Az M-Sport eleve két autóval áll rajthoz, a brit csapatnak nem kellett ilyen jellegű döntést hozni.
fotó: dppi
Egy vadonatúj Honda is feltűnik a TCR Világsorozat rajtrácsán
https://formula.hu./parc-ferme/35334
Újabb versenyzővel bővült a jövő hétvégén startoló TCR World Tour mezőnye: a JAS Motorsport bejelentette, hogy a Túraautó-világkupából is ismert Nestor Girolami az észt ALM Motorsport színeiben fog indulni a vadonatúj TCR-modelljükkel, a Honda Civic Type R TCR FL5-össel. Az argentin versenyző részvétele ugyanakkor egyelőre az első négy európai fordulón – Portimao, Spa, Vallelunga és a Hungaroring – biztos, a dél-amerikai, ausztrál és ázsiai helyszíneken való szerepléséről később fognak dönteni. Az ALM Motorsport viszont új szereplő a túraautózás aktuális nemzetközi csúcsszériájában: a Honda TCR-gépeit fejlesztő JAS és az istálló kapcsolata 2018-ra nyúlik vissza, az elmúlt két szezonban a TCR Italy sorozatban versenyeztek.
Ezzel már négy plusz egy márka és összesen nyolc plusz kettő versenyző indulása vált hivatalossá a TCR Világsorozatban (Ben Bargwanna és a Peugeot is csak néhány állomáson fog feltűnni). Viszont a JAS és a Honda egyelőre nem kommunikálta, hogy lesz-e Girolamién kívül több Civic is a rajtrácson, ahogy azt sem, hogy mi lesz a sorsa a WTCR-ben eddig őket erősítő Tassi Attilának, Esteban Guerrierinek és Tiago Monteirónak. A Cupra egyelőre ugyancsak nem adott hírt magáról a World Tourral kapcsolatban.
Már százezren követelik Hamiltonnak a 2021-es vb-címet
https://formula.hu./parc-ferme/35333
Másfél éve, órákkal a 2021-es Abu Dhabi Nagydíj után írtak ki egy kérelmet a Change.org petíciós oldalra arról, hogy módosítsák a verseny végeredményét és adják oda a futamgyőzelmet Lewis Hamiltonnak, mivel egy szabályokkal ütköző döntés következtében bukta el azt. December 12-én nem szolgáltattak igazságot, a fiatal generáció és jövőbeli versenyzők számára pedig nagyon rossz üzenetet közvetít, ha az eredmény marad – írja a petíció.
Bár az Abu Dhabi verseny már nagyon távolinak tűnik, az aláírók száma még mindig nő és nő: a támogatók száma most lépte át a százezret. Ebből az apropóból a petíciót elindító Patel Gordon-Bennett-tel a RaceFans.net interjúzott: a hölgy elmondta, Hamilton mindig kiáll másokért, ezért úgy érezte, ideje van, hogy mások is kiálljanak mellette, mivel méltánytalanság érte. Hozzátette, nem áll kapcsolatban egy F1-es csapattal sem, és sem a Mercedestől, sem Hamiltontól nem kapott eddig visszajelzést. Arra ő sem számított, hogy a petíciót ennyien aláírják – egy időre el is feledkezett róla, majd arra döbbent rá, hogy már nyolcvanezernél tart a számláló.
Fotó: DPPI
Mesterséges intelligenciával készített Schumacher-interjúval verték át az olvasókat
https://formula.hu./parc-ferme/35332
Kihúzta a gyufát a német Die Aktuelle bulvárlap szerkesztősége Németországban. A lap ugyanis címlapsztoriként közölt egy „exkluzív” interjút a 2013-ban síbalesetet szenvedett Michael Schumacherrel. „Az első interjú”, „világszenzáció” – ilyen hangzatos címekkel harangozták be az interjút. „Az életem teljesen megváltozott” – olvasható a belső oldalakon az idézőjeles főcím.
Bár vannak célzások (például a címlapon a „megtévesztően valódinak tűnik”), csak a szerző nélküli cikk végén árulják el, az interjút teljes hosszában a mesterséges intelligencia generálta. A lap egy olyan AI-weboldalról töltötte le, amely azzal reklámozza magát, hogy a felhasználók kedvenc hírességeikkel cseveghetnek.
Az AI manapság megkerülhetetlen téma, és a hasonló szövegek sűrűn felbukkannak a hagyományos és közösségi médiában, de a német lap egyértelműen túlment a határon, az eladás érdekében próbálta megtéveszteni az olvasókat.
Fotók: ezzel a speciális festéssel tiszteleg Craig Breen előtt a Hyundai
https://formula.hu./parc-ferme/35331
A Hyundai WRC-csapatának gyári pilótája, Craig Breen múlt héten vesztette életét egy tragikus tesztbalesetben a Horvát Ralira való felkészülés közben. A csapat végül úgy döntött, hogy rajthoz áll a megmérettetésen a három helyett két autóval, amelyeket Breen tiszteletére átszíneztek: a gyászt jelképező fekete mellett ír nemzeti színekbe öltöztették az i20 Rally1-eket.
Négy pilótával tesztelt a Ferrari Mugellóban
https://formula.hu./parc-ferme/35330
A tavaszi szünetben a korábbi Toszkán Nagydíj helyszínére szervezett tesztet a Ferrari SF21-es modelljével. A 2021-es autót kézről kézre adták a tesztpilóták: a két tartalék, Robert Svarcman és Antonio Giovinazzi, valamint a két fejlesztőpilóta, Antonio Fuoco és Davide Rigon.
Svarcman a teszttel a fiatal versenyzőknek kötelezően biztosítandó idei két szabadedzés-szereplésre is készült, a másik olasz versenyző pedig a WEC portimaói hatórás versenyéről érkezett Mugellóba. Rigon számára a teszt hosszú szünet utáni visszatérés volt, a 36 éves GT-versenyző először vezetett hibrid F1-es autót, utoljára ugyanis 2013-ban tesztelt pályán a Ferrarinak.
Ciao @MugelloCircuit
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 18, 2023
Our drivers @ShwartzmanRob, @Anto_Fuoco @rigondavide and @Anto_Giovinazzi were testing on track today #F1Testing pic.twitter.com/9nEJ57nrKc
Videó: így tereli Loeb az elektromos Lanciát
https://formula.hu./parc-ferme/35329
Sebastien Loeb a Lanciával tér vissza a Ralikrossz-vb-re, és már tesztelte is az elektromos Deltát: erről mutatunk egy videót.
Mire világít rá a 2008-as szingapúri botrány és Piquet nyilatkozata?
https://formula.hu./parc-ferme/35326
Pitwall című heti hírösszefoglalónkban tárgyaltuk meg, hogy milyen irányba mutat az utóbbi időben megint felmerülő 2008-as szingapúri ügy, amikor Nelson Piquet Jr. szándékosan, Flavio Briatore utasítására tette falba a Renault-t, hogy ezzel megszerezzék a futamgyőzelmet Fernando Alonso számára. Most Piquet nyilatkozatára reagáltunk, a vonatkozó rész 34:26-tól meghallgatható!
Fotók: ezzel a gyönyörű festéssel támad Le Mans-ban a Peugeot
https://formula.hu./parc-ferme/35328
Speciális fényezést kap a Peugeot 9x8 hypercar a Le Mans-i 24 órás versenyre: erről mutatott fotókat a csapat.
Foci, golf, medence: Portugáliában töltődött fel hétvégén Sainz
https://formula.hu./parc-ferme/35327
A Ferrari pilótája osztott meg néhány fotót a hétvégéjéről: Portugáliában járt, ahol igyekezett kikapcsolni, és feltöltődni a hamarosan folytatódó F1-es szezonra.
Videó: Hülkenberg szemlátomást jól érzi magát az F1-es paddockban
https://formula.hu./parc-ferme/35325
A Haas tett ki egy rövid videót Nico Hülkenberg egy-két vicces jelenetéről az elmúlt hetekből: úgy fest, hogy élvezi, hogy újra ott van az F1 körforgásában.
Most te is segíthetsz az F1 23 fejlesztésében!
https://formula.hu./parc-ferme/35324
Az EA Sports tette közzé közösségi felületein, hogy olyan vállalkozó szellemű gamerek jelentkezését várják, akik segíthetnek nekik az F1 23-as játék fejlesztésében. A béta tesztelés zártkörű lesz, ugyanakkor bárki bekerülhet a szerencsések közé. További részletek és jelentkezési lehetőség itt.