DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 8. péntek

Vandoorne: A jövőm valószínűleg nem az Aston Martin, de…

A Formula–E-ben versenyző, 2022-ben világbajnoki címet ünneplő korábbi F1-es pilóta, Stoffel Vandoorne tavaly óta Felipe Drugovich kollégájaként az Aston Martin tartalékversenyzői szerepét tölti be, de érdemi esélye nincs arra, hogy folytassa 2018 végén megszakadt királykategóriás pályafutását. A belga versenyző maga is tisztában van ezzel, de kiemelte, hogy mostanában nem egyszer bizonyította az F1, milyen váratlan fordulatok történhetnek egyik pillanatról a másikra.

vandoorne-aston-2

„Az elmúlt két évet ugye az Aston Martinnál töltöttem. Reálisan látom, hogy a jövőm valószínűleg nem itt van, de nyitva kell tartani az ajtókat, mertsosem tudhatod, mi történik” – idézi a GPFans oldal a McLaren korábbi pilótáját. „A Formula–1-es paddock a lehető leggyorsabb ütemben mozog, és ami az egyik héten valószínűtlennek tűnik, a következő héten már valószínű lehet.”

„Ezt sosem tudhatod, én csak annyit tehetek, hogy a lehető legversenyképesebben versenyzek abban a sorozatban, ahol éppen vagyok, megpróbálok ott jó munkát végezni, aztán a többi majd jön” – mondta Vandoorne. Az elmúlt években a kiszámíthatatlanságra nem egy példát láthattunk, elég csak Brendon Hartley szerződtetését, Nyck de Vries F1-be kerülését vagy épp legutóbb Franco Colapinto bemutatkozását említenünk.

vandoorne-aston-1

Tizenöt sárga, valamint egy piros zászló után történelmet írtak a NASCAR leghosszabb futamán

Ryan Blaney győzött a Cup Series idei leghosszabb, 600 mérföldes futamán a Charlotte Motor Speedwayen. A 29 éves pilóta 400 körből 163 alkalommal állt az élen. Ha valaki csak erre pillantana rá a NASCAR koronaékszerének számító, Coca-Cola 600 nevű versenyével kapcsolatban, akkor maximum annyi lenne furcsa, hogy hétfőn rendezték, ám a történet korántsem csak ennyiből áll. A versenyt hagyományosan ugyanazon a napon rendezték volna meg, amikor az F1-es Monacói Nagydíj, valamint az Indy 500 is lebonyolításra kerül, erre azonban nem volt lehetőség a rengeteg csapadék miatt, így csak hétfőn indulhatott meg a száguldás. A nyitó szakaszt az élről rajtoló William Byron nyerte, míg a másodikat már Chris Buscher, de mire ideáig eljutottunk elég sok idő eltelt. Ennek legfőbb oka megint az égi áldás volt, ami rendesen eláztatta a pályát, ám később az eső már nem zavart be, helyette történt sok más, ami témát ad még a következő napokra.

A kivételes hosszúsága miatt nem három, hanem négy szakaszra lebontott futamon ugyanis rengeteg balesetet történt, főként a végjátékban, de még a másodikban volt látható a legrémisztőbb eset. Ekkor Denny Hamlin frontálisan csapódott a falba, miután összeért Chase Elliott autójával, és vélhetően nem véletlenül. Hamlin eléggé a falhoz szorította ellenfelét, a 2020-as bajnok pedig előbb az autója jobb oldalát intézte el, majd a felvételek alapján szándékosan ment neki a Joe Gibbs Racing pilótájának, hatalmas ütközést okozva ezzel. Elliott nem ismerte el felelősségét, így az esetet még vizsgálni fogják, bőven benne van, hogy eltiltják a NASCAR egyik legnépszerűbb pilótáját.

A folytatásban sem nyugodtak le aztán kedélyek, ahogy haladtunk előre, egyre több incidens miatt kellett tehát meglengetni a sárga zászlót, összesen tizenöt alkalommal. A harmadik szakaszt már Blaney nyerte, ekkor kezdett kirajzolódni, hogy rajta kívül Byron, Kyle Busch, Tyler Reddick, esetleg Kyle Larson vagy Brad Keselowski lesznek esélyesek a győzelemre. Utóbbi kettő aztán belekeveredett valamibe, ráadásul az utolsó körökre Blaney már a sárgák ellenére is megállíthatatlannak bizonyult. Győzelmével a Team Penske duplázott, hiszen az Indy 500 után a Coca-Cola 600 trófeája is náluk landolt egyazon esztendőben, ami történetük során először fordult elő. Említésre méltó még, hogy a futamon jelen volt a részidősként visszatérő Jimmie Johnson is, ám a hétszeres bajnoknak ezúttal sem volt szerencséje. Bár a futam elején nagyszerű tempóval kezdett el felzárkózni a mezőny végéről, kétszer is ütközött, így a versenyt annak ellenére sem tudta befejezni, hogy a szerelői még a piros zászló előtt helyrehozták az autóját.

„Perez megmutatta, hogy miért nem lesz bajnok: Verstappen tesztpilótája lett”

Paul Stoddart a RacingNews365.comon vezeti a maga versenyek utáni blogsorozatát, a monacói értékelőjében pedig természetesen kitért Sergio Perez teljesítményére: határozott véleményt fogalmazott meg.

„Szerintem a jelenlegi pontelőnye ismeretében egész nyugodtan kijelenthetjük, hogy ezt a bajnokságot csak és kizárólag Max veszítheti el, és hogy a Red Bull Sergio Perez hibája ellenére kényelmesen meg fogja nyerni a konstruktőri bajnokságot” – írta.

„Szegény öreg Perez megmutatta, hogy nem lesz esélye a világbajnoki címre. Másodszor láthattuk, hogy eldobja a sanszát az időmérőn: először Ausztráliában és most Monacóban. Ez egy nagyon-nagyon rossz hétvége volt számára, és majdnem lefokozták Verstappen tesztpilótájává, hogy a futam végén ő próbálja ki a gumik viselkedését” – tette hozzá a korábbi F1-es csapatfőnök.

f1-redbull-perez

fotó: Red Bull

Stroll nem tudja, sírjon-e vagy nevessen

Miközben Fernando Alonso ezúttal már a dobogó második fokára állhatott fel, a csapattárs Lance Stroll borzalmas hétvégét fogott ki az F1-es Monacói Nagydíjon. Az időmérőn már a Q2-ben kiesett, a futamon pedig szintén tízen kívül haladt, ráadásul Sergio Perezzel is koccant. Később aztán amikor rákezdett az eső, kiesett a kanadai: a visszajátszások szerint többször a korlátnak ütközött az Aston Martinnal. Stroll fékgondokra gyanakodott:

„Volt néhány problémám az autóval, nem tudtam lelassítani, vagy ötször nekiütköztem a falnak. Már az eső előtt elkezdtem érezni, hogy küszködök a megfékezésével, aztán amikor eleredt, végképp nem tudtam lelassítani” – idézi a pilótát a RacingNews365.com szakoldal. Amikor arról kérdezték, hogyan érzi magát a förtelmes hétvégéje után, csak ennyit felelt: „Sírjak vagy nevessek? Akár nevethetek is.”

f1-stroll-aston-monaco

fotó: DPPI

„Legközelebb ő is velem jön!” – üzente O’Ward Ericssonnak (videó)

A vasárnapi Indy 500 hajrájában történt balesetek egyike volt, amikor az egyik újraindítást követően az őt előtte megelőző Marcus Ericssont támadta a versenyben legtöbb körön át vezető Pato O’Ward, ám a 3-as kanyarban előbb a füvet csípte meg, majd a svéd bal hátsó kerekéhez ért hozzá, így a mexikói kiforgott és a falban találta magát. Az előző évi versenyen is ők ketten harcoltak a hajrában, csak akkor konkrétan a győzelemért, s akkor O’Ward kihátrált egy manőverből. Ezúttal nem tette, viszont a korábbi F1-es ellenfelét hibáztatta a baleset után:

„Úgy gondolom, kissé túl kedves voltam ott. Hét kör volt még hátra, én pedig rámentem. Nagyon kedves voltam vele. Biztosra fogok menni, hogy legközelebb ő is velem jön. Lementem a pályáról is, hogy helyet hagyjak neki, mégis leszorított, szóval igen, nem fogom ezt elfelejteni” – fogalmazott az Arrow McLaren pilóta. Videón a hajrában történt incidens – amely mögött történt egy másik is, aminek következtében Agustin Canapino fék nélküli autóval csúszott bele O’Ward gépébe:

Örül a dobogónak az Alpine-vezér, de…

Esteban Ocon jelentette az F1-es Monacói Nagydíj egyik fő meglepetését azzal, hogy az időmérőn a negyedik helyen végzett, majd Charles Leclerc büntetése révén a harmadik rajtpozícióból indulhatott, s ezt végül a leintésig megtartotta, így saját maga és az Alpine idei első pódiumát szerezte. Mindezt mindössze néhány héttel azt követően, hogy az Alpine vezérigazgatója, Laurent Rossi meglehetősen kemény kritikát fogalmazott a borzalmas bakui produkció után az istálló teljesítményéről, többek között az amatőr jelzőt is használva.

A Reuters a Monte-Carlóban szerzett dobogó után megszólaltatta Rossi, aki persze örült a mostani eredménynek, de azt is tudja, hogy még messze vannak attól, hogy az ilyesmi rendszeressé válhasson: „Örülök. Örülök a csapatnak. Nem fogom azt mondani, hogy azt szeretném, hogy minden versenyen végezzenek a harmadik helyen, az irreális lenne. Imádnám, de még sok munka vár ránk, hogy odajussunk. De igen, egyértelműen komoly, erős teljesítményt nyújtottak ezen a hétvégén: a pilóták, a mérnökök, a szerelők, mindenki itt a pályán, valamint Enstone-ban és Viryben.”

f1-ocon-alpine-monaco-podium

Balesetcunami, három piros zászló, kirepülő kerék, új győztes: ez volt a 107. Indy 500 – videó

Bár sokáig viszonylag nyugodt mederben folytak az események a vasárnapi Indy 500-on, a hajrá azonban egészen őrültre sikeredett: több baleset miatt háromszor is félbe kellett szakítani a versenyt. Kétségtelenül a legijesztőbb incidens az volt, amikor a Felix Rosenqvisttel ütköző Kyle Kirkwood kereke kirepült a pályáról, amely aztán szerencsére nem a nézőtéren, hanem a parkolóban, egy autón landolt. Ha valaki esetleg lemaradt volna a végül egy egykörös szétlövés végén Josef Newgarden sikerét hozó futamról vagy felelevenítette a legfontosabb történéseket, itt a bővített videós összefoglaló a legendás viadal 107. kiírásáról:

Fékprobléma kínozta Tsunodát a futamon

Yuki Tsunoda bejutott az időmérőn a Q3-ba a Monacói Nagydíjon a több fejlesztést kapó AlphaTaurival, s a versenyen is a pontszerzők között haladt, amíg fékhibát nem jelentett a rádión. A japán végül egészen a 15. helyig csúszott hátra, s két kör hátrányban futott be – ráadásul egyszer a bukótérbe is kilátogatott, miután próbálta betartani, amit a csapat kért tőle:

„A verseny rajtjáig jó volt minden, de aztán problémám támadt a fékkel, így egyáltalán nem tudtam nyomni, és ezért a tempóm rettenetesen gyenge volt. A csapat azt mondta, nyomjam keményebben a féket és attól majd megjön a hőmérséklet, és újra a szokásos tartományba kerül. Úgyhogy nyomtam, hogy lássam, mi lesz, de majdnem a falnak ütköztem” – idézi Tsunodát a RacingNews365.com portál.

f1-tsunoda-monaco-alphatauri

Russell már a második legtöbb büntetőponttal rendelkezik az F1-es mezőnyben

Ketten is büntetőpontokkal zárták a vasárnapi Formula-1-es Monacói Nagydíjat. Az egyikük George Russell, aki az esőssé váló pályán hibázott a Mirabeau-nál, majd amikor onnan visszatért a pályára, ütközött Sergio Perezzel. A nem biztonságos visszatérés miatt a Mercedes britjét nemcsak öt másodperces büntetéssel sújtották – ami végül nem befolyásolta az ötödik helyét –, hanem még két büntetőpontot is felírtak a licenszére. A saját elmondása szerint a vízpermettől semmit nem látó Russell így már hatnál jár az elmúlt 12 hónapban: ezzel neki van a második legtöbb büntetőpontja a nyolccal rendelkező Pierre Gasly mögött, aki csak nemrég került egy lépéssel távolabb az eltiltástól, ami 12 egység összegyűjtése után jár.

A másik, szintén két büntetőponttal szankcionált versenyző Nico Hülkenberg volt (neki ezek voltak az első büntetőpontjai 2023-ban), aki még a futam legelső körében próbálkozott meg egy merész manőverrel Logan Sargeant ellen, aminek kontakt lett a vége. A Haas németje a versenyen is kapott öt másodpercet, amit ráadásul nem jól töltött le a bokszban, így újabb tíz másodpercre büntették. Hülkenberg végül csupán 17. lett.

f1-russell-perez-crash-monaco

„Igazságtalan és veszélyes” volt az Indy 500 vége Ericsson szerint

Bár sokáig viszonylag nyugodt mederben folytak az események az Indianapolisi 500 mérföldesen, az utolsó 16 körben háromszor is meg kellett szakítani a versenyt – utoljára úgy, hogy már csak két kör maradt hátra a futamból. Ez azt jelentette, hogy a versenyt a bokszból kivezető kör után egyből elindították egyetlen körre, amelynek még Marcus Ericsson vágott neki az élen, s ha megőrzi a vezetést, Helio Castroneves évezred eleji produkciója után az első lehetett volna, aki egymás után kétszer megnyeri a legendás viadalt, azonban Josef Newgarden a 3-as kanyar felé menet megelőzte őt, így ő húzta be az első diadalát. A svéd ex-F1-es azonban nagyon nem értett egyet azzal, ahogy véget ért az Indy 500:

„Igazságtalan és veszélyes volt a verseny befejezése. Sosem csináltunk még újraindítást egyből a bokszból kijövet. Nem tudjuk üzemi hőfokra melegíteni a gumikat. Kemény volt szerintem a futam vége, nem értek egyet azzal, ahogy ezt kezelték. Szerintem nem volt elegendő kör hátra ehhez, nem hiszem, hogy biztonságos hideg gumikon a bokszból kiérve újraindítani, úgy gondolom, ez nem fair és megfelelő módja a verseny végének. Nem értek vele egyet. Szerintem nagyszerű utolsó újraindítást csináltam, megleptem vele Josefet, vezettem az első kanyarban, de aztán nem tudtam magam mögött tartani – nem volt elég, szóval nehéz ezt lenyelni” – fogalmazott Ericsson.

Newgarden amúgy a maga részéről örült annak, hogy versennyel ért véget az Indy 500: „Sokféle módon alakulhatott volna ez, és mondhatjuk, hogy ez vagy az fair vagy nem fair. Mindenfélét láttam már, de most csak hálás vagyok, hogy így csinálták” – mondta el az újdonsült győztes. Az utolsó kör:

Vérfagyasztó baleset: a nézőtéren átrepülve, a parkolóban landolt az autóról leszakadó kerék az Indy500-on

Felix Rosenqvist csapódott a falnak, majd őt találta el a nagy tempóval érkező Kirkwood: szerencsére nem lett semmi baja, de a leszakadó kereke a nézőtéren átrepülve egy parkolóban ért földet. Isteni szerencse, hogy minden ép bőrrel megúszta az esetet.

„Bocsánatot kérek, elfogadhatatlan a hibám” – Perez

Az időmérőn elkövetett kapitális hibája miatt nem tudott pontot szerezni Monacóban Sergio Perez, és mivel Max Verstappen nyert, így a mexikói vb-hadjárata jelentős pofont kapott: hatalmas hátrányba került csapattársával szemben. Perez a futam után elnézést kért a Red Bulltól.

„Megfizettük az időmérőn elkövetett hibám árát. Ez most nagyon sokba került, és bocsánatot kell kérnem az egész csapattól, mert egy ilyen hiba elfogadhatatlan. Tovább kell lépnem, tanulnom kell belőle, de nem fér bele még egy nullázás a bajnokságban. A futam egy nagy katyvasz volt, forgalomba került, rosszkor jöttem a bokszba az eső megérkezésénél, hibáztam, minden megtörtént. Egy katyvasz volt” – mondta önkritikusan Perez.

f1-monaco-redbull-perez

fotó: dppi

Videó: ilyen volt az idei F1-es Monacói Nagydíj

A Verstappen-győzelmet és némi esőkáoszt hozó futam összefoglalója ezen a linken, vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf2_27

Videó: bokszbalesettel ment el a pole-ból induló Palou győzelmi esélye az Indy500-on

91 kört sikerült zöld zászló alatt teljesítenie a mezőnynek az idei Indy500 kezdetén, ám az első kavarodásoknál áldozatul esett a pole-ból induló, és győzelemért harcoló Alex Palou: a spanyol pilóta vétlen volt, Rinus Veekay forgott bele még a bokszkijáraton. Palou győzelmi esélyei ezzel elszálltak.

 

Így állnak az F1-es tabellák a Monacói Nagydíj után

Verstappen meglógott, Pereznek már inkább Alonsóra kell figyelni, a Mercedes a második helyért támad: így áll az F1-es pontverseny a Monacói Nagydíj után.

https://formula.hu/bajnoksag-allasa  

alonso_2

fotó: dppi

Videó: Hajmeresztő eset az F2-es futamon, kis híján elütötte a sportbírókat a pilóta

Victor Martins kis híján tragédiát okozott az F2-es futamon Monacóban: biztonsági autós fázis alatt, dupla sárga zászlózás mellett sikerült kis híján elütnie a ténykedő sportbírókat.

Horner: Nem tudom, Fernando milyen tablettákat szed

Viccesen odaszúrt ellenfelüknek Christian Horner. A Red Bull csapatfőnöke elárulta, tisztában vannak azzal, hogy milyen veszélyt jelent rájuk az Aston Martin kétszeres világbajnoka a rajtnál, egyúttal arra is kitért, a pályán látottak alapján sokban hasonlítanak egymásra Max Verstappennel. „Fernando és Max között nagy a tisztelet, de nagyon hasonló karakterek. Ugyanabból a fából faragták őket, mindketten kemény versenyzők. Szeretnék megnyerni ezt a versenyt, és biztos vagyok benne, hogy Fernando látja az esélyt. Tudja, milyen értékes a rajt. Az első 500 méter az, ami igazán meghatározó lesz ezen a nagydíjon” – fejtette ki a Sky kamerái előtt, majd kicsivel később a Servus TV adásában ennél is érdekesebb megjegyzést tett, amikor Alonso formája volt a téma.

„Mindent be fog vetni a rajtnál. Nem tudom, hogy Fernando milyen tablettákat szed, de nagyon jó formában van. Max és Fernando elég hasonlóan vezetnek és nagyon tisztelik egymást, pedig akár az apja is lehetne!” – utalt Alonso életkorára Horner.

F2: Vesti győzelmét még a piros zászló sem vehette el

Folytatódott a Formula-2 hétvégéje is Monacóban vasárnap. Szombaton Ayumu Iwasa szerezte meg harmadik győzelmét, a japán pedig ezzel a pontversenyben is átvette a vezetést, de mindösszesen kettő pont volt az előnye Theo Pourchaire előtt, valamint négy egység Frederik Vestivel szemben. Ebből a hármasból Vesti várhatta a legjobb helyről a lámpák kialvását, hiszen a pole-pozícióból indulhatott, mellőle Victor Martins várta a rajtot, Pourchaire a harmadikról startolt Jack Doohan mellől, míg a bajnoki éllovas a kilencedik pozíciót foglalhatta el.

A rajtnál gond nélkül eljött a mezőny, Vesti megtartotta a vezetést, Pourchaire pedig jól indult ugyan, de Martinst nem tudta megelőzni. Az elején nem volt túl sok izgalom, tíz kör után viszont megkezdődtek a kerékcserék, egyúttal folytatódott Arthur Leclerc balszerencséje. Charles Leclerc öccse az időmérőn összetörte az autóját, így kvázi az egész hétvégéjét tönkretette, hiszen szombaton sem tudott túl sokat javítani, ma pedig fékhiba miatt volt kénytelen kiállni. Bár nem sokkal később Enzo Fittipaldi elfüstölő autója miatt volt egy VSC-fázis a 20. körben, az igazi őrület majd három körrel később követezett. Az élmezőny tagjai még ekkor sem tudták le kötelező kiállásukat, Jack Doohan balesete után viszont jöhetett a biztonsági autó, mivel a versenygép rossz helyen állt meg, illetőleg kigyulladt. Ez jó esélyt kínált azoknak, akik még nem voltak kint friss abroncsokért, Pourchaire számára pedig ez volt a mázli, hiszen jelentős időt bukott volna azok után, hogy a kerékcseréje során leejtették az autóját.

Ezt követően a versenyirányítás a piros zászló mellett döntött, mivel a korlát is sérült, így elég sokáig állt a verseny, ami 15 körrel a leintés előtt folytatódhatott, ám végül ezt nem tudták lefutni, miután átlépte volna az időlimitet. Az újraindítás után mindenesetre Vesti elég hamar elnyúlt az üldözőktől megfogni pedig már nem tudták, így átvette a vezetést tabellán. Mögötte Pourchair zárt a második helyen, aki egy jó meccset vívhatott volna Martins ellen, erre azonban nem volt szükség. Csapattársa kapott egy áthajtásos büntetést, mivel jelentős sebességgel haladt el sportbírók mellett a dupla sárga alatt, ezáltal jó néhány pozíciót elbukva. A dobogóra még Zane Malonay fért fel, mögötte pedig Vesrschoor, Hauger, Maini, Stanek, Martint, Crawford és Iwasa zárt még a legjobb tízben.

 

Hamilton Alonso pole-jának szurkolt Monacóban

Hihetetlen izgalmas végjátékot hozott a Formula-1-es Monacói Nagydíj időmérője szombaton, az utolsó percekben előbb Esteban Ocon, majd Charles Leclerc is vezetett, majd Fernando Alonso tört az élre – hogy aztán végül Max Verstappen elorozza előlük a rajtelsőséget. A hatodik helyen végző, de Leclerc büntetése révén az ötödik kockából startoló Lewis Hamilton a kvalifikáció után elhintette, hogy még szurkolt is egykori nagy riválisának és csapattársának, Alonsónak, hogy közel 11 év után újra pole-t szerezzen az F1-ben:

„Ha belegondolunk, jelenleg másokra kell hagyatkoznunk. Úgyhogy amikor Checo falnak ment, akkor úgy voltunk vele, hogy köszönjük” – magyarázta a Mercedes hétszeres világbajnoka a Formula.hu jelenlétében. „Ocon a semmiből került elő, nagyszerű kört futott. Nagyon reméltem, hogy Fernandóé lesz a pole a végén: láttam, és arra gondoltam, hogy ’oh, ez lenyűgöző lenne számára’. A Red Bull azonban egyszerűen túl gyors volt. De egyébként wow, az Aston most majdnem egy szinten van azzal a Red Bull-lal? Fenomenális munka. Nagyon örülök az Astonnak, és igen, reméljük, rövidesen mi is ott leszünk.”

f1-alonso-aston-monaco

F3: Mini magabiztos teljesítménnyel iratkozott fel a győztesek listájára

A Formula-3 idei hatodik futamát rendezték meg vasárnap reggel Monacóban. A hercegség utcáin szombaton az a Josep Maria Martí szerezte meg a futamgyőzelmet, aki így Gabriel Bortoleto mellett a 2023-as év második duplázója lett a futamgyőzelmek szempontjából, vasárnap viszont a pole-ból induló Gabriele Mini tűnt a legesélyesebbnek. Az élről indulóra a rajtnál senki sem jelentett komolyabb veszélyt, a nagy csaták ellenére pedig úgy tűnt, megússza baleset nélkül a mezőny a futam elejét, ám sajnos már az első kört követően szükség volt a biztonsági autóra. A 12-es kanyarban ugyanis Ido Cohen került a falba, így csak öt körrel később folytatódhatott a száguldás.

A verseny azonban innentől elég sokáig egy vonatozásra hasonlított, bár idővel elkezdett szétszakadni valamelyest a mezőny. A futamot továbbra is Mini vezette, akit nagyjából egy másodperces lemaradással követett Dino Beganovic, Paul Aron, Luke Browning, valamint Caio Collet és Sebastian Montoya, végül utóbbi két pilóta gondoskodott az izgalmakról. Collet egyre lassabb volt, Montoya pedig többször is megkísérelte megelőzni, de elég türelmetlen módon tette mindezt, így a kolumbiainak az első szárnya bánta, ellenfele pedig defektet kapott. A futam ezek után sem volt már unalmas, hiszen Mini abroncsai a végére elég rossz állapotba kerültek, így az utolsó öt körben Beganovic folyamatosan lopta a távolságot, előznie viszont nem sikerült, így tehát a 18 esztendős olasz pilóta ünnepelhetett, mégpedig karrierje során először ebben a kategóriában. Mögöttük. Aron, Browning, Bortoleto, Colapinto, O’Sullivan, a kisebb időbüntetést begyűjtő Barnard, Martí, valamint Saucy zárta a legjobb tízet.

Szükséges-e megfelezni a mezőnyt a monacói időmérőre?

A Formula.hu jelenlétében nemcsak arról kérdezték Carlos Sainzot, hogy mennyire elégedett a szombati teljesítményével, hanem arról is, hogy szerinte szükség van-e változtatásra az időmérő lebonyolítása kapcsán Monacóban. A Q1-ben a mezőny könnyedén feltorlódott a körök megkezdése előtt a harmadik szektorban, ennek veszélyeire pedig a spanyol is igyekezett kitérni.

„A Q1 túl sok. Ezekkel a széles autókkal ez túl veszélyes, és találnunk kellene egy megoldást, hogy elválasszunk kétszer 10 autót az időmérőre, minden csapatból egyet. Biztos vagyok benne, hogy ez könnyítene a Q1-ben látott káoszon" – magyarázta a Ferrari-pilóta.  Az F2-ben és az F3-ban jelenleg is osztott mezőnnyel mennek a pole-pozícióért a versenyzők, Sainz javaslata is egy hasonló megoldást sugall.