Vandoorne: A jövőm valószínűleg nem az Aston Martin, de…
https://formula.hu./parc-ferme/38406
A Formula–E-ben versenyző, 2022-ben világbajnoki címet ünneplő korábbi F1-es pilóta, Stoffel Vandoorne tavaly óta Felipe Drugovich kollégájaként az Aston Martin tartalékversenyzői szerepét tölti be, de érdemi esélye nincs arra, hogy folytassa 2018 végén megszakadt királykategóriás pályafutását. A belga versenyző maga is tisztában van ezzel, de kiemelte, hogy mostanában nem egyszer bizonyította az F1, milyen váratlan fordulatok történhetnek egyik pillanatról a másikra.
„Az elmúlt két évet ugye az Aston Martinnál töltöttem. Reálisan látom, hogy a jövőm valószínűleg nem itt van, de nyitva kell tartani az ajtókat, mertsosem tudhatod, mi történik” – idézi a GPFans oldal a McLaren korábbi pilótáját. „A Formula–1-es paddock a lehető leggyorsabb ütemben mozog, és ami az egyik héten valószínűtlennek tűnik, a következő héten már valószínű lehet.”
„Ezt sosem tudhatod, én csak annyit tehetek, hogy a lehető legversenyképesebben versenyzek abban a sorozatban, ahol éppen vagyok, megpróbálok ott jó munkát végezni, aztán a többi majd jön” – mondta Vandoorne. Az elmúlt években a kiszámíthatatlanságra nem egy példát láthattunk, elég csak Brendon Hartley szerződtetését, Nyck de Vries F1-be kerülését vagy épp legutóbb Franco Colapinto bemutatkozását említenünk.
A Red Bull megnevezte De Vries lehetséges utódait
https://formula.hu./parc-ferme/36020
Helmut Marko az osztrák Servus TV adásában ismét utalást tett arra, hogy Nyck de Vries könnyen elveszítheti helyét az AlphaTaurinál, ha a holland versenyző eredményei nem javulnak záros határidőn belül. A 80 éves tanácsadó ki is mondta, amit eddig is sejteni lehetett, és aminek De Vries mellett valószínűleg Daniel Ricciardo sem túl szívesen hallott: „Van két versenyzőnk, akik készen állnak az F1-es szereplésre, Liam Lawson és Ayumu Iwasa. De Vries fejlődését szoros figyelemmel kísérjük.”
A jelenleg a Super Formulában (remekül) szereplő Lawsont a Speed Week meg is kérdezte arról, hogy saját megítélése szerint is készen áll-e arra, hogy az F1-ben szerepeljen: „A Super Formula versenyei között nagy szünetek vannak, és ezt az időt arra használom ki, hogy Európában dolgozzak a Red Bull szimulátorában. Így az F1-es futamok felén ott tudok lenni, míg ha Japánban élnék, ez nagyon nehéz lenne. Kellőképpen fel vagyok készülve arra az esetre, ha megkapom a felkérést.”
„Pénteki szabadedzések egyelőre még nincsenek fixálva, de nagyon remélem, hogy hamarosan ide is eljutunk” –tette hozzá a 21 éves új-zélandi tehetség.
Hogy játszhat F1-es pilótát egy 59 éves színész?
https://formula.hu./parc-ferme/36019
A címben szereplő kérdés sokakban felmerült a Brit Nagydíj egyik legnagyobb szenzációja kapcsán, tudniillik hogy megkezdődött Brad Pitt F1-es témájú filmje, az Apex forgatása: a hollywoodi sztár egy Sonny Hayes nevű visszavonult versenyzőt játszik, aki hosszú távollét után visszatér a királykategóriába. A projektben komoly szerepet vállaló Lewis Hamilton amellett, hogy Pitt vezetési tudását méltatta, kitért a fenti felvetésre is: nem túl idős-e az 59 éves színész egy ilyen szerephez?
„Nos, mindenekelőtt Brad olyan, mintha visszafelé öregedne, remekül néz ki a korához képest” – mondta Hamilton, aki azért elismerte, hogy ez a kérdés szóba került. „Persze ez egy fontos téma volt, amikor először beszélgettünk a sztoriról. De rendkívül fitt, edzésben van, és hát végső soron ez egy film, szóval egy csipetnyi hollywoodiság hihetővé teszi majd.”
„Brad egy ikonikus színész, mindig zseniális munkát végez” – folytatta a hétszeres világbajnok. „El sem tudom mondani, mennyire izgatott vagyok, hogy Brad Pitt egy F1-es filmben szerepel. Hihetetlen. Szóval azt hiszem, remek munkát fog végezni.”
Fotó: DPPI
„Attól függ, Lewis betartja-e a pályahatárokat” – Norris viccesen odaszúrt Hamiltonnak
https://formula.hu./parc-ferme/36017
A Brit Nagydíj hivatalos sajtótájékoztatóján megkérdezték Lando Norristól, hogy szerinte melyik brit pilóta végez majd a legjobb helyen vasárnap. Norris pedig humoros választ adott, utalva a múlt hétvégi Osztrák Nagydíjra, és a Lewis Hamiltonnal vívott csatájára:
„Igen... hát szerintem ez attól függ, hogy Lewis betartja-e a pályahatárokat” – keltett derültséget az eseményen Norris. Komolyra fordítva a szót azt tette hozzá, hogy szerinte ő harcolhat a két brit Mercedes-pilótával, és ha ez így lesz, akkor annak örülhetnek: múlt héten tudtak harcolni, de most erősebb Mercedesre számít.
fotó: dppi
„Büntessük meg a jó gyereket?” – az FIA-elnök Verstappenék dominanciájáról
https://formula.hu./parc-ferme/36016
Eddig a Red Bull és azon belül is Max Verstappen egyeduralmát hozza a 2023-as F1-es szezon: kilencből kilenc győzelemnél jár a csapat, amelyből hetet a holland húzott be. A Formula-1 vezetősége az utóbbi hetekben többször kijelentette, hogy nem fogják szabálymódosításokkal visszafogni a Red Bullt, s most Mohammed ben Sulayem is ugyanezen hitvallás mellett foglalt állást:
„Ha elkezdünk arról beszélni, mi a jó és mi a rossz, azzal kinyitjuk a palackot. Ez most Verstappen ideje, a Red Bull ideje. Mit tegyünk? Büntessük meg a jó gyereket?” – nyilatkozta az FIA elnöke a PA hírügynökségnek. „Nem, inkább legyen jó a többi csapat is. Senki sem akadályozza a többi csapatot abban, hogy jobb legyen. Nem büntethetik senkit azért, mert jobb és keményebben próbálkozik. Az igazságtalan lenne.”
fotó: DPPI
Raikkönen, Schumacher, Montoya és a többiek: húsz éve még ilyenek voltak az F1-es pályahatárok Ausztriában
https://formula.hu./parc-ferme/36015
A múlt hétvégi spielbergi pályahatár-mizériához jól illeszkedik ez a videó: 2003-ban még ilyen pályaelhagyásokat láttunk Ausztriában...
Az első fotó Brad Pitt „F1-es” autójáról
https://formula.hu./parc-ferme/36014
Mint arról már írtunk, a silverstone-i hétvégén kezdik el forgatni a Brad Pitt nevével fémjelzett Formula-1-es tematikájú filmet, amely miatt a bokszutcában fel is húzták az ApexGP névre keresztelt fiktív csapat garázsát. Az F1 pedig most egy fotót is mutatott arról, milyen lesz az a versenyautó, amellyel a hollywoodi sztár szerepelni fog a filmben. A versenygép egy átalakított Formula-2-es autó, amelyet a Mercedes által fejlesztett F1-es aerodinamikával szereltek fel.
FIRST LOOK: Introducing APXGP, starring in an Apple Original Film#F1 pic.twitter.com/0qDe3zMicp
— Formula 1 (@F1) July 6, 2023
Up-close and personal with APXGP #F1 pic.twitter.com/o5AvJHykoM
— Formula 1 (@F1) July 6, 2023
„Elég rossz a memóriája” – Marko reagált Hamilton F1-es ötletére
https://formula.hu./parc-ferme/36013
Lewis Hamilton a Formula-1-es Osztrák Nagydíj hétvégéjén dobta be ötletnek a dominanciák elhúzódásának megakadályozására, hogy az FIA meghatározhatna egy kezdő dátumot, amikortól a csapatok nekiállhatnak dolgozni a következő évi autón – hiszen például egy nagy fölényben lévő istálló, mint jelen esetben a Red Bull, korábban leállhat az adott évi fejlesztésekkel és a jövő szezonra koncentrálhat. Max Verstappen persze egyből jelezte, hogy bezzeg Hamilton a Mercedes-érában nem állt elő ilyesmi javaslattal, Christian Horner Red Bull-főnök pedig arról beszélt, hogy szerinte betartathatatlan lenne az előírás. Most Helmut Marko, az energiaitalosok tanácsadója is megszólalt:
„Láthatóan elég rossz a memóriája” – mondta Hamiltonról a Motorsportnak nyilatkozva. „Azokban az években, amikor a Mercedes dominált, ők is a többi csapatnál jóval korábban elkezdtek dolgozni a következő évi autón. Akkoriban alapvetően egy felsőbbrendű motorral rendelkeztek, amely sokkal több lóerőre volt képes, mint a többiek. Ha nem kell energiát fektetni az adott évi karosszériába, akkor természetesen a jövő évre fordítod a figyelmed. Egyszerűen így működik a Formula-1.”
Csak 275 példány készül belőle – Hamilton után Bottas is vett egyet
https://formula.hu./parc-ferme/36012
„Megérte várni” – ezzel a képaláírással posztolt Valtteri Bottas új autójáról. A finn egy kék Mercedes-AMG ONE büszke tulajdonosa lett: az 1063 lóerős modell V6-os motorja a Formula-1-es technológia alapján készült.
A limitált szériás autóból mindössze 275 példány készült, és érdekesség, hogy ebből kettőt Lewis Hamilton rendelt – egyet saját magának, egyet édesapjának. Az AMG ONE ára 2,7 millió dollár, azaz több mint 900 millió forint.
Furcsának tűnhet, hogy az Alfa Romeo-versenyző Bottas egy Mercedest vásárolt. A hírek szerint a finn még akkor rendelte a 2017 óta fejlesztett ONE-t, amikor a csapat versenyzője volt, de az csak másfél évvel azután érkezett meg, hogy elhagyta Brackley-t – ezért emlegethette a versenyző a várakozást.
Worth the wait pic.twitter.com/VK5bk8VL52
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) July 3, 2023
Ismét szombaton eshet – silverstone-i időjárás-előrejelzés
https://formula.hu./parc-ferme/36011
Múlt hétvégén az eső határozta meg az Osztrák Nagydíj szombati sprintnapját, és hasonló lehet a forgatókönyv most hétvégén, a Brit Nagydíjon is – a hagyományos formátum értelmében ezúttal az időmérőt érintheti a csapadék.
Több előrejelzést is összevetettünk, melyek alapján Silverstone-ban várhatóan a pénteki lesz a legmelegebb nap, derült idővel, maximum 27 Celsius-fok hőmérséklettel a két szabadedzés alatt. Szombaton felhős égbolt és majdnem ugyanilyen csúcsérték várható, egészen addig, amíg délután 60 %-os valószínűséggel meg nem érkezik a csapadék, éppen az időmérő sávjában.
Vasárnap a brit meteorológiai szolgálat szerint elhanyagolható az eső valószínűsége, a Racingnews365 forrása azonban 35 %-ról ír. Ha szárazon is marad a silverstone-i aszfalt, a hőmérséklet legfeljebb 22 Celsius lesz, az ég pedig továbbra is felhős. A szél nem lesz tényező, a három napot enyhe és állandó széljárás jellemzi majd.
Fotó: Szabó Attila
A McLarennel tesztel Mick Schumacher – fotók
https://formula.hu./parc-ferme/36010
Mick Schumacher hivatalosan a Mercedes teszt- és tartalékversenyzője, ám ezen minőségében a többi Mercedes-motoros csapat, így a McLaren rendelkezésére is állhat ugyanilyen szerepkörben a két istálló közötti megállapodás értelmében. A német pilóta, aki néhány hete a barcelonai Pirelli-teszten a Mercedes idei gépét vezethette, most papajába öltözött: Schumacher Portimaóban vezethette az MCL35M-et, azaz a McLaren 2021-es versenygépét (ugyanezzel az autóval körözött nemrég a Hungaroringen többek között Oscar Piastri és Alex Palou is).
A McLaren posztja szerint Schumacherhez csatlakozott néhány mérnök- és szerelőtanonc és -gyakornok is a portugál helyszínen:
Mick's with us today!@SchumacherMick, who is our reserve F1 driver, is testing our 2021 MCL35M with the team in Portimão.
— McLaren (@McLarenF1) July 5, 2023
Joining Mick are some of our mechanic and engineering apprentices and interns, gaining valuable experience working in a trackside environment. pic.twitter.com/40SMUziUdm
Már áll Brad Pitték F1-es garázsa Silverstone-ban – fotó
https://formula.hu./parc-ferme/36009
A hétvégi Brit Nagydíjon kezdik meg forgatni a Brad Pitt és Lewis Hamilton nevével fémjelzett F1-es mozifilmet. A helyszíni képek tanúsága szerint a bokszban be is rendezték az ApexGP névre hallgató (magyarul ez Kanyarcsúcspont GP-t jelent) fiktív 11. csapat garázsát, s megjelent a Pitt által játszott főhős, Sonny Hayes névtáblája is. A sztori szerint Hayes egy veterán versenyző, aki azért tér vissza, hogy a Damson Idris által megformált csapattársát, Joshua Pearce-t mentorálja és egyúttal utoljára harcba szálljon a sikerekért a pályán.
A RacingNews365.com portál úgy tudja, hogy a versenyjeleneteket a hivatalos edzések és futamok között forgatják majd a hétvégén Silverstone-ban, ahol Pitt egy módosított, a Mercedes által tervezett és filmforgatásra optimalizált F1-es aerodinamikával felszerelt Formula-2-es géppel gurul majd pályára. A kiszivárgott videók szerint már a nagydíjat megelőző hetekben is rögzítettek felvételeket esőben és száraz pályán egyaránt. Az autót állítólag 6K-s kamerákkal fogják felszerelni. A tervek szerint Silverstone mellett további F1-es nagydíjhétvégéken is forgat majd a stáb, amelyet a Top Gun: Maverick című filmet is jegyző Joseph Kosinski fog össze rendezőként.
Brad pitt's team for the Formula 1 movie will be called ApexGP their garage is being setup at Silverstone this weekend, also from the look at Brad's suit, it's Powered by Mercedes which is fitting sense they're designing the cars for the movie#BritishGP pic.twitter.com/J4Y1ZDWRCx
— Zarya (@Varyzia) July 4, 2023
Egyből egyedi festéssel debütál az Aston Martin új partnere az F1-es Brit Nagydíjon
https://formula.hu./parc-ferme/36008
Új hosszútávú technikai és márkaegyüttműködést jelentett be az Aston Martin Formula-1-es alakulata a hétvégi hazai versenye előtt: a Brit Nagydíjtól kezdődően a Valvoline Global az istálló hivatalos kenőanyagpartnere. A két fél a közlemény szerint szorosan együtt fog dolgozni a Valvoline termékein, amelyek elősegíthetik az Aston Martin F1-es sikerességét.
A kapcsolat kezdetét pedig egyből különleges festéssel ünnepli a csapat Silverstone-ban: Fernando Alonso és Lance Stroll AMR23-asának több pontján – így például a motorborításon és az első szárnyon – megjelennek a Valvoline piros-kék színei és logója. Mutatjuk a fotókat a persze javarészt továbbra is zöldben pompázó versenygépről:
Élő streamen lehet majd követni a Spában elhunyt pilóta temetését
https://formula.hu./parc-ferme/36007
A Formula Regional Európa-bajnokság hétvégi spái fordulóján szenvedett halálos balesetet az esős verseny hajrájában Dilano van ’t Hoff. A mindössze 18 éves versenyző temetését jövő kedden tartják a Ridderkerk holland város szélén található Reyerparcban. A temetés nyilvános lesz, de a részvétel regisztrációhoz kötött. A délben kezdődő ceremóniát pedig egy élő streamben is követni lehet majd.
Van ’t Hoff családja egy alapítványt is létrehozott „Versenyezzünk Dilanóért” néven, amellyel a céljuk a versenybalesetekben megsérült pilóták rehabilitációjának támogatása. Az elhunyt versenyző családja azt kéri, hogy virágok helyett inkább az alapítványnak nyújtott támogatással adózzanak a pilóta emléke előtt.
A spái balesetben szintén érintett és megsérült, jelenleg kórházban lábadozó Adam Fitzgerald egyébként egyelőre nem nyilatkozott arról, hogy folytatja-e a versenyzői karrierjét a tragikus események után: a pilóta részvétét fejezte ki Van ’t Hoff családja számára. Az elhunyt pilóta csapata, az MP Motorsport egyébként kihagyja a mugellói hétvégét.
Mészáros Sándorral sétálták körbe a Magyar Nagydíj helyszínét az F1-rajongók
https://formula.hu./parc-ferme/36006
A Formula.hu munkatársát, Mészáros Sándort kérte fel a Hungaroring, hogy július 4-én, kedden az F1-rajongókkal együtt sétálja körbe a Magyar Nagydíj helyszínéül szolgáló pályát. Az esemény remek hangulatban zajlott, sok témát érintettek a megjelentek, Sanyi pedig igyekezett sok éves helyszíni tapasztalatát segítségül hívva minden kérdésre válaszolni. Előbb jöjjön a hétvégi Brit Nagydíj (amelynek menetrendje itt olvasható), aztán találkozzunk a Magyar Nagydíjon!
A Red Bull 520 körrel töltött többet az élen bárkinél
https://formula.hu./parc-ferme/36003
Talán sehol sem annyira nyomasztó a Red Bull idei fölénye, mint az élen töltött körök statisztikáit tekintve: az eddigi 558 versenykörből 532-t az energiaitalosok valamely versenyzője zárt az élen (419-113 megoszlásban Verstappen „javára”), őket a Ferrari követi 12-vel, majd jön 11-gyel a Mercedes és 3-mal az Aston Martin. Ez azt jelenti, hogy a körök több mint 95 százalékát egy Red Bull fejezte be az első helyen, de még ennél is elképesztőbb, hogy nyolc pilóta, azaz mezőny 40 százaléka kevesebb versenykört teljesített, mint ahányat elsőként fejezett be a címvédő istálló – köztük Russell (500) és Leclerc (482) is.
Visszalép a hétvégi futamtól a Spában elhunyt holland pilóta csapata
https://formula.hu./parc-ferme/36005
Az MP Motorsport közleményben tudatta, hogy nem áll rajthoz a Formula Regional Európa-bajnokság hétvégi, mugellói fordulóján. A csapat autójában veszítette életét szombaton Spában Dilano van 't Hoff, a 18 esztendős holland pilóta.
A csapat hozzátette, hogy folytatják a versenyzést, mert "Dilano is ezt akarná", de ez a mugellói hétvége még túl közeli, és a temetés miatt most még az elhunyt versenyző családja és barátai mellett lesznek.
Körtörlések: „A nagymamán nem értette, mi történik!”
https://formula.hu./parc-ferme/36004
A hétvégi Osztrák Nagydíj slágertémája egyértelműen a fehér vonalak átlépése és az azért kiosztott büntetések voltak, ami sokak szerint nevetséges helyzetbe hozta magát a sportágat, illetve annak résztvevőit. Bár az igazi őrület a versenyen szabadult el, az Alpine versenyzője, Pierre Gasly már az időmérő kapcsán is meglehetősen sarkosan fogalmazott: „Ha 43 kört törölnek egy időmérőn, akkor valami nincs rendben. A nagymamám a tévé előtt ülve nem értett semmit! Valahogy így: mégis mi a fene történik? Lewis az előbb még első volt, két másodperccel később meg csak tizennyolcadik?! Ez egyszerűen nem tűnik helyesnek.”
Gasly úgy érzi, a pályaelhagyásra vonatkozó szabályokat mindenképpen felül kell vizsgálni: „A választ alaposan végig kell gondolni, mivel mi, versenyzők gyakran következetességet szeretnénk, máskor viszont a józan ész eset- és pályaspecifikus megoldások felé mutat. Ahogy ezen a hétvégén is.”
Így fűszerezné meg a „túl rövid” F1-es sprinteket Russell
https://formula.hu./parc-ferme/36002
Mozgalmasan alakult az F1-es Osztrák Nagydíj szombati sprintfutama, köszönhetően a vizes-száradó körülményeknek. George Russell is az egyik haszonélvezője volt a változó pályaállapotoknak azáltal, hogy elsőként állt ki slick abroncsokért, így a pontszerzők közé került. A fiatal brit ugyanakkor továbbra is úgy érzi, hogy túl rövidek a sprintek a harmadtávval, így ugyanis még nem tudnak érvényesülni olyan tényezők, mint például a gumikopás – ellenben ennek néminemű orvoslására tett is egy javaslatot a mercedeses Spielbergben:
„Úgy gondolom, érdekes a sprintverseny koncepciója, bár még mindig túl rövidnek érzem. Szerintem normál, száraz körülmények között ez is egy eléggé unalmas futam lett volna. Úgy gondolom, hogy valami, például a lágy gumi kötelező használata a sprinteken és ezáltal a kicsit jelentősebb gumikopás némileg több akciót eredményezhetne. Jelenleg felteszed a közepes gumit, és teljes gázzal mehetsz az egész versenyen egy DRS-vonatban, így nem tehetsz semmit” – mutatott rá Russell.
Tripla BoP-változtatással sújtják Le Mans-i győzelme után a Ferrarit
https://formula.hu./parc-ferme/36001
Történelmi sikert aratott néhány hete a Le Mans-i 24 óráson a Ferrari, legyőzve a Toyotát. A legendás viadal előtt azonban kisebb balhét váltott ki az, hogy a szervezők hozzányúltak a Balance of Performance teljesítmény-kiegyenlítő rendszer értékeihez, s ez a változtatás főként az első három WEC-futamot megnyerő Toyotát sújtotta. Most viszont a Ferrari kapja a nagyobb nehezítést (szó szerint is): a hétvégi monzai 6 órás versenyre ugyanis 5 kg-val megnövelték a 499P-k tömegét, miközben a Toyota súlya változatlan marad. És ez még nem minden: a Ferrarik teljesítményét 12 kW-tal csökkentik Monzára, míg a Toyotáét csak 5 kW-tal – ezzel 10 kW-ra nő a két gyártó gépe között a különbség. A vörös autóknak ráadásul az egy etap során felhasználható energia mennyiségét is csökkentették 8 megajoule-lal 893 megajoule-ra.
A legjelentősebb változtatás amúgy a Le Mans-ban dobogós Cadillacnél történik, csak náluk kedvezőbb irányba: 14 kilogrammal lesznek ugyanis könnyebbek – még ha ez 15 kW-os teljesítménycsökkentéssel is párosul. A Porsche 1 kg-mal lesz nehezebb Olaszországban és 2 kW-tal csökkentették a teljesítményét; a Peugeot-nál 4 kg-os súlynövekedés és 4 kW-os teljesítménynövekedés szerepel a BoP-táblázatban; a Vanwall 8 kW-os emelést kapott; a Glickenhausnál pedig minden maradt változatlan.
A szervezők amúgy a világbajnoki évad hátralévő két futamára, Fujira és Bahreinre is közzétették a Balance of Performance-táblázatot, több ponton Monzához képest is változó adatokkal. A Toyota például újra 514 kW-os teljesítménnyel számolhat a hazai versenyén és az évadzárón, ami 2 kW-tal még annál is több, mint amit Le Mans-ig használhattak, míg a Ferrari 12 és 11 kg-val lesz nehezebb Japánban és Szahírban, mint volt a 24 óráson, miközben 4 kW-tal fogják vissza a teljesítményüket. Az FIA közlése szerint a különböző értékekkel az eddig nyert adatok alapján igyekeznek kiegyensúlyozni a különböző karakterisztikájú pályákból adódó különbségeket.
Nem csak a pályán volt váratlanul gyors a McLaren Spielbergben – videó
https://formula.hu./parc-ferme/36000
Eddig a Red Bull és a Ferrari párharcát láthattuk a 2023-as F1-es szezonban a leggyorsabb kerékcserék terén, amely az utóbbi nagydíjakon kezdett eldőlni a területet az előző években is uraló bikák javára. Az Osztrák Nagydíjon azonban egy új istálló iratkozott fel a „győztesek” listájára: a McLaren. A fejlesztésekkel megpakolt MCL60-assal egész hétvégén remeklő Lando Norris autóján ugyanis 2,10 másodperc alatt cserélték le a szerelők az abroncsokat: ez az egész idényben a második leggyorsabb szervizelés volt, mindössze három századmásodperccel elmaradva a Red Bull barcelonai 2,07 szekundumos teljesítményétől! Az energiaitalosok Spielbergben amúgy a harmadik helyre szorultak Max Verstappen 2,32 másodperces cseréjével, ugyanis még a testvéristálló, az AlphaTauri is megelőzte őket Nyck de Vries 2,28 szekundumos kiállása révén (a Ferrari negyedik lett Charles Leclerc 2,40 másodperces szervizelésével). Íme, videón is a McLaren villámgyors bokszmunkája: