DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 26. szombat

Dupla műszak: Lawson Red Bullt és Visa RB-t is tesztel Monzában

A hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj után sem csendesedett el teljesen a monzai pálya, a Pirelli ugyanis kétnapos gumitesztet teljesít(ett) kedden és szerdán. Kedden a Mercedes és a Red Bull volt ebben a gyártó segítségére: előbbieknél George Russell teljesített szolgálatot 127 megtett körrel, amelyek közül 1:20,747 volt a leggyorsabb, míg utóbbiaknál a hivatalos teszt- és tartalékpilóta, Liam Lawson ült a volán mögé és futott 104 kört, amelyek közül 1:22,126 volt a legjobb idő.

A Pirelli-teszt szerdán is folytatódik Monzában, ám ezúttal már a Visa RB lesz a gumigyártó segítségére – viszont az ő autójukat is Lawson fogja vezetni. Ennek kapcsán az érdekesség, hogy az új-zélandi jó eséllyel pályázik a Red Bull két csapatának valamelyik ülésére 2025-re: Helmut Marko sportszakmai tanácsadó szeptemberre ígért bejelentést a pilóta kapcsán.

Szerdán amúgy Fioranóban is dolgozni fog a Pirelli, ahol az esős abroncsok tesztjében fog segédkezni nekik a Ferrari és Oliver Bearman.

f1-lawson-redbull-teszt-pirelli

Az Arrows legendás festése egy 2022-es autóra is felkerült

Sok olyan elképzelés létezik az interneten ahol a jövő évi versenygépek koncepcióira korábbi emlékezetes dizájnokat tesznek. Korábban már mutattunk egy hasonlót, akkor a Jordan 1991-es színei jelentek meg Simon Colabufalo munkásságán keresztül, az alábbi képek pedig szintúgy neki köszönhetőek. Ezúttal az Arrows istálló 2000 és 2002 között használt festését láthatjuk egy 2022-es autón. Aki szeretne még hasonló tartalommal találkozni, az bátran csatlakozzon a Formula Retro nevű Facebook csoportunkhoz.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

simon (@simon.colabufalo) által megosztott bejegyzés

Rendhagyó kérdezz-felelek Schumacherrel és Vettellel

Újabb különleges játékot ötlött ki az F1: egy óriás Jengát alkottak meg, minden fahasábon egy-egy kérdéssel. A két játékosnak, ezúttal Mick Schumachernek és Sebastian Vettelnek felváltva kellett egyet elvennie a toronyból, majd meginterjúvolnia a kollégát. Többek között olyan információkat tudhattunk meg, hogy ha együttest kellene alapítaniuk, ki lenne benne a paddockból, vagy éppen milyen tetoválást varratnának magukra. A legfőbb kérdés a végén persze úgyis az, kinél borul le a torony... A teljes videó a képre kattintva indul.

 

Tegyük el ezt a szóviccet Árpád-napra

Egyik kedves olvasónk, Bácskai Árpád küldte nekünk az alábbi szóviccet, arra biztatunk minden Árpádot, hogy "használja" nyugodtan!

076

Forró fotók gyönyörű nőkről és hozzájuk illő autókról - ezt ajánlja a Formula Girls

A tapasztalatok alapján nagy népszerűségnek örvend Nap Lánya rovatunk, illetve az időnként közzétett lányos-autós galériáinkat is kedvelik olvasóink. Aki hasonló tartalmakat szeretne látni, annak bizony megéri csatlakozni Formula Girls csoportunkhoz - várunk mindenkit ezen a linken!

xy3a0xmai7n1akcg1f2i_lg

Már megismerkedésük előtt felidegesítette Gaslyt Tsunoda

A koronavírus miatti korlátozások a rajongók és a pilóták találkozóit is a virtuális térbe terelik. Egy ilyen, szurkolóknak szervezett videós beszélgetésen mesélt el kérésre Pierre Gasly egy vicces esetet, ami vele és egy másik pilótával történt. Ez a másik éppenséggel a csapattársa, Yuki Tsunoda volt, aki már azelőtt belépett Gasly életébe, hogy a francia egyáltalán tudott volna róla.

A történet szerint hivatalos megismerkedésük előestéjén Gasly épp nyugovóra tért volna a hotelszobájában. De csak volna, ugyanis a szomszéd szobából éktelen üvöltözés zavarta a pihenését. Az AlphaTauri versenyzője el se tudta képzelni, mi történhet, de eléggé bedühödött, hogy nem hagyják aludni. Másnap sor került a két pilóta találkozójára, és amikor beszélgetni kezdtek, kiderült, hogy a Play Station-rajongó Tsunodát éppen a Gasly melletti szobában szállásolták el…

Videó: közúton hangtalan, a pályán üvölt - így szól a 2022-es hibrid Rally1

A Hyundai tesztjén készült videó, amely jól bemutatja, hoy milyen is lesz a jövőre kezdődő hibridéra a WRC-ben: közúton elektromosan működik, vagyis teljesen hangtalan, azonban ahogy felkapcsolják a versenyprogramot, a motor "életre kel" és igazi raliautó-hangja van.

 

Hamilton a szélvédő nélküli vezetésről: nem a szemünkkel vezetünk, hanem a szívünkkel

A hétszeres F1-es világbajnokot láthatóan zavarta a menetszél, ezért humorosan azt írta a poszthoz, hogy a szívünkkel vezetünk és nem a szemünkkel...

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

Az utolsó mexikói pole - nem Hamilton, nem Verstappen, hanem Leclerc kezében

2020-ban nem rendeztek Mexikói Nagydíjat, 2019-ben viszont nem a Mercedes és nem is a Red Bull volt a leggyorsabb az időmérőn: Charles Leclerc vitte pole-ba a Ferrarit. Tegyük hozzá, hogy ehhez az is kellett, hogy Max Verstappen egyébként első helyet érő körét töröljék, mert nem lassított a sárga zászlónál - ettől függetlenül a Ferrari itt még nagy formában volt, megnyerték a második szabadedzést, a harmadikon pedig 1-2-ben voltak, míg végül Verstappen büntetése miatt 1-2-t hoztak a kvalifikáción is.

Ezzel a körrel hangolódjunk a jövő hétvégi versenyre, ahol azért komoly bravúr lenne a monacóitól, ha ezt meg tudná ismételni...

A videó ezen a linken, vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf1_19

Gasly- és Tsunoda-rajongóknak kötelező: Az AlphaTauri-pilóták austini hétvégéje 20 percben

Pályabejárás, rajongói kérdezz-felelek, Acurák kipróbálása, Yuki bezárása egy csomagtartóba, kosárlabda-verseny és pilótaparádé: minden, ami a versenyautón kívül történt az AlphaTauri párosával Austinban.

Coulthard: Giovinazzi gyors és jóképű, helye van az F1-ben

„Antonio minőségi versenyző. Rendelkezik a kellő sebességgel, intelligenciával, jóképű srác, ami fontos dolog a partnerek és szponzorok számára” – méltatta a La Gazzetta dello Sportnak az egykori F1-es, David Coulthard. A skót mintha a lap olasz olvasóinak kedvében akart volna járni, kifejtette, az Alfa Romeo pilótája alul van értékelve, amelyet ezzel az érvvel támasztott alá:

„Tudjuk, hogy Kimi gyors versenyző. Az emberek talán nem adják meg Antoniónak a megérdemelt elismerést azért, mert rendszerint Kimi előtt van. Az időmérőkön mindig pár tized a különbség a javára, márpedig ezt még nekem sem sikerült sűrűn elérnem, amikor Kimi csapattársa voltam. Az idő persze múlik, de remélem, folytatni tudja. Biztos vagyok benne, hogy boldogulna Bottas mellett” – folytatta Coulthard. Erre a jelenlegi hírek alapján sok esély nincsen: a szaksajtó szerint az olasznak távoznia kell az Alfa Romeótól.

Fotó: Alfa Romeo

Amikor Verstappent a dobogós szobából küldték ki, de Vettel sem sokáig örülhetett az eredménynek

Éppen öt éve ezen a napon zajlott a 2016-os Mexikói Nagydíj, melyen Lewis Hamilton győzött, ezzel életben tartotta vb-reményeit a mögötte végző csapattárshoz, Nico Rosberghez képest: a különbség 19 pont két futammal a vége előtt.

Az igazán nagy figyelmet azonban a harmadik helyért dúló csata kapta Max Verstappen, Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo közt. A leintés után a hollandtól, majd a némettől is elvették a harmadik helyet megmozdulásaik miatt: Verstappent a dobogós előkészítő teremből tessékelték ki, Vettelt pedig – aki a rádióban nyilvánosan szidta Charlie Whiting versenyigazgatót – a ceremónia után büntették, így a végül Ricciardo dobogós ünneplés nélkül lett harmadik.

A dobogós szobában történtek:

A hármas csatározása (akik Verstappen, Vettel, Ricciardo sorrendben értek be, de a hivatalos végeredmény Ricciardo, Verstappen, Vettel lett köztük):

„Ha Max nyer Mexikóban, onnan már nagyon nehéz lesz Lewisnak”

John Watson, a korábbi F1-es futamgyőztes a Racingnews365-nek adott interjút a jelenleg is zajló világbajnoki csatáról. Ő úgy látja, hogy ugyan a Mercedes a teljesítményt tekintve visszajött a meccsbe, de a lendület mégis a Red Bull oldalán van az austini győzelem után, míg a Mercedesnél a megbízhatósággal vannak problémák. Mint mondta, Lewis Hamilton még mindig képes óriási dolgokra, de ehhez szüksége van egy jó autóra is, amely nem áll meg alatta és amelyben megbízhat.

"A valóság az, hogy Lewisnak a következő két futamból egyet meg kell nyernie és egy gyenge eredményre is szüksége lenne Maxtól. Ha Max nyer Mexikóban, akkor onnantól már nagyon-nagyon nehéz lesz Lewisnak utat találni visszafelé, kivéve, ha a Red Bullnak megbízhatósági problémái lesznek, amire most nem utal semmi. Minden adott egy nagyszerű hajrához" - mondta Watson.

00121036_136

fotó: dppi

Fiatal rajongója Max Verstappennek öltözött Halloweenra

A Formula-1 hivatalos Instagram-oldala is megosztotta azokat a fotókat, amelyeken egy igencsak ifjú rajongója a Red Bull világbajnoki éllovasának ruháját öltötte magára jelmezként Halloween alkalmából:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Vettel és Alonso párharca még Verstappen és Hamilton csatájánál is kiélezettebb

Miközben a vb-címért folyó küzdelemben 12 pont a különbség Max Verstappen és Lewis Hamilton között, egy másik díjért még szorosabb a harc. Méghozzá az idén bevezetett Előzés-díjért: öt futammal a vége előtt Sebastian Vettel 102 manőverével vezeti a listát, de csak kettővel előzi meg a másik többszörös világbajnokot, Fernando Alonsót. Bár a német elmondta, hogy őt nem igazán izgatja ez az értékelés, de azért érdemes lehet figyelni a két klasszis párharcát ezen a téren.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Egy év végi díjat már biztosan bezsebelt Verstappen

Miközben a világbajnoki címért még ádáz küzdelem Max Verstappen és Lewis Hamilton között, egy tekintetben már biztosan a Red Bull-os lett a szezon legjobbja. Az USA Nagydíjon is idei kilencedik rajtelsőségét szerezte, ezzel pedig biztossá vált, hogy övé lesz a Pirelli által szponzorált Pole-pozíciós Díj az év végén. Legközelebbi kihívója, Hamilton ugyanis csak három pole-lal büszkélkedhet 2021-ben, így a hátralévő öt futamon már matematikailag sem érheti utol a hollandot. Érdemes megjegyezni, hogy a Brit GP-n az időmérőt még a Mercedes pilótája nyerte, Verstappen viszont legyőzte őt a sprintkvalifikáción, így hivatalosan övé lett a rajtelsőség is. A két vb-esélyesen kívül egyébként még Valtteri Bottas, Charles Leclerc és Lando Norris gyűjtött pole-t: a finn és a monacói kettőt-kettőt, a brit pedig egyet (a mercedesesnél három lenne ez a szám, de Monzában a motorcserés büntetése miatt hátrasorolták, így az az első rajtkocka is Verstappenhez vándorolt).

verstappen-pole-2021-redbull

WEC: Idei első pole-ját szerezte a #8-as Toyota, dominált a Porsche

A hétvégén rendezik az Endurance-világbajnokság dupla bahreini idényzárójának első, hatórás felvonását, pénteken pedig már sor is került az időmérőre. A hiperautók között a #8-as Toyota bizonyult a leggyorsabbnak, Brendon Hartley 1:47,049-es körével idei első pole-pozícióját szerezte az egység a bajnokságot is vezető #7-es trió előtt. Az Alpine hátránya csaknem egy másodperc volt a győzteshez képest.

Az LMP2-ben a kategória értékelését vezető #28-as JOTA érte el a legjobb köridőt Tom Blomqvist révén, miközben fő riválisuk, a Team WRT mindössze a nyolcadik helyre kvalifikált a géposztályon belül. A GTE Próban a Porschék uralták a terepet: Kevin Estre (#92) 34 ezredmásodperces fórral zsebelte be a rajtelsőséget Gianmaria Bruni (#91) előtt, miközben a BoP által is sújtott, s erre már a hétvége kezdetén panaszkodó Ferrarik közül az #52-es egység volt a legjobb, de Miguel Molina is csaknem 1,2 másodperccel volt lassabb, mint Estre. A GTE Am géposztályban viszont egy Ferrari, a #60-as Iron Lynx volt a leggyorsabb Rino Mastronardinak köszönhetően.

A WEC bahreini 6 órás futama magyar idő szerint szombaton 10 órakor rajtol, s az Eurosport 1 a teljes versenyt élőben közvetíti.

hartley-toyota-bahrein-pole

fotó: DPPI

Már igazi versenypályaként néz ki Miami és Katar is

Több új helyszín is csatlakozik a közeljövőben a száguldó cirkuszhoz, és mindenhol gőzerővel zajlanak a munkálatok, hogy a saját futamuk időpontjára a legutolsó csavarig készen legyenek. Az FIA folyamatosan ellenőrzi is az új belépőket, a versenyigazgató, Michael Masi legutóbb például Miamit és Katart térképezte fel.

Előbb az arab országban járt, amely november 19-21. között ad otthont egy F1-es nagydíjnak. Ugyan még van munka vele bőven, Masi szerint minden jól halad. „Csak néhány kerékvető hiányzik a kanyarcsúcspontokon és a kijáratokon, illetve a világításon dolgoznak még néhány helyen. Szóval csak általános újításokról van szó. A paddockban is folyik még a munka. Ez volt az egyetlen alkalom, amikor oda tudtam menni még a verseny előtt. A pálya jelenleg még nincs homologizálva, a szemlét majd a verseny hetében végzem, de jelenleg semmi olyat nem látok, ami a Grade 1-es minősítés útjába állna” – mondta az ausztrál.

Miamival hasonlóan elégedett. „Valódi versenypálya. Messze nem egy parkoló. A helyszín nagyon-nagyon szépen alakul, és különleges lesz.” Masi a munkásokat is dicsérte, akiknek az NFL miatt jóval nehezebb megszervezni és felépíteni mindent, hiszen csapatuk, a Miami Dolphins is itt játszotta közben egyik meccsét. „Nem irigylem őket. Egy NFL-szezont is közbeiktatni, miközben dolgoznak… Csoportokra bontva dolgoznak a stadionban. Jár nekik az elismerés. Komoly munkát végeztek az elmúlt héten, aztán mindent vissza kellett rendezni a Dolphins meccse miatt, másnap pedig kezdeni elölről.”

Egy lépéssel közelebb? Négy versenyzőnő is F3-as autót tesztelhet

A Formula-3 és a W Series idei szezonja is véget ért már, ami azt jelenti, hogy hamarosan következhet a tesztidőszak. Az F1 juniorszériája jövő hét elején, november 1-3. között köröz Valenciában, ám nem ez lesz az egyetlen alkalom, amikor pályára hajtanak az autókkal még az év eleji, szezon előtti tesztek előtt. A sorozat ugyanis négy hölgynek, a W Seriesben versenyző Nerea Martinak és Irini Szidorkovának, valamint Maya Weugnak és Doriane Pinnek ad külön tesztlehetőséget november 9-én, Magny-Cours pályáján.

Az F3 vezérigazgatója, Bruno Michel szeretné, ha a versenyzőnőknek általánosságban több lehetőségük lenne feljebb lépkedni a ranglétrán, ezt próbálják meg elősegíteni. „Ez az F3-as teszt egy nagyobb sokszínűségi terv része, aminek az a célja, hogy egyre több hölgyversenyző csatlakozhasson a bajnokságunkhoz a közeljövőben. Ma még mindig nem egyszerű a nőknek az FIA együléses sorozataihoz hozzáférni. Ezen szeretnénk változtatni. Az egyik kulcs ehhez, hogy összekötjük a bajnokságunkat és azokat a programokat, amik a nők motorsportban való részvételét támogatják. A sokszínűség nagyon fontos nekünk. Reméljük, hogy ez a teszt az első lépés lesz ahhoz, hogy a Formula-1 felé vezető út szisztematikusabb legyen a hölgyeknek” – nyilatkozta. Korábban a Formula-3 mezőnye már két pilótanőt is soraiban tudhatott, Sophia Flörsch és Tatiana Calderon személyében.

Címlapsztár lett Hamilton

Lewis Hamilton eddig is a Formula-1-es paddock stílusikonja és legtettrekészebb aktivistája volt, most azonban világlátását már nem csak a száguldó cirkusz hétvégéin képviselheti. A rangos Wall Street Journal Magazine ugyanis őt tette novemberi címlapjára, és egyúttal 2021 úttörőjének is őt választották a sport terén. Hamilton közösségi oldalán úgy fogalmazott, alázattal köszöni a lehetőséget, hogy beszélhet az F1-es munkájáról és mindarról a tevékenységről, amit a kisebbségek támogatásáért végez a Hamilton Bizottság és a Mission44 keretein belül.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

Így áll most a szaúdi pálya építése

Röpke egy hónap múlva, december 3-5-én tartják a Formula-1 első Szaúd-Arábiai Nagydíját. A közösségi médiában napvilágot láttak friss fotók a magát „világ leggyorsabb utcai pályája” jelzővel hirdető dzsiddai létesítmény jelenlegi állapotáról. Az aszfaltcsíkot már lefektették, a bokszépületnek és lelátóknak azonban még csak a váza áll. Egyes kommentelők nagyon szkeptikusak, mondván, hogy a pálya nem fog elkészülni időben, mások viszont azzal érvelnek, hogy abban az országban egy hét alatt be tudnák fejezni a hátralevő munkát, ha akarnák.