DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 24. csütörtök

Dupla műszak: Lawson Red Bullt és Visa RB-t is tesztel Monzában

A hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj után sem csendesedett el teljesen a monzai pálya, a Pirelli ugyanis kétnapos gumitesztet teljesít(ett) kedden és szerdán. Kedden a Mercedes és a Red Bull volt ebben a gyártó segítségére: előbbieknél George Russell teljesített szolgálatot 127 megtett körrel, amelyek közül 1:20,747 volt a leggyorsabb, míg utóbbiaknál a hivatalos teszt- és tartalékpilóta, Liam Lawson ült a volán mögé és futott 104 kört, amelyek közül 1:22,126 volt a legjobb idő.

A Pirelli-teszt szerdán is folytatódik Monzában, ám ezúttal már a Visa RB lesz a gumigyártó segítségére – viszont az ő autójukat is Lawson fogja vezetni. Ennek kapcsán az érdekesség, hogy az új-zélandi jó eséllyel pályázik a Red Bull két csapatának valamelyik ülésére 2025-re: Helmut Marko sportszakmai tanácsadó szeptemberre ígért bejelentést a pilóta kapcsán.

Szerdán amúgy Fioranóban is dolgozni fog a Pirelli, ahol az esős abroncsok tesztjében fog segédkezni nekik a Ferrari és Oliver Bearman.

f1-lawson-redbull-teszt-pirelli

Minihíradó: Mi történik az uborkaszezonban?

A MiniDrivers - versenyek híján - újdonsággal rukkolt elő: humoros felfogású F1-es hírműsort indított, melyből megtudhatjuk, miként került ki a Mercedes rejtélyes képe, mit csinált Lewis Hamilton és hogy mivel üti el szabadidejét Kimi Raikkönen, aki még korábban azt mondta, hogy Finnországban két dolgot lehet csinálni, viszont most a horgászathoz hideg van...

Épül az Eau Rouge új bukótere

A Spa-Francorchamps pályán zajló átalakítások egyik legsarkalatosabb pontja az Eau Rouge/Raidillon kanyarnál történő módosítás: a vonalvezetés változatlan marad, de a bukóteret jelentősen megnagyobbítják. A pályacsík bal oldalán lebontották az ikonikus faházat és a domb egy részét is elhordták, hogy nagyobb hely alakuljon ki a kicsúszó autók számára. A pálya felett új, 4600 fős lelátó épül.

A spái pálya közösségi oldalán először osztottak meg képeket a szóban forgó szakazon történő átalakulásról:

Összehasonlításként egy korábbi fotó hasonló szögből a kanyarkombinációról:

A 228 egy bűvös szám az Autósport és Formula Magazinnál

 

Összesen 228 darab magazinunk jelent meg eddig 2000 óta, a sor pedig tovább folytatódik az idei esztendőben is. Hogy megünnepeljük az újság 22 éves történetét, egy képre tettük az eddigi összes címlapunkat, melyen jól kivehetőek a különböző korszakok.

 

Valentino Rossi kihagyja a Gulf 12 órást

Nem a legjobban indul karrierje következő fejezete a MotoGP-ből tavaly visszavonult legendának. Az olasz versenyző Luca Marinivel és Alessio Saluccival, vagyis féltestvérével és jó barátjával indult volna az Abu-Dhabiban rendezendő Gulf 12 óráson egy Ferrari 488 GT3 nyergében a Kessel Racing színeiben, ám a terveiket végül a koronavírus húzta keresztül. Erről a csapat tett egy hivatalos bejelentést, mely szerint Rossi közeli kapcsolatban állt valakivel, akinek a COVID-19 tesztje pozitív lett, így nem tud részt venni a hétvégén rendezendő viadalon.

A versenyt január 8-án rendezik, az első edzések, pedig már csütörtökön megkezdődnek, vagyis nem maradt esély arra, hogy a doktor jelen legyen. „Valentino Rossi nem vesz részt a január 8-án, szombaton megrendezésre kerülő Gulf 12 órás versenyen. A kilencszeres világbajnok kapcsolatba került egy pozitív koronavírus tesztet produkáló emberrel, így önkéntes karanténba vonult. Luca Marini és Alessio Salucci továbbra is velünk lesznek, David Fumanellivel együtt pedig elindulnak majd az Abu Dhabi-ban rendezett endurance versenyen a Ferrari 488 GT3 #46-os rajtszámú versenygépével” – áll a közleményben.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán! 

Hatalmas borulás történt a Dakar negyedik szakaszán

Javában zajlik a 2021-es Dakar-rali, melynek negyedik szakasza 464 kilométeres távjával az eddigi leghosszabb volt az idei viadalon. Az autósok között a Toyotával versenyző litván páros, Benediktas Vangas és Filipe Palmeiro számára nagyon rosszul alakult ez a nap, miután rossz ütemben kaptak el egy buckát és óriásit borultak. A kategóriában a mai nap előtt 15. helyen álló kettős egy dupla szaltót volt kénytelenek elviselni, ám a hírek szerint mindketten jól vannak, noha az autó darabokra tört.

Így változtak a Red Bull szárnyai az elmúlt években

Az energiaitalosok 2010 óta eddig öt egyéni és négy konstruktőri világbajnoki szereztek, ráadásul a mostani és az előző évtizedben rajtuk kívül csak a Mercedes ért fel a csúcsra. Ebben nagy szerepe volt az autó nagyszerű aerodinamikai képességeinek, így a Formula Addict Instagram csatornája megosztott egy olyan videót a közösségi médiában, melyen az elmúlt esztendők első szárnyait mutatják be röviden.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA ADDICT (@formula.addict) által megosztott bejegyzés

Toto Wolff mondatát is felírta a Red Bull a 2021-es emlékfalra

Még 2021 végén tett hözzé egy videót a Red Bull, amelyben Christian Horner csapatfőnök és az újdonsült világbajnok, Max Verstappen tekintette át az évet. Erről mi is beszámoltunk már, a PlanetF1 viszont kiszúrt egy érdekességet: az Abu Dhabi Nagydíj "emlékfalára" Toto Wolff, a rivális Mercedes vezérének azon mondata is felkerült, amelyben Michael Masi döntését "vona kérdőre".

pf2_13

A rövid külső nyomvonalon futhatják a bahreini sprintet?

Sikerként könyvelte el a Formula-1 a sprintkvalifikációk bevezetését, így a tervek szerint idén már hat versenyhétvégén rendeznek majd ilyet szombaton – igaz, az is felmerült, hogy nem a rajtrácsról fog dönteni az esemény, hanem különálló futamként kerülne rá sor. A helyszíneket sem véglegesítették még, de a hírek szerint rögtön a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon megrendezhetik az első 2022-es sprintet.

Ennek kapcsán pedig felmerült az az elképzelés is, hogy további fűszerezés gyanánt a szombati rövid versenyt nem a hagyományos, hanem a 2020-ban a Szahíri GP során használt, jóval rövidebb és gyorsabb „külső” nyomvonalon rendeznék. Bár ez nyilvánvalóan felvetne logisztikai és egyéb nehézségeket is, a bahreini pálya a jelek szerint nyitott rá:

„Elméletben meg tudjuk csinálni, és támogatni fogunk bármit, amire az F1 kér minket” – nyilatkozta a pálya igazgatója, Salman Bin Isa Al-Khalifa, akit a PlanetF1.com idéz. „Mint 2020-ban, amikor két versenyt kértek tőlünk: ott volt a külső nyomvonal, és mi megcsináltuk. Persze ilyen esetben mindig lesznek kérdések a csapatok részéről például, hogy hogyan oldják meg, hogy egyik nap ezen a vonalvezetésen mennek, másnap a másikon. Szóval előbb nézzük meg, miképp egyeztetnek erről.”

bahrein-kulso-dppi

Magyarázkodásra kényszerült Ocon a rendőrautós videója miatt

Mi is megírtuk néhány napja, hogy Esteban Ocon némi fánkozás erejéig beült a francia rendőrség egyik Alpine szolgálati autójába. A videó nyilvánvalóan csak poén volt, néhány kommentelő azonban túl komolyan vette azt: felháborodtak rajta, hogy a versenypályán kívül ilyen manővereket mutatott be a francia, sőt olyat is írtak, hogy „ez tiszteletlenség az adófizetők pénzéből”.

Így pedig Ocon nem tehetett mást, mint hogy a teljes videót – amelyben mellette az Alpine vezérigazgatója, Laurent Rossi is feltűnik – posztolva egyértelműsítette az addig is nyilvánvalót, miszerint egy promóciós felvételről volt csupán szó: „Miután elolvastam néhány tweetet, szeretném tisztázni, hogy az Alpine által szervezett promóciós forgatás során ültem be a rendőségi autóba” – írta az F1-es pilóta.

Az F1 összeszedte a 2021-es szezon legnagyobb csatáit

A top tíz párharc az F1 összeállításában, közel negyedórában - a videó ezen a linken, vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf1_22

Stúdiónkban a legjobb magyar hölgyversenyző

A 2021-es TOP50 ranglista női különdíjasa már negyedik alkalommal Vogel Adrienn lett, cseppet sem érdemtelenül: a pilótahölgy a hazai ralibajnokságban és az Európa-bajnokságon is kitett magáért a férfiakból álló mezőnyben. Az Autósport és Formula Magazin stúdiójában értékelte előző szezonját:

Domenicali: Senki sem akar Német Nagydíjat rendezni

Az F1-es naptár nagy hiányzója a tradicionális versenyek közül a Német Nagydíj, amelyet 2019-ben rendeztek meg utoljára (habár 2020-ban beugróként, Eifel Nagydíj néven a Nürburgring szerepelt a menetrendben). 2022-ben sem lesz német verseny, ráadásul szándék sincsen, hogy a közeljövőben újra megrendezzék – mondta az F1 elnök-vezérigazgatója, Stefano Domenicali.

„Nagyon fontos, hogy a tradicionális nagydíjak megőrizhessék helyüket” – idézi az F1i.com Domenicalit. „Higgyenek nekem, csalódott és szomorú vagyok, hogy nincsen Német Nagydíjunk jelenleg. De sajnos nem tapasztalok valódi érdeklődést Németországból, hogy újra a Formula-1-es naptár részesei legyenek. Sajnálatos, és igazából nehéz elhinni. Remélhetőleg a jövőben változni fog. Rengeteg felkérést kapunk szerte a világból, könnyen versenyezhetnénk akár 30 pályán is. Azt látni, hogy Németországban senki sem húzza meg a vészcsengőt, sajnálatos” – mondta az olasz, hozzátéve, ő maga fog tárgyalást kezdeményezni az autósportszerető német rajongók érdekeit szem előtt tartva.

35 lóerő lehet a Renault-motor hátránya – de jön az új

Az Auto Motor und Sport közölt egy számítást arról, hogy körülbelül hogyan is állnak egymáshoz képest a Formula-1-es motorgyártók a teljesítmény tekintetében. Ezek szerint a Mercedes és a Honda gyakorlatilag egálban van, a csúcsteljesítménynél egy lóerős Mercedes-előnyről számoltak be, a Ferrari a harmadik helyre jó a 2021-es "visszaerősödés" után, a sor végén pedig a Renault áll: állítólag 35 lóerő a franciák hátránya.

Az Alpine-nál konkrétumokat ugyan nem árultak el, de az AMuS kérdésére azt elmondták, hogy valóban a motorfejlesztést tekintik kritikus pontnak - a portál úgy tudja, hogy az utóbbi két szezon során minimális fejlesztések történtek csak ezen a fronton, maga a konstrukció gyakorlatilag a három évvel ezelőtti és ez okozza a hátrányt. A tervek szerint viszont a motorrészleg nagy változásokba kezdett és idén egy új erőforrás érkezik, egy új konstrukció, amellyel az említett elavultságból fakadó lemaradást remélik eltüntetni - a csapatnál úgy érzik, hogy ha egy stabilan erős (fontos a stabilitás is, hogy ez a teljesítmény folyamatosan kiaknázható legyen) motort tudnak gyártani, azzal szintet léphetnek a következő szezonban.

alp

fotó: dppi

A Vissza a jövőbe franchise-t idéző videóval köszöntötte az új autókat hozó új évet az AlphaTauri

A poszt szerint a csapat már igencsak izgatott az új generációs Formula-1-es autókat hozó 2022-es szezon miatt:

Verstappen Miamiban piheni ki a szezon fáradalmait

Miután régen nem látott harcban dőlt el a világbajnoki cím 2021-ben Lewis Hamilton és Max Verstappen között, mindkettőjükre ráfér egy kis pihenés. A brit ezt úgy oldotta meg, hogy teljes mértékben hanyagolja a közösségi médiát, Max Verstappen azonban kedvesével, Kelly Piquet-vel, illetve a hölgy és Danyiil Kvjat közös gyermekével üti el az időt Miamiban a tengerparton. Az amerikai város idén egyébként be is mutatkozik a száguldó cirkuszban, az első Miami Nagydíjat május 8-án rendezik.

 

Kitüntetést kapott életmentő találmányáért a Mercedes mérnöke

Amikor 2020-ban kitört a koronavírus-járvány, és a száguldó cirkusznak is le kellett lassítania, számos csapat arra fordította az erőforrásait, hogy a pandémia elleni küzdelmet segítse. Így tett a Mercedes is, amelynek vezető mechanikai mérnöke, Ben Hodgkinson egy újfajta CPAP (folyamatos pozitív légúti nyomás) gépet fejlesztett, mellyel aztán a Nemzeti Egészségügyi Szolgálat munkáját segítette Nagy-Britanniában.

II. Erzsébet királynő most a munkájáért a Brit Birodalom Érdemrendjével jutalmazta a mérnököt, aki meglepődött a kitüntetésen, de természetesen nagyon megtisztelőnek érzi. „Ez teljesen váratlan volt. Elképesztő! Nagyon büszke vagyok rá, de nem érzem úgy, hogy annyira megérdemelném, mint mások. Részemről három hét hihetetlenül kemény munkájáról van szó. De vannak orvosok és ápolók, akik hónapokon át dolgoztak ezek között a körülmények között. Segítettem, ahogy tudtam, és én így tudtam. Ez a kötelességem volt” – nyilatkozta Hodgkinson, akinek műszerét már mintegy 90 ország használja.

„Húsz éve dolgozom a Formula-1-ben. Mindig nagyon keményen nyomjuk, és elég stresszes munka ez, de tudjuk, hogy ez csak versenyzés, nem élet-halál kérdése. Ez viszont az volt. Minden órát, amit alvással töltöttem, időpocsékolásnak éreztem” – tette hozzá a mérnök, aki hamarosan már nem az Ezüst Nyilak gyárában tevékenykedhet majd, ugyanis a Red Bull lecsapott rá, mint a motorrészlege egyik kulcsemberére.

Különdíjat nyert Kiss Norbi vegán babgulyása

Ahogy arról korábban is írtunk, Európa-bajnok kamionversenyzőnk, Kiss Norbert jótékonysági főzőversenyen vett részt, melyen csapatával vegán babgulyást készített. Mint kiderült, az étel elnyerte a zsűri tetszését, ugyanis különdíjjal jutalmazták.

Érzelmes posztban kívánt boldog születésnapot apjának Mick Schumacher

Január 3-án töltötte be 53. életévét a hétszeres Formula-1-es világbajnok Michael Schumacher, akinek második F1-es idényére készülő fia, Mick is posztolt a közösségi médiában a születésnap alkalmából:

„Boldog születésnapot, apa! Az ilyen napok fontosak voltak az autósport iránti szenvedélyem kialakulásában, és a mai napig hatással vannak rám. Hálás vagyok a tapasztalatokért, amelyeket neked köszönhetően szereztem, és izgatottan várom a továbbiakat a jövőben” – írta az alábbi fotó kíséretében a Haas pilótája.

Elütött egy motorost a korábbi Dakar-győztes, majd továbbhajtott – videó

Hihetetlen jelenet játszódott le még a Dakar Rali vasárnapi első szakaszán: a Toyotát vezető 2009-es győztes, Giniel de Villiers hátulról eltalálta és fellökte Cesar Zumarant. A chilei motoros a földre került, s bár kézjelzésével mintha azt jelezte volna az autósnak, hogy továbbmehet, ezt követően ismét elterült a homokban. Márpedig De Villiers szabályt szegett azzal, hogy nem állt meg és győzödött meg arról, hogy versenytársa jól van-e, emiatt ötperces időbüntetést kapott – igaz, sokak szerint még így is olcsón megúszta az alább látható incidenst:

Egyedi módon készítette a Red Bull Verstappent a vb-címre

Az energiaitalosok amellett, hogy profin végzik a dolgukat és idén újra egy négyszeres világbajnok csapat képét mutatták, szórakozni is szeretnek, például saját derbijükkel, melyeken különféle összetákolt járgányokkal lehet rajthoz állni. Egy ilyenen, 2015-ben, még a Toro Rosso fiataljaként részt vett Max Verstappen is, a Red Bull állítása szerint pedig ez már akkor is csupán a „bajnokfaragás” egy módja volt.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Red Bull Racing Honda (@redbullracing) által megosztott bejegyzés