DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 19. szombat

Dupla műszak: Lawson Red Bullt és Visa RB-t is tesztel Monzában

A hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj után sem csendesedett el teljesen a monzai pálya, a Pirelli ugyanis kétnapos gumitesztet teljesít(ett) kedden és szerdán. Kedden a Mercedes és a Red Bull volt ebben a gyártó segítségére: előbbieknél George Russell teljesített szolgálatot 127 megtett körrel, amelyek közül 1:20,747 volt a leggyorsabb, míg utóbbiaknál a hivatalos teszt- és tartalékpilóta, Liam Lawson ült a volán mögé és futott 104 kört, amelyek közül 1:22,126 volt a legjobb idő.

A Pirelli-teszt szerdán is folytatódik Monzában, ám ezúttal már a Visa RB lesz a gumigyártó segítségére – viszont az ő autójukat is Lawson fogja vezetni. Ennek kapcsán az érdekesség, hogy az új-zélandi jó eséllyel pályázik a Red Bull két csapatának valamelyik ülésére 2025-re: Helmut Marko sportszakmai tanácsadó szeptemberre ígért bejelentést a pilóta kapcsán.

Szerdán amúgy Fioranóban is dolgozni fog a Pirelli, ahol az esős abroncsok tesztjében fog segédkezni nekik a Ferrari és Oliver Bearman.

f1-lawson-redbull-teszt-pirelli

Egészségügyi problémái miatt félbehagyja a szezont az F3-as pilóta

Nem folytatja a versenyzést a Formula-3-ban a Red Bull juniorcsapatát erősítő Jonny Edgar: a Tridentnél szereplő pilótánál Crohn-betegséget diagnosztizáltak. A 18 éves versenyző a közösségi oldalán úgy fogalmazott: jelenleg fizikailag nem tud az elvárt szinten teljesíteni, így a kezelések végéig biztosan nem láthatjuk a versenypályán, de reméli, hogy hamar visszatérhet a volán mögé. Mint azt a Webbeteg oldalán olvashatjuk, a Crohn-betegség a bélrendszer nyálkahártyájának – gyakran mélyen az érintett bélszakasz szöveteibe hatoló – gyulladásos, hasmenéssel és fájdalommal járó, és akár az életet is veszélyeztető betegsége.

A Trident Oliver Rasmussennel helyettesíti Edgart a következő futamokon.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Jonny Edgar (@jonny_edgar) által megosztott bejegyzés

Kínos bokszbakival debütált GT-versenyzőként Valentino Rossi

Bár már MotoGP-s karrierje során is indult négy keréken, Valentino Rossi a hétvégén mutatkozott be ténylegesen autóversenyzőként a GT World Challenge Europe imolai idénynyitóján. A WRT #46-os Audija, amelyen Nico Müllerrel és Frederic Vervischsel osztozott az olasz, a hétvége jelentős részében a 10-20. helyek között szerepelt. Éppen a 13. helyen haladt az egység, amikor azonban Rossi egy kellemetlen hibát követett el: egy biztonsági autós fázist kihasználva ki akart állni a bokszba, ám elvétette a saját garázsukat, így nem tudott megállni a bokszban, hanem egy körrel később tudták csak megejteni a szervizelést. A trió ezzel visszaesett a 23. pozícióba, ahonnan végül a 17. helyig küzdötték fel magukat. A háromórás versenyt amúgy a WRT másik, #32-es egysége nyerte.

rossi-46-imola-gt

Nagyot bukott hétvégén a Moto2-es Aldeguer

Fermín Aldeguer számára nagyszerűen kezdődött az Argentin Nagydíj hétvégéje, hiszen a spanyol motoros minden idők legfiatalabb Moto2-es pole-pozíciósává vált, miután ő nyerte meg az időmérőt, viszont sokkal keserűbben ért véget számára a dél-amerikai kirándulás, hiszen Celestino Viettivel az első helyért csatázva összeértek, a spanyol motoros pedig hatalmasat bukott. A hírek szerint komolyabb sérülés nélkül megúszta a bukást a 16 éves versenyző, azonban elővigyázatosságból bevitték a pályakórházba kivizsgálásra. A futamot végül az Aldeguerrel ütköző olasz nyerte meg.

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Újabb új-zélandi pilóta érkezhet az F1-be

A Formula Podcast legújabb adásában sorra vettük, hogy kik azok a fiatal tehetségek, akik a körülmények számukra kedvező alakulása esetén akár már 2023-ban bekerülhetnek a királykategóriába. Köztük is a legnagyobb esélyesek közt kell számolnunk azzal az ifjú versenyzővel, aki hazája 10. F1-es pilótájaként érkezhet meg az AlphaTaurihoz – róla 01:00:29-től beszélgettünk a Formula Podcast legutóbbi adásában.

 

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Ez a játék nem ment olyan jól a Ferrari párosának

Charles Leclerc és Carlos Sainz rögtön a 2022-es szezonnyitón kettős győzelmet arattak a monacói vezérletével. Vajon a Ferrari mostani párosa meg tudja nevezni azokat a csapattársakat, akik szintén kettős sikert arattak egy versenyen azóta, hogy Charles leclerc megszületett? 

Podcast, MotoGP, Rali, Retro, Aréna, Girls, Insta: itt még többet találsz a Formula tematikus tartalmaiból

Formula.hu több mint 145 ezer kedvelővel rendelkező Facebook-oldalát már sokan ismerik olvasóink közül, aki viszont a közösségi oldalon járva-kelve sohasem akar lemaradni az aktualitásokról, annak ajánljuk figyelmébe a Formula alá tartozó tematikus csoportjainkat is, ahol családiasabb körben beszélhetjük ki a témákat, és akár a tagok is megoszthatnak újabb tartalmakat.

Formula Aréna - Egy helyen csak a nap legfontosabb Formula-1-es és autósportos hírei, amiket biztosan nem fog elrejteni a titokzatos algoritmus.

Formula Podcast - A már lassan két éve futó podcastadásunk Facebook-csoportja, még több háttérinformációval és exkluzív tartalommal.

Formula MotoGP - A motorversenyzés igazi szerelmeseinek a weboldal tartalmánál is mélyebb részletességgel. 

Formula Retro - Évfordulók, visszaemlékezések a Formula-1 több mint 70 és az autóversenyzés több mint 100 éves történelméből.

Formula Girls - A csinos járművek és a csintalan hölgyek kéz a kézben járnak - ez ideális szemlegeltető terep mindkettőhöz!

Formula Instagram - A legjobb képek a motorsport világából, exkluzív tartalmakkal!

Formula.hu Rali - Új csoport! Minden, ami rali - hírek, információk, pletykák, érdekességek, fotók, videók, háttéranyagok. Csatlakozzatok a Formula.hu ralis Facebook-csoportjához!

Amikor legutóbb Las Vegasban versenyzett az F1

Új helyszínként csatlakozik Las Vegas 2023-ban a Formula-1-es versenynaptárhoz, ám nem ez lesz az első alkalom, hogy a száguldó cirkusz a legendás városba látogat. 1981-ben és 1982-ben egyaránt a világbajnoki címről is döntő szezonzárónak adott otthont Vegas – igaz, nem azon a pályán, amelynek most az ikonikus Strip is a része lesz, hanem a Caesars Palace parkolójában kialakított nyomvonal. Az F1 ezt a két viadalt elevenítette fel többek között – a videó IDE vagy a képre kattintva indul:

f1-vegas-1981-video

Néztél már Hamilton szemébe?

Egy rövidke videót tett fel a YouTube-ra az F1, amelyen jól látszik a víztiszta plexin keresztül, mennyire koncentrál a hétszeres világbajnok vezetés közben. Nézzetek egyenesen Hamilton szemébe! A videó a képre kattintva tekinthető meg!

 

Videó: Egy kör a felújított Albert Parkban

Legutóbb 2019-ben sikerült megrendezni az Ausztrál Nagydíjat, azonban a koronavírus miatt 2020-ban és 2021-ben is kimaradó melbourne-i futam most megújult külsővel tér vissza jövő hétvégén. Ugyanis több helyen változtattak a vonalvezetésen, kiszélesítettek néhány kanyart is, szóval jobb lesz átvenni, merre is van az előre az Albert Parkban, ami egyelőre még azért erősen félkész állapotban van, utcai pályáról lévén szó.

 

Itt a vasárnapi motorsportprogram

Április első hétvégéjén Termas de Rio Hondóban folytatódik a gyorsaságimotoros-világbajnokság 2022-es szezonja, de lesz NASCAR is.

A vasárnapi program:

15:40 - 16:00 MotoGP, Warm up (arena4plus.network4.hu, élő)
17:00 Moto3, Futam (tv: Aréna4, élő)
18:20 Moto2, Futam (tv: Aréna4, élő)
20:00 MotoGP, Futam (tv: Aréna4, élő)
21:30 NASCAR, Futam (tv: Aréna4, élő)

Autósport és Formula Magazin a Spíleren!

A hónap első vasárnapját írjuk, így ma kerül képernyőre a Spíler1 TV-n a friss tv-műsorunk. Ha nem szeretnétek lemaradni a legfrissebb és legfontosabb hírekről az autósport világából, akkor ma 11:00 órakot kapcsoljatok a Spílerre, ahol megnézhetitek az Autósport és Formula Magazin legújabb adását!

Aleix Espargaro olyat ért el, amit még senki más a MotoGP-ben

Több szempontból is történelmi volt Aleix Espargaro Argentin Nagydíjon elért rajtelsősége, hiszen ezzel az Aprilia első pole-pozícióját szerezte a 2002 óta íródó MotoGP-érában. Összességében ez egyébként a harmadik királykategóriás első rajtkockája lesz a noalei márkának: Tetsuya Harada 1999-ben Olaszországban, Jeremy McWilliams pedig 2000-ben Ausztráliában kvalifikált az élre egy Apriliával.

Ennél is érdekesebb azonban, hogy ezzel az idősebb Espargaro lett az első olyan motoros a négyütemű korszakban, aki három különböző márkával is pole-t szerez: a spanyol korábban a Forward Yamahával (2014, Assen) és a Suzukival (2015, Barcelona) is nyert időmérőt. Ilyesmire még Valentino Rossi vagy Jorge Lorenzo sem volt képes – bár hozzá kell tenni, hogy rajtuk kívül túl sok versenyzőnek elméleti esélye sem volt a triplázásra. Ha egyébként ezt vasárnap este győzelemre váltja Espargaro Termasban, akkor egy másik kategóriában pedig megszűnik különcnek lenni, hiszen a jelenlegi MotoGP-mezőnyben ő az egyetlen, aki nem rendelkezik semelyik világbajnoki géposztályból nagydíjgyőzelemmel.

espargaro-pole-termas

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Így alakultak át az erőviszonyok 2021-hez képest

Ha a feje tetejére nem is állították az erősorrendet a 2022-es szabályváltozások, azért így is volt fel-le mozgás a csapatok között. Az F1 hivatalos Instagramján közzétett posztban azt nézhetjük meg, mennyire fest másként most az istállók közötti állás két futam után, mint tavaly ugyancsak két verseny elteltével: a Ferrari három helyet javítva az élre tört, de még így sem ugrott akkorát, mint a Haas, miközben a Mercedes és különösen a McLaren a visszaesők közé tartozik.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Las Vegas miatt alighanem el kell búcsúznunk egy jelenlegi helyszíntől

Néhány napja jelentette be a Formula-1, hogy 2023-tól a Las Vegas-i Nagydíj is csatlakozik a versenynaptárához. Ez egy új helyszínt jelent az idei menetrendben az Orosz GP törlését követően szereplő 22 futam mellé, de nem Vegas az egyetlen, amely plusz adalék lesz jövőre az F1-ben, hiszen a tervek szerint visszatér a Kínai Nagydíj, valamint szerződése van Katarnak is a sportág vezetőivel (értesüléseink szerint egyébként idén ősszel is Losail fog beugrani Szocsi helyére). Ez azt jelentené, hogy 25-re emelkedne a nagydíjak száma a szezonban, csakhogy a csapatokkal kötött megállapodás, a Concorde Egyezmény értelmében 24 versenyt rendezhetnek maximum egy évben jelenleg.

Magyarán egy jelenlegi pálya minden bizonnyal ki fog kerülni a körforgásból – vagy véglegesen, vagy ideiglenesen. A legnagyobb veszélyben azok a helyszínek vannak, amelyeknek 2022 végén lejár a szerződése: ezek Le Castellet, Spa-Francorchamps és Mexikó, de a hírek szerint Monaco helye sem betonbiztos, az F1 vezetői szerint ugyanis a történelmi státusz önmagában már nem elegendő a hercegség számára a naptárban maradáshoz. A szaksajtó találgatásai szerint Mexikó helye stabilabb, köszönhetően Sergio Perez népszerűségének, miközben arról már röppentek fel pletykák, hogy a Francia Nagydíjat csak minden második évben rendeznék meg. Ez egyébként eleve felmerült egy irányként, hogy bizonyos helyszínekre csak kétévenként látogatna el a mezőny, így biztosítva lehetőséget minél több rendezőnek. Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója nemrég úgy fogalmazott, hogy az érdeklődők számát tekintve akár évi 30 futam is lehetne, és rövidesen ismertetik a naptárstratégiájukat a jövőre nézve.

f1-francia-start-dppi

A Ferrari elnöke szerint övék a legjobb pilótapáros az F1-ben

Rendkívül erősen kezdte a Formula-1 új korszakát a Ferrari: Bahreinben kettős győzelmet arattak, Dzsiddában pedig ugyancsak mindkét pilóta felállhatott a dobogóra, ennek köszönhetően a pilóták pontversenyében Charles Leclerc és Carlos Sainz foglalja el az első két pozíciót, a csapatok között meggyőző előnnyel a maranellóiak az elsők. John Elkann, a Scuderia elnöke is elégedett a kezdéssel: a Gazzetta dello Sport hasábjain megjelent szavai alapján ráadásul Leclerc és Sainz párosát tartja a mezőny legjobbjának.

„Az öt dobogós helyezéssel és a konstruktőri vb-tabellán már a 2021-es szezon is produkált biztató jeleket” – írta Elkann. „De a vállalat most már a 2022-es kihívásra koncentrál, tudva azt, hogy Charles Leclerc és Carlos Sainz révén a Scuderia rendelkezik a legjobb pilótapárossal a mezőnyben, akik remekül is kezdték az idényt.”

leclerc-sainz-2022-f1-dppi

Hülkenberg: Vettel hátrányból fog kezdeni, de…

Sebastian Vettel koronavírus-fertőzés miatt kénytelen volt kihagyni a 2022-es Formula-1-es idény első két futamát, de az Aston Martin néhány nappal ezelőtti bejelentése értelmében az Ausztrál Nagydíjon már ott lehet a rajtrácson. A németet honfitársa, Nico Hülkenberg helyettesítette Bahreinben és Szaúd-Arábiában, s a lehetőségekhez képest meg is állta a helyét. De vajon mennyire lesz nehéz dolga a két versenyt kihagyó négyszeres világbajnoknak Hülkenberg szerint?

„Nyilvánvalóan hiányzik neki az a két futam, úgyhogy kicsit hátrányból fog kezdeni. De úgy gondolom, jók a képességei és nagyon tehetséges. Úgy vélem, képes felzárkózni, de egyértelmű, hogy némileg több munka vár rá, és ehhez mélyebbre kell próbálnia ásni” – idézi a pilóta szavait az F1i.com szakoldal. Vettel esetleges eredményeit persze a saját formája mellett az is befolyásolni fogja, hogy az első két hétvége alapján az AMR22-es a mezőny sereghajtói tartozó konstrukciónak tűnik…

vettel-aston-2022-dppi

fotó: DPPI

Brown: Monacónak is át kellene gondolnia a versenypályáját

A héten bejelentette az F1, hogy 2023-tól újabb utcai helyszínnel bővül a naptár, csatlakozik Las Vegas. Az illusztris pályát a mezőny többsége lelkesen fogadta, és igazi showműsort várnak a csillogó városban. A hír után természetesen azonnal felmerültek olyan aggályok, miszerint a klasszikus európai versenypályák ki fognak szorulni a naptárból, és sokan éppen az F1 másik kaszinóvárosát, Monacót féltik, amelyről az elmúlt években rendre nem az izgalmas futamai miatt beszéltek.

Zak Brown, a McLaren amerikai vezérigazgatója szintén örömmel hallotta Vegas érkezését, és úgy gondolja, ez a városállamot is ösztönözhetné egy kis vérfrissítésre. „Monaco mindig is az F1 legfényűzőbb része volt. Azonban Miami, Szingapúr és Las Vegas révén most még több hasonló helyszín lesz. Úgy gondolom, Monacónak most már hasonló kereskedelmi feltételekre lenne szüksége, mint a többi nagydíjnak, és arra is kellene valami megoldást találniuk, hogy alakítsanak a pályájukon. Ahogy ugyanis az autók egyre nagyobbak lesznek, egyre nehezebb lesz versenyezni ott. Természetesen figyelembe kell venni a történelmet, de nem szabad elfeledkezni a showról sem” – mondta Brown a Reutersnek.

Nincs esély egy újabb Maláj Nagydíjra a közeljövőben

Malajzia hosszú éveken át látta vendégül a száguldó cirkusz mezőnyét. 1999 és 2017 között volt a versenynaptár része, és – sokszor az időjárás révén – tartogatott izgalmakat, elég csak a 2012-es futamra gondolni, melyen Sergio Perez és Fernando Alonso vívtak a győzelemért. 2017 után azonban a helyszín anyagi okok miatt kiszállt az F1 körforgásából; az eladott jegyekből nem tudták fedezni a rendezési költségeket. Ugyan azóta többször is felmerült, hogy visszatérhetnének, a pálya vezérigazgatója most arról beszélt, Sepang a közeljövőben biztosan nem fog F1-es versenyt rendezni.

„A nagy egészet kell nézni, azt, hogy hogyan válhatna a vállalatunk és Malajzia hasznára is az F1, mind a marketinget, mind a munkalehetőségeket, mind a tehetséggondozást tekintve. Szóval a magas rendezési díjnak alaposan meg kellene térülnie” – mondta Azhan Shafriman Hanif. A pályának egyelőre jelentős anyagi támogatásra lenne szüksége ahhoz, hogy érdemben szóba kerülhessen a visszatérés.

Hamilton: Az F1 olyan, mint egy vidámpark

A Mercedes legújabb videójában a hétszeres világbajnok a csapattal együttműködő lányiskola, a Mulberry School diákjainak kérdéseire válaszolt, akik elsősorban az F1-es léttel kapcsolatban érdeklődtek tőle. Hamilton szerint ez egy olyan világ, amit nem lehet megunni. „Sosem fáradok bele a versenyzésbe, mert annyi mindenből áll ez a munka, nem csak arról szól, hogy körbe-körbe megyünk a pályán. Rengeteg emberrel dolgozunk együtt, fotózásokra járunk, körbeutazzuk a világot, rendszeresen edzünk. A legszórakoztatóbb része természetesen a versenyzés, ami olyan, mintha minden hétvégén elmennél a vidámparkba és mindig más-más hullámvasútra ülnél fel. Minden pálya új kihívás, így nem lehet beleunni” – válaszolta, az egyik diák kérdésére pedig azt is elmondta, reméli, hogy hamarosan valaki a női szériából, a W Seriesből is csatlakozhat az F1-hez.

Ezzel a feltétellel dobbanthat a Red Bulltól Verstappen

Max Verstappen az idei év elején gigaszerződést kötött csapatával, amely egészen a 2028-as szezon végéig a bikásokhoz köti őt. Kérdésként persze azonnal felmerült, hogy mennyire van értelme egy ilyen hosszú megállapodásnak, ahogy az is, vajon leszolgálja-e a holland az idejét; le kell-e egyáltalán szolgálnia, bármi is lesz?

A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko elárulta, természetesen van kilépési záradék Verstappen szerződésében. „Ha a Red Bull 2014-hez hasonlóan megint hullámvölgybe kerülne, kiléphet tőlünk” – mondta az osztrák a Formel 1 szaklapnak. Mint emlékezhetünk, a hibridéra megtörte az addig zsinórban négy egyéni és konstruktőri vb-címet szerző csapat lendületét, és kikerültek az élmezőnyből, Sebastian Vettelt is elveszítve a 2014-es szezon végére.