DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 19. szombat

Dupla műszak: Lawson Red Bullt és Visa RB-t is tesztel Monzában

A hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj után sem csendesedett el teljesen a monzai pálya, a Pirelli ugyanis kétnapos gumitesztet teljesít(ett) kedden és szerdán. Kedden a Mercedes és a Red Bull volt ebben a gyártó segítségére: előbbieknél George Russell teljesített szolgálatot 127 megtett körrel, amelyek közül 1:20,747 volt a leggyorsabb, míg utóbbiaknál a hivatalos teszt- és tartalékpilóta, Liam Lawson ült a volán mögé és futott 104 kört, amelyek közül 1:22,126 volt a legjobb idő.

A Pirelli-teszt szerdán is folytatódik Monzában, ám ezúttal már a Visa RB lesz a gumigyártó segítségére – viszont az ő autójukat is Lawson fogja vezetni. Ennek kapcsán az érdekesség, hogy az új-zélandi jó eséllyel pályázik a Red Bull két csapatának valamelyik ülésére 2025-re: Helmut Marko sportszakmai tanácsadó szeptemberre ígért bejelentést a pilóta kapcsán.

Szerdán amúgy Fioranóban is dolgozni fog a Pirelli, ahol az esős abroncsok tesztjében fog segédkezni nekik a Ferrari és Oliver Bearman.

f1-lawson-redbull-teszt-pirelli

Schumacher a „Krokodilvadász” fiával találkozott

Nem akármilyen élményben volt része az Ausztrál Nagydíj előtt néhány nappal Mick Schumachernek: a német Formula-1-es pilóta a legendás természettudós és tévés Steve Irwin fiával, Roberttel találkozott. A Haas versenyzője testközelből nézhette meg, hogyan őrzi Robert édesapja, a „Krokodilvadász” örökségét hazájában – egy állatetetést is megtekintett:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mick Schumacher (@mickschumacher) által megosztott bejegyzés

Brown 21-22 futamos versenynaptárról álmodik, rotálódó helyszínekkel

Ha sikerül pótolni a törölt Orosz Nagydíjat, idén rekordot jelentő 23 futamot fognak rendezni a Formula-1-ben. De ez még nem is a végállomás, hiszen jövőre érkezik Las Vegas, valamint visszatér Kína – ami így már azt jelenti, hogy alighanem egy jelenlegi helyszínnek búcsút kell majd intenünk. A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown szerint az ideális az lenne, ha 21-22 verseny lenne a maximum egy szezonon belül, ezt pedig úgy oldaná meg, hogy egyes pályák csak minden második évben adnának otthont F1-es nagydíjnak – Las Vegas érkezésének viszont ő is örül:

„Úgy vélem, ez három fantasztikus piac, szerintem amerikai szempontból ez majdnem a tökéletes menetrend” – mondta az amerikai versenyekről az F1i.com által idézett Brown. „Ha lenne egy varázspálcám, akkor legszívesebben olyan 21 vagy 22 versenyt látnék a naptárban: 17 vagy 18 állandó helyszínt, és hét-nyolc pályát, amelyek váltják egymást. Mivel úgy gondolom, ahhoz, hogy valóban növekedjen a sport, minél minőségibb piacokra látogatunk el, annál jobb. Vannak elsődleges és másodlagos piacok, ahova elutazunk – talán utóbbiak csak minden második évben rendeznének futamot.”

brown-dppi-2022

Mansell defektje, Schumacher és Hill ütközése, Alonso balesete – drámai pillanatok az Ausztrál Nagydíjakról

Három év után rendeznek ismét Ausztrál Nagydíjat a Formula-1-ben, ennek apropóján pedig válogatást készítettek a verseny történetének legdrámaibb momentumaiból. Ezek közül némelyik még nem Melbourne-ben, hanem Adelaide-ben történt, de tagadhatatlan, hogy szolgált néhány emlékezetes pillanattal a viadal az elmúlt évtizedek során. A videó IDE vagy a képre kattintva indul:

ausztral-video-f1

Quartararo: Érdeklődik a Honda? Át kell gondolnom!

Fabio Quartararo már a téli tesztidőszak óta hangoztatja, hogy nem látja a Yamahánál a várt fejlődést, továbbra is jelentős a lemaradásuk például a végsebesség terén. Egyelőre az eredményei is hullámzók a világbajnoki címvédőnek: Mandalikában ugyan második lett, de előtte és utána csak egy kilencedik és egy nyolcadik helyet tudott felmutatni.

A francia már az előszezonban is utalt rá, hogy a jövője nem biztosított a hangvillásoknál, hiába akarja a japán gyártó megtartani őt. A pletykák szerint mindenekelőtt a Honda jöhetne számításba Quartararónál, s a Repsol állítólag érdeklődik is a 22 éves motoros iránt – akár Marc Marquez folyamatosan sérülései és kihagyása miatt is. Amikor minderről magát a versenyzőt megkérdezte a Sky Sports Italia, így felelt: „A Honda érdeklődik irántam? Át kell gondolnom. Alaposan át kell gondolnom, a jövőm még nem tiszta. Időbe telik a döntés, de ez olyasmi, amin gondolkodni kell” – mondta el Quartararo, akinek a szavai valóban arra utalnak, hogy egyáltalán nem vehető készpénznek, hogy marad a Yamahánál 2023-ra is.

quartararo-2022-motogp-dppi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Netflixes jelenettel hangolódik az Alfa Romeo

Eddig összesen négy évad ment le a Netflix Formula-1-et bemutató Drive to Survive című sorozatából, melynek egyes epizódjai elején a főcímben mindig egy bokszkiállást láthatunk felülnézetből, mielőtt az epizód címét megpillanthatnánk. Most ugyanezt az Alfa Romeo mutatta be, amivel az Ausztrál Nagydíjra készülődik a csapat. Melbourne városában utoljára 2019-ben tartottak versenyt.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Alfa Romeo F1 Team ORLEN (@alfaromeoorlen) által megosztott bejegyzés

Két Ferrari-akadémista tör az F1 felé – de lesz-e helyük?

A Ferrari akadémiájának előző generációjából csak Mick Schumacher jutott el az F1-ig, míg Ilott az IndyCarba ment, Armstrong elhagyta a nevelőprogramot, Svarcman jövője pedig az orosz kapcsolat miatt erősen kérdésessé vált. A következő nemzedék már az F3-ban küzd egymás oldalán (és egymás ellen), ám az jó kérdés, nyílhat-e hely bármelyikük számára a következő esztendőkben… A „kis Leclerc-ről” és a tavaly berobbanó Bearmanről is beszélgettünk a Formula Podcast legutóbbi adásában 34:50-től.

 

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Hazájában járt Alexander Albon

Thaiföldre látogatott el a Williams versenyzője, aki a Szaúd-Arábiai és az Ausztrál Nagydíjak közötti egy hetes szünetben igyekezett kikapcsolódni. Alexander Albon megosztott pár fotót közösségi oldalain a pihenőjéről, melyekhez az alábbi gondolatokat fűzte: „Hiányzott, hogy otthon legyek Thaiföldön, alig vártam, hogy megmutathassam nektek, mi történt! Feltöltődtem és készen állok Ausztráliára!” – írta a 26 esztendős pilóta, aki kettő hete ünnepelte a születésnapját. 

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Alex Albon (@alex_albon) által megosztott bejegyzés

Hamilton ejtőernyőzéssel kapcsolt ki az Ausztrál Nagydíj előtt

Izgalmas hétvégéje volt Lewis Hamiltonnak, aki az Instagramjára feltöltött videó tanúsága szerint ejtőernyőzött egyet. Mint a posztban olvasható, régóta kedveli ezt az extrém kikapcsolódási formát, már tíz ugrásnál jár, és minden alkalommal tanult valamit. „Nagyszerű módja ez annak, hogy kitisztult fejjel koncentrálhassunk az előttünk álló hétre” – írta a hétszeres F1-es világbajnok.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Lewis Hamilton (@lewishamilton) által megosztott bejegyzés

Videó: Ilyen lesz a pálya és a kiszolgálóépületek Miamiban

Már csak alig egy hónapot kell várnunk a vadonatúj amerikai helyszín bemutatkozására a Formula-1-ben, hiszen május 6-tól 8-ig rendezik majd a Miami Nagydíjat. Az utcai pályát a Hard Rock Stadion körül húzták fel, a szervezők pedig megtettek, hogy minden igen impozáns legyen – ezt most egy videóban is prezentálták nekünk, amelyben grafikák segítségével megismerkedhetünk a pálya körüli létesítményekkel, s azt is láthatjuk, hogy még egy mesterséges tó is helyet kapott a pályán belül, ahol jachtok állhatnak majd a hétvége folyamán:

Vajon a kutyákat vagy a macskákat szeretik jobban a McLaren pilótái?

Egy különleges kérdezz-felek játékra hívta a McLaren versenyzőit az ESPN. Az ismert amerikai sportcsatorna nemrégiben egy igazán érdekes videót töltött fel a YouTube-ra, melyben Daniel Ricciardót és Lando Norrist faggatják különböző dolgokkal kapcsolatban, így például arról, hogy a kutyákat, vagy a macskákat szeretik-e jobban, Hamiltont vagy Verstappent tartják-e jobbnak, de többek között a pályákkal, ételekkel és még a labdarúgókkal kapcsolatban is kaptak kérdéseket a durván 3 perces videóban.

A videó a képre kattintva érhető el!

Már három éve: ez történt az utolsó Ausztrál Nagydíjon - videó

A koronavírus miatt 2020-ban és 2021-ben sem rendeztek F1-es futamot Ausztráliában, utoljára 2019-ben versenyzett itt a mezőny. Az emiatt eddig utolsó melbourne F1-es viadalt Valtteri Bottas nyerte, miután lerajtolta Lewis Hamiltont - érdemes visszanézni az eseményeket ezen a linken vagy a képre kattintva!

pf3_13

„Elfelejtettem, milyen az ideges autó” – F1-es onboard 1999-ből

Az UnracedF1 osztott meg egy onboard felvételt Pedro de la Rosa 1999-es, Arrowsszal futott barcelonai köréről. A videót aztán ma de la Rosa is megosztotta azzal, hogy "elfelejtettem, milyen volt az ideges autó" - valóban érdemes nézni a kormánymozdulatokat egy mai F1-es autóhoz viszonyítva...

 

Rossi után Lorenzo is autóversenyzésbe kezd

A kilencszeres világbajnok Valentino Rossi GT-bemutatkozása után – amely egy kínos baki miatt lett emlékezetes: a bokszutcában az olasz véletlenül elhaladt csapata garázsa mellett, így plusz egy kört meg kellett tennie kiállásához – az egykori nagy rivális, Jorge Lorenzo is autóversenyző lesz.

A MotoGP-ből 2019 végén visszavonuló ötszörös motoros világbajnok spanyol az olasz Porsche Carrera Kupában fog indulni, a Q8 Hi Perform csapat színeiben. A bajnokság május 7-8-án, Imolában kezdődik.

Ausztrál őslakosokat segít a McLaren egy új szponzori modellel

A McLaren és állandó támogatója, a szoftverszolgáltató Smartsheet új szponzori koncepciót talált ki: a Sponsor X kezdeményezés értelmében a Smartsheet bizonyos nagydíjakon átengedi reklámfelületét az MCL36-on egy olyan szervezetnek, amelynek nem lenne elegendő pénzügyi háttere Formula-1-es szponzorként megjelenni.

Első alkalommal, az Ausztrál Nagydíjon a cég matricáinak helyére a DeadlyScience neve kerül, egy nonprofit szervezeté, amely ausztrál őslakosoknak biztosít oktatási eszközöket. A szervezet eddig több mint húszezer könyvet és egyéb felszerelést juttatott el több mint száz közösségbe gyerekeknek Ausztráliában. A DeadlyScience a McLaren közösségi csatornáin is helyet kap hétvégén – ez lesz az első alkalom, hogy bármilyen, ausztrál őslakosokhoz köthető szervezet vagy cég szponzorként tűnik fel a Formula-1-ben.

Két csapatnál akár teljes pilótacsere jöhet 2023-ban

Az F1-be igyekvő juniorokkal foglalkozó legújabb podcastünkben arról is elmélkedtünk, hogy mely csapatoknál nyílhat szabad ülés a fiatalok számára a 2023-as szezonban – e szakaszt 03:06-tól hallhatod a Formula Podcast legutóbbi adásában.

 

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

DRS-rekordot dönt meg az F1 Melbourne-ben

Egy negyedik DRS-zónát is bevezetnek a hétvégi Ausztrál Nagydíjon, a Formula-1 pedig ezzel rekordot dönt: soha egyetlen helyszínen sem volt még ennyi olyan rész, ahol a pilóták nyithatták az autók hátsó szárnyát. Eddig a célegyenesben, a kettes-hármas kanyar közötti egyenesben és a tízes-tizenegy kanyar között lehetett használni a DRS-t, az áttervezett, felgyorsított pályán viszont most már a nyolcas-kilences kanyar között is nyílhat a hátsó szárny.

Ehhez az érzékelési pont a hatos-hetes között lesz majd és aki itt nyithatja, az a következő lehetőségnél is nyithatja, nem lesz új érzékelési pont.

f1_8

fotó: Formula-1

Shoey-pohárból issza saját vörösborát Daniel Ricciardo - videó

A St. Hugo borászattal együtt kidobott DR3-hoz a shoey-ihlette cipő formájú "pohár" is rendelhető - ezt mutatta be a McLaren ausztrálja:

Remeklő VR46-os újonc és történelmi Aprilia-siker – az Argentin GP legjobb pillanatai

Megérkezett a szokásos top 5-ös válogatás a legutóbbi MotoGP-versenyről – ezúttal Marco Bezzecchi, Jorge Martin, a Suzukik és természetesen Aleix Espargaro a gyűjtés főszereplői:

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Hivatalos: Loeb rajthoz áll a DTM szezonnyitóján

Néhány napja már felröppentek a pletykák, hogy esetleg a kilencszeres rali-világbajnok Sebastien Loeb felbukkanhat a Német Túraautó-bajnokságban, most pedig ezt meg is erősítették: a francia legenda a Formula-E-s elfoglaltságai miatt hiányzó Nick Cassidy helyére ül be a Red Bull által támogatott AF Corse Ferrariba a hónap végi portimaói nyitányon. Loeb számára nem ismeretlen a túraautózás, hiszen korábban a WTCC-ben is indult, sőt versenyeket is nyert a Citroennel, a GT3-as Ferrarit pedig nemrég Spában próbálta ki. A hírek szerint a pilóta a DTM hivatalos előszezoni tesztjén is részt fog venni, a későbbiekben pedig Cassidy további programjai miatt egyéb helyszíneken is beugorhat a bajnokság futamaira. „A karrierem során mindig szerettem azt a kihívást, amit a szakágak közötti váltás jelent” – fogalmazott Loeb.

loeb-dtm-rb

Egészségügyi problémái miatt félbehagyja a szezont az F3-as pilóta

Nem folytatja a versenyzést a Formula-3-ban a Red Bull juniorcsapatát erősítő Jonny Edgar: a Tridentnél szereplő pilótánál Crohn-betegséget diagnosztizáltak. A 18 éves versenyző a közösségi oldalán úgy fogalmazott: jelenleg fizikailag nem tud az elvárt szinten teljesíteni, így a kezelések végéig biztosan nem láthatjuk a versenypályán, de reméli, hogy hamar visszatérhet a volán mögé. Mint azt a Webbeteg oldalán olvashatjuk, a Crohn-betegség a bélrendszer nyálkahártyájának – gyakran mélyen az érintett bélszakasz szöveteibe hatoló – gyulladásos, hasmenéssel és fájdalommal járó, és akár az életet is veszélyeztető betegsége.

A Trident Oliver Rasmussennel helyettesíti Edgart a következő futamokon.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Jonny Edgar (@jonny_edgar) által megosztott bejegyzés