DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 28. hétfő

Hét éve nem történt olyan, mint most Sargeanttal

Érdekes statisztikára világított rá a Racingnews365.com: utoljára 2017-ben váltottak le egy F1-es pilótát szezon közben úgy, hogy az illető nem a Red Bull valamelyik csapatánál versenyzett. Hét évvel ezelőtt a Renault döntött a csere mellett, Jolyon Palmer F1-es karrierje ért véget év közben, de itt is megjelent a Red Bull: az energiaitalosoktól szerezte meg Enstone Carlos Sainzot Palmer helyére.

f1-zandvoort-saturday-5

fotó: Ollé Iván

Schumacher: A McLaren megérkezett az élmezőnybe

Egymás után két parádés hétvégét produkált a McLaren, hiszen Monzában kettős győzelmet aratott a csapat Daniel Ricciardo és Lando Norris sorrendben, majd legutóbb Szocsiban Norris megnyerte az időmérőt és csak az esőkáosz vette el tőle pályafutása első, a wokingiak zsinórban második sikerét. Ugyan Andreas Seidl még mindig nagyon szerényen nyilatkozik, de Ralf Schumacher most már ráirányítaná a figyelmet a McLarenre...

"Norris nyerhetett volna vasárnap és sajnálatos, hogy végül nem tudta megcsinálni. Ez a futam azonban azt mutatta meg, hogy a topcsapatok egyre nehezebben képesek most már megelőzni a McLarent. Ez a tradicionális istálló igenis megérkezett az élmezőnybe akkor is, ha Andreas Seidl tompítja a dolgokat" - mondta az expilóta a Sky Germanynek.

maa

fotó: dppi

Superbike, DTM, majd este MotoGP: ez a mai program

F1 híján a motoroké a főszerep ezen a hétvégén - íme a pénteki menetrend. A hétvége teljes programja itt megtekinthető!

Péntek

11:30-12:15 Superbike, első szabadedzés

11:45-12:30 DTM, első szabadedzés

15:25-16:10 DTM, második szabadedzés

16:00-16:45 Superbike, második szabadedzés

16:55-17:40 MotoGP, első szabadedzés (Aréna4)

21:10-21:55 MotoGP, második szabadedzés (arena4plus.hu)

11221042_342_1

fotó: dppi

Így lett második Verstappen: videón a holland utolsó öt köre Szocsiban

Az esőkáoszra jól reagált a Red Bull, Max Verstappennek pedig "igazi" előzésre nem is volt szüksége ahhoz, hogy a hetedik helyről végül a bravúros második pozícióban érjen be a célba. A holland utolsó öt körét most visszanézhetjük belülről - ezen a linken, vagy a képre kattintva!

pf1_16

Ken Block Audira és elektromos autókra vált

Nemrég megjelent az Audi közösségi oldalain egy videó, amelyből kiderült, hogy csatlakozott a márkához a Gymkhana műfaját feltaláló és sikerre vivő Ken Block. Mostanra azt is megtudhattuk, hogy mit is fog csinálni a német gyártónál: Electrikhana címen fog érkezni 2022-ben egy új film Blockkal, amelyben értelemszerűen elektromos autókba ül majd a legenda. „Hogy miért váltok elektromos járművekre? Egyszerű: mert új, mert magas teljesítményre képesek és mert ez a jövő” – írta Block az alábbi videóhoz, ami egyébként egy háromrészes sorozat első felvonása, amelyben az első ingolstadti látogatását dokumentálták.

Most már teljesen biztos, hol lesz az idei harmadik sprint – már a hétvége programja is megvan

Már két helyszínen kipróbálták a Formula-1 idei legfőbb újítását, a sprintkvalifikációt, a tervek azonban egy harmadik, tengerentúli alkalomról is szóltak. Nyílt titok volt eddig is, hogy Interlagos lesz a befutó, az F1 hivatalos honlapján fellelhető versenynaptárban és menetrendben azonban mindezidáig hagyományos lebonyolításúként volt feltüntetve a Sao Paulo-i Nagydíj névre hallgató brazil futam. Nos, ez megváltozott, immár a sprint is szerepel a november közepi forduló programjában, így immár teljes mértékben hivatalos, hogy Interlagos lesz a harmadik helyszín az újítás számára.

Az időrend amúgy hasonló lesz a Silverstone-ban és Monzában látotthoz, csupán az időeltolódás miatt lesz annyi különbség, hogy magyar idő szerint kora este rendezik majd a legfontosabb eseményeket, azaz a péntekre kerülő időmérőt, a szombati sprintkvalifikációt és a vasárnapi futamot.

A Sao Pauló-i Nagydíj programja magyar idő szerint:

Péntek (november 12.)

16:30-17:30 1. szabadedzés

20:00-21:00 Időmérő edzés

Szombat (november 13.)

16:00-17:00 2. szabadedzés

20:30 Sprintkvalifikáció

Vasárnap (november 14.)

18:00 Futam

f1-brazil-start-dppi

Két orosz futam is lehet az F1-ben?

Szocsi jövőre búcsúzik a versenynaptártól, de a helyiek egyáltalán nem végleges búcsúra készülnek. Mint az Orosz Nagydíj helyszínén megtudtuk, a tervek között szerepel, hogy a nagydíjat 2023-tól átvevő Igora Drive mellett egy második orosz futamként visszatérjen a száguldó cirkusz körforgásába a Fekete-tenger partján fekvő versenypálya. Erről 54:42-től hallhatsz a Formula Podcast legújabb kiadásában.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Nem lehet első cseh WTCR-futam a legjobb cseh túraautós nélkül

Petr Fulín is ott lesz a Túraautó-világkupa október 9-10-i versenyén Mostban: a Túraautó Európa-kupa háromszoros bajnoka egy Cuprával áll rajthoz saját csapata színeiben. A 44 éves cseh az elmúlt években Szlovákiában indult szabadkártyásként a WTCR-ben, 2018-ban egy ötödik helyet is megcsípett.

Fulín elmondta: elképzelhetetlen lett volna számára, hogy nélküle rendezzék meg az első WTCR-hétvégét Csehországban. (A WTCC-érában Brnóban szerepelt a bajnokság.) Sok jóra azért nem számít: a Goodyear-gumikat nem ismeri, a Cupra pedig még több kompenzációs súlyt kap, ráadásul szabadkártyásként személy szerint ő is cipel plusz ballasztot.

Egyetlen jelenlegi F1-es pilóta versenyzett már Katarban – de ő nyert is

Csütörtökön végre hivatalosan is megerősítették, hogy Katar ad otthont az eddig helyszín nélkül álló november 21-i futamnak, ezzel a dohai pálya tette teljessé a most már talán véglegesnek tekinthető 2021-es Formula-1-es versenynaptárt. A Losail International Circuit először került be a száguldó cirkusz menetrendjébe, a jelenlegi mezőnyből viszont van egy pilóta, aki már versenyzett rajta: Sergio Perezről van szó, aki a GP2 Asia Series 2008-2009-es idényében vezethetett a katari aszfaltcsíkon. Ráadásul a szezonban ez volt a legeredményesebb hétvégéje a jelenleg a Red Bullt erősítő mexikóinak, hiszen egy második és egy első helyet gyűjtött be rajta.

Néhány hete az egyik futam csütörtöki sajtótájékoztatón ki is faggatták Perezt, hogy mi a véleménye a helyszínről: „Alig emlékszem a pályára. Annyira emlékszem, hogy nagyon sima volt az aszfalt, hiszen a MotoGP-re tervezték. Úgy gondolom, jó helyszín lesz” – értékelt röviden a pilóta.

perez-katar-2009

Fotó: GP2 Series

Betöltötte a 24-et Max Verstappen, előbányászták a születésekor megjelent hírt

Szeptember 30-án ünnepli születésnapját Max Verstappen: tekintve, hány éve a Formula-1-es élmezőny tagja, még mindig rettentő fiatalnak tűnik azzal, hogy csupán 24 esztendős lett. Verstappen talán az első későbbi F1-es pilóta, akinek születéséről hír jelent meg a világhálón, 1997-ben. Ezt az archív hírt bányászták elő – az akkor királykategóriában aktív Jos Verstappen weboldaláról – a közöségi média felhasználói. A szövegben a következő állt:

„Ma délután Jos és Sophie egy egészséges kisfiú büszke szüleivé váltak. Neve Max és 3265 gramm. Max Emilian, mivel ez a teljes neve, 48,5 cm hosszú. Sophie 13:20-kor hozta világra Maxot komplikációk nélkül. A vajúdás 40 percig tartott. Max a megfelelő pillanatot választotta, hogy megérkezzen. Most Jos és Sophie együtt tölthetnek egy kis időt Maxszal, mielőtt Jos útra kel Japánba. Ha Max két szülője versenyzői tehetségét örökölte, akkor a 2020-as év új F1-es versenyzője született meg ma” – áll a hírben, amely hozzáteszi, aki gratulálni akar a párnak, ne postai levelet adjon fel, hanem a weboldalon „szörföljön” a „kívánságoldalra”. A hír még most is elérhető az azóta természetesen modern külsőt viselő verstappen.com-on.

1997-ben egy dologban nagyot tévedtek: arra számítottak, hogy Verstappen 23 évesen válhat Formula-1-es versenyzővé, miközben valójában már 17 esztendősen a királykategória tagja lett.

Íme Vettel kihívója a legtöbb előzés díjáért folyó csatában

Azt már tudjuk, hogy az Orosz Nagydíjon Charles Leclerc előzte a legtöbbet, az F1 most mégsem az ő teljesítményét dicséri legújabb videójával. Fernando Alonso is hozta szokásos, „harapós” formáját, és ugyan csak az ötödik helyre fért fel az előzési statisztikában, manőverei említésre méltóak voltak.

A videót a képre kattintva nézhetitek meg.

Technikai újítást kínálgat egy rajongó az Alpine-nak

Elképesztő üzenetet kapott az Alpine egy F1-rajongótól. Az ismeretlen azzal kereste fel őket, hogy van egy ötlete, amivel akár egy másodpercet is nyerhet a csapat körönként. Ugyan nem tudja kívülről a szabálykönyvet, de szerinte a javaslata teljesen megfelelne az F1 technikai szabályainak. Három napot adott az Alpine-nak arra, hogy a megadott elérhetőségén felvegyék vele a kapcsolatot, annyi extra kéréssel, hogy ha lehet, Danyiil Kvjatnak adhassa elő az ötletét, mivel nem beszél túl jól angolul. Vészjóslóan hozzátette, amennyiben nem élnek a lehetőséggel, úgy egy másik csapatnak fogja azt felajánlani.

Ez vajon milyen mértékű rajongás az F1 iránt?

Teljes versenyfelszerelésben teljesíti a londoni maratont egy rajongó

Különleges kihívásra készül George Crawford brit F1-rajongó. Az októberi londoni maratont szeretné teljesíteni, de nem akárhogyan: egy teljes Formula-1-es versenyfelszerelésben! Az overált, cipőt, kesztyűt, aláöltözőt és sisakot pedig nem mástól kapja kölcsön, mint az Aston Martintól. A sisak ráadásul Lance Stroll fejvédője, amit a legutóbbi tripla hétvégén viselt.

A nem mindennapi futásnak nemes célja is van, Crawford a Mind nevű, mentális egészséggel foglalkozó szervezetnek szeretne pénzt gyűjteni. Elmondása alapján azért őket választotta, mert a világjárvány sok embernél mentális problémákat idézett elő, és szeretné, ha minél többen segítséget kaphatnának.

Volt egyszer egy emlékezetes befutó

2002-ben ezen a napon rendezték az USA Nagydíjat, melyen Michael Schumacher saját bevallása szerint holtversenyt akart kihozni a két Ferrari között, ez pedig az egyik legszorosabb befutót, valamint Rubens Barrichello győzelmét eredményezte. Ilyen és ehhez hasonló témák merülnek fel a Formula Retro nevű csoportunkban, melyhez érdemes csatlakozni.  

 

Saját gokartcsapatot indít Lando Norris

Izgalmas új projektbe kezdett Lando Norris. A McLaren fiatalja amellett, hogy kibontakoztatja a saját tehetségét a Formula-1-ben, és már a futamgyőzelemért csatázik, hamarosan a következő generációt veszi védőszárnyai alá. Szerdán Norris bejelentette, hogy útjára indítja gokartcsapatát, az LN Racing Kartot, amire, ahogy fogalmaz, „szuper büszke”. „Alig várom a napot, amikor valaki megnyeri az első bajnokságát az LN Racing Karttal” – fűzte a fotóhoz a fiatal brit.

 

Különleges kérést teljesít a NASCAR

Egy igazán szívhez szóló levelet kapott a NASCAR Cup Series versenyzője, Kurt Busch. A Chip Ganassi Racing rutinos pilótája egy rajongójától, Mason Bradleytől kapott egy üzenetet, melyben arra kérték, hogy a mezőny többi tagjával együtt fessék rózsaszínűre az ablakhálókat. Ennek hatására hozták létre a Window of Hope elnevezésű programot melynek lényege, hogy kifejezzék támogatásukat azok iránt, akik mellrákkal küzdenek, vagy túlélték a betegséget.

A levelet még 2019 szeptemberében kapta Busch a fiatal szurkolójától, akinek édesanyja szintén ezzel a kórral küzdött, ám azóta már gyógyulófélben van. A kezdeményezés hatására októberben a Charlott Motor Speedwayen rendezett versenyen mindenki rózsaszínű hálókkal fog részt venni, melyeket a futamot követően a pilóták aláírnak, majd elárverezik azokat.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

NASCAR (@nascar) által megosztott bejegyzés

Érezhetően lassabbak lettek a leggyorsabb bokszkiállások

Szokás szerint egy videóba gyűjtötték a legutóbbi futam, az Orosz Nagydíj leggyorsabb kerékcseréit: Szocsiban a Mercedes volt az etalon Valtteri Bottas 2,45 másodperces kiállásával. Ez az idő azonban „jelentősen” elmarad a korábbiaktól: a Spától életbe lépett módosításokat megelőzően nem egyszer két másodperc alá is tudták szorítani a csapatok a cseréiket – mindenekelőtt a Red Bull jeleskedett ezen a téren, amely viszont ezúttal a top 3-ba sem fért be.

Az elsők között nézték meg az F1-esek az új James Bond-filmet

A Nincs idő meghalni premierjén ismerős arcok tűntek fel a vörös szőnyegen: a Formula-1-es paddockból George Russell, Lance és Lawrence Stroll, valamint Christian Horner is a nézők között volt, valamennyien párjukkal érkeztek. A két Stroll esetében mondhatni munkaköri kötelességnek tekinthető a James Bond-film vetítésén való részvétel, hiszen az Aston Martin versenyzőjéről és főnökéről van szó.

Tapasztalt tartalékost szeretne a Haas

Az Orosz Nagydíj előtt a Haas is bejelentette jövő évi pilótafelállását. Nem meglepő módon mindkét zöldfülű, Mick Schumacher és Nyikita Mazepin is marad a csapatnál. Az újoncévben egyaránt elkövettek hibákat, főnökük, Günther Steiner jövőre kiegyensúlyozottabb teljesítményt vár tőlük.

Tudja ugyanakkor, hogy még így is nehéz helyzetben lesznek, egyetlen Formula-1-es év még nem túl sok, éppen ezért tartalékpilóta-fronton szeretne erősíteni. „Nincs viszonyítási alapunk. Ez hiányzik, egy tapasztalt pilóta. Nem tudom pontosan, hogy fogjuk megoldani, több mód is van rá. Beszéltünk már erről egy keveset, de még nem csináltunk semmit” – mondta el Steiner. Jelölteket egyelőre még nem nevezett meg, mivel először is a mérnökökkel szeretne egyeztetni. Arra is emlékeztetett, tartalékosnak/tesztpilótának lenni kemény feladat, így nem lesz egyszerű dolguk a szerződtetéssel.

Megvan az Orosz Nagydíj előzéskirálya

Az F1 idén már annak is különdíjat ad, aki a legtöbbet előz a szezonban. Ezt a listát összességében még mindig Sebastian Vettel vezeti, azonban megkapjuk futamról futamra lebontva is a legjobban teljesítőket. Az Orosz Nagydíjon például Charles Leclerc mutatta be a legtöbb előzést, már a rajtnál megkezdve a felzárkózást a 19. helyről.

MiniDrivers – az izgalmas Orosz Nagydíj másik oldala

Megérkezett a szokásos, mókás feldolgozása a legutóbbi F1-es futamnak is. A MiniDrivers alkotói lerántották a leplet arról, milyen különleges előzéssel került Lando Norris Carlos Sainz elé, és azt is megmutatták, mi lehetett Fernando Alonso újabb remek első körének a titka. A végén pedig arra is utalást tesznek, milyen karrier várhat a győzelmét elveszítő Norrisra.