DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 23. szerda

Hét éve nem történt olyan, mint most Sargeanttal

Érdekes statisztikára világított rá a Racingnews365.com: utoljára 2017-ben váltottak le egy F1-es pilótát szezon közben úgy, hogy az illető nem a Red Bull valamelyik csapatánál versenyzett. Hét évvel ezelőtt a Renault döntött a csere mellett, Jolyon Palmer F1-es karrierje ért véget év közben, de itt is megjelent a Red Bull: az energiaitalosoktól szerezte meg Enstone Carlos Sainzot Palmer helyére.

f1-zandvoort-saturday-5

fotó: Ollé Iván

Feltörekvő vállalkozást támogat Hamilton

A világjárvány alaposan megváltoztatta a mindennapi életet, és különösen az elején intenzíven igyekezett mindenki óvni az egészégét és segíteni az embertársainak is. Így született meg a Zapp nevű vállalkozás is, melynek fő profilja a házhozszállítás. A Londonban, Amszterdamban és Rotterdamban elérhető szolgáltatást pedig nem más kezdte támogatni, mint Lewis Hamilton; a hétszeres világbajnok 150 millió fontnyi összeggel fektetett be a vállalkozásba. Képviselőjük egyszerűen „fantasztikusnak” nevezte a brit részvételét.

Bár az Egyesült Királyságban épp most kezdenek lazítani a korlátozásokon, a Zapp jövője nincs veszélyben, egyelőre tovább terjeszkednek, és már 20 percen belüli szállítást ígérnek.

A Ferrarik és Verstappen csattanós rajtja, Webber taxizása és még több emlékezetes szingapúri pillanat

Csütörtökön bejelentette az F1, hogy még hét éven át biztosan visszatér első villanyfényes versenyének helyszínére, Szingapúrba. Ezt ünneplendő a sport YouTube-csatornáján összeszedték nekünk a legnagyobb pillanatokat a Szingapúri Nagydíjak történetéből.

Ismét az F1 kísérősorozata lesz a W Series

A juniorszériák, a Formula-2 és a Formula-3 már évek óta járják a világot a száguldó cirkusszal karöltve, tavaly pedig a hölgyversenyzők külön kategóriája, a W Series is csatlakozott a kísérethez. Idén sem lesz ez másképp, nyolc közös hétvégéje lesz a harmadik évét kezdő sorozatnak és az F1-nek, a naptáruk pedig öt új pályával bővül. A szezont májusban, Miamiban kezdik, aztán következik Barcelona, Silverstone, Paul Ricard, a Hungaroring, majd Európát elhagyva Szuzukába, ismét az Egyesült Államokba, és a szezont lezárandó Mexikóba utaznak. A mezőny még nem teljes, ám a bajnokság első nyolc helyén végző versenyző garantáltan helyet kap a rajtrácson, így Jamie Chadwick újra nekifuthat a címvédésnek.

Több csapat is különleges festést alkalmazott 2021-ben

Kiváló idényt kaptak a rajongók az előző esztendőben, azonban az izgalmas futamok és a világbajnoki címért folytatott harc mellett a csapatok egyedi festései miatt is különlegesnek volt mondható a tavalyi év. A McLaren Monacóban, a Red Bull pedig Törökországban használt egy korábbi legendás dizájnt, az Alfa Romeo a hazai futamát ünnepelte Olaszországban, az Alpine istállója pedig az egyik hűséges szponzoruk miatt eszközölt változtatásokat. Az évad utolsó versenyén a wokingiak aztán ismét megleptek mindenkit egy művészi alkotással. Az alábbi képen ezekből láthatunk egy montázst.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Egy fotót már közzétettek a McLaren idei autójáról

A wokingiak gyárában úgy látszik jól haladnak a munkával. Két nappal ezelőtt már beindították az idei motort, melyről egy videót is megosztottak a rajongóikkal, ezúttal pedig az első fotó is megjelent a McLaren 2022-es versenyautójáról. Persze a lényeget még elrejtették a nagyközönség elől, egyelőre csak a pilótafülkéből készíttek egy képet, az autót teljes egészében február 11-én mutatják be.

A 2022-es autóbemutatók időpontjai:

Február 10. – Aston Martin

Február 11. – McLaren

Február 14. – AlphaTauri

Február 17. – Ferrari

Február 18. – Mercedes

Február 21. – Alpine

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

McLaren (@mclaren) által megosztott bejegyzés

Módosítanak a dzsiddai F1-es pályán az idei futamra

Az előző szezon hajrájában debütált az F1-es versenynaptárban Szaúd-Arábia, a dzsiddai pályán rendezett futam viszont ketrecharcra emlékeztetett - óriási tempóval száguldoztak az autók a falak között, nehéz volt előzni és több helyen is rendkívül izgalmasnak, ugyanakkor veszélyesnek tűnt a pálya. Idén már nem ősszel, hanem tavasszal rendezik a második Szaúd-arábiai Nagydíjat, de a helyi motorsport-vállalat igazgatója, Martin Whitaker szerint lesz némi módosítás.

Először is: igyekeznek úgy finomítani a nyomvonalon, hogy a pilóták többet lássanak az autóban ülve és ne legyenek veszélyes utolérések, főleg a szabadedzések során. Másrészt pedig a pilóták észrevételei, javaslatai alapján a korlátok pozícióján is módosítanak majd, elsősorban a biztonságra törekedve. Whitaker hozzátette: épphogy elkészültek tavaly, idénre viszont már minden 101%-ban a helyén lesz, ez a pár pluszhónap bőven elég arra, hogy megcsinálják a szükséges módosításokat és minden tökéletes állapotba kerüljön.

dzs

fotó: dppi

Elsőre Oliver Rowland volt a leggyorsabb Szaúd-Arábiában

A hétvégén megkezdődik a Formula-E idei szezonja, mégpedig rögtön egy duplafutamos fordulóval. Mindez azt jelenti, hogy pénteken és szombaton is versenyt rendeznek, a program viszont már csütörtökön megkezdődött az első szabadedzéssel Dirija városában. A gyakorláson nagyon kicsik voltak a különbségek, a listavezető személye pedig többször is változott, végül Oliver Rowland bizonyult a leggyorsabbnak. A Mahindra pilótája 0.158 másodperccel előzte meg a második helyezett Antonio Felix da Costát, akitől kevesebb, mint három századdal maradt le a harmadik pozícióban záró Jake Dennis.

Mögöttük Jean-Eric Vergne, Mitch Evans, Eduardo Mortara, Pascal Wehrlein, Sebastian Buemi, Lucas di Grassi és Nick Cassidy zárták az első tízet. Az edzésnap vesztese a címvédő Nyck de Vries volt, a Mercedes holland versenyzője a hármas kanyarban csapta falnak az autót, így az utolsó helyen végzett.

A Mercedes csapatát is elérte a legújabb őrület

December óta rengetegen elkezdték használni a Wordle névre hallgató játékot, melynek lényege, hogy minden nap egy ötbetűs szót kell kitalálni. Színes lapok jelzik a hibákat és azt is, ha megfelelő betűket választottunk, december óta pedig a Twitteren is megoszthatjuk az eredményeinket. Mióta él ez a lehetőség, azóta jelentősen nőtt a népszerűsége, amire valószínűleg a Mercedesnél is rájöttek. Az általuk megosztott fotón a Lewis név volt a helyes megfejtés, amivel egyértelműen a hétszeres világbajnok Lewis Hamiltonra utaltak.   

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@mercedesamgf1) által megosztott bejegyzés

Újabb fotók jelentek meg a Porsche LMDh-autójáról

Ahogyan arról nemrégiben már beszámoltunk, a háttérben gőzerővel folyik a munka a német márka legújabb versenygépén. A Porsche ugyanis hamarosan visszatér a WEC mezőnyébe, egyelőre viszont még csak a fejlesztési fázisban tart Hypercar/LMDh projektjük. Bő egy hete már tesztelték az autót, de most újabb képeket osztottak meg a munkáról. A Hosszútávú Világbajnokság már az idei szezonban is rekordszámú résztvevővel büszkélkedhet, a csúcskategória pedig folyamatosan bővülni fog. A Peugeot már ebben az évben csatlakozik, hamarosan pedig a Porsche az Audi és a Ferrari is megérkezik.

 

Bearanyozta sisakját az idei évre Verstappen

Az alapvető dizájn nem változott, de a színek és néhány apró elem igen: a vörös helyét az arany vette át, amellyel a fiatal holland mindenkit emlékeztet rá, ki a Formula-1-es aktuális világbajnoka – akárcsak az 1-es számmal és az apró csillaggal hátul.

Amikor Verstappen Godzillát látott Szingapúrban

A mai bejelentés értelmében a Szingapúri Nagydíj 2028-ig kap helyet a Formula-1-es versenynaptárban. A Red Bull egy hat évvel ezelőtti emléket bányászott elő: ekkor történt, hogy a csapatnál első évét töltő Max Verstappen hihetetlen dolgot vett észre a pálya szélén, egy varánuszt.

„Egy hatalmas gyík van a pályán!” – „Szembenéztél Godzillával, haver?” – „Igen, nem viccelek, a 3-as kanyarban volt” – hangzott a szürreális beszélgetés a rádión.

Schumacher: Néha nem értem Steiner vicceit

Günther Steiner a Formula-1 egyik legsajátosabb egyéniségeként ismert: Mick Schumacher az interjúban, amelyben Mazepinről és a Ferrariról is beszélt, csapatfőnökére is kitért.

„Nagyon szereti a vicceket. Ezt meg is kellett szoknom, hogy hajlamos a viccelődésre. Néha nem is értem őket: ő pedig mindig azt mondja, hogy mivel német vagyok, nem értem a viccet. De komolyra fordítva a szót remekül megvagyunk. Voltak pillanataink, de összességében remek a kapcsolat” – mondta a Crash.net-nek Schumacher.

Megszületett Jacques Villeneuve fia, Gilles

A Formula-1 1997-es világbajnoka a közösségi médiában osztotta meg az örömhírt: a tegnapi „tökéletes napon” megszületett feleségével, Giulia Marrával közös fia, akit Gilles-nek nevezett el – apja, az 1982-es Belga Nagydíjon tragikusan elhunyt Gilles Villeneuve után.

Az 50 éves Villeneuve ötödször lett apa, valamennyi gyermeke fiú: első nejétől, Johanna Martineztől született fiai Jules (2006) és Joakim (2007), míg Camila Lopezzel kötött házasságából Benjamin (2013) és Henri (2014) született.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Jacques Villeneuve (@jacques_villeneuve_official) által megosztott bejegyzés

Rossi vagy Marquez, Marquez vagy Rossi – ki végzett a MotoGP-s toplistánk élén?

Azzal aligha okoztunk meglepetést, hogy a Formula Motocast idei első adásában felállított top 10-es MotoGP-versenyzői rangsor első két helyén a két sokszoros világbajnok végzett, de vajon milyen sorrendben és milyen érvek mentén döntöttünk úgy, ahogy? Hallgassátok meg a vonatkozó részt 1:15:55-től:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A McLaren is beindította az új autóját

A szokásos "beindítjuk a motort" posztok sorában most a McLaren következett:

 

A McLaren csapatfőnöke szerint az a baj, hogy a tv-közvetítésekben hallhatóak bizonyos rádióüzenetek

A Formula-1 motorsport-igazgatója, Ross Brawn beszélt arról az Auto Motor und Sportnak, hogy a csapatfőnököknek nem szabad futam közben nyomást helyezniük Michael Masira (vagy az utódjára), ezt pedig megszüntetik az idei szezontól. Andreas Seidl, a McLaren csapatvezetője szerint viszont nem ezzel van a gond, hanem azzal, hogy a nagyközönség hallja ezt és ez generálja a nyomást.

"Szerintem csak azért beszélnek most erről ennyit, mert ott volt a tv-közvetítésekben. Korábban nem lehetett ezt hallani és szerintem ez egy jelentős különbség. Őszintén szólva én sosem szerettem, hogy ezeket közvetítik, mert például a biztonsággal kapcsolatban is oda-vissza mennek a dolgok és azokat sem kellene közvetíteni. Ez az én véleményem" - mondta Seidl a Speedweeknek, hozzátéve, hogy nem maga a beszélgetés a gond, hanem az, hogy ezt ország-világ elé tárják, kiragadják a kontextusból és a néző azt hiheti, hogy ez valami bődületes dolog, pedig nem az.

seidl_4

fotó: dppi

Váratlan találkozás: Mazepin és Ronaldo a konditeremben futottak össze

„Az év eddigi legjobb konditermi edzése” – posztolta az Instagramra Nyikita Mazepin, a jelző pedig annak köszönhető, hogy a Manchester United sztárjával, Cristiano Ronaldóval futott össze erősítés közben, amit természetesen képen is megörökített.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

NIKITA (@nikita_mazepin) által megosztott bejegyzés

Újabb szponzorral gazdagodott a Ferrari

Bár a futamgyőzelemre kevés esélyük volt a 2021-es esztendőben, a Ferrari akkor is rengeteg szurkolóval büszkélkedhet, így ennek köszönhetően a támogatók is szívesen kötnek üzletet a maranellói alakulattal. Ezúttal a CEVA Logistics lett a partnerük, miután mindkét fél elkötelezett a karbonsemlegesség elérésében.

„Örömmel üdvözöljük a CEVA Logistics vállalatát új csapattársunkként. A kiválóság, az elkötelezettség, az innováció és a szenvedély alapvető közös értékeink. Az autóversenyzés világában a hatékonyság és a szervezettség elengedhetetlen ahhoz, hogy minden területen elérjük céljainkat, a logisztika pedig létfontosságú szerepet játszik mindennapi tevékenységünkben, a pályán és Maranellóban is. A CEVA Logistics személyében egy olyan vállalatra számíthatunk, amely a legmagasabb szinten működik a saját területén, valamint nagy figyelmet fordít arra, hogy támogasson minket egy olyan célkitűzés elérésében, amely kulcsfontosságú a Ferrari és a Formula-1 számára egyaránt” – idézte a Ferrari csapatfőnökét az istálló és a cég közös közleménye.

 

Valentin-napon érkezik az új AlphaTauri, egy héttel később az Alpine

Egy következő csapat is kijelölte 2022-es versenygépének bemutatását: a héten Imolában tesztelő AlphaTauri az ilyenkor szokásos sejtelmes videóval közölte, hogy új modellje, az AT03 február 14-én, hétfőn érkezik – egyelőre nincs információ arról, milyen formában. Így már öt csapat hírt adott autóbemutatójának időpontjáról.

Az olasz istálló hatodik lett a konstruktőri versenyben 2021-ben, míg egyéniben Pierre Gasly 9., Yuki Tsunoda 14. helyen végzett – ők lesznek az AlphaTauri pilótái az idei szezonban is.

Frissítve: Röviddel az AlphaTauri után az Alpine is megerősítette autóbemutatójának dátumát: az A522 február 21-én érkezik.

A 2022-es autóbemutatók időpontjai:

Február 10. – Aston Martin

Február 11. – McLaren

Február 14. – AlphaTauri

Február 17. – Ferrari

Február 18. – Mercedes

Február 21. – Alpine

Isten éltesse Sergio Perezt!

A mai napon töltötte be 32. életévét a mexikóiak nagy kedvence. Sergio Perez már hosszú ideje a mezőny tagja, még 2011-ben mutatkozhatott be a Sauber színeiben, a további években pedig a McLaren, a Force India, majd a Racing Point istállóknál szerepelhetett mielőtt a Red Bull csapatához került volna. Eddig összesen két futamgyőzelmet ünnepelhetett, az elsőt a fordulatosan alakuló Szahíri Nagydíjon szerezte még 2020-ban, amit egy bakui siker követett a tavalyi esztendő első felében. Amennyiben az energiaitalosok továbbra is jó formát mutatnak, alighanem növekedni fog ez a szám a jövőben.