DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 3. csütörtök

Briatore: Newey? Ő túl olcsó nekünk!

Nem sokkal ezelőtt sajtótájékoztatót tartott Flavio Briatore és Oliver Oakes az Alpine részéről Zandvoortban, melyre a Formula.hu is meghívást kapott.

A sajtótájékoztatón feltették a kérdést Flavio Briatorénak, hogy fontolgatja-e Adrian Newey megszerzését, hiszen korábban kijelentette, hogy a legjobb embereket akarja a csapatában tudni.

„Adrian túl olcsó nekem” – mondta nevetve Briatore.

„Ha benne van valaki a bizniszben és a körforgásban, akkor több különböző emberrel folytat tárgyalásokat. Bármilyen lehetőség adódik, azt meg kell fontolni – ha jó lehetőségről beszélünk és az jó a csapat számára is, akkor meg kell ragadni. Fontos azonban hozzátenni, hogy egy ember nem képes megváltoztatni egy teljes csapatot.”

„Az Alpine ismét létezik, ott van a körforgásban. Sokáig a háttérben voltunk és senki nem beszélt a csapatról. Az életben minden lehetséges” – tette hozzá Briatore.

Marko reagált arra, hogy Vettel válthatná őt

Az utóbbi időszakban egyre többen – legutóbb például Yuki Tsunoda – firtatták annak lehetőségét, hogy Sebastian Vettel valamilyen vezetői pozícióban térjen vissza a száguldó cirkuszba 2022-es visszavonulását követően. A híresztelesek egyik ilyen opcióként Helmut Marko jelenlegi pozícióját emlegették, sokak szerint tapasztalatának köszönhetően a négyszeres világbajnok ideális utód lehetne az osztrák számára.

A Red Bull tanácsadója a svájci Blicknek adott interjújában megszólalt a téma kapcsán: „Továbbra is tartjuk a kapcsolatot” – kezdte Marko Vettelről. „Seb jelenleg még abban a fázisban van, amikor önmagát keresi, nem hiszem, hogy újra utazni akar minden versenyre, és lényegesen kevesebb fizetésért többet dolgozni!

Ferrari-nullázás és Verstappen-siker – ez történt tavaly Bakuban

A képre kattintva idézzük fel, mi is történt legutóbb Azerbajdzsánban.

Zenét adott ki Charles Leclerc

Azt már eddig is tudtuk, hogy szeret zongorán játszani a Ferrari monacói versenyzője, az viszont némileg meglepetésként érhet bennünket, hogy Charles Leclerc kiadta első saját szerzeményét. Jól bánik a billentyűkkel a 25 éves pilóta, de nem ő az egyetlen, akinek a vérébn van a zene. Lewis Hamilton többször is tett már rá utalást, hogy zenei karrierbe kezdhet az F1 után, Jaime Alguersuari pedig DJ-ként dolgozik manapság.

Mazepin jogi lépéseket tesz a visszatérés érdekében

Nyikita Mazepin egy teljes szezont töltött a Formula-1-ben, mielőtt a 2022-es idény előtt elvesztette ülését a Haasnál, amikor a világ különböző sporttestületei szankciókat vezettek be az orosz sportolókkal szemben az ukrán-orosz konfliktus következtében. Ráadásul a pilóta és édesapja, Dmitrij az Európai Unió szankciós listájára is felkerültek. Egy döntés következtében azonban az ifjabb Mazepin sporttevékenysége ideiglenes mentességgel lekerült a listáról, így a 24 éves pilóta – lassan két hónapja – ismét szabadon versenyezhetne a királykategóriában.

Azonban a Haas korábbi versenyzője Kanadában is szankciós listán van, ahonnan eddig nem került le, így az orosz a kanadai kormányt és annak külügyminiszterét szövetségi bíróság elé viszi, annak érdekében, hogy töröljék őt a listáról. A RacingNews365 információi szerint keresetében Mazepin kijelenti, hogy a kanadai szankciók lehetetlenné teszik számára a visszatérést, hiszen ha sikeresen ülést talál 2024-re, nem tudna Montrealban versenyezni. A külügyminiszter nem reagált határidőn belül a kérelemre, így a pilóta továbbra is várja, hogy ügyében meghozzák a döntést.

Hamilton benne volna egy űrrepülésben

Sokszor mondták már, hogy Lewis Hamilton a Formula-1-es autóban mutatott képességei alapján akár az űrből is jöhetett. Nos, ha nem is onnan jött, de úgy tűnik, hogy még ellátogathat oda, hiszen egy F1-es rendezvényen elárulta, hogy jó barátságot ápol Elon Muskkal.

"Elon részt vett az austini bulimon az elmúlt két évben, ahol volt alkalmunk társalogni. Nehéz egy ilyen emberrel beszélgetni, hiszen agyilag jóval felsőbb szintetn van. Mindig izgulok is, mikor szólok hozzá. Kérdeztem mmár tőle, hogy voltunk a Holdon, most mi jöhet? Aztán szóba jött, hogy nekem is volna-e kedvem az űrrepüléshez, én pedig azt mondtam, hogy benne vagyok, majd egyszer lehet róla szó. De előbb hagyom, hogy felmenjenek mások, mert ezek a gépek fel szoktak robbanni felszálláskor."


Fotó: F1

Amikor Raikkönen beszólt a női mosdóból kilépő Ricciardónak

Mulatságos történetet osztott meg Daniel Ricciardo a 96FM rádió adásában. A jelenleg a Red Bull harmadik pilótájaként az eseményeket jórészt a partvonalon kívülről figyelő ausztrál felelevenítette, hogyan szólt be neki Kimi Raikkönen, amikor még a kezdeti Formula-1-es évei során egyszer a női WC használatára kényszerült a futam előtt kialakuló nagy sor miatt (ami nem ritka jelenség a többszörös nagydíjgyőztes szerint):

„Nem akarunk a versenyautóba pisilni. A biztonsági öv nagyon szoros, nyom egyes részeket, nem jó móka. Nemrég próbáltam volna üvegpalackba, de nem, az nem működik” – fogalmazott Ricciardo. „Olykor elég szép sor alakul ki, és nincs túl sok időnk. Volt női és férfi mosdó, és úgy voltam vele, hogy ’ha menni kell, akkor menni kell’. Úgyhogy bementem a női mosdóba, majd amikor kiléptem, Raikkönen ott volt és azt mondta, ’itt van az összes nő’ vagy valami ilyesmit. Tulajdonképpen azzal szúrt oda, hogy nő vagyok. Új voltam még, és ahogy ezt mondta, nem is beszélt igazán senkihez, szóval magamra vettem. Azt gondoltam, egy nap meg fogom mutatni neki, hogy nagyon is férfi vagyok!”

f1-ricciardo-raikkonen

Michelisz lesz az egyetlen magyar a TCR Világsorozat portimaói nyitányán

Három nappal a kvázi a WTCR helyébe lépő új TCR World Tour portugáliai évadnyitója előtt közzétették a széria hétvégi, a TCR Europe-pal közös nevezési listáját (a Világsorozat fordulóit az egyes regionális sorozatok keretein belül rendezik). A rajtrácson összesen 22 autót láthatunk majd, ebből kilenc versenyző nevezett a TCR Világsorozatba (illetve a peugeot-s Ben Bargwanna ugyancsak feltűnik majd az ausztráliai állomásokon). Közülük Michelisz Norbert az egyetlen magyar: a 2019-es világkupagyőztes a korábbi bejelentésnek megfelelően marad a BRC Hyundai kötelékeiben. Az előző években a WTCR-ben szereplő Tassi Attila és a Zengő Motorsport azonban nem szerepel a portimaói rajtlistán: a Honda csak Nestor Girolamit indítja, a Cupra pedig egyáltalán nem nevezett autót a World Tourba. Az alább látható nevezési listán amúgy a 100 fölötti rajtszámot kapó pilóták a Világsorozatban szereplő versenyzők, azaz összesen két Hyundai, négy Lynk & Co, két Audi és egy Honda alkotja majd az új szériát.

A TCR Európa-kupa mezőnyével együtt lesz tehát 22 fős a portugáliai rajtrács, ám így sem láthatunk több magyar szereplőt. Az Aggresive Team Italia ugyanis kedden bejelentette, hogy Portimaóban és Pau-ban még nem a múlt hétvégén a TCR Italy imolai nyitányán dobogót is szerző Losonczy Levente, hanem Nicola Baldan fogja vezetni az egyik Hyundaijukat. Losonczy a harmadik, spái fordulótól ül be az Elantrába, amely futam ugyancsak a Világsorozat része is lesz.

tcr-portimao-rajtlista_1

Felvásárolná az IndyCart a Liberty Media? Cáfolnak az érintettek

A Liberty Media 2017 óta birtokolja a Formula-1 kereskedelmi jogait, s azóta elég egyértelmű – és sikeres – törekvése a cégnek, hogy növeljék a száguldó cirkusz népszerűségét az Egyesült Államokban. Nemrég felröppentek olyan pletykák is, hogy a Liberty felvásárolna az IndyCart is, sőt olyan vélemények is megfogalmazódtak, hogy akár az F1 amerikai utánpótlás-szériájává tennék a tengerentúli topbajnokságot.

Nos, ezt gyorsan cáfolta mindkét fél. „Semmi igazság nincs ezekben. Nem voltak egyeztetések, és őszintén: el sem adnánk” – jelentette ki a Racer hasábjain az IndyCart és az indianapolisi pályát is tulajdonló Penske Corporation elnöke, Bud Denker. Az idézett szaklap a Libertynél is érdeklődött, amely válaszában úgy fogalmazott, hogy a felvetések „teljesen tévesek”.

indycar-longbeach-start

Fotó: IndyCar Media

Videó: a horvát WRC-futam látványos jelenetei

Egy videós összefoglaló arról, hogy milyen is volt a Rali-vb horvátországi fordulója – Szekeres Gábor felvételei:

Porschék veszik birtokba júniusban a rövidesen megnyitó Balaton Park Circuitet

Mint arról néhány hete exkluzívan beszámoltunk, hamarosan megnyitja kapuit Magyarország legújabb versenypályája, a Balatonfőkajár melletti Balaton Park Circuit. A 4115 méter hosszú és 16 kanyart tartalmazó pálya egyik első eseménye lehet a Porsche 75 Fesztivál: mint arról a HVG írt, a márka fennállásának 75. évfordulóját megünneplendő minden Porsche-tulajdonost várnak június 10-én a balatonfőkajári létesítményben. Szeptemberben aztán már versenyezni is fognak a balatoni helyszínen, hiszen mint arról már írtunk, a Swift Cup Europe évadzáró fordulójának is a Balaton Park Circuit ad majd otthont.

balaton-park-circuit-1

Csak látszólag nem nyúlt a gumikiosztáshoz a Pirelli

Újabb két verseny kapcsán jelentette be a Pirelli, hogy mely keverékekkel látja el a csapatokat. Miután Imoláig ismert volt a kiosztás, most Monaco és Barcelona volt soron. Monte-Carlo utcáin nem meglepő módon ismét a három leglágyabb abroncs, azaz a C3-as, a C4-es és a C5-ös lesz használatban: mint a cég közleménye is kiemeli, a lassabb és kevésbé gumigyilkos nyomvonal teszi mindezt indokolttá, valamint az, hogy év közben nem versenyzésre, hanem közútként használják a pályát, így extrán fontos annak felgumizása.

A Spanyol Nagydíj helyszínére viszont a keményebb opciók közül válogatott a Pirelli, méghozzá a C1, C2, C3 triót, ami megegyezik a bahreini nyitányon látottakkal. Névlegesen a tavalyi barcelonai futamon is ugyanezek a keverékek voltak használatban, csakhogy az előző évi C1-es és az idei nem egyezik meg: előbbinek már a mostani legkeményebbnek számító C0-s felel meg, míg a jelenlegi C1-es egy új abroncs, amely sikerrel debütált Szahírban. A katalán pálya kapcsán kiemelték: az utolsó szektorban található sikán kikerülése a vonalvezetésből kevésbé koptatja kigyorsításon a gumikat, ellenben a visszatérő gyors jobbosok nagyobb oldalirányú terhelést rónak az abroncsokra.

f1-pirelli-barcelona

Ifjúsági dráma, románc és kaland: jön a MotoGP-ihletésű nagyjátékfilm

A Motorsport.com számolt be róla, hogy rövidesen érkezik egy MotoGP-ihletésű fikciós nagyjátékfilm. Az egyelőre Idols (azaz szabad fordításban Bálványok) cím alatt futó produkció főszereplője egy Moto2-es versenyző lesz, aki a FIM Junior GP-ből érkezik a világbajnoki mezőnybe, s aki az évad végén szabadkártyás lehetőséget kap, hogy rajthoz álljon egy MotoGP-versenyen is. A film egy akciódús ifjúsági drámát ígért románccal és kalanddal fűszerezve, a fiatalabb közönséget megcélozva. A művet többek között a Warner Bros fogja gyártani, de producer lesz az az Andrew Eaton is, aki a Rush című, Niki Lauda és James Hunt rivalizálását feldolgozó filmnél is közreműködött. Arról egyelőre nincs információ, kik játszhatják a főszereplőket.

A filmben tényleges versenyfelvételek is szerepelni fognak azok mellett, amelyeket kifejezetten erre a célra forgatnak. A forgatás a tervek szerint a 2023-as év vége felé kezdődhet és a teljes 2024-es idényt végigkísérheti, a film pedig várhatóan 2025-ben érkezhet a mozikba.

Az új projekttel ismét az F1 nyomdokaiba lép a MotoGP, hiszen a száguldó cirkusz esetén is éppen folyamatban vannak egy Brad Pitt és Lewis Hamilton nevével fémjelzett produkció előkészületei. Ott a forgatás Silverstone környékén indulhat.

motogp-start-2023_1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Az Aston Martin F1-es tartalékja volt a leggyorsabb a Formula-E újonctesztjén

A duplafutamos hétvége után is a berlini Tempelhof repülőtéren maradtak a Formula-E csapatai, méghozzá az újoncteszt apropóján, amelyen számos érdekes név feltűnt. Közülük a leggyorsabbnak a tavalyi Formula-2-es bajnok, az idén az Aston Martin F1-es tartalékosaként ténykedő Felipe Drugovich bizonyult, a brazil délutáni 1:05,509-es ideje a Maseratival ráadásul alig két tizeddel volt lassabb Maximilian Günther hétvégén elért legjobbjánál. Drugovich mögött a regnáló F3-as bajnok, Victor Martins következett a Nissannal, majd jött a tavaly épp a francia mögött másodikként záró, idén hozzá hasonlóan az F2-ben vitézkedő Zane Maloney az Andretti színeiben. Luca Ghiotto és Robert Svarcman fért még az első ötbe a délutáni etap során, míg a korábban a Formula-1-ben is megfordult pilóták közül Danyiil Kvjat a 9., Will Stevens a 13., Roberto Merhi pedig a 18. lett. Michelisz Norbi túraautós csapattársa, Mikel Azcona egy 12. helyezést villantott. A teljes délutáni eredménylista itt böngészhető át.

fe-drugovich-maserati-teszt

Megerősítés vagy trollkodás? Alonso Taylor Swift-számot posztolt

Mi is beszámoltunk arról a bulvárbombáról, amelyet spanyol lapok kezdtek el terjeszteni, mely szerint az eddigi kedvesével, Andrea Schlagerrel nemrég szakító Fernando Alonso a világhírű énekesnővel, Taylor Swifttel randizhat. Minden bizonnyal az Aston Martin pilótája is olvasta a pletykákat, legfrissebb TikTok-videójában ugyanis, amellyel a bakui versenyhetet vezeti fel, a háttérben Taylor Swift egyik száma, a Karma szól – amely kifejezés ráadásul a kétszeres F1-es világbajnok spanyollal is összeforrt a 2017-es monzai futamon elejtett rádiózása után. Hogy ez megerősítése-e a pletykáknak vagy csak zseniális trollkodás a cinkos kacsintást is villantó Alonso részéről, mindenki döntse el maga:

@fernandoalonso Race week era #F1 #F1TikTok #Formula1 karma sped up -

Inkognitóban, a nézőtérről szorított a BTCC-ben versenyző öccsének Hamilton

A hétvégén rendezték Doningtonban a Brit Túraautó-bajnokság szezonnyitóját Doningtonban, ahol rajthoz állt Nicolas Hamilton is. Nem is szerepelt rosszul a részleges bénulása miatt speciálisan átalakított autóval versenyző brit, ugyanis a második futamon hatodik lett, így BTCC-s karrierje során másodszor szerzett pontot. A nézőtérről pedig nem akárki szorított érte: a szakadó esőben, „álruhában” ott volt bátyja, Lewis Hamilton is, aki Instagram-sztorikban számolt be minderről.

„Hosszú ideje nem jártam Doningtonban. Rendkívül izgatott voltam, hogy átlagos nézőként szurkolhattam a testvéremnek, nagyon különleges érzés volt. Roppant büszke vagyok rád, tesó, a hatodik hely egy különleges eredmény, tényleg megérdemled. Csak így tovább!” – írta egy videó kíséretében a hétszeres F1-es világbajnok.

hamilton-btcc-insta-1

hamilton-btcc-insta-2

Átépítették a silverstone-i első kanyar bukóterét Zhou balesete miatt

Az Abbey kanyar kavicságya helyett aszfaltozott bukótér fogadja a Formula-1-es mezőnyt a júliusi Brit Nagydíjon. Guanyu Zhou hajmeresztő balesetének helyszínén leaszfaltozták a 45 méter széles sóderágyat, hogy elkerüljenek egy hasonló bukást. Stuart Pringle, a pálya ügyvezető igazgatója kiemelte: a fő problémát az jelentette, hogy Zhou fejtetőre fordult Alfa Romeója belefúródott a kavicsba, és megpattanva átugratott a gumifal felett – csak kerítés fogta meg, ahonnan lezuhanva az autó a gumifal és a kerítés közti szűk sávba ékelődött.

Leégett gyár miatt vált gumiszállítót szezon közben egy széria

A japán Super Taikyu sorozat – amelyben GT- és TCR-autók versenyeznek – már korábban bejelentette, hogy 2024-ben gumiszállítót vált, a Hankook helyett a Bridgestone biztosítja a mezőnynek termékeit. Most azonban a széria újabb közleményéből kiderült, hogy szokatlan módon a japán gyártó már a szezon közben beszáll.

A váltás oka, hogy március 12-én leégett a Hankook dél-koreai Tedzsonban található egyik gyárépülete. A tűzben, amelyben 11-en megsérültek, négyszázezer gumiabroncs veszett oda, köztük a Super Taikyu kategóriáiba szánt gumik. A Hankooknak másfél évre lesz szüksége, hogy újra el tudja látni a sorozatot. Ennélfogva a Fujiban tartott teszten a mezőny vegyesen használ Hankook- és Bridgestone-gumikat, a pályán tartott május végi 24 órás versenyen a japán gyártó a száraz pályás, a koreai az esőgumikat adja, a júliusi sugói versenytől, a szezon harmadik fordulójától pedig kizárólag Bridgestone-gumik állnak rendelkezésre.

Ijesztő pillanatok után Kyle Busch szinte üzemanyag nélkül nyert Talladegán

A tekintélyes múltra visszatekintő Talladega Superspeeswayen folytatódott a NASCAR Cup Series, ahol Denny Hamlin és Aric Almirola várták az első sorból a zöld jelzést. Az aszfaltcsík elég híres arról, hogy egy apróbb hiba után is óriásit lehet bukni, a nagyobb balesetek pedig most sem maradtak el, ugyanakkor a mezőny sokáig tiszta versenyt futott. A verseny első felében alig volt szükség a sárga zászlóra, igaz amikor Chase Briscoe csúszott be keresztbe a pitroad irányába, az sokaknak esélyt adott. Ennek a sárgának köszönhetően tört előre például a Hendrick Motorsports gárdája a mezőny hátsó részéből, így az első szakaszt végül a 29. helyről induló Chase Elliott nyerte meg, aki a második etapot is elvihette volna, ám ott a leintésnél Almirola az utolsó pillanatokban előzte meg őt.

A végjátékhoz közeledve aztán a 23XI Racing és a Joe Gibbs Racing Toyotái tűntek az egyik legnagyobb esélyesnek, mellettük pedig a Forddal versenyzők különítménye alkotott egy hosszú sort Harrison Burton vezetésével, aki első győzelméért hajtott. Burton álmai aztán a mögötte autózó Noah Gragson lökése miatt törtek össze, ezt a balesetet viszont még további három követte a folytatásban. Öt kör volt még hátra, amikor Joey Logano és Corey LaJoie összeütköztek, így a hosszabbítás következhetett, ami a lehető legrosszabb hír volt az élmezőny jelentős részének. Sokan már ekkor is nagyon kevés üzemanyaggal rendelkeztek, így a például a versenyt ekkor vezető Ryan Blaney, vagy a 17. helyről induló Kyle Busch is kockáztatott azzal, hogy nem jöttek ki tankolni a legvégén, főként úgy, hogy kétszeri hosszabbításra volt szükség, de mégis nekik lett igazuk.

Az első próbálkozásánál ugyanis egy rémisztő baleset borzolta a kedélyeket. Ross Chastain merészen tört volna előre, amikor bement két autó közé, így viszont csak Gragson és a mögöttük érkező Kyle Larson versenyét tette tönkre. Utóbbi ráadásul hálát mondhat az égieknek, hogy megúszta az esetet, mivel visszasodródott a pályára, Ryan Preece pedig akkora erővel csapódott bele, hogy a bukókeret is meghajlott az 5-ös számú versenygépben. Ezek után következhetett a második hosszabbítás, ahol ismét jött egy baleset Bubba Wallace hibája után, ez viszont már a fehér zászló után történt, vagyis a verseny végét, egyúttal Busch győzelmét is jelentette. Mögötte Blaney lett a második, a 10. pozícióból induló Chris Buescher a harmadik, Chase Briscoe pedig a korábbi bakija ellenére is negyedik helyen zárt.  

Videó: Tüntetők rontottak a rajtrácsra a Formula-E versenye előtt

Korábban már beszámoltunk róla, hogy az FE Berlin ePrix rajtja előtt klímaaktivisták rohantak a pályára, akik tüntetésükkel megzavarták a rajtprocedúrát. Lent videón az eset.

Az akciót a német Letzte Generation (Utolsó Generáció) csoport vállalta magára, amely már korábban kihirdette, számos akciót tervez Németországban és le akarja bénítani Berlint, így hívva fel a figyelmet a klímaváltozásra.

A Formula-E pilótái sem értik, miért pont a környezettudatos és fenntartható elveket való sorozatot szemelték ki maguknak. „Nem igazán tudom megérteni ezeket az embereket, hiszen itt a Formula-E-ben a környezet segítéséért állunk ki” – mondta a pole-pozícióból induló Robin Frijns. A korábbi bajnok Antonio Felix da Costa pedig így nyilatkozott: „Mind ugyanazért küzdünk, nem? Ez a legrosszabb kategória a motorsportban, amit választhattak, hiszen messze a legkörnyezetbarátabb, legfenntarthatóbb, zéró kibocsátású széria vagyunk.”

FE: Tüntetéssel indult, Cassidy-győzelemmel zárult a Berlin ePrix

A tempelhofi verseny rajtja előtt tüntetők lepték el a pályát, akik leültek a pályára, ezzel késleltetve a rajtprocedúrát. Az aszfaltsík gyors átvizsgálása után végül elrajtolt a mezőny, a pole.pozíciós Robin Frijns vezetésével. A tegnapi versenyhez hasonlóan az élmenők ezúttal is gyorsan felvették a támadómódot, és beolvadtak a középmezőnybe, hogy értékes energiát spóroljanak a verseny végére, számításaik azonban nem jöttek be, mert a futam záró szakaszában Nick Cassidy, Jake Dennis és Jean-Eric Vergne találták magukat az élen, azonban az új-zélandi versenyzőt egyikük sem tudta megelőzni. A pontverseny éllovasa, Pascal Wehrlein csak hetedikként ért célba, így előnye négy pontra csökkent a monacói hétvége előtt.


                                                                  Tüntetők zavarták meg a rajtprocedúrát