DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 16. szerda

Jos Verstappen nem elégedett F1-es karrierjével

A negyedik világbajnoki címe felé robogó Max Verstappen édesapja, Jos 1994 és 2003 között 107 versenyt teljesített az F1-ben, de mindössze két dobogót szerzett, mindkettőt első szezonjában, amikor az abban az évben világbajnoki címet szerző Michael Schumacher csapattársaként teljesített 10 futamot a Benettonnal. Ezt követően kizárólag a mezőny végéhez tartozó istállókkal versenyzett, sorrendben a Simtekkel, a Footworkkel, a Tyrrell-lel, a Stewarttal, az Arrowsszal és a Minardival.

jos-verstappen-1994

Ez idő alatt mindössze négy alkalommal szerzett pontot, a csúcsot a 2000-es Olasz Nagydíjon elért 4. hely jelentette az időnként valószínűtlenül gyors Arrows–Supertec volánja mögött. Aligha meglepő tehát, hogy az idősebb Verstappen nem igazán elégedett karrierjével: „Az biztos, hogy nem tölt el túl nagy elégedettséggel, ha visszatekintek az karrieremre. Szerintem azt hiszem, rosszkor voltam rossz helyen. Persze utólag könnyű ezt mondani.”

„Egy topcsapatnál kezdtem, és ez talán nem volt ideális, de ugyanakkor nemet mondani egy ilyen lehetőségre…” – fejtette ki Verstappen. „Biztos vagyok benne, hogy elég jó voltam az F1-hez, abban viszont már kételkedem, hogy ahhoz is megvolt-e a képességem, hogy világbajnok legyek. Különösen, amikor most látom Maxot vezetni, néha felteszem magamnak a kérdést, hogy vajon elég jó voltam-e.”

jos-verstappen-austria

Steiner szerint Andretti megnyilvánulásai nem túl konstruktívak

Először tavaly röppentek fel a hírek, miszerint Michael Andretti F1-es csapattal bővítené cége, az Andretti Autosport portfólióját. Az előző szezon végén az Alfa Romeo felvásárlása került az amerikai üzletember célkeresztjébe, a tárgyalások azonban az utolsó simításoknál félresiklottak, Andretti pedig azóta egy teljesen új istálló felállításán dolgozik, amely 11. csapatként csatlakozna a királykategóriához. Dolgát azonban nehezíti, hogy az F1 nem titkoltan az Audi és a Porsche belépésére vár, Toto Wolff és Christian Horner pedig garanciákat szeretne arra, hogy egy esetleges új belépő tovább emeli az F1 értékét, presztízsét.

Andretti a nem túl pozitív fogadtatás láttán egy interjúban fakadt ki, „sznobnak”, valamint „európai klubnak” titulálva a királykategóriát. Günther Steiner szerint ezek a megnyilvánulások azonban egyáltalán nem segítik az amerikait céljai elérésében: „Nem tudom, mit szeretne elérni ezekkel, de ez az ő dolga. Nyilvánvalóan megvan a véleményünk a terveiről, de nem mi döntünk róla, hanem a FOM és az FIA. Fogalmam sincs, hogy nekik mit prezentált, de szerintem ezek a megszólalások nem túl konstruktívak, bár mindenki azt csinál, amit akar” – idézi a Haas csapatfőnökét a PlanetF1.com.

 

A spielbergi pályabírók hivatalos közleménnyel reagáltak a kritikákra

A múlt heti Osztrák Nagydíjon ijesztő képsoroknak lehettünk szemtanúi, amikor a motorhiba miatt félreálló Carlos Sainz próbált kiszállni az egyre nagyobb lángokkal égő, és hátrafelé guruló Ferrariból, miközben a pályabírók ide-oda szaladgáltak a poroltókkal. 

Az esetet követően maga Sainz is úgy nyilatkozott, hogy lassúnak érezte a reakciókat a sportbírók részéről, akik most egy közleményben fejtették ki ennek okait – írja az Autosport.com. A dokumentum hangsúlyozza, hogy a pályabírók csak a versenyirányítás jelzése után kezdhetik el a szükséges beavatkozásokat, emellett kiemelte, hogy több körülmény szerencsétlen együttállása is okozta a késlekedést.

„A sportbírók azt az utasítást kapták rádión, hogy poroltó készülékekkel közelítsék meg az autót, azonban amikor szembesültek a tűz mértékével, akkor úgy döntöttek, hogy egy tűzoltó jármű segítségére lesz szükség. További problémát okozott, hogy Sainz – érthető módon – egyre idegesebbé vált, ezért hamarabb engedte fel a féket, a pályabíróknak pedig egy mozgó autót kellett kiékelnünk” – olvasható a közleményben, mely azt is kiemelte, hogy a pálya mindent megtesz azért, hogy tovább javítson a beavatkozásokon.

Tatiana Calderont a hétvégén hiába keressük az IndyCar mezőnyében

A szponzori háttér miatt komoly problémákkal szembesült a 29 éves hölgy, aki ezen a hétvégén nem szerepelhet az IndyCar torontói versenyhétvégéjén. Calderon idén az AJ Foyt Racing 11-es számú autóját vezethette az épített, valamint az utcai pályákon, a ROKiT nevű cég pedig vállalta, a financiális háttér biztosítását. Mivel a telekommunikációs márka egyre nagyobb tartozásokat halmozott fel a csapat felé, így sajnos kénytelenek voltak meghozni azt a döntést, hogy visszavonják Calderon nevezését, igaz egyelőre csak egy verseny erejéig. „Sajnos nem fogok versenyezni ezen a hétvégén az IndyCarban, hiányozni fog nekem a 11-es egység. Sok sikert kívánok a csapatnak Torontóban. Szembesültem már ezzel és sok más kihívással is, de nem fogom feladni, és teljes erőbedobással dolgozunk a visszatérésért!!! Köszönöm mindenkinek a támogatást ezekben a nehéz időkben” – állt a pilóta hivatalos közleményében.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Tatiana Calderon (@tatacalde7) által megosztott bejegyzés

Hatalmas balesetekkel ért véget a Formula-E szombati futama

New Yorkban állomásozik az elektromos versenysorozat, melynek szombati versenye idő előtt ért véget a pályára zúduló jelentős eső miatt. A nedves aszfatlon többen is hibáztak, így például az a Nick Cassidy is, aki elég csúnyán megtörte az Envision Racing autóját, ám a piros zászlónak köszönhetően végül mégis az élen zárt, és megnyerte a versenyt. 

Az eseménysorozat bő 7 perccel a vége előtt indult meg a 6-os kanyarban ugyanis szinte mindenki a falban végezte az élmezőnyből, az alábbi videón pedig jól látszik, mekkora tempóval csúsztak ki a versenyzők.

Ne maradj le semmiről: íme a vasárnapi motorsport-program

Jön az IndyCar torontói futama, de a WRC, a Superbike, és a Formula-E is tovább száguld. Mutatjuk a vasárnapi menetrendet a a tv-közvetítésekkel együtt.

5:48-14:30 WRC, Észt Rali, harmadik nap (WRC+ online)

12:00 Superbike, Super Pole futam (Aréna4)

13:00-13:30 Formula-E, harmadik szabadedzés

14:40-15:55 Formula-E, második időmérő (18:20-tól Eurosport 1)

15:00 Superbike, második futam (Aréna4)

19:00 Formula-E, második futam (Eurosport 1)

21:30 IndyCar, futam (hétfő 21:00 Aréna4)

A Red Bull a 11-es szám fontosságára hívta fel a figyelmet

Sergio Perez rajtszámával egy fontos dologra irányították rá a figyelmet a Red Bull Racing Twitter-oldalán a Francia Nagydíj előtt. Az idei szezonban összesen 22 versenyt rendeznek, 11 futamon pedig már túl van a mezőny, vagyis az Ausztriában rendezett hétvégével együtt már eljutottunk a 2022-es idény feléig.   

 

Formula-E: Nick Cassidy rajtolhat az élről New Yorkban

New York városában folytatódik a Formula-E szezonja, ahol két versenyt is lebonyolítanak a hétvégén. A szombati időmérő edzést megelőzően szabadedzések viszonylag vegyes képet mutattak, miután az első gyakorláson még a Mercedes színeiben Stoffel Vandoorne, míg a másodikon már Antonio Felix da Costa bizonyult a leggyorsabbnak. A kvalifikáció aztán egy meglepetéssel indult, miután a portugál versenyző, és csapattársa, Jean-Eric Vergne sem tovább jutott a B jelű csoportból, az viszony körvonalazódott, hogy az Envision versenyzőire, figyelni kell, miután Robert Frijns és Nick Cassidy is elég gyorsnak bizonyultak és könnyedén továbbjutottak az egyenes kieséses szakaszba.

A negyeddöntős párharcok során Frijns Pascal Wehrlein ellen csatázhatott, míg Cassidy számára Sam Bird jutott ellenfélként. A másik ágon Vandoorne-ra Alexander Sims várt, Sebastian Buemi pedig Lucas di Grassi ellen készülhetett. Ezekből a párharcokból végül egy Wehrlein-Cassidy, valamint egy Vandoorne-Di Grassi csata alakult ki az elődöntőkben, ahonnan a fináléban végül az Envision, és a Mercedes versenyzője csaphatott össze. Az izgalmas döntőben Cassidy mindössze 8 ezreddel bizonyult jobbnak, mint Vandoorne, így ő várhatja pole-pozícióból az esti futamot, amely magyar idő szerint 19:00-tól rajtol.

Már zsinórban négy dobogónál jár a Mercedes

A szezon eleji nehézségek után fokozatosan egyre jobb formába lendült a konstruktőri címvédő. Bár futamgyőzelmet még továbbra sem szerzett a Mercedes, a legutóbbi négy futamon mindig ott volt valamelyik pilótájuk a harmadik helyen. „Az első 7 versenyen 3 dobogós helyezés. A legutóbbi 4 futamon, 4 dobogó. Haladunk előre. Folytatja a csapat!” – áll a Mercedes Twitter-bejegyzésében.

James Hunt ezen a napon egy fontos győzelmet aratott Silverstone-ban

Az 1977-es szezonnak címvédőként vághatott neki a McLaren brit versenyzője, ám a dolgok nem éppen a terveik szerint alakultak. Hunt az idény első kilenc versenyéből mindössze kettőn ünnepelhetett a dobogón, így hatalmas sikerként könyvelhették el, amikor hazai pályán a pole-pozícióból indulva megnyerte a Brit Nagydíjat, főként, hogy korábban ez egyszer sem sikerült neki. Ezen a futamon még a leggyorsabb kör is Hunt nevéhez fűződött, többször viszont karrierje során már nem állhatott fel a pódium legtetejére hazájában. Az ominózus Silverstone-ban rendezett versenyt július 16-án bonyolították le, erről pedig ma a wokingi istálló is megemlékezett a Twitteren.

Ha még több ehhez hasonló tartalomra vagytok kíváncsiak, akkor csatlakozzatok Formula Retro nevű Facebook csoportunkhoz. 

Grill The Grid: Ki teljesített több kört?

Megérkezett a Grill The Grid legújabb része, melyben a pilóták különböző vetélkedőkön mérik össze tudásukat. Ezúttal azt kellett kitalálniuk, hogy a képen látható versenyző több, avagy kevesebb versenykört teljesített 2021-ben, mint az előző. A szabályok egyszerűek voltak: aki rpsszul tippel, kiesik. Egyvalaki azonban letarolta az egész mezőnyt. Kire tippeltek? A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Júliusban négyből három vereséggel számol, de jobbnak tartja magukat a Ferrarinál a Honda vezére

Az elmúlt futamokon gyorsabbnak tűnt a Ferrarinál a Red Bull, de a Red Bull Powertrains névre átkeresztelt, de a valóságban továbbra is a Honda által futtatott motorprogram vezetője, Masashi Yamamoto úgy érzi, hogy a megbízhatóság miatt még mindig ők a jobbak és nem a maranellói rivális.

„A Ferrari gyorsabb és erősebb volt, de mivel Sainz motorja felrobbant, így a Honda Racing Corporation és a Red Bull Powertrains a jobb az összesített teljesítmény terén, amibe beletartozik a megbízhatóság is. Én eredetileg úgy kalkuláltam, hogy a júliusi négy futamból háromszor is erősebb lesz a Ferrari, csak Franciaországban nem. Azt gondoltam, hogy legjobb esetben két győzelem és két vereség lesz a mérlegünk, reálisan nézve pedig egy győzelem és három vereség” – magyarázta Yamamoto a japán as-webnek.

-00122004_990

fotó: dppi

Sainz szerint erős motorral könnyebb elfogadni a kiesést

Minimum egy második helyet vesztett el Spielbergben a kigyulladó Ferrari-motor miatt Carlos Sainz és korábban is bukott már el értékes helyezést technikai hibával – ahogy csapattársa, Charles Leclerc is, jelenleg miatt vannak jelentős hátrányban a Red Bullhoz képest. A spanyol szerint azonban még ezt is könnyebb elfogadni úgy, hogy tudja: az autó teljesítménye elegendő a győzelemhez.

„Most nehézségeink vannak, de azt gondolom erről azok után, hogy mekkora lépést tettünk meg a motorunkkal, hogy inkább megteszem ezt a lépést és vállalom a nehézségeket, mint hogy legyen egy erőtlen, de megbízható motorunk. Csapatként nagyszerű munkát végeztünk ezzel a motorral és biztos vagyok benne, hogy megoldjuk a mostani gondokat” – mondta Sainz a Formula-1 hivatalos weboldalának. 

image_5

fotó: Formula1.com

Ez a Mercedes legnagyobb erőssége idén: ők a legjobbak ebben

Egy olyan faktor van, amelyben a mezőny legjobbja eddig a Mercedes: a megbízhatóság, a stabilitás. A világbajnok istálló az egyetlen, amely eddig kivétel nélkül minden futamon pontot szerzett és a tizenegy versenyből kilenc alkalommal kettős pontszerzést ünnepelhetett a gárda - egyszer George Russell silverstone-i balesete, egyszer pedig Lewis Hamilton imolai beragadása fosztotta meg őket ettől. 

Russell a tizenegy futamból tízszer top ötös eredményt szállított, csak az említett silverstone-i baleset lóg ki a sorból és háromszor állhatott dobogóra, míg Hamilton hétszer fért be a top ötbe és ngéy dobogós helyet szállított.

pff

fotó: dppi

Ne maradj le semmiről: íme a szombati motorsport-program

WRC, Superbike, Formula-E és IndyCar is szerepel a szombati (július 16.) menetrendben, íme mindez a tv-közvetítésekkel együtt.

8:03-19:00 WRC, Észt Rali, második nap (WRC+ online)

10:00-10:30 Superbike, harmadik szabadedzés (Aréna4)

12:10-12:25 Superbike, Super Pole (Aréna4)

13:00-13:30 Formula-E, második szabadedzés

14:40-15:55 Formula-E, időmérő (18:00-tól Eurosport 1)

15:00 Superbike, első futam (Aréna4 és Eurosport 2)

16:00-17:00 IndyCar, második szabadedzés

19:00 Formula-E, első futam (Eurosport 1)

20:00-21:15 IndyCar, időmérő (Aréna4)

tanak_6

fotó: dppi

Hamilton 300. versenyére készül

A jövő heti Francia Nagydíjon 300. versenyét fogja teljesíteni Lewis Hamilton, aki az eddigi 299 futamán 103 győzelmet és pole-pozíciót szerzett, összesen 186-szor állhatott fel a dobogóra és hét vb-címet nyert. Idézzük fel ezen apropóból a brit legemlékezetesebb pillanatait. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Két dél-amerikai ország kerülhet a WTCR versenynaptárába

A Túraautó-világkupa, amely idén az előző két évhez hasonlóan kizárólag Európában szerepel, miután a tervezett ázsiai fordulókat a közelmúltban törölték, jövőre visszatérhet Dél-Amerikába, ahol utoljára 2017-ben volt verseny, ráadásul kapásból két országban.

A TouringCarTimes információi szerint az egyik verseny Argentínában lehet, Termas de Rio Hondóban, ahol öt évvel ezelőtt is szerepelt az akkor még WTCC-ként futó sorozat. A másik érdeklődő ország Uruguay: a helyi versenyzőszövetség elnöke, Julio Maglione elmondása szerint már egy éve dolgoznak a projekten. A bajnoki címért küzdő Santiago Urrutia hazájában két pálya jöhet szóba: Rivera vagy El Pinar, ahol jelentősebb átépítések szükségesek. A WTCR-t promótáló Discovery Sports Events részéről ugyancsak elismerték, egyeztetések zajlanak dél-amerikai országokkal, és jelenleg a lehetőségeket tanulmányozzák.

Videó: Hakkinen felemelkedése

Az F1 tavaly indította útjára a Rise of the Rookie című videósorozatát, ezúttal pedig a finnek kétszeres világbajnokának, Mika Hakkinennek az útját kísérhetjük végig. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Így állnak a pilóták a büntetőpontokkal

A 2022-es szezon felénél így állnak a versenyzők a bentetőpontok tekintetében:

 

7 - Verstappen, Gasly, Stroll
6 - Alonso, Tsunoda, Albon
4 - Ocon
3 - Russell, Bottas
2 - Hamilton, Ricciardo, Zhou, Magnussen
1 - Perez, Norris, Vettel, Latifi
0 - Leclerc, Sainz, Schumacher

Fontos megjegyezni, hogy 12 büntetőpont begyűjtése után automatikus eltiltás jár az adott pilótának a következő versenyről, azonban a pontokat nem cipelik magukkal életük végéig, minden egység egy év után a begyűjtése után elévül.

Újabb lépcső Marquez rehabilitációjában: megkezdheti a fizioterápiát

Az Olasz Nagydíj hétvégéjén jelentették be, hogy Marc Marquez jobb felkarját ismét meg kell műteni: a felkarcsont még a 2020-as jerezi idénynyitón sérült meg, ám a három operáció ellenére sem gyógyult megfelelően. A nyolcszoros világbajnok motoros a friss beavatkozás után hat héttel újabb orvosi vizsgálaton esett át, amely a Repsol Honda közleménye szerint biztató eredménnyel zárult, így Marquez rehabilitációja a következő lépcsőfokhoz érkezik: a spanyol megkezdheti a fizioterápiát.

„Fontos lépést tettünk a gyógyulási folyamatban. A második ellenőrzés során az orvosok megerősítették, hogy a felkarcsont megfelelően erősödik, így elkezdhetjük a fizioterápiát a jobb karomon, valamint a kardióedzéseket. Izgatottan várom, hogy újra mozgathassam a karomat, hogy folytathassam a rehabilitációt, egyúttal szeretnék köszönetet mondani a teljes orvosi csapatnak a kezelésért és a figyelemért” – mondta el Marquez, aki tehát újra mozgathatja az eddig rögzített jobb karját. Arról továbbra sincs információ, mikor ülhet vissza a motorjára a 29 éves versenyző, mindenesetre hat héten belül újabb vizsgálatra kerül majd sor.

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Verstappen jótékonysági árverésen kínálja sisakját

Spielbergben, a Red Bull hazai versenyén különleges sisakfestést villantott a világbajnoki címvédő, amit most a VIPrize oldalán szeretne elárverezni. A holland a teljes bevételt a Wings for Life nevű alapítványnak adja majd, amely gerincsérülések gyógyításával foglalkozik. A cikk írásakor 132500 eurónál tartott a licit, ami a Holland Nagydíj vasárnapján, tehát szeptember 4-én ér véget. A legtöbbet ajánló licitáló nemcsak Verstappen sisakjával lesz gazdagabb és a tudattal, hogy jótékony célra megy a felajánlott pénze, de egy páros belépőt is kap a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjra, ahol a holland világbajnok személyesen adja majd át a bukót neki. A tervek szerint legalább 300000 euróig szeretnék feltornászni az aukciós összeget, hogy így háromévnyi tudományos kutatás anyagi terheit tudják állni.

Ha valaki szeretne licitálni Verstappen sisakjára, ide kattintva teheti meg.