DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 3. csütörtök

Jos Verstappen nem elégedett F1-es karrierjével

A negyedik világbajnoki címe felé robogó Max Verstappen édesapja, Jos 1994 és 2003 között 107 versenyt teljesített az F1-ben, de mindössze két dobogót szerzett, mindkettőt első szezonjában, amikor az abban az évben világbajnoki címet szerző Michael Schumacher csapattársaként teljesített 10 futamot a Benettonnal. Ezt követően kizárólag a mezőny végéhez tartozó istállókkal versenyzett, sorrendben a Simtekkel, a Footworkkel, a Tyrrell-lel, a Stewarttal, az Arrowsszal és a Minardival.

jos-verstappen-1994

Ez idő alatt mindössze négy alkalommal szerzett pontot, a csúcsot a 2000-es Olasz Nagydíjon elért 4. hely jelentette az időnként valószínűtlenül gyors Arrows–Supertec volánja mögött. Aligha meglepő tehát, hogy az idősebb Verstappen nem igazán elégedett karrierjével: „Az biztos, hogy nem tölt el túl nagy elégedettséggel, ha visszatekintek az karrieremre. Szerintem azt hiszem, rosszkor voltam rossz helyen. Persze utólag könnyű ezt mondani.”

„Egy topcsapatnál kezdtem, és ez talán nem volt ideális, de ugyanakkor nemet mondani egy ilyen lehetőségre…” – fejtette ki Verstappen. „Biztos vagyok benne, hogy elég jó voltam az F1-hez, abban viszont már kételkedem, hogy ahhoz is megvolt-e a képességem, hogy világbajnok legyek. Különösen, amikor most látom Maxot vezetni, néha felteszem magamnak a kérdést, hogy vajon elég jó voltam-e.”

jos-verstappen-austria

Ecclestone: Mick felejtse el az F1-es álmot!

Mercedeshez került teszt- és tartalékversenyzőként. A fiatal német természetesen nem tett le róla, hogy újra az F1-es mezőny állandó tagja legyen – pedig a sportág egykori ura, Bernie Ecclestone úgy véli, hogy jobban tenné a pilóta, ha inkább másfelé kezdene el nézelődni: „El kell felejtenie ezt az álmot, mert előbb-utóbb úgyis mindnyájan felébredünk az álomból. El kell ezt felejtenie, s inkább azon kell elkezdenie gondolkodni, hogy mi az alternatíva, s inkább azt célba venni” – nyilatkozta az RTL-nek.

Ecclestone azt is megjegyezte, hogy a Formula-1-ben sem jó helyen van Mick Schumacher, ugyanis a Mercedes helyett inkább a Christian Horner irányította Red Bullnál találhatná meg a számításait szerinte: „Szüksége van valakire, aki tényleg azt akarja, hogy sikeres legyen és összességében is figyel rá. Erre van szüksége, és ez az, amit nem kapott meg ott, ahol versenyzett. Az egyetlen csapat, amely meg tudná tenni érte, amire szüksége van, az Christiané.”

f1-mick-schumacher-mercedes-2023

Videó: Verstappen megmutatta új sisakját, ilyen színű lesz Miamiban a Red Bull?

Miamiban egyedi és egyszeri festéssel versenyez majd a Red Bull, a szurkolók tervezhették meg az autók festését erre az egy hétvégére. Talán ennek egyik előfutára lehet az, hogy Max Verstappen bemutatta az új sisakfestését a hétvégére, ami új színösszeállításban pompázik, és az alábbi videóban megtekinthető. A Red Bull szerdán leplezi le az új festést.

 

Marko: Perez csak egy mexikói pilóta volt, aki élvezte az életet

Érdekes módon nyilatkozott Sergio Perezről a Red Bull tanácsadója. Helmut Marko ugyanis a maga módján dicsérte meg versenyzőjüket, aki láthatóan kiváló formát mutat, ráadásul papíron harcban van csapattársa ellen a világbajnoki címért. Perez eddig két nagydíjat nyert meg ebben a szezonban, a legutóbbi hétvégén pedig az idei első sprintfutamon is az élen zárt, így a tabellán mindössze hat pont a lemaradása Max Verstappen mögött. Marko szerint ez nem véletlen, de pilótájuk azóta fejlődött ekkorát, hogy hozzájuk került.

„Verstappen tényleg peches volt a biztonsági autóval, de ne becsüljük le Sergiót” – utalt arra, hogy a címvédő sok időt bukott a rosszul időzített kiállásával. „Sergiónak van ezen az utcai pályán a legtöbb dobogója. Sokat változott, mióta hozzánk jött. Korábban csak egy mexikói versenyző volt, aki élvezte az életet. Még mindig ezt teszi, de hasznos munkát végez!” – árulta el az F1Nation podcastben.

Megmutatta a Red Bull, milyen NEM lesz a speciális festésük Miamiban

A Red Bull Racing még a szezon elején bejelentette, hogy mindhárom amerikai versenyen különleges dizájnt kapnak az autóik, amelyekre a rajongók nyújthatnak be pályázatokat. Mivel a hétvégén jön a Miami Nagydíj, rövidesen – konkrétan szerdán – leleplezi az istálló, hogy milyen színekben fog pompázni Max Verstappen és Sergio Perez RB19-ese. Ám addig is bemutattak újabb koncepciókat, amelyek szintén elnyerték a tetszésüket (a csapat posztjának megfogalmazása alapján nem egyértelmű, hogy a győztes verzió is köztük van-e), egyúttal a profilképcsere erősen arra utal, hogy a rózsaszín mindenképp domináns lesz a festésben:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) által megosztott bejegyzés

Perez ugyanannyiszor nyert Leclerc pole-jából, mint Leclerc

Charles Leclerc bakui teljesítményével együtt 19 alkalommal kezdhetett meg F1-es futamot az első rajtkockából, ezzel olyan korábbi Ferrari-pilóták előtt áll a rangsorban, mint Kimi Raikkonen (18), Felipe Massa (16), vagy Rubens Barrichello (14). A monacói az összesített lista 17. helyét foglalja el, csupán egy pole-lal lemaradva Valtteri Bottas és Damon Hill mögött. Egyébként, a legtöbb alkalommal Lewis Hamilton várhatta a piros lámpák kialvását a legjobb pozícióból  103-szor.

A kiemelkedő időmérős teljesítmény ellenére Leclerc csupán négyszer tudta sikerre váltani az első rajthelyet, ugyanúgy, mint az Azerbajdzsában duplázó Sergio Perez. A mexikói szintén ennyiszer tudott olyan futamokon nyerni, ahol a monacói kezdte meg elsőként a versenyt. A 2023-as bakui hétvége előtt 2021-ben ugyanitt, 2022-ben pedig Monacóban és Szingapúrban volt ilyen esetre példa. Perez mellett Verstappen 7, Hamilton 3, Sebastian Vettel pedig 1 alkalommal tudta ezt megtenni.

 

Stroll jövőképe nagyon vonzó az Aston Martin technikai igazgatója szerint

Nem véletlenül csatlakozott a csapathoz Dan Fallows, aki korábban a Red Bull aerodinamikai részlegének egyik kulcsfigurája volt. A szakember 2022 áprilisa óta dolgozik Lawrence Stroll istállójánál, ennek oka pedig az, hogy a tulajdonos nagyszerű víziókkal rendelkezik Fallows szerint. „Igényes, ahogy azt bárkitől el lehet képzelni, aki ilyen pozícióban van, de nem negatív értelemben. Nagy elvárásai vannak ezzel a csapattal szemben, ami viszont nagyszerűnek mondható. Az ambíciója és a jövőképe voltak azok a dolgok, amelyek igazán vonzottak engem ehhez a projekthez. Azt akarja, hogy ez legyen a legjobb csapat az F1-ben, és mindent meg fog tenni ennek érdekében” – árulta el Fallows a Telegraphnak adott interjúban.

A beszélgetés során röviden reagált azokra a felvetésekre is, melyek szerint az Aston Martin autója csak a Red Bull másolata lenne, ám ezt képtelenségnek tartja. Kijelentette, nem egyedül felelős az AMR23 tervezéséért annak ellenére, hogy korábban az osztrákoktól igazolt át. „Ez a helyzet azt a benyomást keltheti sokakban, hogy valahogy én vagyok az egyedüli felelős az autó tervezéséért, ez azonban egyáltalán nem igaz” – tette hozzá.

Valentino Rossi a Yamaha nagyköveteként folytatja

Miközben királykategóriás csapata eddig nagyszerűen szerepel a MotoGP idei szezonjában, autóversenyzői pályafutását pedig továbbra is szépen építgeti, Valentino Rossi egy további szerepkört is ellát majd a jövőben. A doktor ugyanis a Yamaha nagykövete lett, amit büszkén jelentettek be a japán márkával együtt, elvégre sokat köszönhetnek egymásnak. Az olaszok legendája több ízben is a hangvillások motorjával versenyzett, 2004 és 2010 között négy világbajnoki címet szereztek együtt, majd a Ducatinál tett kitérő után ismét visszatért hozzájuk. Ekkor már a vb-címet nem sikerült elérniük, Rossi azonban elég sokáig az élmezőny meghatározó szereplője maradt, majd pályafutását is egy Yamahán fejezte be a Petronas Yamaha SRT színeiben.

„Természetesen ez egy nagyszerű pillanat a Yamaha számára, ami érzelmeket vált majd ki a szurkolókból akiknek biztosan hiányzik Valentino jelenléte a MotoGP-ből, amióta visszavonult. Valentino és az M1-es motor között különleges kötelék volt. Ahogy a Yamahához érkezett, az egy különleges katalizátorként változtatta meg a versenyprogramunkat, olyannyira, hogy Valentino és a Yamaha szinte szinonimává vált” – árulta el a Yamaha főnöke, Lin Jarvis. Mivel a VR46 Ducatival való szerződése 2024 végén lejár, egyre több hír jelenik meg azzal kapcsolatban, hogy Rossi istállója a közeljövőben a Yamaha motorjaira váltana, ez a bejelentés pedig csak még jobban felerősítette ezeket a pletykákat.

NASCAR: Testvérek sikerét hozta a hétfőig kitolt versenyhétvége

Ezúttal a Dover Motor Speedway pályájára látogatott el a NASCAR, a szervezőknek azonban az időjárás feladta a leckét. Az eredetileg magyar idő szerint vasárnap kora estére tervezett futamot hétfőre kellett áttolni, de már a szombati kvalifikációt is elmosta az eső. Aznap viszont még sikerült megrendezni a másodvonalnak számító Xfinity Series versenyét, ahol a Cup Series egyik legrutinosabb pilótája, Martin Truex Jr. testvére diadalmaskodott. Ryan Truex gyakorlatilag dominált a 200 körös viadalon, ahol így végül 185 futam után láthatta meg elsőként a kockás zászlót.

Bátyja két nappal később aztán szintén lezárt egy negatív szériát. A Cup Series 2017-es bajnokának ugyanis 54 futamot kellett arra várnia, hogy ismét győzni tudjon a királykategóriában, ráadásul úgy, hogy a rajtsorrend alapján nem sokan fogadtak volna a sikerére. A Joe Gibbs Racing pilótája csak a 17. helyről indulhatott, míg a pole-ból Kyle Busch rajtolt el Christopher Bell mellől. Kettejük közül egyébként Busch jó tempót diktált a futam elején, de előbb a kiállása során ment túl gyorsan a pitroad területén, majd egy balesetbe is belekeveredett. Az első szakaszt végül William Byron nyerte meg, aki a második etapban is sokáig az élen volt, Ross Chastain azonban elkapta a Hendrick Motorsports versenyzőjét.

A dinnyés ember egyébként több szempontból is főszereplővé vált. A 81.körben ugyanis egy lekörözés során kiütötte a pályáról Brennan Poole autóját, aki nagy erővel magával sodorta Kyle Larsont is. Mindketten nagyon dühösek lettek Chastainre, mivel Poole kiesett, Larson pedig egy erősen sérült versenygéppel fejezte be a futamot, aminek a végjátéka is részben Chastainről szólt. A Trackhouse Racing pilótája ugyanis Truex Jr. ellen volt hatalmas csatában, akit elkaphatott volna, ám Joey Logano balesete után jött egy sárga zászlót az utolsó körös kerékcserék során pedig a Joe Gibbs Racingnél taktikáztak jobban, így bár szoros versenyben, de Truex Jr. nyert.  

Ralf Schumacher elküldené a Red Bulltól Perezt

Egy futamgyőzelem után egy versenyzőt inkább dicsérni szokás, a mostanában csípős kommentárjairól ismert Ralf Schumacher azonban azt latolgatta épp a bakui siker után, hogy a Red Bullnak menesztenie kellene Sergio Perezt – a Max Verstappennel való kapcsolata miatt.

„Sok pletyka kering a paddockban Perez jövője kapcsán. Ha problémás a kapcsolat Verstappen és Perez közt, akkor logikus lenne külön utakra lépni a mexikóival. Ha jobban megnézzük, akkor látjuk, hogy a két csapattárs nem jön ki jól egymással, ha pedig egy csapatnak két versenyzője van, akik nem jutnak közös nevezőre, annak a végén ők isszák meg levét” – írta a német Sky Sportson vezetett rovatában Schumacher, Yuki Tsunodát és Daniel Ricciardót nevezve meg alternatívaként.

Az idei második győzelemmel Perez hat pontra faragta világbajnoki hátrányát, de ennek nem tulajdonít nagy lehetőséget a hatszoros nagydíjnyertes: „Erős volt Azerbajdzsánban, itt-ott gyorsabb, mint Max, de ha a vb-harcot nézzük, akkor nem hiszem, hogy rendelkezik Verstappen kiegyensúlyozottságával. Nyomás alatt néha hibázik is, ellentétben Verstappennel. Ezért gondolom, hogy ő lesz a jobb az év egészét tekintve.”

 

Fotó: Red Bull Content Pool

„Mindig én csatoltam be” – egykori szerelőjének emlékei Sennáról

A legendás Ayrton Senna ugyanazzal szerelőcsapattal dolgozott a McLarennél töltött hat szezonja során – változatlan stábbal szerezte összes győzelmét a csapatnál és három világbajnoki címét. A felállás tagja volt a második számú szerelő, Gary Wheeler (a fotón jobbról a második), aki Senna halálának évfordulóján idézte fel emlékeit.

„Mindig az én feladatom volt becsatolni őt. Sok emlékem emelkedik ki, főleg az utolsó évéből. Köztük a 93-as doningtoni futam, vagy az Ausztrál Nagydíj, amikor utoljára csatoltam be őt McLarenbe. Megnyerte a versenyt, ennél illőbb befejezése pedig nem is lehetett volna velünk. Emlékszem, Tina Turner tartott koncertet a futam után, Ayrton felment a színpadra, ő pedig neki énekelte a Simply the Bestet. Egyszerűen ő volt a legjobb” – elevenítette fel a múltat a McLaren oldalának Wheeler, aki ma is a csapat kötelékébe tartozik, a történelmi részleg szerelőjeként. A szakember 1984-ben csatlakozott a csapathoz, Sennát azonban pár évvel korábban megismerte, a Fittipaldi csapatnál. A brazil külön kérése volt, mikor a McLarenhez igazolt, hogy Wheeler is szerelőstábjának tagja legyen.

Az egykori szerelő emlékszik az utolsó beszélgetésre is Sennával: „Aidában, Japánban történt, az Imola előtti utolsó versenyen. Az edzés után sétáltam a paddockból a bokszba, és Ayrton is arra járt. Azt mondta: ’nem valami jó az autótok, ugye?’ Én pedig azt válaszoltam: ’nem, de jobban megy, mint a tiétek!’ Elmesélte, hogy küzd az autóval, én pedig azt mondtam, ha valaki be tudja törni, az ő. Nevettünk rajta – ez volt az utolsó beszélgetésünk.”

Idén másodszor sérült meg egy vétlen balesetben Oliveira

Négy nagydíj alapján úgy néz ki, Miguel Oliveira a MotoGP-mezőny legpechesebb tagja. A csapatot váltó portugál az RNF Aprilián rendre megvillantja, hogy képes lenne kiugró eredményekre, de szezonját eddig vétlen bukások árnyékolják be. A szezonnyitón Portimaóban Marc Marquez nagy vihart kavart manővere fosztotta meg a potenciális hazai dobogótól, ráadásul megsérültek jobb lábának ínjai is. Az ötszörös nagydíjgyőztes kihagyta Argentínát, az USA-ban tért vissza, ahol eddigi egyetlen tiszta versenyén ötödik lett.

A Spanyol Nagydíjon a sprint ötödik helye újabb villanás volt tőle, a vasárnapi nagydíj első körében azonban újabb bukásba keveredett vétlenül, Fabio Quartararo sodorta el a balesetben, amelyben Marco Bezzecchi is érintett volt.

Okozott pár ijesztő másodpercet, hogy Oliveira nem tudta saját lábán elhagyni a helyszínt, hordágyon vitték el. Az orvosi központban vállficamot állapítottak meg és helyére tették az elmozdult bal felkarcsontot, de ekkor még úgy tűnt, törés nem történt. A Jerez de la Frontera-i kórházban végzett későbbi képalkotó vizsgálat rosszabb hírekkel szolgált: a csapat tájékoztatása szerint a sérülés súlyosabb, mint gondolták, és a bal felkarcsontban egy kisebb törés is keletkezett. Egyelőre nincs hír arról, a sérülés mekkora felépülési időt igényel, és veszélyben van-e Oliveira szereplése Le Mans-ban két hét múlva.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Kizárástól való félelem miatt rajtolt a bokszutcából Ocon

Nagy reményekkel érkezett, egyetlen pont nélkül távozott az Alpine az Azerbajdzsáni Nagydíjról. A sikertelenséghez hozzájárult, hogy Esteban Oconnak a sprintet és a nagydíjat is bokszutcából kellett kezdenie, miután a csapat a parc fermé hatálya alatt változtatott a beállításokon.

A sokba kerülő döntés oka az A523 Bakuba hozott padlólemeze volt. Az intenzíven fejlesztő csapat – Miamiba és Imolába is szánnak újdonságokat, melyek segítségével az Aston Martin, a Mercedes és a Ferrari befogásáról dédelgetnek terveket – módosított alkatrésze valójában jól működött, és végső soron éppen emiatt kellett kikérni az autót a parc ferméből. A padlónak köszönhetően megnövekedett leszorítóerő miatt az eredeti beállításokkal az autó hasa túl közel került a felszínhez, a csapat pedig attól tartott, Ocon kopólemeze a megengedett határértéknél jobban el fog fogyni.

„Nagyon aggódtunk Esteban kopólemeze miatt. Már az időmérő után csúnyán nézett ki. Nagyon nehéz döntés volt, de féltünk, hogy az autó szabálytalan lesz a futam végére vagy már korábban” – idézi a RaceFans.net Alan Permane-t, az Alpine sportigazgatóját. A szakember hozzátette: „A padló a vártnak megfelelően teljesített, sőt egy kicsit még túl is teljesített, ami pozitívum a hétvégében.”

Így mentegeti csapatfőnöke a háromszor ütköző De Vriest

Nyck de Vries az a versenyző, akitől újoncként valószínűleg mindenki sokat várt 2023-ban, de eddig harmatosan teljesít. Az azerbajdzsáni hétvége azonban még a többi közül is kilóg lefelé: a pénteki Q1-ben autót tört, a sprinten csapattársával, Yuki Tsunodával ütközött (ami végső soron a japán kieséséhez vezetett), a vasárnapi futam pedig kieséssel ért véget számára, miután eltörte az AlphaTauri felfüggesztését az 5-ös kanyar falán. A felelősséget magára vállaló De Vries a mezőny egyik leggyengébb produkcióját nyújtotta Bakuban, ennek ellenére Franz Tost védelmébe vette.

„Először járt itt a Formula-1-ben. Érintett pár falat a szabadedzésen és a két időmérőn, de ez a tanulási folyamat része, Miamiban remélhetőleg jobban alakulnak a dolgok” – ütött meg engedékeny hangnemet az Autosportnak nyilatkozó Tost. „Az újoncok egyértelműen hátrányban voltak, egyetlen szabadedzés állt a rendelkezésükre, aztán rögtön következett az időmérő. Ez sok nyomást generál.”

„Ez kicsit felmenti őt, habár a futamon történtért nem, hiszen addigra már sok kört megtett. De nehéz egy újoncnak megtalálni a tapadási szintet, mivel az szakaszról szakaszra változik, és a szélirány is befolyásoló tényező. Nem olyan könnyű mindezzel megküzdeni, ezért vannak itt a tapasztalt pilóták előnyben” – mentette fel a csapatfőnöki posztot szezon végén Laurent Mekiesnek átadó Tost versenyzőjét.

Fotó: Red Bull Content Pool

Ayrton Senna: Az utolsó napok

Azok számára, akik Ayrton Senna halálos balesetének 29. évfordulóján szeretnének egy kis időt a brazil legenda karrierjével és utolsó napjaival tölteni, ajánljuk az alábbi, eredetileg a Spektrumon vetített dokumentumfilmet, benne számos megszólalóval és archív felvétellel: 

Newey aláírta új szerződését?

Az elmúlt hetek nyilatkozatai alapján eddig is készpénznek lehetett venni, hogy Adrian Newey nem fogja elhagyni a Red Bullt jelenlegi szerződésének év végi lejártakor, most viszont egy újabb lépéssel közelebb kerültünk ennek kijelentéséhez, hiszen brit sajtóértesülések szerint megtörtént a megállapodás a csapat és a sztártervező között. A Red Bull formálisan nem erősítette meg ezt, ám az Autosportnak nyilatkozó Christian Horner szavaiból mégis biztosnak tűnik az értesülés:

„Adrian szinte a kezdetek óta csapatunk kulcsfontosságú tagja. Rengeteg területen sok mindent le tud fedni, és nagyszerű, hogy számíthatunk a tapasztalatára és a tudására, ahogy az is, ahogy együtt dolgozik a fiatalokkal. Most is olyan motivált, mint mindig, és persze az is nagyon érdekli, mi történik az erőforrások területén és a Red Bull Advanced Technologynál, úgyhogy a Milton Keynes-i bázisunk mindhárom részlegére rálátása van.”

horner-newey-marko

Loeb balesete után Al-Attiyah vezeti a világbajnokságot

A Toyota Gazoo Racing a hétvégén nem csak a spái WEC-futamon aratott győzelemnek örvendhetett, hiszen a címvédő Nasser Al-Attiyah nyerte az ötfordulós tereprali-világbajnokság harmadik versenyét, a mexikói Sonora Ralit. A katari klasszis ezzel az összetettben is átvette a vezetést, hiszen az éllovasként Mexikóba érkező Sebastien Loeb balesetet szenvedett, s navigátora sérülése miatt fel kellett adnia a küzdelmet. A franciát így a másodikként záró Yazeed Al-Rajhi is megelőzte az összetettben, míg a dobogó alsó fokán az eddigi legjobb eredményét elérő argentin Sebastian Halpern végzett.

A motorosok között Daniel Sanders aratta első világbajnoki futamgyőzelmét, a T3-asok (azaz a könnyű prototípusok) versenyét Mitch Guthrie nyerte Mattias Ekström előtt, a T4-esek mezőnyét pedig a litván Rokas Baciuska az összes szakaszt megnyerve utasította maga mögé – ezzel a hátralévő két fordulón már elég hét pontot szereznie a bajnoki cím bebiztosításához.

alattiyah-sonora_1

Váratlan nehézség: Alig evett Piastri Bakuban

Bár pontot szombaton és vasárnap sem szerzett, így sem lehet teljesen elégedetlen a hétvégi teljesítményével Oscar Piastri, hiszen a Q3-ba jutás mellett a sprinten a 10., a nagydíjon pedig a 11. helyen végzett, ráadásul komoly nehézségekkel küzdve, hiszen mint elárulta, egészségi problémái miatt alig tudott enni az elmúlt napokban:

„Valószínűleg ma éreztem a legjobban magam egész hétvégén, ami bizony nem sok…” – nyilatkozta a leintés után a McLaren újonca. „Roppant nehéz volt fizikai szempontból, különösen a tegnap volt nagyon kemény. Azt hiszem, összesen négy pirítóst ettem egész hétvégén, szóval muszáj lesz valami ételt bevinnem még Miami előtt” – folytatta a McLaren szombati médiaeseményét problémái miatt ki is hagyó ausztrál, majd hozzáterre:

„Kemény volt, örülök, hogy vége, de így is sokat tanultam ma a gumikezelésről és egyebekről.”

piastri-mclaren-2

„Neki még 10-15 éve van” – ezért segíti Alonso Strollt

Remek a kapcsolat az Aston Martin két pilótája között, amit az Azerbajdzsáni Nagydíj egyik momentuma is példázott: a végül dobogóról egyetlen másodperccel elmaradó Fernando Alonso a csapatrádión keresztül ajánlotta jól működő fékegyensúly-beállítását Lance Strollnak – egy ilyen üzenet teljesen szokatlan az F1-ben, ahol a versenyzők első számú ellenfele mindig a csapattárs. A nagydíj után arról kérdezték Alonsót, nagy testvérként tekint-e magára Stroll mellett.

„Bizonyos tekintetben igen. Tudom, hogy olyan sok évig már nem leszek itt. Persze pár évre még tervezek, de nem maradok örökké. Neki viszont még 10-15 éve van, ő fogja vezetni a csapatot a jövőben. A közös időben segíteni szeretném őt, amennyire tudom” – magyarázta a Viaplay riporterének csapattárshoz való viszonyulását Alonso.

Fotó: Aston Martin

Videó: Ocon dermesztő bokszkiállása, ahol a fotósok ugráltak félre előle

Hajmeresztő pillanat az Azerbajdzsáni Nagydíj végén: Esteban Ocon bokszkiállására nem számítottak a fotósok, akik a sáv közepén bóklásztak az érkező autó előtt...

Információink szerint az FIA vizsgálatot indított az ügyben.

 

Csúnyán falnak csapódott az Eau Rouge-ban a WEC versenyzője

Valamivel több mint másfél órával a spái hatórás verseny kezdete után vesztette el uralmát Renger van der Zande a #3-as számú Cadillac felett, miközben a két Ferrarival csatázott. A holland versenyző a tecpro falnak csapódott, a Cadillac nagyon csúnyán összetört, de szerencsére kiszállt a roncsból a versenyző, amit hatalmas tapsvihar fogadott a lelátóról. A versenyről írt összefoglalónkat ide kattintva olvashatjátok.