Reagált a McLaren a fékjeiket érő panaszokra
https://formula.hu./parc-ferme/38201
Mi is írtunk róla, hogy elsőként az Auto Motor und Sport számolt be róla, hogy a Red Bull panaszt tett az FIA-nál a McLaren fékjeinek kialakítása miatt. Az energiaitalosok gyanúja szerint a wokingiak egy extra lyukat alkalmaznak az első és hátsó fékdobokon. A csapatok ezen a területen szenzorokat használnak a hőmérsékletek folyamatos mérésére, és a McLaren esetében is az az indoklás, hogy egy kábelt vezetnek át ezen a lyukon az ott lévő szenzorhoz. Csakhogy a szabály szerint ezek a lyukak csak pénteken működhetnek, szombatra és vasárnapra be kell őket zárni. Az AMuS szerint az FIA ellenőrizte mindezt, és zárva találta az említett lyukat Ausztriában és a Brit Nagydíjon is, a Red Bull viszont azt gyanítja, hogy hűtési megoldást talált a rivális, és ezért tud például Lando Norris bizonyos versenyetapokban sokkal jobb gumikezeléssel dolgozni, mint Max Verstappen.
A téma természetesen előkerült az F1-es Magyar Nagydíj helyszínén is, Andrea Stella McLaren-csapatfőnök a Sky Sportsnak nyilatkozva azonban úgy fogalmazott, hogy felfújták a kérdéskört: „Valójában ez a metódus nagyon egyszerű. Ez a lyuk arra való, hogy elérjünk vele egy szenzort, és az FIA-tól érkezett az a tisztázás, hogy ez a lyuk nem megengedett, ezért egyszerűen leragasztottuk. Ez egy nagyon-nagyon egyszerű ügy, amely úgy fest, valamilyen okból kifolyólag odáig fajult, hogy témává vált a paddockban, de semmi ilyesmiről nincs szó.”
Másodjára már az Alpine is átment a törésteszten
https://formula.hu./parc-ferme/37374
Az olasz Formu1a.uno értesülései szerint az Alpine csapata - azt követően, hogy egyszer már megbukott - másodjára már átment az FIA töréstesztjén. Korábban a Red Bull sem felelt meg elsőre az FIA kötelező tesztjén, ám gyakran megesik a csapatokkal, hogy elsőre nem mennek át a próbán, hiszen a mérnökök az utolsó ezredmásodpercet is megpróbálják kicsikarni az autókból, emiatt pedig olykor elbotlanak a törésteszteken, azonban az Alpine szakemberei a hírek szerint mostanra orvosolták ezeket a problémákat.
A francia csapat február 7-én mutatja be az A524-et, a csapat WEC-autójával egyetemben.
Fotó: Alpine
A rali és az F1 után új szakágban a korábbi Williams-vezér
https://formula.hu./parc-ferme/37373
Jost Capito a Nitrocross vezetőségéhez csatlakozott tanácsadóként – számol be a Racer.com. A német sportmenedzser hírnevét a WRC-ben négy világbajnoki sikert szerző Volkswagen motorsportfőnökeként, majd a Williams vezérigazgatójaként és csapatfőnökeként szerezte – a 2022-es szezon végén mondott le pozícióiról a grove-i csapatban. Capito a bejelentést úgy kommentálta: „erősen hiszek a ralikrosszban és jövőjében.”
A Nitrocross (korábban Nitro Rallycross) néven futó széria a Ralikrossz-világbajnokság amerikai központú konkurense: a versenyeket az USA-ban és Kanadában tartják, a mezőnyben azonban számos európai kiválóság szerepel, mint a címvédő Robin Larsson vagy Andreas Bakkerud, de a mezőny tagja az alapító Travis Pastrana is – korábban például Jenson Button tűnt fel a sorozatban.
A Nitrocross ismérve a hagyományos ralikrosszhoz képest extrém vonalvezetés, többek közt nagy ugratókkal, a különleges körülmények, mint a havas versenyek. A technológia a vb-hez hasonlóan elektromos, de az FC1-X teljesítményben az RX1e-t is felülmúlja: a minden idők legerősebb ralikrosszautójaként promótált modell 800 kW teljesítményre képes a WRX 500 kW-os hajtásláncával szemben.
Betört egy sörgyárba Leclerc és Sainz – Vasseur segített nekik
https://formula.hu./parc-ferme/37372
Már egy ideje ismert, hogy a Ferrari szponzori együttműködést kötött az Asahi cégcsoporttal, azon belül a Peroni márkával, amely a Scuderia partnere lesz 2024-től. A Formula-1-ben érdekelt alkoholmentes sörmárkák között átvándorlás történt az új szezon előtt: a Ferrari eddigi partnere, a Carlos Sainzhoz kötődő Estrella Galicia a McLarenhez csatlakozott, a Peroni pedig az Aston Martintól váltott három év után, amely egyelőre sörpartner nélkül maradt.
Az együttműködés hivatalos bejelentése azonban csak most történt meg: a Peroni Nastro Azzurro 0.0 % brand nem csupán a Scuderia Ferrarit, de a gyártó márkakupáját, a Ferrari Challenge Trofeo Pirellit is támogatja. Az olasz szurkolók előtt tisztelegve egy különleges, 2024 darabos limitált széria készül a sörből, amely a Tifosi nevet viseli.
A bejelentés apropóján egy reklámvideó is kijött Carlos Sainz és Charles Leclerc szereplésével. A páros betört a Peroni római gyárába, ahol az éj leple alatt ők címkézték át a Tifosi-söröket – kintről maga Fred Vasseur segítette őket, és mivel a Ferrariról van szó, a B tervre is át kellett állni, legalábbis a sztori szerint:
Palou vezetheti Le Mans-ban a Cadillacet?
https://formula.hu./parc-ferme/37369
A Ganassi megerősítette, hogy a WEC szezon idei öt hatórás futamán valóban csak két pilóta, Earl Bamber és Alex Lynn vezeti majd a szériában megszokott három helyett a #2-es rajtszámú Cadillacet. Chip Ganassi csapatvezető elmondta, hogy csak a szezonnyitó katari 1812 kilométeres, a szezonzáró bahreini nyolcórás, valamint a Le Mans-i egynapos versenyre keresnek harmadik pilótát az egységbe.
„Megpróbáljuk egyszerűen csinálni a dolgokat” – mondta a csapatvezető, aki arra a kérdésre, hogy versenyelőnyre számít-e a rendhagyó felállásból, így felelt: „Mindent úgy csinálunk, ahogy az gyorsabb, vagy legalábbis megpróbáljuk. Erről szól a versenyzés” – mondta, majd hozzátette: „Ismerős versenyzők ugranak majd be abba az ülésbe.”
A szezonnyitóra és a szezonzáróra adná magát, az IMSA-bajnokságban versenyző autó két állandó tagja, Sebastien Bourdais és Renger van der Zande, azonban mivel Le Mans-ban egy másik Cadillac is indul, az említetteken kívül még két versenyzőre szükség lesz. Kézenfekvő megoldás lehet a Daytonában Bourdais-val és Van der Zandéval egy autón osztozó Scott Dixon és Alex Palou – utóbbi kapcsán Ganassi szűkszavúan annyit mondott, hogy „lehetséges” az autóba ültetése.
Elhunyt a sivatagi versenyzés legendája, Jan de Rooy
https://formula.hu./parc-ferme/37371
Nyolcvanesztendős korában elhunyt a kamionversenyzés legendája, a holland Jan de Rooy. Karrierjét ralikrossz-versenyzőként kezdte, ahol számos országos bajnoki címet szerzett, s az Európa-bajnokságban is eredményesen szerepelt, majd 1982-ben állt rajthoz először a Dakaron.
Négy évvel később érkeztek először a félelmetes TurboTwinnel a sivatagba, mellyel 1987-ben megnyerték a kamionos értékelést (összetettben a 11. helyen zártak), majd 1988-ban még magasabbra emelték a tétet, ám az egyik 1200 lóerős szörnyeteg balesetet szenvedett, mely Kees van Loevezijn navigátor életét követelte.
A tragédia után a DAF elhagyta a Dakart, és De Rooy is befejezte karrierjét, majd 13 év elteltével fia, a később két Dakart nyerő Gerard unszolására visszatért, s részt vett az első Africa Race-en is, ahol szintén győzni tudott. Jan de Rooy februárban lett volna 81 esztendős. Legyen neki könnyű a föld.
Csak Marko fel ne hívjon egy rossz verseny után…!
https://formula.hu./parc-ferme/37370
Nem egy és nem két fiatal versenyző nyílt már meg a sajtó előtt a Red Bull juniorprogramjában kis túlzással élet és halál uraként tevékenykedő Helmut Marko viselkedésével és kommunikációjával kapcsolatban – legutóbb a programból tavaly elbocsátott, idén a DAMS F2-es csapatánál versenyző amerikai Jak Crawford tett így.
„A legnehezebb dolog egyértelműen a nyomás és az elvárások kezelése” – idézi Crawfordot a Racer, aki a következőket mondta Markóról: „Nagyon bízik a versenyzőiben, de sokat is vár el. És néha, ha nem vagy ott az F2-es paddockban, és nem tudod pontosan, mi történik, nehéz lehet szétválasztani a csapat teljesítményét a versenyzőétől. Szóval néha ez is szerepet játszhat abban, ahogyan ő látja a dolgokat.”
„De a legfontosabb mindenképpen az, hogy az utolsó dolog, amit szeretnél, hogy rossz hétvégéd legyen, és utána kapj egy telefonhívást Helmuttól, hogy találkozz vele. Ő nagyon elfoglalt ember, így a végén még várnod is kell rá. Aztán ott ülsz, ő meg csak úgy odajön, és azt mondja, hogy Szóval... Nagyon mély hangon! Aztán megkérdezi, hogy mi történt?” – folytatta Crawford, majd hozzátette:
„Ezek a beszélgetések nagyon rövidek, nagyon lényegre törőek. Néha brutálisan őszinte. Így tudnám megfogalmazni Néha túlságosan is brutálisan őszinte, és néha igazságtalan is tud lenni, ha úgy tetszik, de nem olyan rossz a helyzet.”
Változás a Vasdámáknál: Mercedes-junior érkezik
https://formula.hu./parc-ferme/37368
Az elmúlt években üde színfoltot jelentett az endurance-világbajnokság az Iron Dames kizárólag hölgyversenyzőkből álló GT-egysége, akik komoly sikereket értek el a 2023-as szezonban: három pole-t szereztek, megnyerték a szezonzárót, összesítésben pedig a második helyen zárták az utolsó LMGTE-évadot.
A csapat a GT3-asra váltást követően is folytatja, immáron az Iron Lynx egyik Lamborghinijével – továbbra is Iron Dames néven. A felállásban viszont változás történik: a projektmenedzserként is tevékenykedő Rahel Frey helyére a csapattal négy IMSA-futamon, köztük a hétvégi Daytona 24-en is induló Doriane Pin ül – aki nem mellesleg a Mercedes juniorprogramjának tagjaként indul az idei F1 Academy szezonban is.
Pin csapattársai Sarah Bovy és Michelle Gatting lesznek, míg a testvérautót a #60-as Iron Lynxet a Lamborghini gyári versenyzője, Franck Perera mellett Matteo Cressoni és Claudio Schiavoni vezetik majd.
Először vezetett F1-es autót Arthur Leclerc: „Semmihez sem hasonlítható”
https://formula.hu./parc-ferme/37367
A Ferrari háromnapos Pirelli-tesztjének első, hétfői felvonásán Charles és Arthur Leclerc kaptak szerepet – a fiatalabb monacói, akit idén a csapat fejlesztőversenyző pozíciójába neveztek ki, először vezetett Formula-1-es autót, a 2023-a Ferrari SF-23-at Barcelonában. A nap végén az élménytől lenyűgözve adott egy rövid nyilatkozatot:
„Véget ért az első Formula-1-es napom. Egyszerűen csodálatos, hihetetlen volt, az autó rettentő gyorsnak érződik, semmihez sem hasonlítható, amit korábban tapasztaltam. Egyszerűen őrületes volt. Ha hat évvel ezelőtt, mielőtt elkezdtem a motorsportot, azt mondta volna valaki, hogy egy tesztnapot tölthetek a Formula-1-ben, egy pályán a bátyámmal, valószínűleg azt gondoltam volna, hogy meghibbant! Nagyon boldog vagyok, hogy megtörtént, köszönöm a Scuderia Ferrarinak, hogy bízott bennem és megadta ezt a lehetőséget.”
“It’s nothing like I have experienced before” @arthur_leclerc7 reflects on his first drive in an @f1 car pic.twitter.com/flcPQMLxFD
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) January 29, 2024
Nem tett le a közös versenyhétvége gondolatáról az F1 és a MotoGP
https://formula.hu./parc-ferme/37366
Már korábban is felmerült, hogy az autós és a motoros királykategória megpróbálna egy közös versenyhétvégét szervezni, amelynek keretein belül egyszerre rendeznének Formula-1-es és MotoGP-futamot. Jelenleg négy olyan pálya van – Barcelona, Silverstone, Red Bull Ring és Austin –, ahova mindkét széria ellátogat, így elvileg ezek a helyszínek jöhetnének szóba, sőt a texasi létesítmény állítólag nyitott is lenne ilyesmire. Mindennek a megvalósítása ugyanakkor nem egyszerű feladat, hiszen az F1-esek és a motorosok számára teljesen más biztonsági intézkedéseket – például más típusú falat a pályák szélén – igényelnek, s akkor a két széria eltérő szponzorairól és amúgy is sűrű hétvégén belüli időbeosztásáról nem is beszéltünk.
Mindezek ellenére Carmelo Ezpeleta, a sorozat kereskedelmi jogait birtokló Dorna elnöke nemrég a Total-Motorsport szaklapnak arról beszélt, hogy az elképzelésen továbbra is gondolkodnak: „Stefano Domenicalival, akivel hosszú évek óta rendkívüli a kapcsolatom, már jó ideje gondolkodunk ezen. Egyértelműen nem egyszerű a dolog, de azt elmondhatom, hogy az ötlet nem hagy nyugodni minket. Ha meg lehet csinálni, akkor meg is fogjuk csinálni” – jelentette ki Ezpeleta.
(A lenti fotón egyébként Lewis Hamilton és Valentino Rossi látható, ahogy kipróbálták egymás versenygépeit néhány éve.)
Fontos kulcsfigura tér vissza Hamilton csapatába
https://formula.hu./parc-ferme/37365
A The Telegraph információi szerint 2024-re újra Lewis Hamilton csapatához fog tartozni Marc Hynes, aki 2016 és 2020 között öt éven át dolgozott a brit pilótával (ez idő alatt négy világbajnoki címet szereztek). Hynes a Mercedes-versenyző jobbkezének számított az említett időszakban és ő vezette a Project 44 menedzsmentcéget is. 2021 elején aztán elváltak az útjaik, hogy Hynes a „saját projektjeire” koncentrálhasson. Hamilton azóta Penny Thow-val és cégével, a Copperrel dolgozott együtt, többek között az együttműködésük gyümölcse lehet a Brad Pitt nevével fémjelzett, forgatás alatt álló F1-es mozifilm is.
Thow-val és a Copperrel azonban a 2023-as esztendő végén lejárt a menedzsmenti szerződésük – igaz, a The Telegraph szerint néhány projekten így is együtt fognak majd dolgozni. Hynes pedig nem teljesen a korábbi szerepkörébe tér vissza, a lap ugyanis úgy tudja, hogy „kizárólag a versenyzéssel kapcsolatos tevékenységekkel” foglalkozik majd a 39 éves pilóta oldalán.
Háromnapos teszten vesz részt a héten a Ferrari
https://formula.hu./parc-ferme/37364
Múlt héten az immár Visa Cash App RB névre hallgató faenzai istálló lendült először akcióba 2024-ben egy korábbi AlphaTaurival, a napokban viszont a Ferrari is újra pályára gurul. A maranellóiak azonban nem egy sima privát gyakorláson, hanem egy háromnapos Pirelli-teszten vesznek majd részt a barcelonai pályán, ahol az F1 hivatalos gumiszállítójának a munkáját igyekeznek segíteni.
Emiatt a két állandó pilóta, Charles Leclerc és Carlos Sainz egyaránt körözni fog: január 29-én, hétfőn a tavalyi, SF-23 névre hallgató autóval, míg kedden a 2023-as modell mellett az egy évvel korábbi F1-75-ös is előkerül. Emellett pedig lehetőséget kap Oliver Bearman és Arthur Leclerc is, akiket a hétvégén jelentettek be a Ferrari hivatalos F1-es tartalék-, illetve fejlesztőversenyzőjének: utóbbi ma, előbbi szerdán ülhet be a 2022-es versenygép volánja mögé.
2000 felett és 0 alatt csobbant egyet Carlos Sainz
https://formula.hu./parc-ferme/37363
Így téli szünetelnek ők: a Ferrari pilótája 2000 méter felett, festői környezetben síel, kikapcsolódásként pedig a szabad ég alatt, fagypont alatti hőmérsékletben merült egyet a medencében…
Below 0
— Carlos Sainz (@Carlossainz55) January 28, 2024
Above 2000m pic.twitter.com/utnM4Ok1Xx
Ezt a „hasznos” tanácsot adta Wolff a Williamshez kinevezett Vowles-nak
https://formula.hu./parc-ferme/37362
James Vowles a Formula-1-ben megfigyelhető új trend képviselője, azon csapatvezetők közé tartozik, akik műszaki háttérrel kerültek a főnöki székbe: ő volt az egyik első, mikor 2023 januárjában a Williams csapatfőnökévé nevezték ki. Addig a Mercedes motorsport-stratégiai igazgatójának titulusát viselte, Toto Wolffnak jelentett, aki a következő tanáccsal bocsátotta útjára:
„Úgy emlékszem, azt mondta, ’ne légy sz*r’. Ez volt a tanácsa! És ezen is vagyok…” – mondta a High Performance podcastműsorban Vowles. „De egyébként tudta, hogy egy ideje már erre a szerepre készülök, amin felül keveset tudott hozzátenni. A mai napig igaz, hogy Fred (Vasseur), valamint még páran utat mutatnak nekem, például a távozásáig Otmar (Szafnauer). Habár ellenfelek, örömmel felhívom őket, nem tanácsért, hanem útmutatásért.”
Az interjúban Vowles elmagyarázta, hogyan készítette fel őt a Mercedes és Wolff a későbbi csapatfőnöki posztra: a sokáig csak vezető versenystratégaként ténykedő mérnök néhány évvel ezelőtt megkapta a szimulátor, majd a fiatal versenyzők felügyeletét, aztán a nem F1-es részlegeken átívelő stratégiával és a költséglimittel is ő foglalkozott – bár kiemeli, a Mercedesnél nem volt tervben, hogy ő legyen Wolff utódja, megalapozta azt a tudást, melyet jelenleg a Williamsnél tud kamatoztatni.
Elkezdte levédetni az F1 a Chicagói Nagydíj nevet
https://formula.hu./parc-ferme/37361
Nincs megállás, még szombat éjjel sem: kiszivárgott néhány screenshot az Egyesült Államok szabadalmakkal és védjegyekkel foglalkozó hivatalának rendszeréből, amely szerint az F1 január 19-én elkezdte beregisztrálni a „Formula 1 Grand Prix of Chicago”, továbbá a „Grand Prix of Chicago”, „Chicago Grand Prix” és „Formula 1 Chicago Grand Prix” nevet. Egy ideje hallani arról, hogy tervben van negyedik amerikai futam is, több helyszín is felmerült már, de ilyen markáns (vagy legalábbis annak tűnő) jelet még nem láttunk.
Érdekesség: 2019-ben az F1 egyszer már bonyolított egy demonstrációs eseményt a szeles városban.
2023 szeptemberében a Red Bull bemutatózott Chicagóban, az F1-es bemutatómodellt Patrick Friesacher vitte pályára:
Kikerülhet a Red Bull F1-es projektjéből a költségsapka miatt Adrian Newey?
https://formula.hu./parc-ferme/37360
A néhány éve bevezetett Formula-1-es költségvetési limit alól alakulatonként a három legjobban kereső csapattag fizetése kivételt képez: rendszerint ez a csapatfőnököt, a technikai igazgatót és még egy vezető beosztású személyt jelent. A Red Bullnál ebbe a kategóriába tartozhat a tervezőzseni Adrian Newey, amely így fejtörést okozhat az energiaitalosok számára, hiszen más szakemberek fizetésének ellenben bele kell férnie az idei szezonra még alacsonyabban meghúzott költségsapka alá. Emiatt az Auto Motor und Sport értesülései szerint felmerült, hogy Newey kikerüljön az F1-es projektből: jelenleg a sztártervező kvázi részmunkaidősként dolgozik a Formula-1-es csapatnál és az autón, de ez rövidesen megváltozhat, s teljes idejét és energiáját az RB17 kódjelű utcai hiperautóra fordíthatja.
Az FIA viszont tavaly óta szigorította annak vizsgálatát, hogy az F1-hez nem szorosan kötődő részlegeken és projekteken – ilyen például az említett hiperautóval is foglalkozó Red Bull Advanced Technologies, de több más istállónál találunk hasonlót – dolgozó szakemberek semmilyen tudást nem vihetnek át az F1-es csapat irányába, ha azt akarják, hogy az ő juttatásuk ne essen a költségplafon hatálya alá. Magyarán ha Newey esetében ezt akarják, a tervező egyáltalán nem dolgozhat meg a bikák F1-es projektjén és autóján. Bár Helmut Marko szerint még ez a forgatókönyv sem tetszik mindenkinek állítólag: „Az ellenfeleink azt mondják, hogy az RB17-es alja információkkal szolgálhat a Formula-1-es autó számára, de ez teljességgel nonszensz” – idézi a tanácsadót az AMuS.
Itt nézheted élőben a Daytonai 24 órás versenyt!
https://formula.hu./parc-ferme/37359
Január utolsó hétvégéjének egyik kiemelt autósport-eseménye az IMSA-szezonnyitó Daytonai 24 órás, amely a hosszútávú sportautózás talán Le Mans utáni legpatinásabb versenyének számít – nem véletlen, hogy számos korábbi F1-es pilóta is ott van a mezőnyben. A verseny magyar idő szerint szombaton este 19 óra 40 perckor startol, élőben nézni pedig az IMSA hivatalos honlapján lehet – IDE vagy a képre kattintva érhető el a stream:
Tizenegy korábbi F1-es pilóta indul idén Daytonában
https://formula.hu./parc-ferme/37357
Hétvégén rendezik a tengerentúli sportautó-bajnokság (IMSA) idénynyitóját, a Daytonai 24 órást, amely nemcsak azért lesz érdekes, mert több az Endurance-vb csúcskategóriájában is szereplő versenygépet is láthatunk a GTP géposztályban – a Cadillac és a BMW két-két, a Porsche négy autóval áll rajthoz, de indít két egységet a WEC-ből hiányzó Acura is –, hanem azért is, mert számos nagyágyú, így több korábbi F1-es pilóta is ott lesz a rajtrácson. A legnagyobb név kétségkívül Jenson Button: a 2009-es világbajnok a Wayne Taylor Racing #40-es Acuráját fogja vezetni Colton Herta, Jordan Taylor és Louis Deletraz oldalán. A GTP-ben még hat korábbi Formula-1-est találunk: Marcus Ericsson és Brendon Hartley egyaránt a másik, #10-es Acurában próbál szerencsét, Sebastien Bourdais a #01-es Cadillac legénységét erősíti, Gianmaria Bruni az #5-ös Proton, Felipe Nasr pedig a #7-es Porsche volánjánál tűnik majd, míg a beugróként egy F1-es nagydíjon rajthoz álló Jack Aitken a pole-pozíciót bezsebelő #31-es Whelen Cadillac gárdájának a tagja.
Az LMP2-es kategóriában a többszörös futamgyőztes Felipe Massa a húzónév F1-es téren a Riley #74-es autójában, de itt indul a United Autosports #22-es egységében Paul di Resta is. A GTD-Próban pedig Romain Grosjean (#60-as Iron Lynx Lamborghini) és Alexander Rossi (#9-es Pfaff Motorsports McLaren) indul. Persze az ex-F1-eseken kívül is számos sztárpilóta méreti meg magát a legendás 24 óráson, így például ott lesz a mezőnyben az egyaránt IndyCar-bajnok Scott Dixon, Alex Palou és Josef Newgarden is.
Veszélyben az argentin MotoGP-futam a kormány megszorításai miatt?
https://formula.hu./parc-ferme/37358
A Motorsport.com számolt be róla, hogy értesüléseik szerint elképzelhető, hogy törölni kell a 2024-es MotoGP-szezon április elejére tervezett harmadik állomását, az Argentin Nagydíjat. Az ország új elnöke, Javier Milei ugyanis komoly költségvetési megszorításokat léptetett életbe (például a minisztériumok számát is megfelezte), így értelemszerűen nehezen lenne magyarázható a termasi versenyre fordított jelentős összeg. Csakhogy a nagydíjrendezés költségeiből komoly részt vállal a kormányzat: Santiago del Estero tartomány önkormányzata és a privát promóter játszik kulcsszerepet az Argentin GP megvalósításában. Az idézett lap úgy tudja, hogy bár a csapatokat képviselő IRTA még nem értesítette őket erről, de számos istálló arra számít, hogy az eseményt le fogják fújni.
Felmerülhet, hogy mivel a Balaton Park Circuit szerepel hivatalos tartalékhelyszínként a MotoGP 2024-es versenynaptárában, esetleg az új magyar pálya ugorhatna be Termas de Rio Hondo helyére, ám a szűk határidő – bő két hónap múlva rendeznék az argentin fordulót – és a tavasz eleji időjárás ezt aligha teszi lehetővé. Ellenben a Motorsport.com azt is hozzátette, hogy több csapat is úgy fogalmazott, hogy nem lepődnének meg, ha a már tavaly is törölt Kazah GP-t is újfent lefújnák, márpedig annak június közepi időpontja már akár elképzelhető is lenne a balatonfőkajári pálya beugrására. Mindenesetre a jelek szerint elképzelhető, hogy a jelenleg 22 fordulós rekordhosszú naptárt mégis kurtítani kell majd…
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Bearman tartalék-, Leclerc öccse fejlesztőpilótaként csatlakozik a Ferrari F1-es csapatához
https://formula.hu./parc-ferme/37356
Újabb tartalék- és fejlesztőversenyzőket nevezett ki a Ferrari Formula-1-es alakulata. Az eddig is a maranellóiak akadémiájához tartozó Oliver Bearman is csatlakozik a tartalékpilóták sorához Antonio Giovinazzi és Robert Svarcman mellé. Bearman nagyszerű eredménysort tudhat magáénak a juniorszériákban, hiszen 2021-ben megnyerte az olasz és a német Formula-4-es bajnokságot, 2022-ben harmadik lett a Formula-3-ban, tavaly pedig újoncként négy győzelemig és az összetett hatodik helyéig jutott a Formula-2-ben, azaz a Ferrari egyik legnagyobb reménységének tekinthető az idén is az F2-ben induló brit.
A másik előléptetett pedig Arthur Leclerc, a Ferrarival a napokban hosszabbító Charles öccse, aki pedig Antonio Fuoco és Davide Rigon mellé csatlakozik fejlesztőversenyzőként. Ebben a szerepkörben elsősorban a szimulátorban fog dolgozni az autó fejlesztésén, a beállításokon és az idényközi fejlesztéseken – miközben az olasz GT bajnokságban is versenyezni fog az ifjabb Leclerc.
A közleményből az is kiderült, hogy mindkét említett érintett lesz egy jövő heti háromnapos Pirelli-teszten is Barcelonában, ahol Leclerc és Carlos Sainz mellett ők is beülhetnek a Scuderia 2022-es F1-75-ösébe – Arthur Leclerc-nek egyébként ezek az első F1-es méterei lesznek.
Az F1 egyik legextrémebb döntött kanyarját hozza az új madridi pálya?
https://formula.hu./parc-ferme/37355
Kedden jelentették be hosszú hónapok találgatásai után, hogy 2026-tól egy új madridi pályára költözik a Formula-1-es Spanyol Nagydíj – igaz, ez nem jelenti azt, hogy Barcelona sorsa megpecsételődött volna. A fővárosi helyszín részben utcai, részben állandó pályákra hajazó szekciókból fog összeállni, sőt a nyomvonal tartalmazni fog egy hosszú döntött kanyart is (a lenti ábrán a bal szélen látható Valdebebas-kanyarról van szó). Ennek kapcsán a Marca arról számolt be a tervező Jarno Zafelli szavai alapján, hogy a kanyar dőlésszöge a jelenlegi legnagyobb, 30 fok körüli lehet: ezzel felülmúlnák a zandvoorti aszfaltcsík 19 százalékos dőlésű részeit, viszont a legendás korábbi monzai döntött kanyar 38 százalékos maximumától még elmaradna.
Zafelli szerint viszont ezen kívül is lesznek egyedi jellegzetességek a madridi pályában, mivel az nem a városközpontban terül majd el, így csak bizonyos mértékig korlátozzák őket a már meglévő utak és létesítmények. „Nem akarjuk más pályák elemeit másolni, Madridnak meglesz a saját karaktere és a saját elemei. Nem másolunk senkit, és 2026 júniusára el kell készülnie a pályának. Számíthatunk néhány meglepetésre… igazából két-három meglepetésre is, amelyeket még nem mutattunk meg” – fogalmazott a szakember, aki példaként említette, hogy lesz egy 10 méteres emelkedés is a pályában az azt felülről keresztező autópálya alatti alagútrészt követően, amelyből épp a döntött kanyar előtt érkeznek vissza egy szintén meredek lejtőn majd az F1-es autók.