Reagált a McLaren a fékjeiket érő panaszokra
https://formula.hu./parc-ferme/38201
Mi is írtunk róla, hogy elsőként az Auto Motor und Sport számolt be róla, hogy a Red Bull panaszt tett az FIA-nál a McLaren fékjeinek kialakítása miatt. Az energiaitalosok gyanúja szerint a wokingiak egy extra lyukat alkalmaznak az első és hátsó fékdobokon. A csapatok ezen a területen szenzorokat használnak a hőmérsékletek folyamatos mérésére, és a McLaren esetében is az az indoklás, hogy egy kábelt vezetnek át ezen a lyukon az ott lévő szenzorhoz. Csakhogy a szabály szerint ezek a lyukak csak pénteken működhetnek, szombatra és vasárnapra be kell őket zárni. Az AMuS szerint az FIA ellenőrizte mindezt, és zárva találta az említett lyukat Ausztriában és a Brit Nagydíjon is, a Red Bull viszont azt gyanítja, hogy hűtési megoldást talált a rivális, és ezért tud például Lando Norris bizonyos versenyetapokban sokkal jobb gumikezeléssel dolgozni, mint Max Verstappen.
A téma természetesen előkerült az F1-es Magyar Nagydíj helyszínén is, Andrea Stella McLaren-csapatfőnök a Sky Sportsnak nyilatkozva azonban úgy fogalmazott, hogy felfújták a kérdéskört: „Valójában ez a metódus nagyon egyszerű. Ez a lyuk arra való, hogy elérjünk vele egy szenzort, és az FIA-tól érkezett az a tisztázás, hogy ez a lyuk nem megengedett, ezért egyszerűen leragasztottuk. Ez egy nagyon-nagyon egyszerű ügy, amely úgy fest, valamilyen okból kifolyólag odáig fajult, hogy témává vált a paddockban, de semmi ilyesmiről nincs szó.”
Verstappen: Nem az én hibám, ha nem tudják eladni a jegyeket
https://formula.hu./parc-ferme/38066
Az F1-es Brit Nagydíjon annak ellenére nem hozzák a várt eredményeket a jegyeladások, hogy idénre csökkentették az elérhető jegyek számát a tavalyi, rekordot jelentő 480 ezres hétvégi nézőszámhoz képest. A pálya ügyvezető igazgatója, Stuart Pringle a minap arra tett utalást, hogy Max Verstappen és a Red Bull dominanciája miatt csökkent az érdeklődés: „Ha nagy eséllyel ugyanaz a versenyző nyer, és a sportból kiveszik a bizonytalanság, az elveszi az egésznek a lényegét.”
„A tavalyi év nagyon monoton volt az egyik csapat dominanciája miatt, és ugyanígy indult az idei szezon is” – mondta Pringle a héten, elismerve azt is, hogy a Mercedes és Hamilton uralkodása Nagy-Britanniában nem okozott ilyen problémákat: „A dolgok most talán változnak, és persze tudom, hogy több évig egy brit versenyző uralta a bajnokságot, csakhogy ezt brit promóterként nem is annyira bántuk! A Red Bull dominanciájával viszont sokkal nehezebb lett.”
A barcelonai Spanyol Nagydíj sajtónapján Verstappen csípős választ adott a felvetésre: „Nem hiszem, hogy ez az én hibám. Az idei F1-es szezon nagyon izgalmas, az utóbbi időben több csapat is versenyben van a győzelmekért. Ha egy promóter nem tudja megtölteni az összes helyet, és mást hibáztat, jobb, ha először saját magával foglalkozik, és azzal, hogy mit csinál rosszul. Máshol ugyanis elég könnyen sikerül megtölteni a lelátókat.”
Domenicali változtatna a piroszászlós szabályon
https://formula.hu./parc-ferme/38065
Minden idők egyik leglaposabb F1-es futamát hozta az idei Monacói Nagydíj, amihez az is nagyban hozzájárult, hogy az első körben történt baleset miatt belengetett piros zászló alatt szinte minden versenyző letudta a kötelező kiállását, mely a legtöbbek számára egyúttal az egyetlen kerékcserének is bizonyult – többek között ezért történhetett meg, hogy a sportág történetében példátlan módon egyetlen pozíciócsere sem történt az első tíz helyen.
Az F1 első ember, Stefano Domenicali az Auto Motor und Sportnak nyilatkozva aláhúzta, hogy felül kell vizsgálni a vonatkozó szabályokat, ez ugyanis nem ismétlődhez meg: „A pálya olyan, amilyen, az autóink olyanok, amilyenek, így szinte lehetetlen előzni. De amikor a verseny alatt bokszkiállások vannak, akkor akció is van. Idén már az első körben piros zászlót kapunk, és mindenki automatikusan megejtette a kiállást.”
„Nem szabad hagynunk, hogy ez még egyszer megtörténjen. Jobban előre kell látnunk az ilyen forgatókönyveket, és a szabályokkal le kell fednünk őket” – mondta az olasz sportvezető azt is hangsúlyozva, hogy a szabályok egyszerűen túl bonyolultak, méghozzá nemcsak a technikai, hanem a sportszakmai részt illetően is: „Senki sem érti a büntetési rendszert” – sommázott Domenicali.
Már az FIA-t is összezavarta a Stake Kick Sauber neve
https://formula.hu./parc-ferme/38064
A szezont megelőzően sokat élcelődtünk az Alfa Romeo identitást ismét Sauberre cserélő, ám mellé nem is egy, hanem két új névadó szponzort felvevő svájci csapat nevén, melynek hivatalos neve Stake F1 Team Kick Sauber, a konstruktőrt viszont Kick Saubernek hívják. A helyzetet bonyolítja, hogy egyes országokban a szerencsejáték reklámozásának tilalma miatt a Stake nevét nem használhatják, így ezeken a helyszíneken Kick Sauber F1 Teamként indulnak.
A szezon során Ausztráliát követően Spanyolország a második ilyen helyszín, de úgy tűnik, a névcserék immár az FIA illetékeseit is összezavarták, hiszen a ma nem sokkal 12 óra előtt kiadott hivatalos nevezési listán még a Stake F1 Team Kick Sauber név szerepelt, hogy aztán ritkán látható módon fél órával később módosítsák azt, s a hétvége 11-es sorszámú dokumentuma már a Kick Sauber F1 Teamet tünteti fel a nevezők között.
Nem mintha hibáztatni tudnánk őket ezért…
Döntött a bíróság: a Haas köteles visszafizetni a támogatást az Uralkalinak
https://formula.hu./parc-ferme/38063
Az Uralkali mellett döntött a svájci bíróság, a Haas F1-es csapata köteles jelentős összeget fizetni Dmitrij Mazepinnek és vállalatának. Mint ismert, az Uralkali névadó főszponzora volt az istállónak és Nyikita Mazepin versenyzői ülését is szerződés biztosította, ám Günther Steinerék 2022-ben, az orosz-ukrán háború kitörése után egyoldalúan felbontották a megállapodásokat arra hivatkozva, hogy Mazepinék miatt sérül a csapat jó híre, ez pedig aktivál egy kitételt a szerződésben.
Azonban az Uralkali addigra már elutalta a 13 millió dolláros szponzori támogatást, amit a szerződés felbontása ellenére nem akart visszaadni a Haas, sőt még a csapat követelt 8,6 millió dolláros kártérítést a cégtől.
A svájci döntőbíróság azonban az Uralkalinak adott igazat az ügyben, és kötelezi a Haast arra, hogy fizesse meg a tartozását az orosz cég felé, úgyhogy az anyagilag egyébként sem túl stabil alakulatnak jelentős kiadással kell számolnia.
Megzsarolták Schumacher családját, letartóztatták az elkövetőket
https://formula.hu./parc-ferme/38062
A német Bild jelentése szerint több milliós tételben zsarolták meg Michael Schumacher családját. A lap úgy tudja, hogy két férfi követelte az összeget, de azt nem árulták el, hogy mi volt a zsarolás tárgya.
Az ügyészség szóvivője annyit mondott a Bildnek, hogy egy híres személlyel kapcsolatos zsarolási ügyet vizsgálnak, és letartóztatást rendeltek el, de ennél több információt nem adhatnak ki.
2017-ben történt már hasonló, akkor is Schumacher családját zsarolták meg, az elkövető akkor felfüggesztett börtönbüntetést kapott.
Alonso 21-3-as spanyol sikert jósol az olaszok ellen a foci-Eb-n
https://formula.hu./parc-ferme/38061
A két európai gigász egymással csatázik ma este, az F1-es Spanyol Nagydíj sajtótájékoztatóján pedig Carlos Sainzot és Fernando Alonsót is megkérdezték arról, hogy mire tippelnek a mérkőzés kapcsán.
Sainz 2-1-es spanyol sikert mondott, hozzátéve, hogy spanyolként egy olasz csapatnál fogja nézni a mérkőzést egy közös vacsorán, ami érdekes pillanat lesz, de úgy érzi, hogy egy hajrában született góllal Spanyolországé lesz a győzelem.
Alonso annyit mondott, hogy szerinte is a hispánok nyernek, majd amikor rákérdeztek, hogy konkrétan milyen végeredményt tippel, akkor 21-3-at mondott...
Jövőre is Bahreinben maradhat az előszezoni F1-es teszt
https://formula.hu./parc-ferme/38060
Amióta 2021-től a Bahreini Nagydíj nyitja a Formula-1-es idényt, a hivatalos előszezoni tesztek is átköltöztek a szahíri pályára a korábban népszerűnek számító Barcelonából: logisztikailag logikusabb volt a csapatok számára egy héttel az évadnyitó előtt ugyanazon a helyszínen gyakorolni. Csakhogy 2025-ben a Ramadán miatt Melbourne ad otthont a nyitánynak, nem Bahrein, emiatt pedig felmerült, hogy a „téli” teszt is visszatérhet Barcelonába – elvégre a spanyol pálya közelebb esik a csapatok európai központjaihoz, mint a bahreini.
A Motorsport.com szakoldal azonban úgy tudja, a csapatok többsége ennek ellenére is Bahrein mellett tette le a voksát: bár a döntést még nem véglegesítették, de állítólag az ottani stabilabb és jobb időjárás felülírja a barcelonai logisztikai előnyöket. A tervek szerint így a tesztre február 26-tól 28-ig kerülhetne sor, épp a Ramadán előtt, amely után az F1-es istállók még visszatérnének a bázisaikra, hogy elvégezzék a finomhangolásokat az Ausztrál Nagydíj előtt. Ugyanakkor a lap megjegyzi, hogy ennek ellenére 2026-ban viszont jó esély lehet arra, hogy Barcelona legyen a teszthelyszín, mivel az új szabályrendszer szerint épített autókkal jobban számíthat a gyárak közelsége.
Sajtó: Newey gyárlátogatáson járt az F1-es Aston Martinnál?
https://formula.hu./parc-ferme/38059
Amióta május elején hivatalossá vált, hogy Adrian Newey a 2025-ös esztendő elején elhagyja a Red Bull Racinget, folyamatosak a találgatások arról, hova vezethet a saját bevallása szerint előbb egyet pihenni szándékozó, de az újabb F1-es projektet sem kizáró szakember. A legtöbb forrás a Ferrarival hozza szóba a tervezőzsenit, de szóba került már a Mercedes, az Aston Martin, sőt még a Williams is.
Most a legfrissebb sajtóértesülések arról szólnak, hogy az Aston Martin és Lawrence Stroll annak ellenére sem tett le Newey megszerzéséről, hogy állítólag a 65 éves szakembert nem érdekli a projekt. A The Times és a holland Telegraaf is arról számolt be, hogy információik szerint Newey nemrég privát gyárlátogatást tehetett az Astonnál.
Utóbbi lap megkereste az F1-es alakulatot is, amely azonban egy semmitmondó közleménnyel reagált, amelyben inkább a projekt erősségeit hangsúlyozták ki, semmint a konkrét pletykára reflektáltak volna: „Az Aston Martin Aramco Formula 1 csapata egy rendkívül vonzó projekt Lawrence Stroll víziójával, a korszerű technológiai kampuszával és az Aramcóval és a Hondával kötött izgalmas együttműködésekkel. Számos jó hírű szakembert hoztak szóba a csapattal az élet minden területéről, de nincs mit bejelentenünk” – írta az Aston.
Eső zavarhatja meg az F1-es Spanyol Nagydíj versenynapját?
https://formula.hu./parc-ferme/38058
Két hete Kanadában alaposan megkavarta a kártyákat az időjárás a Formula-1-ben, és némi esély most is van hasonlóra a Spanyol Nagydíjon. A RacingNews365.com szakoldal által közölt előrejelzés szerint ez péntekre és szombatra nem áll, az edzések és az időmérő napján ugyanis napsütéses idő várható 25-26 fokokkal. Vasárnap azonban már más a helyzet, ugyanis jelenleg esőzésekre és viharokra van kilátás – igaz, főleg délelőtt és kora délután. Ugyanakkor még ha a verseny 15 órai rajtjára vissza is tér a jó idő Barcelonába, arra az előrejelzések alapján bőven van esély, hogy vizes pályán startoljon a futam.
Kiderült, ki a Williams új F1-es aerodinamikai vezetője
https://formula.hu./parc-ferme/38057
Hosszú ideje, egész pontosan 2022 utolsó szakasza óta volt betöltetlen az aerodinamikai vezető posztja a Williams Formula-1-es alakulatánál, amikor az azóta már az Alpine-nál dolgozó David Weather távozott a pozícióból. Most azonban James Vowles csapatfőnök a Formula1.com portálnak nyilatkozva elárulta: már néhány hónappal ezelőtt kinevezték az aerodinamikai részleg új főnökét, akit még a mercedeses korszakából ismert.
„Adam Kenyon az aerodinamikai vezetőnk, nagy felhajtás nélkül neveztük ki őt még márciusban.” – mondta el Vowles. „Dolgoztam Adammel a Mercedesnél, előtte pedig a Red Bullnál tevékenykedett. Aerodinamikai főnök volt, méghozzá rendkívüli aerofőnök, igazából ő vezette a szervezetet, és remek munkát végzett vele. Csak biztosra akartam menni, hogy el tudja vállalni ezt a szerepet, hiszen nagy mennyiségű extrát jelent ez neki. De kiválóan boldogul vele. Átszervez, és kiválóságot hoz magával, amelyet felhasználva nem egy, hanem három-négy évre kell koncentrálnunk. És ez nagy váltás az előzőekhez képest. Közben pedig megerősítjük a körülötte lévő csapatot is.”
Schumacher: A Red Bull meglép, a Ferrarinak gondjai lesznek
https://formula.hu./parc-ferme/38056
A Red Bull fölényére és győzelmére számít hétvégén Ralf Schumacher: a korábbi F1-es futamgyőztes szerint a barcelonai pálya ki fogja hozni az autók közötti különbségeket, és helyreáll a világ rendje, vagyis újra előnybe kerül a világbajnok.
„Barcelona mindig is bonyolult pálya volt, és mindig is az lesz, itt a legjobb autókoncepció fog nyerni. Minden autó gyengesége megmutatkozik. A Ferrarinak a gumikezeléssel lesz gondja megint, Max Verstappennek pedig komoly előnye lesz a Red Bull-lal. A McLaren újra ott lesz Lando Norrisszal, aki mára az egyik legfelkapottabb pilótává fejlődött” – mondta Schumacher a Sky Germany hasábjain.
„A kérdés az lesz, hogy a Mercedes építeni tud-e Kanadára. Én azt gyanítom, hogy nem igazán, mert a motor erősségei nem hasznosíthatók annyira, mint Montrealban, de azt remélem, hogy a mostanában látott felfelé ívelő tendencia megmarad a csapatnál” – tette hozzá a német.
A Spanyol Nagydíjat felvezető videónk itt tekinthető meg:
Azonnali hatállyal kitette Pourchaire-t a McLaren, a Red Bull is megvált egy pilótától
https://formula.hu./parc-ferme/38055
Öt futam után, teljesen váratlanul küldte el IndyCar-csapatából Theo Pourchaire-t a McLaren. A francia versenyző az F2 tavalyi megnyerése után egy ideig várt az F1-es lehetőségre, de a tavasz folyamán úgy döntött, hogy elfogadja a McLaren IndyCar-ajánlatát, amikor a kerékpáros balesetben megsérülő David Malukas helyére hívta. Pourchaire viszonylag hamar felvette a ritmust, Detroitban már befért a top tízbe, most azonban különösebb indoklás nélkül felbontotta a szerződését a csapat, és leigazolta a helyére Nolan Siegelt.
Utóbbi egy újonc, aki múlt héten megnyerte a Le Mans-i 24 órást az LMP2-ben, méghozzá a McLaren-vezér Zak Brown csapatában, a United Autosportsban. A fiatal pilóta eddig nem sokat mutatott Indy-szinten, a csapat viszont több évre szóló szerződést kötött vele, amely már ezen a héten érvénybe lép, hétvégén már ő vezet Laguna Secában.
Szintén elküldött egy versenyzőt a Red Bull is: a lengyel Kacper Sztuka tavaly került be az energiaitalosok juniorprogramjába, megnyerte az olasz F4-et és a Winter Seriest, idén pedig az F3-ban versenyez az MP Motorsporttal. Ezt folytatja továbbra is, de a Red Bull már nem támogatja, kihátrált mögüle, a lengyelek pedig arról számoltak be, hogy információik szerint dr. Helmut Marko dönthetett így.
Antonelli a példaképéről beszélt
https://formula.hu./parc-ferme/38054
Andrea Kimi Antonelli, a Mercedes kötelékébe tartozó 17 éves olasz tehetség elárulta, hogy ki az a versenyző, akire példaképként tekint.
„A versenyzés világából Ayrton Senna a példaképem” – mondta Antonelli a Mercedes hivatalos Youtube csatornájának.
Antonelli egyébként 12 évvel Ayrton Senna halála után született, így a háromszoros világbajnok brazil legendát csak felvételekről volt lehetősége megismerni.
A fiatal olasz arra a kérdésre is válaszolt, hogy melyik a kedvenc pályája: „Sok ilyen van, de a leginkább Imola, Mugello, Spa és Silverstone tartozik a kedvenceim közé.”
Nem akar fekete F1-es Ferrarit Hamilton
https://formula.hu./parc-ferme/38053
Egyeztetett John Elkann Ferrari-elnökkel, és több közös projektjük is lesz a pályán kívül – de nem akarja feketére festetni az ikonikus vörös Ferrarit Lewis Hamilton.
A brit pilóta sok olyan ügyért harcol az autón kívül, ami a társadalom elfogadását, a sokszínűséget helyezi előtérbe.
Amikor megkérdezték a témáról Hamiltont, így válaszolt:
„Egyértelmű, hogy beszéltünk a hatást elérő munkákról Johnnal, és a csapatnak sok ilyen projektje van, szóval szorosan együtt fogunk dolgozni a Mission 44 kampányommal, és az ő projektjeikkel. Szerintem a sporton belül is többet kell még tennünk, de azon kívül is sokat tehetünk együtt. De nem, nem fogom erőltetni a fekete autót.”
„Russell túlerőltette, 110%-ot akart” – Montoya
https://formula.hu./parc-ferme/38052
George Russell hozzáállását értékelte Juan Pablo Montoya: a korábbi F1-es pilóta szerint túllépte a határokat a brit, de ő megérti, hogy miért akart mindenáron erőn felül teljesíteni a múlt hétvégi Kanadai Nagydíjon.
„Azért hibázott, mert 110%-on akart menni végig. Ha megnézzük, amikor odakerült a Mercedeshez, a csapat azóta nem tud nyerni. Győzött 2022-ben Brazíliában és ennyi, a Mercedes tavaly sem volt gyors, és idén sem az eddig. Szóval ha van esélyed nyerni, akkor nem fogsz konzervatívan vezetni” – mondta Montoya.
„A probléma az, hogy pontosan a hibái miatt nem lett végül esélye a győzelemre. Túl sokat hibázott, de nem szabad elítélni azért, mert megpróbálta. Azért hibázott, mert túl gyorsan ment, mert őrült módon erőltette” – tette hozzá a kolumbiai.
Bottas: Magabiztos vagyok, hogy ülést fogok kapni
https://formula.hu./parc-ferme/38051
Kérdőjel Valtteri Bottas sorsa a 2025-ös pilótakörforgásban, 11 évet követően a finn a mezőnyön kívül találhatja magát. Jelen állás szerint a Stake-nél való maradásra csekély esélye van, visszatérhet jelenlegi istállójához, a Williamshez, ahol azonban Carlos Sainz megszerzése az A terv, emellett a hírek szerint az Alpine-nal és Haasszal is tárgyalt már. A kétszeres vb-ezüstérmes gyorsan döntene, de szerződése még nincsen – azt tekintve azonban optimista, hogy végül talál magának helyet a jövő évi rajtrácson.
„Magabiztos vagyok, hogy ülést fogok kapni” – jelentette ki a Motorsport.com-nak. „De nyilvánvaló, hogy ebben a sportban semmi sem száz százalékig biztos, amíg nem írtál alá. Ám ahogyan a jelen helyzet áll, nem aggódom. Bizonyos, hogy érdekes egy-két hét lesz.”
„Ha megnézzük a múltamat, mikor erősítették meg a maradásom bizonyos csapataim, ahhoz képest még igen korán járunk a szezonban. Ha az augusztusi szünet előtt sikerül lépni, az már egy jó dolog” – jelölte meg a nyári szünetet Bottas.
„Néha kicsit mesterségesnek érződik” – Buemi a Le Mans-i izgalmakról
https://formula.hu./parc-ferme/38050
Minden idők egyik legizgalmasabb Le Mans-i 24 órását láthattuk szombaton és vasárnap: az öt-hat alkalommal is esőzéssel tarkított legendás egynapos viadalon a korábbi rekordot messze túlszárnyalva kilenc autó ért célba körön belül a Hypercar-kategóriában, és még az utolsó órákban is négy gyártó harcolt reális esélyekkel a győzelemért. Mindez részben a teljesítmény-kiegyenlítő rendszernek, a Balance of Performance-nek is betudható, amellyel a cél pont az, hogy kiegyenlített legyen a küzdelem a különböző autók között.
Ez azonban nem minden pilótának nyeri el a tetszését, legalábbis erre utal a Ferraritól ismét kikapó Toyotát erősítő Sebastien Buemi verseny közben adott nyilatkozata: „Néha az az érzésem, hogy kicsit mesterséges. De gondolom, az embereknek tetszik ez” – fogalmazott a rutinos és többszörös győztes svájci, aki szerint nem csak a BoP-nak köszönhetően volt változatos a Le Mans: „Nekünk, versenyzőknek nehéz, hogy a lassú zónák és a biztonsági autós fázisok folyamatosan újra összeráznak minket, de most ilyen a verseny, és ebből kell kihoznunk a legtöbbet.”
Olyat ért el idén a Ferrari, amire legutóbb 90 éve volt példa
https://formula.hu./parc-ferme/38049
A Ferrari #50-es egysége nyerte a Le Mans-i 24 órást a hétvégén Antonio Fuocóval, Nicklas Nielsennel és Miguel Molinával a volánnál. Ezzel a vörösök elmondhatják magukról, hogy egy adott évben behúzták Le Mans-t és a Formula-1-es Monacói Nagydíjat is, hiszen néhány hete Charles Leclerc diadalmaskodott hazája versenyén.
Ezzel pedig a maranellóiak olyasmit értek el, amilyet 90 éve láthattunk utoljára, hiszen 1934-ben volt rá legutóbb példa, hogy ugyanaz a gyártó nyerje a két ikonikus versenyt. Akkor az Alfa Romeo duplázott: az akkor még értelemszerűen nem a nem is létező F1-be számító Monacói Nagydíjon Guy Moll vitte sikerre az olasz márka autóját áprilisban, míg Le Mans-ban Luigi Chinetti és Philippe Etancelin győzött velük.
Ezt a szokást vette át Ocon Hamiltontól
https://formula.hu./parc-ferme/38046
A Formula-1 több bajnokától, Fernando Alonsótól és Lewis Hamiltontól is tanult pályafutása során Esteban Ocon: utóbbitól akkor, amikor 2019-ben, a Force India/Racing Point és a Renault/Alpine csapatoknál töltött időszak között a Mercedes tartalékpilótája volt egy évig. (Korábban pedig az istálló juniorcsapatánál pallérozódott.)
„Emlékszem, hogy Lewis különböző marketingeseményeken vett részt, egy versenyhétvégén belül. Lewis nagyon elfoglalt ember: ebben különbözik másoktól, akik ilyenkor csak a versenypályára összpontosítanak” – mondta Ocon a High Performance Podcastban. „Általánosságban elég zsúfolt élete van, én pedig láttam, hogyan váltja át a fókuszt egyik dologról a másikra.”
„Lenyűgözött, hogyan át tudott állni, amikor a mérnökével beszélt valami teljesen más tevékenység után. Nem kellett neki tíz perc, hogy újra fókuszált legyen és újra a mérnökökkel dolgozzon – mert ilyenkor nincs rá több idő. Mindig nála volt a felírótáblája a jegyzeteivel, és mindig jegyzetelt, nehogy elfelejtsen bármit egyik évről a másikra, egyik edzésről a másikra.”
„Ezt én is átvettem tőle, mert ha nem jegyzetelek, amikor kiszállok az autóból, akkor nem emlékszem pontosan. Ha pedig visszatérek egy marketingeseményről, és csak arra emlékszem, hogy valami érdekes dolog jutott eszembe, azt a teljesítményünk bánhatja” – magyarázta Ocon, hogy egy szokásában ő is utánozni kezdte a hétszeres világbajnokot.
Gasly bejelentkezett a 24 órásra: Egy napon győzne Le Mans-ban
https://formula.hu./parc-ferme/38048
Le Mans-ba kísérte az Alpine Hypercar-csapatát a márka mindkét Formula-1-es versenyzője. Esteban Ocon és Pierre Gasly nem sokáig szurkolhattak a csapattársaknak, mivel mindkét A424 kiesett az első hat óra folyamán motorhibával, Gasly azonban egy interjúban elárulta, álma egyszer győzni a 24 óráson:
„Szerintem minden gyerek erről álmodik. Ekkora korom óta néztem ezt a versenyt. Öt éven át Le Mans-ban éltem, itt tanultam, közel a városhoz és a pályához. Biztos, hogy álom lenne egy napon megnyerni Le Mans-t” – mondta az Eurosportnak a francia. „Egyelőre teljes mértékben a Formula-1-re fókuszálok, nincs napirenden a téma, de nem tűnt igazságosnak, ahogy sportcipőben és farmerben jártam-keltem ezek között a srácok között. Remélem, egy napon egy jó autóban versenyezhetek Le Mans-ban.”
„Hajnali négykor, egy óra alvás után vezetni abszolút megsemmisítő, nagyon extrém” – beszélt a 24 órás különleges kihívásairól, melyek nehézségét F1-es pilótaként látja át igazán. „Versenyzőként tudom igazán átérezni, mennyire kemény. Remélhetőleg a tévén keresztül is átmegy az embereknek. Másfél órán keresztül összpontosítani nagy kihívás, de teljes 24 órán át fókuszálni és osztozkodni az autón, ezért nagy tisztelet jár ezeknek a srácoknak.”
Fotó: Alpine