DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 30. hétfő

Videó: Hatalmas baleset a Eurocup-3 zandvoorti hétvégéjén

Óriási balesetet szenvedett a mindössze 19 éves dél-koreai Michael Shin a Eurocup-3 szériájának zandvoorti versenyhétvégéjén.

Shin a szombati első versenyen bukott, a fiatal versenyző azonban szerencsére teljesen jól van, épségben megúszta a félelmetes balesetet.

„Az orvosi csapat nagyszerű munkát végzett, ahogy kiszabadítottak az autóból. Megerősíthetem, hogy teljesen jól vagyok” – nyilatkozta Shin.

A baleset a lenti videóban látható, 0:04-től.

 

Nem versenyez többé egy 17 éves pilóta a halálos baleset miatt

Befejezi az autóversenyzést Olekszandr Partisev, a mindössze 17 éves ukrán versenyző. A fiatal pilóta a Formula Regional Európa-bajnokságon szerepelt, akárcsak a tragikusan elhunyt Dilano van ’t Hoff. A végzetes kimenetelű második futamon ő is balesetet szenvedett, a holland pilótától függetlenül. Ezt követően Mugellóban már nem állt rajthoz, kedden, Van ’t Hoff temetése napján pedig a közösségi médiában jelentette be autósport-pályafutásának lezárását.

„Sajnálattal közlöm, hogy versenyzői karrierem befejezem. Ez a döntés nagy súllyal nehezedik rám, hiszen életem jelentős és megrendítő lépését jelenti. A körülmények, különösen a kedves barátommal, Dilano van ’t Hoff-fal történt sajnálatos események azonban arra késztettek, hogy így cselekedjek” – posztolta a kijevi születésű versenyző, aki rövid pályafutása alatt korábban az olasz. spanyol és arab F4-es bajnokságokban fordult meg.

Nagyapját gyászolja Carlos Sainz

Gyászol a Sainz család: szerdán, 97 évesen elhunyt a spanyol motorsportos dinasztia pátriárkája, Antonio Sainz Rebollo. Annak ellenére, hogy fia kétszeres ralivilágbajnokká, unokája pedig Formula-1-es futamgyőztessé vált, az utódok nem nagyapjuktól örökölték az autósport szeretetét: Antonio Sainz üzletember és Bolívia tiszteletbeli konzulja volt, a versenyzés iránti különösebb érdeklődés nélkül.

Mégis ő indította el az idősebb Carlos versenyzői pályafutását – akaratlanul. Fiának egyetemi évei alatt vásárolt egy Renault 5-öst, azt az autót, amellyel a későbbi világbajnok először indult raliversenyen.

Antonio Sainzot más versenyzők szüleivel és nagyszüleivel ellentétben kevésbé ismerte a Formula-1-es közösség, de azért ő is feltűnt nyilvánosan: 2020-ban az ifjabb Carlos YouTube-csatornáján örökítette meg, hogy a karantén után útja hónapok óta nem látott nagyapjához vezetett.

„A Red Bull mindenkit kivégzett”

A Brit Nagydíjat tavaly megnyerő, s ezzel a Ferrari máig utolsó előtti futamgyőzelmét szerző Carlos Sainz nem érzi úgy, hogy jelenleg meglenne a lehetőségük arra, hogy ismét a dobogó tetején ünnepeljen a Scuderia valamelyik versenyzője – de ezen mindenáron változtatni akarnak. A spanyol így nyilatkozott a sajtónak: „A tavalyi év vége felé volt egy kis formahanyatlásunk a versenytempót tekintve, és ezt tovább is vittük az idei évre. Most fordulópontnál vagyunk, próbálunk fordítani a sorsunkon annak érdekében, hogy ismét versenyképesek legyünk, és megpróbáljunk újra győzni.”

„De ez nem lesz könnyű, mert van egy Red Bull nevű csapat, amely mindenkit kivégzett, kivégezte az összes ellenfelet, nem? És ettől nem csak mi szenvedünk, ott van például a Mercedes, akik szintén nehéz helyzetben vannak. Most rajtunk múlik, sikerül-e változtatnunk a helyzeten, és a legjobbat kihozva magunkból képesek leszünk-e győzni.”

redbull-ferrari

Perez az ideális csapattárs Verstappen számára?

Az F1-es kérdésekben hangját mostanában gyakran hallató többszörös futamgyőztes és vb-dobogós Juan Pablo Montoya már nem először értekezett a komoly hullámvölgybe került Sergio Perezről, aki kapcsán elmondta, hogy szerinte nem kell féltenie a helyét: „A Red Bullnak nincs oka másra cserélni Perezt, nem érdemes kockázatot vállalni egy olyan lépéssel, ami megbontja a jó kapcsolatot. Amíg Checo Max csapattársa, addig jó a légkör, hiszen nem helyez rá igazi nyomást, legföljebb amikor előkerül a legjobb formája, azzal kicsit felébreszti Maxot, ami ezt üzeni neki: Óh, most be kell fejeznem a játszadozást.

 

perez-verstappen

Montoya szerint Perez még évekre jó megoldást jelenthet a csapat számára: „Talán néhány év, két-három év múlva eljön a váltás ideje, ha Max egy másik fázisba ér, amikor persze még mindig csodálatos lesz, de változni fog. Ekkor talán szükség lesz valakire, aki sokkal éhesebb, hogy elvégezze a munkát” – mondta a kolumbiai, aki azt is leszögezte, hogy szerinte Helmut Marko megszólalásaival csak jobb teljesítményre akarja ösztökélni Perezt, és nem a közelgő menesztését vetíti előre nyilatkozataival:

„Helmut így működik: nem azért helyez rád nyomást, mert ki akar rúgni, hanem azért, hogy teljesíts. A legtöbbet akarja kihozni belőled, méghozzá nem úgy, hogy megveregeti a vállad, és azt mondja, hogy te vagy a legjobb, meg tudod csinálni, hanem azt mondja, hogy kapd össze magad, vagy kidobunk!”

A széltől szenvedett a Ferrari Silverstone-ban

Frederic Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke arról beszélt a sajtónak a csalódást keltő eredményt hozó Brit Nagydíjat követően, hogy a Scuderia sorsát az erős szél pecsételt meg Silverstone-ban, ami meglehetősen instabillá tette az autót. „Ugyanaz volt a helyzet, mint Miamiben, de legalább jobban teljesítettünk, mint ott” – mondta Vasseur, majd így folytatta: „A fejlesztések során erre koncentrálunk, hogy javítsuk az autó stabilitását. Úgy tűnik, jobban szenvedtünk másoknál a DRS-vonatban, ami az autó sajátosságaiból fakad.”

Amikor arról kérdezték, hogy a Magyar Nagydíj jobban fekszik-e majd a Ferrarinak, Vasseur nem akart egyértelmű választ adni: „Elméletileg igen, de ez nemcsak azon múlik, hogy a csomagod illik-e a pályához, hanem a beállításokon is. A felkészülés, a pénteki edzésnap a kulcs, Budapesten még jobban, mint máshol, hiszen nagyon nehéz itt előzni.”

leclerc-silverstone

Két telefonhívás intézte el De Vries kirúgását

Miközben Daniel Ricciardo a silverstone-i Pirelli-teszten körözgetett a Red Bull autójában, két telefonhívás megpecsételte Nyck de Vries sorsát – számolt be róla az ESPN. Christian Horner a helyszínen figyelte az ausztrál teljesítményét, aki hibázott is ugyan, de egyúttal egészen gyors tempót mutatott: legjobb köre alig maradt el Verstappen szombati pole-pozíciós idejétől – persze eltérő körülmények között, ezt hozzá kell tenni.

A csapatfőnök felhívta Helmut Markót, hogy beszámoljon neki Ricciardo jó produkciójáról, aki köszönte az információt, majd nem sokkal később visszahívta Hornert, és közölte, hogy kirúgta De Vriest a csapattól. Ezt követően szellőztette meg a holland sajtónak a távozó versenyző menedzsere a hírt, ami azt eredményezte, hogy a Red Bullnak a tervezettnél korábban meg kellett tennie a hivatalos bejelentést.

horner-ricciardo

Leclerc és Norris is esélyes a Red Bullnál?

Egy olasz sajtóértesülés szerint a Liberty Media megpróbálja abba az irányba terelni az F1 nagycsapatait, hogy két közel azonos képességű pilóta versenyezzen náluk, ami elősegítheti a tényleges, kiélezett küzdelmet abban az esetben is, ha egy istálló kiemelkedik a mezőnyből. A Red Bull pedig úgy tűnik, hogy nyitott is lenne erre, hiszen a hírek szerint már május végén érdeklődtek Leclerc-nél azzal kapcsolatban, hogy van-e esély arra, hogy a Ferrarival elválnak az útjaik – nem mellesleg az Aston Martin is megkörnyékezte a monacóit –, s Lando Norris is az energiaitalosok célpontja lehet, sőt a brit tehetség ügynökét Silverstone-ban látták is Helmut Markóval beszélgetni – jóllehet ennek más oka is lehet.

Mindenesetre most az év azon szakában járunk, amikor pilótapiaci pletykák egyre gyakoribbak lesznek, s amíg ennyi nyitott kérdés van a mezőny összetételét illetően 2024-re és különösképpen 2025-re, addig valószínűleg ezeknél meredekebb felvetések is elő fognak kerülni.

norris-verstappen

Minden programját leállítja az Audi: az F1 a lényeg

Minden gyári támogatást leállít motorsport-fronton az Audi, kivéve a 2026-tól kezdődő F1-es projektet. Az információt Rolf Michl, az Audi Sport igazgatója erősítette meg a Motorsport-Magazine kérdésére: állítólag a döntés megszületett, és az érintett csapatok, pilóták már meg is kapták az ezzel kapcsolatos tájékoztatást.

Ez azt jelenti, hogy a 2024-es lesz az utolsó Dakar, amin részt vesz a gyári Audi, és a GT3-as túraautós projek is privát csapatokhoz kerül. Markus Duesmann, az Audi vezérigazgatója már korábban is jelezte, hogy a vállalat célja egy top F1-es istálló létrehozása a már megszerzett Sauberrel közösen, ennek szentelik a figyelmüket, erre költik a pénzüket, és már építik is a csapatot: nemrég megszerezték James Key-t, valamint Neel Janit is, a tervezett új F1-es motorjukat pedig már idén szeretnék beindítani.

Audi-F1-2022-Spa-1

Közlekedési rend az F1-es Magyar Nagydíjra

A Hungaroring osztotta meg az alábbit azzal, hogy a jövő heti Magyar Nagydíjra autóval érkezők legyenek tisztában a közlekedési renddel.

 

Bemutatta új idei Gulf-festését a Williams

A Williams F1-es csapata három idei futamon, Szingapúrban, Katarban és Japánban fogja használni a most kiválasztott dizájnt: több választási lehetőséget adott meg az istálló az év korábbi szakaszában, és ezek közül a szurkolók szavazatai alapján döntötték el, hogy melyik lesz a befutó

Végül a "Bolder than Bold" névre hallgató terv győzött, ezt a klasszikusnak mondható Gulf-dizájnt láthatjuk három hétvégén keresztül:

f1-williams-gulf

 

Sétálj Baumgartner Zsolttal a Hungaroringen és nyerj két jegyet az F1-es Magyar Nagydíjra!

Ha rendelkezel bármilyen jeggyel az idei Magyar Nagydíjra, és szívesen sétálnál egy kört a Hungaroring aszfaltcsíkján a verseny hetében, hogy megnézd, hol köröznek majd Verstappenék és mindeközben meghallgasd az első és eddig egyetlen magyar F1-es versenyző, Baumgartner Zsolt történeteit, lájkold a Hungaroring Facebook-oldalát és írd meg kommentben, hogy kivel jönnél sétálni!  

Játssz szerda estig, hogy velünk tarthass július 18-án 18 órakor! Kétszer 2 db sétajegyet sorsolnak ki a kommentelők között.

Sorsolás: 2023. július 12. 19.30.

Részletek itt: https://hungaroring.hu/site/files/Baumgartners%C3%A9ta_Facebook%20j%C3%A1t%C3%A9kszab%C3%A1lyzat.pdf?fbclid=IwAR1S0Vbt38ooFYz2aqU8J7jo8UZvtaTNGWODC9Z_a1nh6-LSuoHpjorTNJw

358615227_613212860903553_8476672479734626169_n

Horner szerint Ricciardo semmit sem vesztett el a formájából

A mai napon hivatalosan is bejelentette az AlphaTauri, hogy a soron következő Magyar Nagydíjon már Daniel Ricciardo ül az autóba Nyck de Vries helyett.

Ricciardo a mai napon a Red Bull-lal tesztelt Silverstone-ban a Pirelli "megbízásából", ezek után pedig az energiaitalosok csapatfőnöke, Christian Horner nyilatkozott magáról a hírről, illetve a mai tapasztalatáról:

„Nagyszerű látni, hogy Daniel nem vesztett el semmit a formájából azért, mert távol volt a versenyzéstől. Nagyon lenyűgözően vezetett ma, és izgatottan várjuk, hogy a szezon hátralévő része mit hoz Daniel számára, aki kölcsönben az AlphaTaurinál fog szerepelni” – idézi Hornert a RacingNews365.com.

ATP_F1_3223_20230505_MIAMI_Pedicelli_resize

Videó: Ricciardo már meg is forgott a Red Bull-lal

Daniel Ricciardo ülhetett be a Silverstone-ban rendezett Pirelli-teszten a Red Bullba, és ahogy arról beszámoltunk, ez a gyakorlás már valószínűleg az AlphaTaurival való visszatérését készíti elő Nyck de Vries helyén.

Az ausztrál pilóta mindenesetre hamar megforgott: íme egy rövid jelenet a tesztjéről.

 

„Messze Lando a legjobb...” – Norrist szeretné a Red Bull?

Hétvégén ismét kiderült, hogy különösen jó viszonyt ápol egymással Max Verstappen és Lando Norris: szépeket mondtak egymásról, örültek egymás sikereinek, és Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azt is elejtette, hogy a nála megrendezett BBQ-partin is remekül érezték magukat.

Az már korábban kiderült, hogy a Red Bull megpróbálta megszerezni Norrist, dr. Helmut Marko pedig ismét elismerte, hogy komolyabb tárgyalásokban álltak már, mielőtt a brit pilóta szerződést hosszabbított a McLarennel. De vajon szeretné-e még leigazolni?

„Landónak 2025-ig szerződése van a McLarennel, de messze ő a legjobb pilóta a fiatalabb generációból. Ráadásul a fiatalos karaktere miatt ő illene a legjobban a Red Bullhoz. Az sem titok, hogy jó barátságot ápolnak Maxszal” – mondta Marko az osztrák Kleine Zeitungnak.

SI202307080321_hires_jpeg_24bit_rgb_resize

Irreális háttérsztori: Brad Pitt karaktere 30 év után fog visszatérni az F1-be

A Formula-1-ről készülő hollywoodi produkció kapcsán okkal szúrhatja a motorsport-rajongók szemét, hogy Brad Pitt 59 évesen fogja eljátszani egy versenyző, Sonny Hayes karakterét. A film producereként ténykedő Lewis Hamilton ezt még annyival elintézte, hogy a színész „mintha visszafelé öregedne”, „és hát végső soron ez egy film”, Pitt azonban elárult néhány morzsát a háttérsztoriból, ami magyarázni igyekszik életkorát a filmben.

Eszerint – írja a The Race – Sonny Hayes még a 90-es években versenyzett a Formula-1-ben, de egy szörnyű baleset miatt a fiatal elhagyta a királykategóriát. Más szériákban versenyzett, de végül barátja, az APX GP tulajdonosa (őt játssza Javier Bardem) rábeszéli, hogy legyen tehetséges fiatal, Joshua Pearce csapattársa. A Silverstone-tól fogva forgatás kedvéért valódi F1-es bokszutcába költöző APX GP-ről tudni érdemes még, hogy az utolsó helyezett csapat, amelyik még sosem szerzett pontot. Hogy innen merrefelé fog kanyarodni a sztori, egyelőre még mindenki fantáziájára van bízva.

A McLaren a bokszban is a Red Bull fő F1-es kihívójává vált?

Az elmúlt években a Red Bull volt a leggyorsabb a kerékcserék során, idén viszont eleinte a Ferrari is felvenni látszott velük a versenyt a bokszban. Most viszont úgy fest, nemcsak a pályán, hanem ezen a téren is szintet lépett a McLaren: Spielberg után az F1-es Brit Nagydíjon is a wokingiak produkálták a leggyorsabb szervizelést. A szerelők konkrétan 2,23 másodperc alatt cserélték le a közepes keverékű abroncsokat keményekre Lando Norris autóján – hogy miért nem a lágyakra váltottak, arról itt beszélt Andrea Stella csapatfőnök –, ami ugyan 16 századdal lassabb a Red Bull idei 2,07-es legjobbjánál, amit Barcelonában állítottak be, de Silverstone-ban elegendő volt az első helyre a Ferrari és az Aston Martin előtt. Ezzel immár a McLaren két elsőséget számlál e tekintetben a Red Bull (5) és a Ferrari (3) mögött. Videón Norrisék vasárnapi kerékcseréje:

„Jól érzem magam a csapatnál” – De Vries reagált a nyomásra

Egyre élénkebbek azok a hangok, hogy a Red Bull akár már szezon közben lecserélheti Nyck de Vriest az AlphaTaurinál, aki a vele szemben támasztott elvárásoktól és a csapattárs Yuki Tsunodától is elmarad. A két fő jelölt erre Liam Lawson és Daniel Ricciardo, Helmut Marko pedig már nem is tagadta határozottan azt, hogy akár az ausztrál is esélyes lehet a holland ülésére. Mindenesetre amikor De Vriest a jövőjét illetően egyre jobban rá nehezedő nyomásról kérdezték az F1-es Brit Nagydíj után, az újonc igyekezett hűteni a kedélyeket:

„Boldog vagyok azzal, ahol vagyok, még mindig jól érzem magam a csapatnál, imádom, amit csinálok. A legjobbamat nyújtom, és ez minden, amit tehetek, nincs mit mondanom erről. Nem változott sem a hozzáállásom, sem az elkötelezettségem és a munkamorálom, szóval csak a lehető legjobban kell teljesítenünk” – fogalmazott a RacingNews365.com hasábjain De Vries.

A holland egyébként utolsóként ért célba Silverstone-ban, közvetlenül Tsunoda mögött, így úgy fest, az AlphaTauri fejlesztései, közte az új padlólemezzel, nem váltak be: „Nagy reményeink voltak, de senki sem ül a babérjain, mindenki növeli a teljesítményt” – mondta erről De Vries.

f1-devries-alphatauri-brit

„Sosem használtam DRS-t”: zseniális önirónia az egykori F1-estől

A Brit Nagydíj nézése közben a 2015-ben a Manor színeiben pár F1-es futamot is teljesítő IndyCar-pilóta, Alexander Rossi rövid és velős véleményt fogalmazott meg az állítható hátsó szárnyról a Twitteren: „A DRS béna.” Az amerikai versenyző hamar megkapta a magáét a kommentek között, mindenekelőtt az IndyCarban működő hasonló előzéssegítő rendszer, a push to pass kapcsán, de egy tweetelő azt is bedobta, hogy Rossi is használta a DRS-t, amikor még a Manornál versenyzett.

A válasz egészen szenzációsra sikeredett: „Nem használtam. Sosem voltam egy másodpercen belül az előttem lévőhöz képest.”

rossi-manor

Új alelnökkel erősíti a motorsportos projektjeit az Alpine

Némileg átalakítja a vállalati struktúráját az Alpine: a Renault viry-chatilloni motorrészlegének eddigi ügyvezető igazgatója, az ezt a posztot továbbra is megtartó Bruno Famin lesz mostantól az Alpine Motorsports új alelnöke. Ezzel a francia márka az autósportos tevékenységét igyekszik erősíteni: Famin fogja átfogni az összes projektet, beleértve a Formula-1-es alakulatot, a WEC-es programot, a terepralit – ahol a 2025-ben beszálló Dacia Dakar-projektjében segédkeznek –, valamint az Alpine Akadémiát is. A szakember közvetlenül a vezérigazgató Laurent Rossinak fog jelenteni, míg az említett projektek vezetői, így az F1-es istálló csapatfőnöke, Otmar Szafnauer pedig neki.

famin-alpine

Kötelessége a celebeknek megszólalni a rajtrácson?

Megan Thee Stallion után újabb hírességgel keveredett összetűzésbe rajtrácssétái során a riporterként dolgozó egykori versenyző, Martin Brundle. A Brit Nagydíj előtt a modellként és színészként is roppant népszerű Cara Delevingne-t próbálta megszólítani, de nem kapott engedélyt erre egy Delevingne közelében álló férfitól, majd miután hiába próbálta meggyőzni arról, hogy jogában áll megszólaltatni a hírességet, duzzogva elsétált egy cinikus megjegyzést mormolva: „Pedig biztosan hihetetlenül érdekes lett volna…”

A színésznő később a Twitteren (amit nem használ túl gyakran, hiszen két hónap után először posztolt), ezt írta: „Azt mondták nekem, hogy mondjak nemet, szóval így is tettem” – majd hozzátette egy újabb posztban: „Egyébként pedig nagyon jól éreztem magam ma, és örülök, hogy ott lehettem, nem érdekel, más mit gondol.”

Delevingne később retweetelt egy posztot, mely leszögezte, hogy a rajtrácssétára feljogosító pass átvételével az átvevő csak abba egyezik bele, hogy lefilmezhetik, de nem kötelessége interjút is adni, éppen ezért a színésznőnek minden joga megvolt nemet mondani, ráadásul egy F1-es személy mondta neki, hogy utasítsa vissza Brundle-t, kiemelve a kulcsmondatot: „A nem az nem”.