DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Off-road

Ralikrossz vagy Drift? Pünkösdkor nem kell választanod!

Az újra fénykorát élő ralikrossz és a magyar profi drift bajnokság együtt, egy hétvégén, egy arénában (külön nyomvonalon) küzdenek pünkösdkor. Ezen a hétvégén senki sem fog unatkozni, legyen az pilóta, néző, rendező.

Több mint 140 pilóta, több mint 40 000 lóerő szabadul el pünkösdkor! A háromnapos Fesztivál szombat délelőttől hétfő késő délutánig megállás nélkül ontja majd az adrenalint. Pünkösd hétvégéjén először koptatja majd idén verseny közben a RabócsiRing aszfaltját a hazai profi drift versenyzők krémje és az a több, mint 100 ralikrossz versenyző, akik idén is felveszik a harcot a máriapócsi katlan izgalmas kanyarjaival, és megküzdenek majd egymással a legjobbaknak járó serlegekért.

Mi az, amit ajánlunk neked ezen a hétvégén? Több ezer lóerőt, rengeteg izgalmat, nagy visszatérőket, őrült csatákat, rengeteg füstöt, a kicsiknek pedig kalandparkot.

De lássuk a mezőnyt ralikrosszban!

 



A SuperCarsban, azaz a királykategóriában az idei év szenzációja Kiss Pál Tamás (Skoda) érkezése, aki nem is okozott csalódást, hiszen a világon is elismert „pályaversenyek fenegyereke” Húsvétkor nyerni tudott! A futam másik győzelemre esélyese kétség kívül Kárai Tamás (Skoda) – a többszörös autókrossz Európa-bajnok -, akit Húsvétkor győzelmétől leginkább a technika fosztott meg, de a belga ralikrossz Eb-n dobogóra álló Kárai revansot ígér a nézők nagy örömére.

A bajnokságot azonban mégsem ők ketten, hanem egy fiatal tehetség, Wieszt Jankó (Seat) vezeti, amit leginkább a stabilitásának és megbízható technikájának és nem utolsó sorban a világbajnokságból átvett trükkös pontozási rendszernek köszönhet. A kilencszeres magyar bajnok Harsányi (Mitsubishi) bizonyára nem így álmodta meg a kezdetet, de az ő tudása és rutinja átírhatja a papírformát és megkavarhatja a lapokat. Vass Zoli (Mitsubishi) új autója még mindig gyermekbetegségekkel küzd, de legalább vannak már gyors körei és reménykedik, hogy mihamarabb magára talál az új Colt.  Itt lesz még az örökös magyar bajnok Kotán Peti (Ford), aki nagy lendületben van, múltkori kiváló dobogós szereplését kis szerencsével bármikor megismételheti.

 

Super1600-ban nem kis meglepetésre a rali szakágból átruccanó Szijj Zsolt “Jolly” (Suzuki) biztosan vezeti a bajnokságot Bánkuti Junior (Peugeot) előtt, de szorosan a nyomában ott van Mózer Attila (Skoda), akinek jót tett a kategóriaváltás, hiszen rendre szárnyal a futamokon. A bajnokságból eddig igazoltan hiányzók és egyértelmű favoritok, Marton Gergő és Luigi Skodája is összeállt. Így bátran kijelenthetjük, hogy a Super1600-ban a bajnokság most kezdődik.

A SuperTouringCars kategóriában a tabellát Csendes Zsolt (Opel) vezeti, aki ez évben egy turbót is rávarázsolt a nem éppen tinédzserkorú Asconára. A bajnokság üde színfoltja Tóth Attila (BMW), aki Húsvétkor közönség kedvencé vált brutális BMW-jével és agilis vezetési stílusával. A dobogóra esélyes még Peitler Zsolt BMW-jével.

 

A legnépesebb mezőnyt ezúttal is a Magyar Kupa szolgáltatja majd agilis és profi fiataljaival, amelyben Csirmaz Brúnó (Honda) magasan kiemelkedik sorozatos futamgyőzelmeivel. A fiatal kora ellenére rutinos Csirmazt Perendy Péter (Suzuki) és Vágner Gábor (Suzuki) szorongathatják majd.

Az Országos Amatőr Versenysorozat résztvevői ismét kitettek magukért, hiszen több mint 40 pilóta jelezte részvételét, a pünkösdi folytatásra. A “retro” csatákat idéző pilóták között olyan nevekkel is találkozhatunk majd, mint a Zentai testvérek (Ford), azaz Sándor és Attila, akik az év első felét ralikrosszra fordították és húsvétkor bemutatták, hogy egyáltalán nem felejtettek el „íven fordulni”. Megnyugtatásra közöljük a drift rajongóknak, hogy a Zentai testvérek az év második felében újra keresztben terelgetik a vasakat. Itt lesz Újfalusi Miklós (VW Golf), azaz a mindenki “Pamacsa”, valamint “látványlovas” debreceni Taskó Rodrigó (BMW) és Béke Attila (BMW), akik garantálják az izgalmakat. Minden kategóriában nagy indulószám, és óriási csata várható, új technikákkal és régi arcokkal! Mindezek garantálják a feledhetetlen szórakozást, és várhatóan a régi szép időket idézik majd vissza!

 

Drifting 2015-ös évad

Idén májusban a magyar drift történetének kilencedik évében a Japán kocsik vették át a nevezési listákon a főszerepet. A magyar profi drift bajnokság II. futama lesz a második olyan hazai verseny, amikor a nevezők közé több keleti kocsit várunk, mint európait. Az idei profi mezőnyben a drift világából ismert szinte összes Nissan képviselteti magát, hogy összemérjék erejüket a BMW-kel és Fordokkal. A csúcskategóriás gépek, mint Grózinger Zsolt többszörös bajnoké meghaladják a 600 lóerőt és 800 newtonmétert. Béres Szabolcs az országos profi bajnokság szervezője szerint: „Eljött az idő, amikor már nem minden BMW tudja kiszolgálni a benne ülő profi drift pilótát és annak tudását. A széria motorral rendelkező BMW-k nem tudnak lépést tartani a nagy sebességű pályákon a turbós, kompresszoros társaikkal és akkor még nem is beszéltünk a Japán motoros drift autókról.”

Angyal Péter a drift versenyigazgató szerint: „A SemiPro és Street kategória újra fejlődésnek indult és szeretnénk mindent elkövetni annak érdekében, hogy azok a versenyzők is élvezzék a versengést, akik nem tudnak 200-300 lóerő fölé menni autóikkal, ezért nekik létrehoztuk a Kelet Drift Kupát. A Kelet Drift Kupában a Street kategóriában nincs motorkorlátozás és nincs vizsgához kötve nincs Tsusio. A Semi Pro kategóriában szívó motorokkal feltöltő, nitro befecskendezés nélkül állnak rajthoz a megengedett legnagyobb motor maximum 4990ccm lehet és a Profikkal megegyező pályákon versengenek egymással.”

A Semi Pro kategóriában érdemes lesz oda figyelni Kovács Evelinre, aki a jól megszokott 3200 köbcentiméteres M3-as BMW-vel áll rajthoz, ami egy E36-os sedan karosszériában pörgeti a hátsó gumikat kilinccsel előre.

Tartsatok velünk és adjátok át magatokat az autósport, a ralikrossz és a drift együttes imádatának. Higgyétek el: örök élmény marad!

 

2015. május 23. (szombat)

10:00 – 16:45     Street és Semi pro edzés, Street Verseny           DRIFT

17:00 – 17:40     I. Szabadedzés OAV

17:40 – 18:50     I. Szabadedzés RNOB

2015. május 24. (vasárnap)

08:00 – 08:40     Szabadedzés     OAV

08:40 – 09:50     Szabadedzés     RNOB

10:00 -  I. előfutam         OAV

I. előfutam         RNOB

13:00 -  II. előfutam        OAV

II. előfutam        RNOB

16:00 -  Semi Pro és Pro edzés, kvalifikációk       DRIFT

2015. május 25. (pünkösd hétfő)

08:00 – 08:30     Melegítő edzés                RNOB

08:30 – 08:45     Melegítő edzés                OAV

09:00 -  III. előfutam      RNOB

III. előfutam      OAV

12:00 -  Elődöntő futam(ok)       RNOB

Elődöntő futam(ok)       OAV

Döntő futam(ok)             RNOB

Döntő futam(ok)             OAV 

16:00 -  Semi Pro és Pro Verseny, döntők            DRIFT

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: