DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Off-road

Fordult a kocka: Kiss Pál Tamás sikere, Kárai balszerencséje

A szerencse forgandó, a szerelem állandó – tartja a mondás. Ennek jegyében telt a 2015-ös FIA Közép-Európai Zóna Bajnokság, valamint a magyar- és a szlovák nyílt országos ralikrossz bajnokság második fordulója.

A hagyományoknak megfelelően a húsvéti hosszúhétvégén a máriapócsi RabócsiRingen gyűlt össze a hazai és a környező országok ralikrosszos mezőnyének apraja-nagyja, hogy egy fergeteges hangulatú, izgalmakban és fordulatokban egyaránt bővelkedő verseny keretében mérjék össze erejüket egymással.

És miközben közös szerelmük, a ralikrossz gyönyöreinek hódoltak, addig a szerencse bizony megfordult a slovakiaringi ob-futamhoz képest, legalábbis ami a királykategóriának számító SuperCars első helyéért folyó küzdelmet illeti.

Amíg Szlovákiában nyers tempó tekintetében, úgy tűnt, Kiss Pál Tamás volt a leggyorsabb, addig a RabócsiRingen a futamok nagy részében Kárai Tamást üldözték a többiek, amikor éppen nem volt semmilyen problémája. Ám a sors furcsa szeszélye folytán, amíg előbbi pilótát éppen a Slovakiaringen gátolta meg a győzelemben a technika ördöge, addig most Kárainak parancsolt megálljt a döntőben, sőt, már az első nap első előfutamában is egy műszaki meghibásodás. A háromszoros autókrossz Európa-bajnok mindkét futamban vezető helyről esett ki, igaz, a formulaautózásból érkező KPT szorosan ott loholt végig a nyakában, aminek végül meg is lett a gyümölcse.



A SuperCars-ban élete második ralikrossz versenyét teljesítő miskolci versenyző már az előfutamok összesített eredményei alapján is az élen állt, majd Kárai kiesése után a döntőt is fölényesen megnyerte, így a maximálisan megszerezhető 32 ponttal távozott a helyszínről. Más kérdés, hogy a slovakiaringi fájó technikai problémák és az ottani korai kiesés miatt Kiss Pál Tomi összességében két futam után így is csak a 9. helyet foglalja el a bajnoki tabellán, amely a szlovákiai győztes Kárai mostani kiesése folytán igencsak összesűrűsödött. Jelenleg a Slovakiaringen és Máriapócson is a 3. helyen befutó Wieszt Jankó vezet 54 ponttal, őt Kárai követi 51, Alois Höller 50, Jurij Balaz 45, Kotán Péter 43, Harsányi Zoltán 41, Vass és Simon Zoltán 40-40, míg KPT 38 ponttal, azaz az első 9 helyezett versenyző 16 ponton belüli különbséggel követi egymást az összetettben.

A SuperCars máriapócsi versenye kapcsán ki kell még emelni az örökös magyar bajnok Kotán Péter remeklését, aki elnyűhetetlennek bizonyuló Ford Escortjával az előfutamok összesített eredményei alapján még a 2. helyen állt, majd az elődöntőjében is a 2. helyen végzett, végül a döntőben 4.-ként intették le KPT, Höller és Wieszt mögött. Az 5. helyen a kilencszeres magyar bajnok és egyben címvédő Harsányi Zoltán futott be szintén sokat látott Mitsubishi Lancer Evo V-ösével, amelyen több műszaki probléma is jelentkezett a hétvége folyamán, és ezt még egy kiforgatás is tetézte a második előfutamban – Höller volt a vétkes, meg is kapta érte a jutalmát egy fekete zászló formájában. Az első forduló után még a tabella 3. helyét elfoglaló Vass Zoltán hasonlóan peches volt, neki az egész hétvégéjét a műszaki problémák határozták meg.

A Super1600 küzdelmei is komoly fordulatokat tartogattak. Az előfutamok során végig a tinédzserkorú Kovács Marcell volt a leggyorsabb, az elődöntő rajtjánál viszont eltört a féltengelye, így egy pillanat alatt vált semmissé minden addigi törekvése. Illetve teljesen mégsem, hiszen a köztes eredménysor első helyéért járó 16 bajnoki pontot azért így is megkapta. A döntőben végül a kilencszeres bajnok Bánkuti Gábor húzta be a győzelmet, a hátsó földes részen, a sikán előtt egy szemfüles manőverrel kifékezve Szíjj Zsoltot; Végh Szabolcs lett a harmadik. Az összetettben azonban továbbra is a Suzukival futó pilóta vezeti, két ponttal megelőzve a mostani győztest, és további tíz egységgel az ezúttal több balszerencsés, kétes megítélésű versenybalesetbe is belekeveredő Mózer Attilát. A címvédő Luigi és a fiatal üstökös, Marton Gergely továbbra is hiányzott a mezőnyből, mindketten külföldről érkező alkatrészekre várnak.

A SuperTouringCars +2000-es kategória máriapócsi győzelmét Tóth Attila szerezte meg, ám hasonlóan nagy dicséret és elismerés illeti a 2. helyen befutó Csendes Zsoltot is, akinek Opel Asconáját az első előfutamban még fejtetőn láttuk egy látványos borulás következtében, ám másnap egészen a dobogóig harcolta vissza magát. Peitler Zsolt hasonló ívet írt le, őt az első napon műszaki probléma állította partvonalon kívülre, ám másnap ügyesen lopta felfelé magát az eredménysorban, és végül csak egy hajszállal maradt le a dobogó alsó fokáról Karl Schadenhoferrel szemben. Az összetettben Csendes vezet, 3 ponttal Schadenhofer és 8-cal Peitler előtt.

A SuperTouringCars -2000-ben a korábbi Európa-bajnok Roman Castoralt ezúttal is komolyan megkergették, ám végül a döntőben mégiscsak a cseh opeleset intették le elsőként, aki így az összetettben is vezet. Máriapócson Karol Sedivy lett szorosan mögötte a 2., míg a dobogó alsó fokára Csizmadia Gergely állhatott fel, megelőzve a 16. születésnapját a verseny másnapján ünneplő Csirmaz Brúnót, valamint Góth Viktort.

Csirmaz a Magyar Kupában is elindult egy 1,6-os Honda Civickel, és slovakiaringi győzelme után a RabócsiRingen sem talált legyőzőre, így száz százalékos mérleggel vezeti az összetettet, igaz, Perendy Péter és Vágner Gábor szorosan ott loholnak a nyomában. Máriapócson Csirmaz, Perendy, Stréhli Dominik, Vágner, Kádár Patrik volt a döntő befutósorrendje.

Az Astra Kupában Szabolcs Róbert újabb győzelmének tapsolhattak a nézők, aki mellé Don Nitro (Nyitray Béla) és Vígh Levente állhatott még fel a dobogóra. Az összetettben is Szabolcs Róbert vezet, előnye két pont Nitróval és öt pont Ilosvay Péterrel szemben.

Az egyik legüdébb színfoltot és legnagyobb sztárparádét kissé különös módon a szériaközeli 1,3-as Suzukikat felvonultató Swift Kupa versenye tartogatta a húsvéti ralikrossz parádén. A kétszeres abszolút bajnok Majerszky Gábor és a kilencszeres abszolút bajnok Bánkuti Gábor mellett a háromszoros autókrossz Európa-bajnok Kárai Tamás is benevezett a „flúgos futamra”, továbbá visszatért porckorong műtétje után Szegfű Adrienn is, aki a hétvége egyik legnagyobb meglepetését szolgáltatta. Majerszky győzelmét ezúttal sem tudta senki megakadályozni, de mögötte a hölgyversenyző lett a második, a döntőben Horváth Krisztián, Gerencsér Dávid, Bánkuti és Kárai előtt célba érve.

A Junior Kupában a második szezonját teljesítő Harkányi Máté újabb magabiztos győzelmet aratott, minden előfutamot, majd az elődöntőt és a döntőt is megnyerve. Mögötte Amrein Roland ért célba a 2. helyen, a dobogó 3. fokán pedig Széll Szabolcs ünnepelhetett.

A verseny részletes eredményei ide kattintva érhetők el.

A bajnokság nem hivatalos állása két futamot követően:

SuperCars: 1. Wieszt Jankó: 54 pont, 2. Kárai Tamás: 51, 3. Alois Höller: 50, 4. Juraj Balaz: 45, 5. Kotán Péter: 43, 6. Harsányi Zoltán: 41, 7. Vass Zoltán: 40, 8. Simon Zoltán: 40, 9. Kiss Pál Tamás: 38.

Super1600: 1. Szíjj Zsolt: 61, 2. Bánkuti Gábor: 59, 3. Mózer Attila: 49, 4. Végh Szabolcs: 48, 5. Kovács Marcell: 43.

SuperTouringCars +2000: 1. Csendes Zsolt: 59, 2. Karl Schadenhofer: 56, 3. Peitler Zsolt: 51.

SuperTouringCars -2000: 1. Roman Castoral: 63, 2. Karol Sedivy: 52, 3. Góth Viktor: 48.

Magyar Kupa: 1. Csirmaz Brúnó: 62, 2. Perendy Péter: 58, 3. Vágner Gábor: 56.

Astra Kupa: 1. Szabolcs Róbert: 61, 2. Don Nitro: 59, 3. Ilosvay Péter: 56.

Swift Kupa: 1. Majerszky Gábor: 63, 2. Bánkuti Gábor: 57, 3. Horváth Krisztián: 52. 

Junior Kupa: 1. Harkányi Máté: 64, 2. Széll Szabolcs: 56, 3. Hangodi Bendegúz: 53.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: