DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Off-road

Marton Gergely a ralikrossz Eb-n

Az M-F Motorsport 16 éves pilótája, Marton Gergely 2015-ben egyszerre két bajnokságban igyekszik majd helytállni magyar csapata által épített új Super1600-as versenygépével. Az országos bajnokság mellett az FIA Ralikrossz Európa-bajnokság futamain is szeretné az élmezőnnyel felvenni a versenyt.

Az ifjú tehetség számára egyik versenysorozat sem lesz teljesen ismeretlen terep, hiszen az Ob-n 2012 óta versenyez, és a Junior Kupában elért 3. helyezést, valamint a SuperNational kategóriában szerzett abszolút magyar bajnoki címet követően tavaly már a Super1600-as mezőnyben bizonyított dobogós helyezésekkel.

A nemzetközi szintű megmérettetésekhez már 2013-ban, SuperNationalben eltöltött évében hozzászokhatott, majd tavaly a Rallycross Challenge Europe versenysorozat Super1600-as kategóriájában is tovább tanulta az erős, külföldi mezőnyben való eredményes versenyzés fortélyait, meglehetősen hatékonyan, hiszen legfiatalabb indulóként a 3. helyet érte el a végső összesítésben.



Az év megkoronázásaként pedig elindult élete első FIA Ralikrossz Európa-bajnoki futamán is az olaszországi Franciacortában, ahol rögtön pontszerzéssel mutatkozott be, emellett azt is bizonyította, nem ijed meg a saját árnyékától, és a külföldi vetélytársak olykor keményebb manővereit, kisebb-nagyobb bodicsekjeit is képes higgadtan, gyorsan és precízen lereagálni.

Az olaszországi szereplés és az ott látottak is megerősítették Fodor György csapatfőnököt és az M-F Motorsport minden tagját abban, hogy Gergő és a csapat megérett a feladatra, hogy 2015-ben még magasabbra tegyék maguknak a lécet, és együtt nekiveselkedjenek az újabb kihívásnak: első teljes Európa-bajnoki idényüknek.

Mindezt minél felkészültebb és professzionálisabb módon óhajtják megtenni, ezért az egész telet végigdolgozták annak érdekében, hogy magyar műhelyükben, magyar mérnökegyetemistáik tudását is kamatoztatva, egy olyan ütőképes versenytechnikát hozzanak létre, amellyel bátran versenybe szállhatnak az Európa-bajnoki élmezőnnyel is. Nemcsak résztvevők szeretnének lenni, hanem tényezők, akikkel számolni kell, és ha már ott vannak, mindenképp méltóképpen szeretnék képviselni a magyar autósportot minden versenyen, amelyen elindulnak.

„Mindent megteszünk annak érdekében, hogy rajtunk semmi ne múljon” – mondja Marton Gergő, a fiatal, 16 éves kora ellenére már felnőtt magyar bajnok pilóta. „A csapat is és én is nagyon nagy hangsúlyt fordítottunk a téli felkészülésre. Össze se merem számolni, hogy Gyuri és a fiúk hány napot dolgoztak végig éjt nappallá téve a műhelyben, hogy az új, idei évre épített autónkat igazán versenyképes állapotba hozzák. Hihetetlen sok munkát és energiát áldoz ebbe a projektbe minden csapattagunk, és hiszem, hogy ennek idővel meg kell térülnie. Ami a saját felkészülésemet illeti, igyekszem magamat is topformába hozni a szezonrajtra, amelynek érdekében december óta rendszeres, intenzív edzéseket veszek a személyi tréneremtől, akivel nemcsak az erő-állóképességemet, de a reflexeimet, a koordinációmat és a specifikusan az autósporthoz szükséges képességeimet fejlesztjük.”

Hogy milyen célokkal vág neki az új idénynek? „A célunk az, hogy azt a meredek fejlődési görbét, amit a csapat létrejötte óta, az elmúlt két évben leírtunk, azt lehetőleg idén is fenntartsuk. Elsősorban a saját magunkhoz viszonyított fejlődésünkhöz szeretnénk kötni azt, hogy elégedetten zárunk-e egy adott versenyt, illetve versenyszezont, vagy sem, de természetesen az eredmények tekintetében is mindig maximalisták vagyunk, és a legjobbra törekszünk” – fejtette ki Gergő.

Ha tervekről, célokról van szó, akkor Fodor György csapatfőnök nagyon konkrét lépéseket, feladatokat vázol elénk. Mint mondja: „Először is az első célunk, hogy legyünk kész úgy az új versenyautóval, hogy még az első verseny előtt tudjunk vele tesztelni. A második cél, hogy a slovakiaringi és az utána következő, máriapócsi Ob-futamot – amelyeket alapvetően tesztversenyeknek szánunk, de olyan tesztversenyeknek, ahol ugyanolyan keményen oda szeretnénk tenni magunkat, mint később az Eb-n – minél jobban fel tudjuk használni arra, hogy az Eb-hadjáratra tökéletesen felkészüljünk. A harmadik cél az, hogy Portugáliában az első idei Eb-futamunkra már úgy tudjuk kiállni, hogy egyből a teljesítményünk legjavát nyújtjuk. Bár az idei év alapvetően tanulóév lesz számunkra az Eb-n, de már az első versenyünket sem bemelegítésnek szánjuk. A verseny az verseny, ott mindig a tudásunk legjavát kell nyújtanunk, és mindent meg fogunk tenni annak érdekében, hogy megnehezítsük az Európa-bajnoki élmezőny dolgát. Célunk továbbá az is, hogy egész évre átmentsük ezt a kezdeti lendületet, és az Eb, valamint az Ob minden futamán kihozzuk az éppen adott lehetőségeinkből a maximumot. És persze állandó célunk: fejlődni, fejlődni, fejlődni” – mondta el végezetül az M-F Motorsport vezetője.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: