Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Szerdán folytatódott a MotoGP kollektív malajziai tesztje, ezúttal immár két hiányzóval: azok után, hogy a múlt heti privát portimaói körözgetés során nagyot bukó Franco Morbidellinek azt javasolták az orvosok, hogy még hetekig tartózkodjon a sporttevékenységektől, s ezért még a katari gyakorlást is kénytelen lesz kihagyni, a kedden highside bukást szenvedő Raul Fernandez számára is idejekorán véget ért a hét.
Akik viszont pályán voltak, mind gyorsultak a második nap során – olyannyira, hogy minden idők leggyorsabb sepangi köre is megszületett (amely persze nem számít hivatalos rekordnak)! A délelőtti órákban a kedden élen záró Jorge Martin javította meg először a nem hivatalos csúcsot, majd a nap végéhez közeledve gyári ducatis márkatársa, Enea Bastianini faragott még tovább az időn, így most az ő 1:57,134-es eredménye jelenti az etalont.
A Ducati igencsak bizakodó lehet a mai felvonást követően, hiszen az első két helyen végző páros mellett a regnáló világbajnok, Francesco Bagnaia pedig az ötödik időt érte el, azaz mindhárom GP24-es Desmosedicit használó motoros a közvetlen élbolyban végzett. Bagnaia és Martin is egyetértett abban a minap, hogy előrelépésnek érzik az új motort, bár még csiszolni kell rajta, hogy ki tudják aknázni a bennük rejlő potenciált. Ma egyébként az új aeroburkolat próbálgatására helyezték a hangsúlyt a bolognai gyártónál.
Az előző évi konstrukción ülő ducatisok sem panaszkodhatnak: különösen jól szerepel eddig a VR46-hoz átigazoló Fabio di Giannantonio, aki hatodikként zárta a szerdát. Az olasz márkához tartozó motorosok közül ezúttal Marc Marquez szerepelt a leggyengébben, közel egy másodperces hátránnyal 14. lett, 72 körével ellenben messze ő volt a legszorgalmasabb, ami nem is meglepő a műszaki nehézségektől sújtott keddet követően.
Az élmezőnyben feltűnt egyébként egy-egy KTM és Aprilia is: Brad Binder érte el a harmadik, Aleix Espargaro pedig a negyedik időt. Binderék eleve csak ma próbálták ki igazából a 2024-es specifikációjú versenygépet, tegnap még csak a tempó felvételén volt a hangsúly. Viszont mindenképp újfent ki kell emelni a KTM-táborból Pedro Acostát, aki a Gas Gas Tech3 színeiben ma nyolcadik lett, négy tizedre a dél-afrikaitól – igaz, emellé egy bukást is begyűjtött az újonc spanyol (rajta kívül Johann Zarco és Marco Bezzecchi is így járt).
A két felzárkózni igyekvő japán gyártó közül az eredménylistán a Honda szerepelt jobban, hiszen Joan Mir révén a top 10-be is befért egy versenyzőjük, a Repsol új szerzeménye azonban egy versenyszimulációt követően elmondta: azon a téren még bőven vár rájuk munka.
A Yamaha a 11. és 13. helyeket hozta el Fabio Quartararo és Alex Rins révén, viszont bizakodásra adhat okot számukra, hogy a francia délelőtt az élen állt a végsebességek listáján, amely eddig a YZR-M1-es egyik gyenge pontjának számított. Persze belejátszhatott szélárnyék is, de talán nem véletlen, hogy Quartararo is elmondta kedden, hogy erősebbnek érzi a motort, csak még túl agresszív az erőleadása. Az 1:57-es tartományba egyébként ő is benézett, így míg a mai napig ezt csak a Ducati mondhatta el magáról, most már mind az öt gyártónak összejött ez.
A sepangi teszt csütörtökön újabb nyolcórás etappal folytatódik és zárul egyúttal.
A sepangi teszt második napjának eredményei:
1. | Enea Bastianini | Ducati Team | Ducati GP24 | 1:57.134 | |
2. | Jorge Martin | Pramac Racing | Ducati GP24 | 1:57.273 | 0.139 |
3. | Brad Binder | KTM Factory | KTM RC16 | 1:57.327 | 0.193 |
4. | Aleix Espargaro | Aprilia Racing | Aprilia RS-GP | 1:57.446 | 0.312 |
5. | Francesco Bagnaia | Ducati Team | Ducati GP24 | 1:57.469 | 0.335 |
6. | Fabio Di Giannantonio | VR46 Ducati | Ducati GP23 | 1:57.619 | 0.485 |
7. | Alex Marquez | Gresini Racing | Ducati GP23 | 1:57.672 | 0.538 |
8. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | KTM RC16 | 1:57.726 | 0.592 |
9. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | Ducati GP23 | 1:57.867 | 0.733 |
10. | Joan Mir | Repsol Honda | Honda RC213V | 1:57.872 | 0.738 |
11. | Fabio Quartararo | Monster Yamaha | Yamaha M1 | 1:57.888 | 0.754 |
12. | Johann Zarco | LCR Honda | Honda RC213V | 1:58.011 | 0.877 |
13. | Alex Rins | Monster Yamaha | Yamaha M1 | 1:58.110 | 0.976 |
14. | Marc Marquez | Gresini Racing | Ducati GP23 | 1:58.118 | 0.984 |
15. | Jack Miller | KTM Factory | KTM RC16 | 1:58.300 | 1.166 |
16. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | Honda RC213V | 1:58.372 | 1.238 |
17. | Luca Marini | Repsol Honda | Honda RC213V | 1:58.394 | 1.260 |
18. | Maverick Viñales | Aprilia Racing | Aprilia RS-GP | 1:58.456 | 1.322 |
19. | Miguel Oliveira | Trackhouse Racing | Aprilia RS-GP | 1:58.549 | 1.415 |
20. | Augusto Fernandez | Gas Gas Tech3 | KTM RC16 | 1:58.915 | 1.781 |
21. | Cal Crutchlow | Yamaha Test Team | Yamaha M1 | 1:58.990 | 1.856 |
22. | Lorenzo Savadori | Aprilia Test Team | Aprilia RS-GP | 1:59.676 | 2.542 |
23. | Michele Pirro | Pramac Racing | Ducati GP24 | 1:59.702 | 2.568 |