DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Motor

„Ellopták tőlem a vb-címet” – Martin

„Elfogadhatatlan, hogy egy MotoGP-s bajnokságot egy gumi döntsön el” – alaposan beleszállt a Michelinbe a Katari Nagydíjon csak szenvedő spanyol.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Mindössze hét pont volt a különbség a szombati sprintet követően Francesco Bagnaia és Jorge Martin között, miután a spanyol nyerni tudott előző nap. Vasárnap azonban rémálomszerűen alakult a futama a Katari Nagydíjon: már a rajtnál kipörgött a kereke, így sok pozíciót hátraesett, s később is borzalmas volt a tempója, így csupán tizedikként látta meg a kockás zászlót.

Mivel Bagnaia eközben második lett, az olasz előnye 21 pontra nőtt a Pramac versenyzőjével szemben, miközben a valenciai szezonfinálén már csak 37 szerezhető, azaz a gyári ducatis kényelmes helyzetből várhatja a világbajnoki döntőt.

motogp-martin-pramac-1



Amikor a helyszíni újságírók arról kérdezték Martint, minek volt köszönhető a vasárnapi szenvedése, először szarkasztikusan válaszolt: „Nem tudom. Nehéz megmondani. Úgy tűnik, elfelejtettem motorozni” – idézi szavait a The Race szakportál. A spanyol utána viszont egyértelműen a hátsó gumit tette felelőssé:

„Szerintem már a rajtnál is látható volt, amikor kipörgött a kerekem, hogy olyan volt, mint egy kő. Általában ez olyankor történik, ha piszkos a pálya – de nem volt az, hiszen a rajtrácsról volt szó –, és amikor a gumiban van nagyjából 30 kör, de nem volt, hiszen új volt a szett. Szóval szerintem ki lehet találni, mi történt.”

„Onnantól kezdve próbáltam kicsit menedzselni, de úgy éreztem minden kanyarban, hogy el fogok esni a hátsó miatt. Kár ezért egy ilyen bajnokságban: egy ilyen remek, keményen végigdolgozott szezon után úgy érzem, ezt ellopták tőlem. Mert a futam előtt úgy éreztem, meg tudom csinálni, most viszont már rendkívül nehéz lesz.”

A MotoGP-s versenyzők sokszor szoktak gumiproblémákra hivatkozni egy-egy rosszabb eredmény után – elég csak szombatig visszamenni, amikor Bagnaia például arról beszélt, hogy valamiért „nem volt meg ugyanaz az érzés”, mint előtte az edzéseken –, viszont általában tartózkodnak attól, hogy konkrétan a Michelinre mutogassanak. Martin azonban nem volt visszafogott:

motogp-martin-pramac-2

„Az összes kategóriát tekintve én voltam az egyetlen a rajtrácson, akivel ez történt. Szóval egyértelmű, hogy valami nem stimmelt a gumival. És három kör után felismertem, hogy képtelenség lesz ugyanazt megcsinálom, mint előző nap. Sajnálatos, hogy ez megtörtént velünk. Egyértelműen javulniuk kell, elfogadhatatlan, hogy egy MotoGP-s bajnokságot egy gumi döntsön el.”

„Talán néha megtörtént Peccóval, beszélt korábban róla. Velem sosem történt ilyen, de ma befejezni is nehéz volt a futamot. Elégedett és büszke vagyok magamra, mert célba értem, pedig rettenetesen nehéz volt.”

„Egy ponton már elkezdtem nevetni” – folytatta a motoron ülve is látott érzelmeire rátérve a szatellit ducatis. „Nem arról van szó, hogy legyőztek volna a pályán. Mert ugyanolyan körülmények között nyerni tudtam volna ma, higgyétek el. De igen, egy ponton frusztrálttá váltam. Olyan volt ez, mint egy párkapcsolat, ami csak 40 percig tart, mindenféle pillanattal. De azért is vagyok frusztrált, mert úgy érzem, én is megérdemlem ezt a bajnokságot, de ma nagy részét elbuktam.”

„Gyanítom, nem akarják eldönteni a bajnokságot” – mondta a Michelinről. „Versenyképesek akarnak lenni, remélem, egyforma feltételeket akarnak adni nekünk. De másfél másodpercet veszítettem a tempóból egy nap alatt, és szerintem nem felejtettem el motorozni. Fejlődniük kell és ki kell elemezniük, miért történt ez, hogy a jövőben ne fordulhasson elő. Remélhetőleg további vb-címekért harcolhatok a jövőben, de komoly veszteségként élem meg a mait, nagyon nehéz ez most.”

Fontos megjegyezni, hogy a gumikiosztásról (mármint hogy melyik versenyző melyik szettek közül választhat) nem a Michelin dönt, hanem a csapatokat tömörítő IRTA sorsolja véletlenszerűen a hétvégéket megelőzően, azaz szándékos szabotázsról nem lehetett szó, ahogy arra Simon Patterson, a The Race szakírója rámutatott Twitter-posztjában.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: