Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Komoly forróságban startolt el a MotoGP idei tizenötödik futama, az Indonéz Nagydíj. A Michelin a sprint tapasztalatai alapján „erősen javasolták” a közepes és a kemény keverékű abroncsok használatát, mivel a lágyakon néhányaknál hólyagosodást tapasztaltak, ennek ellenére sokan bevállalták a legpuhább opciót elöl, de akár hátul is.
A pole-ból Luca Marini várhatta a 27 körös táv startját, a legjobban viszont Jorge Martin lőtt ki: a vb-vezetést szombaton magához ragadó spanyol a hatodik pozícióból indulva azonnal az élre állt! Maverick Vinales sorolt be másodiknak, Fabio Quartararo harmadiknak, de nagyot zárkózott az első körben Francesco Bagnaia is, aki a 13. rajtkockából kilőve az ötödik-hatodik helyig jött fel.
Ebből pedig rövidesen már harmadik helyezés lett, Marini ugyanis elesett, miután Brad Binder nekikoccant, Quartararót pedig erőből kapta el a regnáló világbajnok. A Yamaha franciáját utána Aleix Espargaro is támadta, a csata hevében pedig hibázott is Quartararo, így Binder is megelőzte őt – igaz, a KTM-es rövidesen megkapta a hosszúkörös büntetést a Marini-esetért. Hátrébb egyébként többen is kiestek: előbb Pol Espargaro, majd Marc Marquez csúszott ki top 10-es helyről.
Martin az élen hamar másfél-két másodperc környékére növelte az előnyét, sőt ezt követően is távolodott a Pramac Ducati versenyzője Vinalestől, akire viszont apránként kezdett felérni Bagnaia. Aleix Espargarót pedig utol is érte Quartararo, és meg is történt a helycsere közöttük, míg a top 10 hátsó traktusaiban pedig Binder követett el egy újabb hibát: Miguel Oliveirának ment neki, összeért a két motor – repült is az újabb büntetés a dél-afrikainak.
A dráma aztán a 13. körben jött: Martin három másodperces előny birtokában csúszott el vezető pozícióból! Az első pozíciót így Vinales örökölte meg, de az apriliás nem dőlhetett hátra, hiszen néhány kör alatt megérkezett rá Bagnaia – sőt, nyolc körrel a vége előtt meg is előzte a spanyolt, így átvette a vezetést a címvédő ducatis!
Bagnaia előnye ugyan nem ingadozott, de már nem engedte ki a kezéből az első helyet: idei hatodik győzelmét aratta a 13. helyről startolva – ezzel pedig ismét visszaállt a vb-összetett élére, 18 pontos előnyre tett szert Martinnal szemben. A dobogó második fokáért Quartararo megszorongatta Vinalest, de maradt előrébb az apriliás.
A Gresini Ducati ülését Marc Marquezzel szemben elveszítő Fabio di Giannantonio meglepő negyedik helyet hozott, majd jött Marco Bezzecchi, aki néhány nappal a kulcscsonttörése után lett ötödik. Őt a két KTM-es követte a sorban Binder és Jack Miller révén, majd jött Enea Bastianini, míg a top 10-et Alex Rins és az utolsó harmadban teljesen visszaeső Espargaro tette teljessé. Mindössze 14-en értek célba: az említettek mellett kiesett Joan Mir, Johann Zarco és Augusto Fernandez is.
A futam végeredménye:
1. | Francesco Bagnaia | Ducati | |
2. | Maverick Viñales | Aprilia | 0.306 |
3. | Fabio Quartararo | Yamaha | 0.433 |
4. | Fabio Di Giannantonio | Ducati | 6.982 |
5. | Marco Bezzecchi | Ducati | 11.111 |
6. | Brad Binder | KTM | 11.228 |
7. | Jack Miller | KTM | 12.474 |
8. | Enea Bastianini | Ducati | 12.684 |
9. | Alex Rins | Honda | 22.540 |
10. | Aleix Espargaró | Aprilia | 30.468 |
11. | Takaaki Nakagami | Honda | 30.823 |
12. | Miguel Oliveira | Aprilia | 36.639 |
13. | Raúl Fernández | Aprilia | 42.864 |
14. | Franco Morbidelli | Yamaha | |
Kiesett: | |||
Johann Zarco | Ducati | ||
Jorge Martín | Ducati | ||
Augusto Fernández | KTM | ||
Joan Mir | Honda | ||
Marc Márquez | Honda | ||
Luca Marini | Ducati | ||
Pol Espargaró | KTM |