Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Voltaképpen már azt megelőzően is felmerült, hogy Joan Mirre lecsaphat a Honda, mielőtt a Suzuki májusban úgy határozott volna, hogy a 2022-es idény végén váratlanul kiszáll a MotoGP-ből. Azt követően viszont egyértelművé vált, hogy a 2020-as világbajnok útja a Repsolhoz vezethet, ahol Pol Espargarót válthatja Marc Marquez oldalán.
Egészen mostanáig, augusztus végéig kellett várnunk arra, hogy ez hivatalossá is váljon: másfél héttel azután, hogy eldőlt, hogy Espargaro a Gas Gas Tech3-nél húzza a gázt jövőre, a HRC is közleményben jelentette be, hogy leigazolták Mirt.
A spanyolt, aki korábban a Moto3-ban is felért a csúcsra még 2017-ben, két évre szerződtették, így 2023-ban és 2024-ben az addigra vélhetően és várhatóan felgyógyuló (nemrég már a motoros edzéseket is engedélyezték neki a doktorok) Marquez oldalán fog versenyezni, így összeáll a sokak által szuperpárosnak titulált duó a Repsol Hondánál.
Ezzel az is eldőlt, hogy mindkét suzukis a Honda berkein belül folytatja, hiszen Alex Rinsről már korábban kiderült, hogy az LCR színeiben áll rajthoz a következő szezonban. Az egyik nyitott kérdés a 2023-as rajtrácsot illetően épp az ő csapattársának a személye: vagy maradhat Takaaki Nakagami, vagy érkezhet a Moto2-ből a jelenleg ott vb-éllovas Ai Ogura.
Ezen kívül már csak az RNF Aprilia két, illetve a Gas Gas Tech3 egyik ülésének birtokosa nem ismert (illetve a VR46 Ducatinál sem történt még bejelentés, de ott szinte biztosan marad Luca Marini és Marco Bezzecchi). Az RNF-nél viszont akár már a napokban bejelenthetik a KTM-től immár biztosan távozó Raul Fernandezt, valamint az osztrákok ajánlatot a hírek szerint ismét visszautasító Miguel Oliveirát, míg a Tech3-nél így a középső géposztályban a vb-címért harcoló Augusto Fernandez érkezését kezdték el rebesgetni.